22. mai 2011

Fuglesafari

Jeg har begynt på et nytt prosjekt som jeg gjerne vil fortelle dere om.

Fordi i går laget jeg to album på Facebook, ett med bilder av fugler jeg har kommet over på Internett, og ett med bilde av fugler JEG har tatt bilder av.



Her er et eksempel på hva som finnes i "Fugler"-albumet:



HAHAHHA, SJEKK DA!!!



Men det andre albumet består nesten utelukkende av Twitter og meg, og jeg vil ikke at det skal bli et kjæledyralbum, for er det noe jeg HATER så er det bilder av disse stygge kjæledyrene deres, og spesielt hund og hamster. Hamster har jeg aldri likt.


Men uansett. Så jeg måtte ut og ta bilder av fugler for å fylle albumet med noe annet enn Twitter.

Så jeg gikk ut. Jeg gikk lenge, langt, og lengre enn langt, før jeg stoppet opp. For jeg kunne jo høre fuglene overalt, men de gjemmer seg i trærne, og dit kommer ikke jeg meg opp.



Så jeg gikk videre og kikket, og kikket.


Og plutselig!
Ser dere den?? På gjerdet??



Men idet jeg nærmet meg fløy den selvfølgelig. Så jeg gikk videre. Og der så jeg sannelig enda en spurv, i farta!



Her satte den seg på gjerdet. Artig!



Så gikk jeg videre, og rett ved siden av fikk jeg øye på en DUE!



Aaah, selvsagt! Det er jo brødsmuler som lokker fugler, hvorfor tenkte jeg ikke på det!





Så begynte jeg å krype bortover for å få tatt noen close up-bilder til albumet mitt.



Titt-titt!




Her kom det to til, men tydeligvis ikke noen bekjente av due nr. 1


Men plutselig snudde jeg meg, og der sto det en fugledame og så på meg. Hun sto og stirret intenst på meg, og til og med idet jeg gikk forbi bare fortsatte hun og stirre.

- Hva faen er det med deg? ropte jeg.
Hun svarte ikke.

- Har du ikke sett folk før? skrek jeg.
Hun svarte ikke.

- Crazy birdlady!




Hun svarte fortsatt ikke, så jeg snudde meg og gikk videre.

Akkurat i tide til å få et bilde av denne rakkeren!



Så gikk jeg videre nedover Fagerborg, og der var det voldsomt til skråling og synging! Jeg tror fugler trives i trær med blomster.



Var litt vanskelig å få øye på ham, men han sitter oppe i takrenna til høyre. Tror det var en due.



Og her! Dette vil dere kanskje ikke tro, men disse spurvene drev og gravde reir i SANDA!



Rare greier.

Men plutselig var klokken mye, og jeg måtte løpe opp for å rekke avtalen min.

Men plutselig var det fem duer der om gangen! Kunne ikke la denne sjansen gå fra meg!





Så var vi på Colosseum Sushi og Wok. Magdalena sa at hun egentlig ville ha kyllingwok, men da satte jeg ned foten og sa at dét ville jeg ha meg frabedt!



Og så viste jeg dem den nye fugleformasjonen jeg har lært med hendene. For hvis du lager denne foran lyset slik at det gir skygge på veggen, så ser det akkurat ut som en fugl! Jeg lover!



Så gikk jeg hjem. Og akkurat idet jeg skulle låse meg inn, snur jeg meg en siste gang og bare ...

En kråke!



Dere kan gjerne sende meg bilde av deres fugler på mail, eller fugler dere har sett ute til linnea90@gmail.com, da blir jeg glad!

Edit: IKKE.MER.FULGEBILDER.

128 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA, digger deg!

Ginaa sa...

Genialt!

Anonym sa...

ååååå jeg liker deg. fugler altså. du er ikke helt god

Anonym sa...

Hahaha, du er fader så rar! Men genial, så jeg digger deg!!

Anonym sa...

Hallo frøken!
Er dette deg? http://weheartit.com/entry/9956555

Elena sa...

HAHA!!!

anne-helene sa...

har en del bilder av sauer. hadde det vært noe?

mvh anne-helene
friisvold@yahoo.no

ingvild sa...

dette likte jeg, bra blogging! selv om jeg egentlig ikke er så glad i duer, så et program på discovery en gang om hvor mye sykdommer det er i duebæsj (sykdommer som kan drepe et menneske). kunne sendt noen bilder, men de jeg har tatt er av en (due) som har blitt spist uten hode, og to fugler som spiser en annen fugl. pinlig for meg!

Rebekkah sa...

HAHA! Et innlegg om fugler, det var noe nytt!

Ingvild sa...

Nå ga du meg en god ide. Kanskje jeg også skal begynne å ta bilder av fugler. Jeg er nemlig bare på hjemme alene på dataen hele dagen hver eneste dag, fordi jeg ikke liker vennene mine, og ikke vet hva jeg skal bruke tiden min på. Takk for fugleideen!

Anonym sa...

Drikker du noe annet enn PEPSI MAX!?!?!??! COLA ZERO!??!?!?!?!

madeleine sa...

tjeld.uib.no

kine Michelle sa...

Du må passe deg så du ikke blir så fuglegal som naboen min. Han har begynt å ha åpent vindu og henge opp fuglemat INNE i leiligheten! Så nå har han daglig besøk av duer og spurv i stua.

Helene sa...

Nå har jeg sendt deg bilde av 4 forskjellige fulger :) Jeg har egentlig enda fler, men jeg sendte bare de. Og gjerne godta meg som venn på facebook, så jeg kan få se albumet, det hadde vært interessant siden jeg også bruker å ta bilder av søte fugler

JJ sa...

Kan ikke du legge ut flere bilder av twitter og deg? lag gjerne en hel post med bare det. Det går jo sikkert fort, siden du slipper å produsere noe tekst? :)

Anonym sa...

http://www.birdlife.no/

Leni sa...

AWWWW YOU BLOGGED ABOUT ME:) Now I am a kjendis! I might even score a cover of VIMENN????? Would be AWESOME!

Markus sa...

Wu-Wu-Wu-Tang! Digger fugleformasjonen!

jeavi sa...

Haha du er uten tvil norges (kanskje verdens?!) morsomste!:-) GLEDER meg svært til å se flere fuglebilder.. :D

Siri sa...

Jeg vinner: Se nabofulgen min: http://c-ree.blogspot.com/2011/04/nabofuglen.html

Anonym sa...

De lager ikke reir, de sandbader for å holde seg rene! Fred ut

Anonym sa...

Haha, du e så genial! Æ vil liksom ikje læse videre, førr vil ikje at innleggan dine ska ta slutt. Læs om og om igjen.

Sigmund sa...

What Magdalena said.

Mia sa...

Virker som om du går på piller.

Anonym sa...

den som roper får svar

eirik jørgensen sa...

så jævlig bra. genialt!

Anonym sa...

Vet du at Ronny har tatt plassen din i 4 stjernes middag? Til og med tatt middagsidéen din, med taco.

Laila Jeanett sa...

fyyyy faen hvem er homon a??

heit az


xoxo jizzy-girl :D

Anonym sa...

Hahhahahahahhahha! Du er genial!

Aleksander sa...

Haha, du er merkelig. ;) ;)

AudM sa...

fuglealbum<3<3 elskjer fuglene mine.haha

Celine sa...

Du er dritrå!

Siw Linda sa...

Jeg har en fugl. Den er gul og heter solo! Den er innpåsliten rundt middagstider og skulle helst spist opp all maten min, men da dytter jeg den unna også biter den meg og begynner å spise igjen. Sånn liker vi å drive på hver dag helt til vi begge har spist fra hver vår ende av tallerkenen :)
Slutt.

Anonym sa...

hahaha! du er så sykt genial :-D
avhening av bloggen din !

Nora sa...

Jeg liker ender best^^ Møtte denne fine for litt siden: http://www.flickr.com/photos/elenia/5700172945/in/photostream - http://www.flickr.com/photos/elenia/5700745196/in/photostream/ og denne for lenge siden (men samme sted:P): http://www.flickr.com/photos/elenia/4531270635/in/set-72157622802706447

I am not a fish sa...

Haha, Gud!
Jeg er redd fugler jeg, så.. dessverre.. :/

Ane t sa...

Jeg elsker deg! du er så morsom, dagens høydepunkt.

Anonym sa...

Nå prøver du kanskje litt for hardt

Elisabeth sa...

Du er tøff! Du er min number 2 yndlingsblogger! Titter innom bloggen din hver dag, selv om jeg egentlig ikke burde det. Men alikevel.

Linnéa sa...

Jeg må bli flinkere å svare på kommentarer merker jeg. Starting now.

Anonym med weheartit-bilde: Nei, det er ikke meg.

anne-helene: ikke interessert.

Sjokkert anonym: Ikke alle restauranter selger Pepsi Max.

JJ: Tror ikke det blir så interessant.

Anonym 10:43: for hardt, jeg tror heller det er det at jeg ikke prøver. Hva er det du tror dette er? Hva er det jeg skulle ha prøvd på?

Og hvor ble det av den kommentaren om at jeg går på piller? Slettet du den, mamma?

Kan uansett fortelle at jeg aldri har - eller kommer til å ta andre rusmidler enn alkohol. Hvor vidt piller går under kategorien rusmidler vet jeg ikke, men jeg drar alt over en kam og synes alt er uinteressant.

Takk for meg og takk for kritikken. Fucker.

Anonym sa...

hahahahahahha, du er digg

Anonym sa...

http://vandalmis.files.wordpress.com/2011/03/ludde-bader-009.jpg

Linnéa sa...

Ååååå, fin Ludde!!!

Kivle sa...

Jeg kan lage fuglelyder. Jeg fikk en gang en dame med fugleskrekk til å løpe ut fra kjøttdisken hun stod bak i sparbutikk. Så vet du det. Du ja.

Spurvefuglelyd. Sånn er det med den saken.

Anonym sa...

Du bør prøve å la twitter bade i et vannglass.. ganske festelig, ludde har holdt på å ta knekken på segselv et par ganger, men, bir artige bilder =)

stine sa...

Du får meg i godt humør uansett! Digger deg og at du er så rett fram!!

Ina sa...

Haha, fy søren, du er best

Åse sa...

Veldig rare greier.

Anonym sa...

Jeg tok et bilde av en fugl i Afrika om du vil ha

SA sa...

Haha, fugler ja, jeg lover å ta bilde av alle fugler jeg ser på min vei :)

Anonym sa...

Fuglebilder sendt! :-)

Anonym sa...

JEG ELSKER DEG!

Anonym sa...

tydEligvis

ELINE sa...

Rare greier..

Anonym sa...

Jeg er LIVREDD fugler..

amalie Kivijarvi sa...

hva skal jeg si..-<3

Anonym sa...

hahaha, du er digg! takk for ideen.

Ylva sa...

Hehe. Alltid moro og lese om dine nyeste sprell :-) Må bare får si at det ene bildet med alle de lilla blomstene som slynger seg oppover veggen, var helt nydelig! Fikk helt sommerstemning!

saritha sa...

DU er en crazy fugledame du :P
Genialt.

Anonym sa...

HAHA nå har det visst tørna for deg!!

Anonym sa...

Ta en titt på www.hungoverowls.tumblr.com

Mange bilder av ugler

Anonym sa...

kanskje du så noen HORE-fugler???

Anonym sa...

Hahahaahaa! gift deg med meg?

olivia digger linnèa sa...

GENIALE DAME!
du er er så vakker at det er udefinerbart

Wendys sa...

Jeg har fobi mot fugler. Og da særlig duer, skjærer og kråker (ergo: store fugler). Men jeg tar en haug av bilder med mobilen av katten til mamma når jeg er på besøk. Og spammer selvsagt statusoppdateringene til alle mine venner på fb med det. Så det så :P

Anonym sa...

Har alltid så lyst til å kommentere noe her, men er så redd for reaksjonene dine og vil ikke være en av de leserne du ser ned på :( Æresfrykt? Ja, litt. Jeg vil bare si at uansett hvor meningsløse innlegg du lager, finner jeg alltid stor glede i de. Tomme ansiktsuttrykk og herlig sarkasme = perfekt humor. Ok, smiske smiske, I love you. Trash kommentaren min om du vil, det vil egentlig bare være en glede :)

Anonym sa...

fuglegalskap.

Anonym sa...

IKKE FLER FUGLEINNLEGG. Dette er tortur.

Anonym sa...

Hahaha. Hvis dette blir en fugleblogg blir jeg såååå glad.

Anonym sa...

Du har fuglinfluensa, hehe. Du er awesome!!!

bug sa...

JO LINNEA plis la meg sende deg et fuglebilde jeg har, det er episk

Martine sa...

Søtt!

Anonym sa...

HVOR VAR DU PÅ FREDAG? FRONGERPARKEN??

Anonym sa...

http://artige.no/bilde/4332

Anonym sa...

Bildene + kommentarene under, det er bare genialt!!

Credz to you <3

Anonym sa...

HAHAHA, ble det for mange fuglebilder nå? Du er rå!

carina sa...

haha, jeg hater fugler. verste jeg vet.

Vanja sa...

jeg hater fugl.

Kristine sa...

Sett Fuglene av Hitchcock? En klassiker! Har ikke hatt det samme forhold til fugler siden.. Se den!

Liker forresten hvordan dette temaet fugler engasjerer folk. Hehe

Anonym sa...

Jeg synes du begynner å se lovlig tynn ut jeg. Driver du å sulter deg eller? I så fall drit i det. Både du og jeg vet hvor den veien fører.

Linnéa sa...

om jeg så noen hore-fugler? hva mener du? sikter du til meg så har jeg bare ligget med litt over 50!! eat ur shit!!

Maarn sa...

"Reir i sanda"
nyh. Du vet, de bader i sanda - ikke reir.
Men free the chicken, ikke mer wok! Kålrot og fiberrik ftw

Anonym sa...

Ha,ha=))

Anonym sa...

Du er genial! Jeg bruker aldri å kommentere på noe som helst, men du fortjener å høre hvor bra du er :)

Anonym sa...

Jeg hater fugler. Fugler hater meg. Sånn er det.

Anonym sa...

hahaha! du er morsom! jeg prøvde fugleformasjonen, det lignet hvis jeg la godviljen til!

Caroline sa...

Hahhaha, du er rett og slett genial.

Malin sa...

jeg har fugle fobi. dette innlegget kremte meg :S

AM sa...

Haha, fikk du så mange bilder. Det må jo ha vært forventet.

Vilde Kristine sa...

Hahaha, editen!

Anonym sa...

haha, digger dette innlegget :-D du er så bra!

Kenneth sa...

Du BRÅÅÅKER så fælt.. du BRÅÅÅÅKER så fælt.. men jeg er så stille som en fugl..

PIIIIP PIIIIIIP

Anonym sa...

DU er morsom!

Anonym sa...

Hei, hadde tenkt å sende deg bildet av mr fargesprakende hakkespett som holder meg med selskap utafor vinduet når jeg spiser frokost..Men edit er dum...Klem marihøna.

Anonym sa...

hvor ble det av gruppen din på facebook??? :(

Trine sa...

Hahahahahahahahahaha. Ørn.

Anonym sa...

ØY LINNEA !!! ;)

Hvem er han blonde karen som spiser sushi???

Hilsen

Fugl

Anonym sa...

http://66.147.244.52/~larstang/wp-content/uploads/2011/05/feit21.jpg


grattis. visste ikke at dere var søsken

Martine sa...

Blogg daaaa :) du er ukas høydepunkt!

Kaja Sofie sa...

Hei! Dette innlegget likte jeg veldig godt, og du har sett mange fine fugler. Jeg så også en fugl i dag, det var en skjære med en spurv i munnen. Han hadde stukket nebbet sitt gjennom magen til den lille fuglen, og det var så kvalmt og skummelt at jeg var nødt til å komme meg vekk så jeg ikke skulle få mareritt :(

Anonym sa...

OFFFF

Anonym sa...

Fugler er ikke mye søte/koselige dyr.. de freaker meg helt ut. Drit skummle. I tillegg til at de bæsjer overalt, gjerne da på meg om mulig. engang satt jeg ute på en restaurant og spiste - UNDER TAK- da en fugl plutselig bestemte seg for å ta en detour under taket og bæsje på MEG! HVA ER ODDSEN? De bråker også noe så innmari med all denne kvittringen dag ut og dag inn. sum a sumarum= fugler er dumme

Stine sa...

Det her ser jo ut som en morsom hobby! I Trondheim for noen uker side, så jeg to måker ha sex på en pipe. Jeg har aldri i levende live sett fugler ha sex før, det så ganske merkelig ut!
Tok ikke noe bilde, men ser du allerede har fått nok uansett =)

LaurelsCrown sa...

Info til fuglefotografen: spurvene vasker seg i sanda, deres egne private spa ;)

Eva sa...

Jeg liker ikke fargen på fuglen din...

silje sa...

I dag så jeg mange døde fugler. Uheldigvis ikke før etter jeg hadde tråkket på en av dem :(

Anonym sa...

Hey, du er bare rå, tror muligens jeg har funnet din mot-part i blogg verdenen..
http://brutalanal.blogg.no

Helene K. sa...

Digger deg!

Anonym sa...

Du har gitt meg lysten til å blogge! Du er skamgal, spinnkokko, seriøst heeelt på bærtur!!! JEG ELSKER DET! Du har så absolutt fått deg enda en fast leser ditt merkelige, psyko kvinnemenneske. Seriøst, du har et meterlangt innlegg om bilder av FUGLER. Haha, got 2 love it. Stå på!

elenaelise sa...

Jeg syndet og blogget om deg. Alt i den beste mening, fordi du er ufattelig awesome.

Kristine sa...

HAHAHA! Tusen takk, jeg har ikke ledd noe særlig i dag, men dette var priceless! Jeg elsker humoren din.

Anonym sa...

A bird may love a fish, signore, but where would they live?
Hvor mange av de 50 var fisker, linnea?
Digger deg!!!!

Anonym sa...

Stemmer du seriøst på FRP? Det er i grunn ingen oppegående, normale mennesker som gjør det, men bare av ren nysjerrighet. Hilsen Turid-Laila.

Mia sa...

Genialt prosjekt - lykke til med å fylle opp albumet! Fant ut i går at det bor en fugle-familie i en sprekk under vinduet vårt. Sykt masete for de baby-fuglene maser og hyler hele tiden.
:)

Anonym sa...

Hehe, her er en tegneserie om en som irriterer seg like mye som deg på fly:

http://theoatmeal.com/comics/airplane

(utrolig morsom)

Anonym sa...

du er flink!
liker å lese bloggen din.
takk!

Anonym sa...

Digger deg:)

Linnéa sa...

maarn: whatever

malin: jeg er redd for edderkopper, men husk at i motsetning til edderkopper så er fugler fine.

fugl: han blonde fyren som spiser sushi er Sigmund og er ikke hetero, dessverre. Har prøvd alt.

eva: blå er jo original-undulat-fargen! du kan ikke hate på fargen til Twitter! Det er som om jeg hater noen fordi de har brunt hår!

turid-laila: bryr meg ikke om politikk

tusen takk for positive kommentarer om fuglene mine.

Dronninga på haugen. sa...

Eg likte særs godt ideen om fugleskuggen. Ellers så vil eg fortelje at eg har hatt mareritt om fugledama.

anna sa...

hei, jeg liker ikke fugler, bortsett fra lundefugl. men dette bilde er fint:
http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=546709&imageoffset=135&offset=120&brukerid=63495

;)

anna sa...

det er anna igjen, jeg fant noen andre også.

http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=500088&imageoffset=303&offset=300&brukerid=63495

http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=494437&imageoffset=327&offset=300&brukerid=63495

http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=484986&imageoffset=370&offset=360&brukerid=63495

http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cgi?id=484986&offset=360&imageoffset=370&brukerid=63495&nesteBilde=next

Anonym sa...

Hei! Denne kommentaren MÅ du svare på ! Hvis ikke kommer det menneskeetende fuglekrabber og spiser deg når du sover!



Jeg var også på susshi og wok på colluseum i går! Når var du der?

LykkeLi sa...

Hahahahhahahaha... ÅÅåh, elsker at folk går bananas og faktisk sende en haug med fuglebilder. mennesker altså, fantastiske. ;)

Anonym sa...

Kulful driv gjøn. Det må du Google! Du er forresten veldig veldg morsom. Hilsen en gammel dame på 36.

Juma sa...

Herregud! du må være den rareste og morsomste personen jeg noen gang har sett og hørt om! På en veldig positiv måte da :)

Anonym sa...

du har vaginaånde. men du er überkul. jeg tror vi to hadde blitt gode venner. ha en fin dag/natt!

Anonym sa...

åh, kjenner jeg får lyst på underlat igjen :) hadde en som liten, og den var kjempe tam. desverre døde den av en eller annen sykdom når den var sju år gammel. sadface.

Anonym sa...

Hei Linnea! Jeg er ganske ny bloggleser, og tror jeg er godt over gjennomsnittet voksen i forhold ditt publikum. Dette er første gang jeg skriver en kommentar til noen, og publiserer det. Du er et herlig og ekte motstykke til alle "rosabloggere", selv om jeg synes det er fornøyelig å lese noen av de bloggene også. Ofte med hakeslepp over hvor fantastisk og glamorøst de har det, til enhver tid. Livet har opp -/og nedturer, for alle - hele tiden. At du skriver om akkurat det, gjør bloggen din så ekte for meg. Om man ikke har det, så lever man ikke på ordentlig. Er ikke på Facebook eller Twitter, men har stooor glede av å lese bloggen din.Du skriver på en så humoristisk måte, at jeg ler så jeg griner innimellom. Håper du fortsetter å blogge. Gjerne litt oftere. Tror jeg har blitt litt avhengig.:-)