18. mai 2011

Søker stilling

Har hatt gnagsår, så har ikke fått blogget så mye.


Men i går, da, så ble jeg invitert i tre forskjellige 17. mai-frokoster. Men jeg måtte på jobb, vet dere. Statskanalen tar jo aldri fri.

Men så kom jeg på jobb, da. Og etter to timer kom sjefen min også, og han bare:
- Hm, Linnea, du skal ikke på jobb i dag.

Så jeg bare:
- Å nei.


Men jeg hadde heldigvis ikke rukket å gjøre noe heller.

Her er P3-morgen og jeg:



Så jeg gikk hjem.


Uansett, jeg slutter i P3 31. mai, vet dere. Så har jeg ikke noe ny jobb. Så jeg søkte hos et bakeri.



Og så ble jeg invitert på intervju dagen etter. Hvor jeg selvfølgelig la inn alle aksjer, samt oppga nummeret til stefaren min som referanse.

Men helt til slutt i intervjuet spør hun plutselig:
- Har du gluten eller andre allergier forresten?

Og jeg bare rister stolt på hodet og sier:
- Nei.

Og hun bare:
- Bra! For vi må smake på ALLE bakevarer, som boller, kaker og brød. Det er viktig å kunne anbefale ting til kunden!

Og jeg bare ...

Kikker rundt meg i bakeriet







Og jeg bare:



Før jeg bare:
- Er egentlig ikke så glad i kaker og sånt jeg, da.

Og hun bare:
- Nei, nei, men det er bare en munnfull av hver! Men jeg kommer nok til å trykke det i deg, det skal gå så bra så!

Og jeg bare:
- Okei, men nå må jeg gå.




Og dagen etter ringte hun meg og bare:
- Alle de tidligere arbeidsgiverne dine skrøt noe fælt av deg, da! Kan du begynne på mandag?

Og jeg bare:
- Nei.

Og hun bare:
- Ånei.

Og jeg bare:
- Ha det, ikke ring meg mer.

Jeg ville bare bake noen brød og boller og sånt, jeg. Ikke smake på det. Jeg MÅ vel ikke ha en jobb heller kanskje, finnes alltids noe jeg kan selge her hjemme.

Men forresten!
I hele helgen så var jeg bortreist, var i Horten.

Men uansett, da jeg kom hjem på søndag til Twitter, så sto radioen på! Twitter har hørt på radio hele helgen! Hahaha!



Men for å være ærlig, var jeg mest bekymret for om han var død eller ei. Fordi Twitter har spart penger en stund og ikke hatt råd til å kjøpe nye frø.

Så jeg ga ham litt av mine epler her i forrige uke, da. OG DET SKAL JEG FAEN FORTELLE DERE, at det er faen meg siste gang han får eple! Han spiste så fort at det bare FOSSET ut av kjeften på ham, så det ble EPLE PÅ HELE VEGGEN! Og på bordet! Og det var skikkelig vanskelig å få av!

Men i dag fikk han endelig noe penger, så da dro jeg og kjøpte litt eksklusiv kornblanding, samt noen sandpinner.


Pluss en ny leke:




Faen, nå sovnet jeg. Unnskyld meg.


På 17. mai var jeg forresten ikke ute og så på korpsene, fordi jeg falt ned av et tre da jeg var i Horten og fikk munnsår.

123 kommentarer:

Chalala, 24, metal-hippie-rocker. sa...

LUHlympics! Love ya

Tiril sa...

Du er herligst Linnea! H E R L I G S T .

Anonym sa...

<3

Anonym sa...

Haha, åpningsreplikken din er genial! "Ikke blogget pga gnagsår" :D

Anonym sa...

Håper både gnagsåret og munnsåret blir bedre!

Anonym sa...

Fuckings EEEEEEEEEEEEEEELSK!!! Det er ikke gode nok ord - skamrått! 'Ok, men nå må jeg gå' lo jeg ekstra av, og minnene gikk til hver gang nabogutten lekte hos oss og plutselig kom på at han måtte spise middag. Merkelig nok kom han alltid på dette hver gang han slo eller skadet seg og underleppen hans bevret mens han var påfallende blank i øynene. Som sagt, merkelig.
Kongeinnlegg, jeg digget det!

Anonym sa...

Hva med å søke jobb som biblotekar? Høres veldig lite krevende ut.

halvor sa...

elskov

Anonym sa...

Hvor er den fine buksen din fra?

Anonym sa...

SEEEEEERR! var du i Horten uten at jeg visste det?? OMG

Anonym sa...

Hahah :D Du er best!

Oda sa...

hahahaha satan jeg digger deg!!!!!!

Anonym sa...

Du kan få 20 kroner av meg per innlegg du poster! Det er seriøst bedre enn å se på paradise!!

Anonym sa...

Hahaha, du fikk meg til å smile på min shitty-dagen-før-eksamensdagen :D

Brittany sa...

<3

Anonym sa...

Du e fantastisk!!!!:)Ha en fin kveld!!!

SA sa...

Fantastiske du!

Anonym sa...

ilu.

Ingvild :) sa...

Hahahaha, husker det korps-innlegget ditt!! Fortjener nesten en kjapp repost før du må slette det igjen :P

Ny jobb blir nok ikke noe problem for deg!!

Anonym sa...

Hahahah, du er innmari rå!

Hanna Carm sa...

Hvorfor var du i lille Horten? Det er ikke så mye å skryte av her, dessverre

Anonym sa...

hahahaha, du er så sykt morsom! dette er yndlingsbloggen min, uten tvil! :)

Heddaa sa...

wow. du er helt insane til å skrive om noe så personlig, og sikkert dritkjipt på den måten du gjør! om du ikke finner deg jobb, sats på novelleskriver! du kan tjene jævli bra, og så kan man skrive sånn dobbeltbetydninger og med alvorlige undertoner og masse sånn! du som har så lite å gjøre burde google novelle, og lese om det, og så kan du skrive de pheteste novellene evah.

Susanne sa...

Når jeg leser dette innlegget finner jeg symptomer på at du fortsatt sliter med anoreksien. Har du forsatt angst for kalorier med tanke på at du ikke ønsker å smake på bakverk, men at du likevel liker å bake?

John-André sa...

You made my day. AGAIN! Hver gang egentlig. :D

Anonym sa...

Oj, du virker mer positiv, det er bra - stå på Linnéa :)

Ine sa...

Du får meg til å tippe litt over på den mindre hetero siden.

layza sa...

Ah, etter bare én setning lo jeg <3

Aleksander sa...

Hei :-)

abundzu sa...

Lurer også på hvorfor du var i Horten! Jeg rømte byen til fordel for Tryvann, så fet er jeg.

Lisa sa...

Hahaha, fuglen min også mater vegg og gulv når han spiser eple! Det er takka det.

Anonym sa...

undulater skal ikke ha sandpinner. de sliper ikke bare klørene, men skraper opp under føttene deres. det kan resultere i sår. naturpinner er det beste du kan gi ham. men du må sjekke opp fra hvilke tre. noen er giftige.

em sa...

hadde du blogget sånn her hver dag hele tiden ville jeg kanskje vært lykkelig

Anonym sa...

Klasse

Anonym sa...

Hei! Jeg elsker bloggen din! Keep up the good work:) Har du ikke bunad da? I såfall hvilken? Og til slutt hadde det vært veldig fint med et bilde av deg i bunad (ja, hvis du har det da).

Mvh Ida

Lisa sa...

du er best! made my day :-)

Anonym sa...

Rått! stå på Linnéa :)

Anonym sa...

Du kan få jobb hos meg som barnevakt:)

Anonym sa...

du er genial

Stine sa...

Horten? hva i alle verden gjorde du der? jeg er derfor, men bor i Oslo...av mange mange grunner

Linnéa sa...

Er det så jævla underlig at folk er i akkurat Din hjemby? Jeg gir vel faen i om noen besøker Molde!

Og nei, jeg har ikke bunad. Og hadde jeg hatt det, burde det teoretisk sett ikke vært av din interesse å se bilde av meg i den.

Anonym sa...

Misunner evnen din til å skrive! Du er så fliiiiink...!

Linnéa sa...

Twitter digger sandpinner og trenger det for å kvesse neglene sine, så fuck off.

olivia digger linnèa sa...

jeg elsker slutten på dette innlegget! & du er verdens beste

Solveig sa...

Flytt til Stavanger! Så kan du jobbe sammen med meg på DejaVu Delikatesser. Det er ikke så mye boller og sånn der, men du kan bake masse gode brød. Dessuten trenger du ikke å smake på en dritt :-)

Anonym sa...

Hei.
Du er kul.

Stine sa...

Haha! Dette liker jeg !

Anonym sa...

HVA FAEN GJORDE DU I HORTEN???

Jan Erik Neset sa...

hvis du er deprimert var jo Horten riktig sted å besøke da... mange av oss her.

Sigrid sa...

Munnsår? Du mener herpes?

Linnéa sa...

Sigrid: Nei, du har herpes. Jeg har munnsår.

Anonym sa...

LINNEA DIN GÆRNE SØTE KJERRING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"kan du begynne mandag --- nei --- ånei---"

*feit sjokka lilla klomp*


HAHAHHAHAHHAHA!!!!!!!!! HERLIG!!!! DIGGA DEN!!!!

Anonym sa...

Hehe!! Bra at Twitter fikk seg litt penger til mat da ;) Kjipt med den bakejobben. Tror ikke det er sånn når du først begynner der at du må spise alt. Du kan jo uansett bare smake og spytte det ut, så vet du jo hvordan det smaker hvis kundene spør :)

Anonym sa...

You make my day!
Hærlig:)

Anonym sa...

alle munnsår her faktisk herpes;)

Kesia, Balanser kostholdet- en kake i hver hånd! sa...

Hvis du leier meg inn til å smake på alle bakevarene for deg, så får du drømmejobben og kan bake så mye brød du vil, mens det er jeg som får kose meg med gluten. Ring for å avtale nærmere!

Anonym sa...

hahahaha du eier.

Kine sa...

Hehe du er herlig!
Veldig morsom blogg å lese:)
Twitter er herlig han og :))

Anonym sa...

HAHAHAHAH<3 undulaten min har samme vannbeholder.

maren sa...

du er FANTASTISK!!!

little E sa...

Har hørt at du skal være med i NYTT PÅ NYTT på NRK??? Stemmer det??

tunje sa...

Lykke til med jobbleting! kanskje du kan få deg jobb som tannlege? hører de trenger folk.

martine_skavhaug sa...

jeg kan lese innleggene dine 1000 ganger. ler like mye hver gang.

Anonym sa...

vet det ikke er spørsmålsrunde nå, men jeg klarer ikke slutte å tenke på noe. er du den ene bloggeren fra flinke piker? :O

Anonym sa...

Du er så flink til å skrive!! Jeg ble meget lykkelig da jeg så at det hadde kommet et nytt innlegg :)haha, falt ned fra et tre og fikk munnsår <3

Anonym sa...

liker du horten, og hvorfor var du der? mormor og morfar bor der, elsker det!

digger bloggen din, forresten.

Lurest sa...

Til dumme kommentarskrivere:
Man får ikke herpes av å falle ned fra et tre.
Så nå vet dere det.

Anonym sa...

<3 <3 <3

Lykke til med å finne ny jobb. Jeg har troa :)

Anonym sa...

Og forresten. Jeg har også fått munnsår!!
og jeg har noen TIPS på lur til deg!!!!

Rens såret med pyrisept, og ta deretter solhatt (hvis du tilfeldigvis skulle ha det.. jeg hadde flaks (mamma)..) på en qtips og smør det på munnsåret.
Så er det lurt å prøve og holde såret tørt slik at det tørker ut. Det er også lurt å ikke pille på det slik at det blir større og styggere....

Det er også et par forskjellige kremer for forkjølelses munnsår som du kan få kjøpt på apoteket til rundt 100 kr. Det skal gjøre at såret forsvinner raskere..

Du kan også smøre på tannkrem på munnsåret før du legger deg slik at det blir tørka ut over natta!

Håper du får bruk for noen av tipsene!

-Sigrid S

Anonym sa...

Hufsa ftw

Anonym sa...

Til anonym: den ene bloggeren fra flinke piker ER KUN DEN ENE BLOGGEREN FRA FLINKE PIKER. Hun har stått frem i dagbladet eller what ever og sagt at hun diktet opp de tre karakterene. Hun hadde nok noen syke fantasier bare. Og sist jeg sjekker var ikke det bildet av Linnea. Jeg tror du hadde gjort det bra som skuespiller Linnea, pitche en ide til nrk eller noe der du er hovedpersonen (en komitragisk deprimert person som trives best i eget selskap), og lever for å skape awkward moments i hverdagen. Litt ond kan du også få være. Gleder meg til å se!

Anonym sa...

elsker hufsa fra mummitrollet. den var skummel den

Gina sa...

Du e tidenes morsomte du, veit du det?? Vær så snill å lov mæ en ting; aldri slutt å blogg. Okei?

Anonym sa...

hahahaah!:D

Anonym sa...

du er så bra!!!!

Martine sa...

Hihi, du er RÅ!

Oda sa...

Har ikke blogget på grunn av gnagsår. Genialt, HAHA! :D

Anonym sa...

haha, ÜberLIKE!

Lusia sa...

HA HA HA ler meg tusete! og din unnskyldning for å ikke være med på 17 mai er helt forståelig!!

Maiken sa...

åååh Linnea! jeg blir så glad av å lese bloggen din! hahaha kjempe gøy! :D

Anonym sa...

Hva syns du om at Voe blogger igjen? Får du ikke lyst til å stikke en gaffel i øye?

Anonym sa...

du er genial!

Anonym sa...

Søta ;)

Anonym sa...

du har verdens beste blogg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 :)

Marie sa...

Liker 17.mai stilen din! =P Hadde vært digg og gitt beng i alle de morbide helligdagene/flaggdagene..!

Mari sa...

Du er så jævlig fantastisk Linnéa.
Lest bloggen din i snart 3 år, og det er ikke et innlegg jeg ikke har ledd av. Jeg kommer til å lese bloggen din til jeg dør..eller til den dagen du slutter da!
<3

Anonym sa...

Skjønner ikke hvorfor alle kommenterer med "haha, ler meg ihjel" osv, det er jo ikke morsomt?
Virker som du har et anstrengt forhold til mat, og det er veldig trist.Jeg jobber selv i et bakeri og her er det ingen som følger med om man smaker eller ikke (ikke at det kommer så mange nye varer ofte uansett da)

Ane sa...

Hahaha :-) jeg synes det er morsomt jeg

Anonym sa...

Du er så søt smiler =)

Anonym sa...

Beste bloggen! Bor du i Oslo?

Sunniva sa...

Blir helt fasinert av måten du skriver på!
forresten ligner du på Isabel Lucas!

Natalieee sa...

diggerdeg! beste bloggen evah!

Anonym sa...

kan du blogge om din tid som russ om du var det noen gang?

MiamiMagnhild sa...

ånei, ikke hufsa! hun er så skummel :/

Anonym sa...

Du har nettopp fått en ny fast leser :-)

Anonym sa...

hahhaha, jeg ler så sykt hver gang jeg leser bloggen din! Du er genial :D Stå på med bloggingen, digger deg :)

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAH SYKT MORSOMT

Emma sa...

Du er rå! digger deg! Twitter er kjempe søt, tante hadde en sånn som het Kong Harald! : )

Anonym sa...

Bli med på date eller?

Om meg:
Blir 25 i juni. 83 kg, 187. Godt trent. Bor på st. hanshaugen. Student. Glad i å drikke øl og park på sommeren.

Hadde vært dritfett.

rick ross sa...

jeg syntes kommentarene dine er morsomst. fy faen norge.

Linnéa sa...

Little E: Nei.

Anonym som spør om jeg er Linnea fra flinke piker: Er du mongo? Bruk google for faen. For ordens skyld: Nei.

Du finner blogginnleggene mine om russetiden lenger bak i arkivet.

Anonym sa...

Seriøst, digge dæ! elske bloggen din, du e bare helt rååå! :D
sku ønske du blogga oftere :)

Anonym sa...

hvorfor anskaffer du deg ikke bare en alaska husky hvis du vil dø?

Tine sa...

Må le, genialt. Twitter virker tøff.

Tilla sa...

Du gjør livet mitt verdt å leve.. lol jk! men jeg ler veldig mye av deg, du er veldig morsom. jeg leste innlegget 2 ganger og lo begge gangene. og jeg ler aldri av ting to ganger

Anonym sa...

registrer deg og vinn en ipod4 eller ny mac! et must hvis du er student- her for du de beste fordelene! helt gratis! http://www.studenttorget.no/?partner=d1a0de4b9183eaf7fad0c4ffed32b647

Anonym sa...

Slettet du innlegget om fuglesafarien? Det var jo utrolig morsomt! Hvorfor slettet du det?

Anonym sa...

det siste innlegget som du har slettet var awesome!! vi liker alt du skriver, ikke tenk så mye på det, bare skriiiv!

Urriburri/anonym sa...

BRa blogg! Bloggdabloggdabloggdabloggdabloggdabloggda

Mohjalla sa...

haha, jeg skulle sjekke bloggen din idag på en pc der jeg ikke har linken til bloggen din, og så hadde jeg glemt hva du het! haha! ps: jeg fant bloggen til slutt.

Linnéa sa...

mohjalla: ja, jeg ser det! bra!

anonym: de andre likte det ikke, derfor.

Sigrid-Linn sa...

Hei, jeg er konditor selv og lurer på hvilket bakeri dette er?

Anonym sa...

hvor ble det av fuglene?????

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=BXNFSCMgMhM&feature=player_embedded#at=17

vær så snill se denne. kunst

Linnéa sa...

Sigrid-Linn: Irrelevant

Anonym sa...

fugl???? <3<3<3<3

Anonym sa...

På en skala fra 1 til 10, hvor stram er svettelukta til p3-ronny?

Anonym sa...

Vet at de trenger bakere i sommer på Bakeriet i Lom. En av norges desidert beste bakeri.

Anonym sa...

Her. Jeg har funnet "blogg kjæresten" din brutalanal.blogg.no ur welcome :P

Anonym sa...

Der tok jeg deg! Du glemte apostrof over e-en i ditt eget fornavn!

Anonym sa...

piiiip pipp.. god bedring til balkong-leppa!

Anonym sa...

Gud bedre. Det ene intetsigende sure innlegget etter det andre, og folk eeeeelkser det. Jaja, det er tydelig at kvaliteten på blogger er helt ræva, hvis DETTE ER TOPPEN!!

anders sa...

Syns du er rå jeg Linniiie:-) Keep up the good work