27. mai 2011

Sykkel

Hei hei dere, sitter og venter på at brusen skal bli kald i fryseren sånn at det går an å drikke den for er ikke særlig glad i varm brus. Da.




Men i går, eller kanskje det var dagen før, men det er kanskje ikke så viktig. Men jeg var ute og gikk, skulle på Apoteket. Og mens jeg gikk, innså jeg hvor mye jeg hater å gå. Å gå en lang strekning fra et sted til et annet må være det aller verste jeg vet. Derfor skal jeg ikke gå mer.



Så jeg satte meg ned på biblioteket for å slå ihjel litt tid. Klokken var bare tre. Her leste jeg litt i Illustrert Vitenskap, jeg er veldig interessert i verdensrommet, skjønner dere.



Pluss magneter.



Og i dag skulle jeg hente meg en bysykkel, men i stedet for å holde opp bysykkel-kortet, så holdt jeg opp NRK-KORTET! HAHAHAHA!



Var på en liten snurr i går kveld da vet dere. Våknet i dag og visste ikke hvem jeg var. Men hadde husket å ta av meg skoene heldigvis.

Så syklet jeg på Butikken. Men i Butikken hadde de ommøblert. VENNLIGST ikke ommøbler butikkene deres hele tiden, jeg har det vanskelig nok hjemme.



Her sto jeg og lette etter natreen-strøet mitt, men det hadde de gjemt på et helt nytt sted. Fant det til slutt da ETTER TRE TIMER INNE I BUTIKKEN NESTEN.


Så syklet jeg hjem, da. Digger å sykle. Jeg føler meg så nær døden, pluss at jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil. Jeg er sykkel, bil og fotgjenger samtidig, og jeg sykler for eksempel i rundkjøringer fordi det er det beste jeg vet.



Her sykler jeg midt i veien for eksempel:



Her også:



Men folkens! Se hva jeg fikk i posten av mamma! Eller, hun skrev bakpå konvolutten at det var fra søskenbarnet mitt Kaja, men jeg vet ikke helt om jeg tror på det fordi Kaja er jo bare to år.

Men uansett, en ny DISSE til Twitter!



Dere skulle ha hørt ham! Han ble kjempeglad da jeg viste den til ham!



Men han har ikke prøvd den enda.


Og til dere som driver og sier at undulater ikke skal ha sandpinner fordi de kan få sår under beina, bare hold kjeft, Twitter bryr seg ikke, okey? Han trenger det for å kvesse klørne sine. Og jeg akter ikke å gå ut i skogen og plukke pinner til ham bare fordi dere tror dere er undulateksperter.


I dag glemte jeg å dusje også. Har glemt det fire dager på rad nå, men det er så kjedelig å dusje. Spesielt å tørke. Nå skal jeg sjekke om brusen er kald.

Var ikke det, så tok meg en vann-is, jeg.

120 kommentarer:

Anonym sa...

<3

Anonym sa...

HAHA, digger deg!

- Celine

Nina BEH sa...

Og forresten, dette har du SIKKERT ikke hørt før; Du skal ikke gi undulater sandpapirrør... ;)
Du kan droppe både rør og pinner hvis du gir den sepiaskall. Det er sånn... blekksprutskjelett. True story!

CAROLINE MARIA sa...

Det bildet av deg på sykkelen var skikkelig søtt :-)

Toshil sa...

sykkel<3
du e tøfff

Anonym sa...

Så fin HUSKE Twitter har fått! :P

metallicatrollet sa...

Varm brus, ass.

Kathrine H F sa...

Wow, Twitter er heldig ass!

Hege Kristin sa...

Åh, du er så gøyal! Digger deg!

Anonym sa...

Seriøst - jeg digger deg. You make my day med dine blogginnlegg :) Takk!

Emilie sa...

http://artige.no/bilde/981

Fuglebilde :D

Iselin sa...

Leita du seriøst i nesten tre timer inne i butikken?

Åsne sa...

Hei :) Jeg har ei god venninne som har spiseforstyrrelser. Har du noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg er litt redd for å gjøre noe som gjør at hun blir enda mer opptatt av mat. Jeg vil ikke mase på for det må være irriterende, men like vel vil jeg jo at hun skal spise! Jeg vil gjøre hva som helst for at hun kan bli bedre, men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Jeg tenkte at et svar fra noen som har vært gjennom det selv kan være verdifullt. Takk.

#undulatekspert sa...

Kjøp heller tjukke pinner i butikken enn sandpapir. Å si at undulater kvesser klørne sine på sandpapir er jo bare helt jødat. Gå i skogen? På fire av bildene er det busker som du kan ta en gren fra.
Du gir vel sandpapir til de/den stakkars hunden(e) mordi har å for å kvasse klørne?

Vilde sa...

hahaha, digger bloggen din! Elsker folk som er så negative til alt, det blir liksom så morsomt å lese. Om du mener alt du skriver, som at du ikke har dusjet på fire dager? :-o

Anonym sa...

livet ditt er omtrent like innholdsrikt som mitt. men du får det til å høres morsomt ut å gå rundt vente på døden.

S sa...

Du kommer til å klikke på bysykkelen etterhvert, jeg lover. Selv holdt jeg ut å sykle til og fra jobb i en uke før jeg gav opp. Enten så er stativet tomt når du har dårlig tid eller bare veldig keen på å komme deg hjem eller så er det fullt der du skal sette fra deg sykkelen, så du må sykle tilbake halve veien du kom for å finne et stativ med ledig plass, for så å gå/snike hele veien hjem. Kan liksom aldri vinne.
Men for all del, godt initiativ :D

varg sa...

det er så gøy med folk som kritiserer hvordan man behandler dyra sine. hadde forstått det om det var misshandling det var snakk om, men hallo. sandpapir? har aldri brukt noe annet når jeg hadde fugl.

Josefine sa...

Haha digger bildene dine!

Redaksjonen sa...

jeg tror heller ikke det var kusinen din. 2åringer er ikke så smarte

Anonym sa...

enig med du.. hater transportgåin jeg å..

Anonym sa...

<3

SA sa...

Synes du skal få en P3-Cruiser som sluttpakke når du slutter i NRK jeg.

SA sa...

Evt. kan du spørre Maria Mena hvem som gjesper på p3-morgen, og ringe inn på Mandag og vinne sykkel.

Janne Kaldvansvik sa...

Du redda helga mi! Vannis <3

Anonym sa...

Fy feite, dette er eit av dei mest geniale innlegga dine. Du er dronninga av Internett!

Anonym sa...

Sjukt bra innlegg :D Du e arti!

Elena sa...

Twitter er søt. SÅ SØØØØØT!

Anonym sa...

Øh, gahd, skaff deg en plante a'.. :D

Stine sa...

Du er så imponerende flink med "han" og "ham", det ere ikke mange som får til!

Anonym sa...

klørene til undulater blir bedre kvasset av natur pinner enn sannpapir. det er fakta. det er også bra for nebbet. jeg skjønner ikke hvorfor du ikke klarer å innse det

Kim Johnny sa...

Ellers da Linnea, skjer i dag da?

Linnéa sa...

Emilie: Hahaha!

Iselin: Ja, kanskje enda lenger også.

Undulatekspert: Moren til venninna mi klippet klørne til fuglen sin og han blødde i mange timer.

s: jeg har bysyklet i noen år da, for å si det sånn. vet alt om det der

SA; Jeg og!

Jeg har en plante men den er død.

Stine: <3

Siste anonym: For å plage deg

Kim Johnny sa...

Åssen går det.. Får du sove, eller ga du fan i å sove? Ang. sovemedisinene dine..?

Thea M sa...

i know you don't care. men jeg ELSKER å sykle i rundkjøringer også. gidder ikke å ta lappen, så jeg sykler overalt, og digger når det kommer rundkjøringer og leke bil. det morsomste er å kjøre rundt et par ganger.

Anonym sa...

- ubeskrivelig intetsigende komisk, ha ha ha! Fascinerende...:)

Silje

Anonym sa...

:-D du er så bra

Hanne sa...

hahaha elska innlegget her, så fantastisk random! dette er vel min 2. kommentar etter å ha lest bloggen din i flere år. skal bli flinkere til å kommentere, for jeg har selv hatt en blogg. måtte bare slette den, kommntarfeltet var en flause.

fortsett slik, du har den beste bloggen!

Mor sa...

Det var Kaja som valgte leken fra billigkurven hos Tropehagen Zoo.
Men jeg hjalp henne med konvolutt og forsendelse.

Marianne sa...

Haha, innlegget ditt ble toppet med den siste kommentaren over her!
Ler! Genialt.

Anonym sa...

Du er bare så jævlig bra!!!!!!!!

Anonym sa...

<3

Hate folk ass..

Helene F sa...

HERREGUD SÅ RÅ DU ER!!

Anonym sa...

Twitter må være verdens heldigste undulat! Å ha en sånn eier som deg som ikke er så overhysterisk og har familie som gir han en søt huske! ^_^ Love U linnea, og twitter! <3

ThisISmeThen sa...

<3 <3 <3

Anonym sa...

3/10

Anonym sa...

haha, love it.

Anonym sa...

Illustrert Vitenskap er faktisk ganske så interessant! For å ikke snakke om verdensrommet og magneter, selv foretrekker jeg moderne teknologi. Bra innlegg, lo godt når jeg leste det!!!

lise sa...

Vi er 2. Varm brus er det verste i verden.. nesten.

Linn Therese sa...

Du får gi beskjed hvis Twitter trenger å bli sponset med flere "disser", han får gjerne en av meg!

Anonym sa...

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Udusjet. <3 <3 <3

Kristin sa...

Hahah, love uuu.

Anonym sa...

herregud hva har skjedd med språket ditt? det har forandret seg fra lesbart til herregud jeg føler for å drepe meg selv. DA.

pernille sa...

Hahaha

Katinka sa...

Så fin ronse;)

Anonym sa...

jeg skulle ønske jeg hadde din mor. ikke pga. den greia til twitter, men fordi hun sender deg søte beskjeder helt random.

Anonym sa...

hahaha du er faen meg den råååeste dama jeg vet om!

Anonym sa...

"Jeg er sykkel, bil og fotgjenger samtidig" hahaha så sant!

Helene sa...

Herregud folkens, hør her nå da for faen! Jeg har to undulater, de har masse sandpinner, de får ikke noen jævla sår under beina! Hvorfor tror dere ellers de har sandpapir i bunnen!? Går det ann å være litt mer dust enn det, så vet ikke jeg!

Linnéa; Jeg digger deg! Du er så utrolig morsom, og Twitter er dritsøt han også :) <3 Og i tillegg, har han ikke noen jævlasår under beina! :D

Anonym sa...

HAHAHA! Jeg ler meg ihjæææææl! Du er en rååå dame assa :D

Anonym sa...

Du minner meg om Erlend Loe! Har du lest Volvolastvagnar av Loe? Der skriver han mye om fugler :) Elsker din og Loes humor!

Anonym sa...

:)

Anonym sa...

Er Chirag forelska i dæg?

Mike Veronica sa...

hehehe. du er så søt og fin når du sykler. DA!

Linnéa sa...

kim johnny: det gikk fint, takk som spør.

anonym 12:32: Språket mitt endres etter dagsform. I går avsluttet jeg de fleste setninger med «da», samt hoppet over enkelte ord/tegn. Neste gang er det nok annerledes. Men for all del: La ikke meg stå i veien for å ta ditt eget liv.

Anonym sa...

liker bloggen din :) syns du er søt og rar. stå på!

ang. gåing. jeg er veldig glad i å gå. tips når du har for mye å tenke på, og du føler du bare går i ring, ta deg en spasertur. tankene glir lettere, enklere å finne løsninger eller gi slipp på tanker som ikke fører noe godt med seg.

k

Lilljekonvall sa...

You made my day :)Samme hvor jeg prøver å ikke fnise...gåkke det: du ruler !!
Ha en super lørdag :)

Anonym sa...

You make my day every day! love u!

Anonym sa...

Uhm, vedder på at du ikke leser denne kommentaren og synes den er bortkastet crap, men ja. Er en 13 år gammel jente/drittunge, men oh my god/Alex, takk for at du andbefalte/skrev at du likte Arctic Monkeys, The Kooks and so on. Og, jævla lucky bitch, du har nærmere enn 20 meter unna mr.Turner. Argh.

Og, by the way, Kiwi er noe dritt, var der igår og de spilte Friday på full guffe.

Anonym sa...

He he...:) Første gang jeg er innom her..Utrolig søt humor :) Lurer på om du og jeg har samme diagnose...knegg.. God helg ! Ikke heng deg, da vil jeg savne deg. Kul blogg.

Andrea sa...

Hahaha. Humoren din er så sykt morsom. Jeg ler like mye hver gang. DU er en ordentlig blogger du!! Slik jeg liker det : D

Renate sa...

RUNSE

Anonym sa...

Jeg lette i nesten to timer etter knekkebrød. Wasa husmann. En mann måtte hjelpe meg til slutt. (han jobbet ikke der) Møkkarimi.

Anonym sa...

Ok, men gi han én pinne med sand og én uten.

Så slipper han å få ødelagte føtter..

Beauty Spectacle sa...

Nice pics

Anonym sa...

my lonelyness is killing me...

Anonym sa...

i hate myself

Anonym sa...

skulle ønske selvmord var enkelt

Hannah sa...

Du er veldig morsom og rar på en bra måte:P jeg liker å gå jeg, men det får være min sak. men enig med at varm brus er noe dritt!

#undulatekspert sa...

hva skjer hvis du klipper klørne på en hund for langt inn? jo, den starter å blå den å. Helt likt på undulater, du må ikke klippe for langt inn. Du ser blodårene i klørne i godt lys. Hvis du skal være uheldig å klippe for langt inn så kan du bruke en fyrstikk som du tenner og blåser ut og presser mot kloen.

O sa...

"Nobody likes to fly. I don't even like to drive. And I don't like walking." - Larry David

Helt enig med deg med gåingen. :D

Anonym sa...

hahahha

Anonym sa...

er det mora eller faren du har arvet humoren din fra? Du er så rå. Jeg sitter og ler alene i stua...

Anonym sa...

Bruker du ikke hjelm?

Anonym sa...

HVEM ??

hvem er det bildet av på kjøleskapet ditt?

er der deg selv?

hilsen kuken kalle

Anonym sa...

du e så råå! Digger deg. hilsen fast leser

Ingvild :) sa...

Liker det!!

Anonym sa...

take a chill pill faen. den jævla fuglen hennes lever ennå. Jeg så deg på grønland idag, på bysykkelen!

Anonym sa...

Så deg på biblioteket på torsdag!!!!!! Litt starstruck heh
Du er rå.

Mari sa...

Du som er så glad i fugler, og twitter... http://www.spillape.no/Spill/Tweet_Tweet
Tata!! Veldig fint som fritidsaktivitet, eller når du egentlig skal lese til en eksamen.. :)

Hanna. sa...

http://www.youtube.com/watch?v=f55K1KHBtwM

Bare for deg.

Janne sa...

Man kan bruke sandpinner til undulater da, jeg hadde en undulat i 13 år(!!) og han satt alltid på sandpinner og trivdes godt med det. Han slipte til og med nebbet sitt på de. Han lignet forresten skikkelig på Twitter.

Linnéa sa...

han har to pinner med sand og en uten.

undulatekspert: Jeg skjønner jo det, men det er desto farligere hvis man skal være uheldig og klippe for langt.

om jeg bruker hjelm, nei, faller jeg så faller jeg.

kuken kalle: ja, det er bilde av meg på kjøleskapet.

Maria sa...

Hater det så sinsykt mye når de omøblerer butikkene !
Haha, du er sjef

Anonym sa...

hadde vært så kult om du var 16 kilo tyngre.

Kristina Østerud sa...

Du er vakker og nydelig Linnea :) Twitter er dritsøt og bloggen din er kjempe bra. <3 Hilsen kristina/www.kristiinafun.blogg.no

Anonym sa...

go girl!

Anonym sa...

Kan du ikke legge ut MANN-saken?

Anonym sa...

HAHAHAHAHA

Anonym sa...

du er PEN!!

Anonym sa...

lest erlend loe MUCH eller?

Barnelykke sa...

Alltid festlig å stikke innom bloggen din. Takk for at du spriter opp hverdagen ;)

B I R T E

Anonym sa...

Du er nydelig♥

Nanna sa...

Dette er verdens kuleste blogg

christine lövendahl sa...

ja, hvordan fungerer disse syklene?? fungerer de i det hele tatt? for jeg ser dem ALDRI? tenkte og få meg en sykkel selv, men det er alltid tomt på de stativene og dessuten så finnes stativene kun sånn ca 2 plasser i oslo? og kan man ta med seg sykkelen hjem? ha den i oppgangen? DET vil jeg.

parklife snart? :)

Elena sa...

Kan jeg kjøpe sykkelen din?

Anonym sa...

Siden jeg har stemt på deg flere ganger til å nå toppen på beste blogg og vinne priser (noe jeg ikke angrer på), så synes jeg du kan lage et innlegg om at leserene dine skal stemme på meg til en finaleplass i Miss Brun og Blid og ture dem med at du dreper dem hvis ikke. Som takk kan du få et solpass verdt 500kr som du kan bruke på deg selv eller selge videre eller gjøre hva du vil med d:) Er du med på den? :D

Anonym sa...

*True, skulle d stå.. Ikke ture haha

kongen av roskilde sa...

vi kan spoone sammen!

Anonym sa...

YOU MAKE MY DAY!!! digger bloggen din :D

Anonym sa...

Tenkte å kommentere for første gang i mitt liv, men så glemte jeg for jeg fortsatte å lese... men dusje er kjedelig ja, spesielt å tørke!!!

french 75 sa...

Du er morsom du, Linnea!! Elsker bloggen din, du har jo din helt spesielle måte å utrykke deg på.
Kunne trodd du var født til det her. Og overgjenomsnittet bitter? Tror vi har noe tilfelles. Men hvem jeg er er det ingen som vet uansett, har du lyst å finne det ut kanskje?

Anonym sa...

http://cwaldorf.blogg.no/1306950657_mann_endte_nesten_i_d.html#comment

HAhahaha, husker du hu her eller? Hu meiner ihvertfall at du gjør det.

Madeleine' sa...

Åh, Linnéa. Du er så ufattelig bra!

Chassi sa...

Hahahaha!!! Som vanlig. :D

Du fikk mail med artikkel nå. Klemmen!

Ana sa...

http://marenviks.blogg.no/

denne bloggen vil du se, sterkt. 16 år gammel jente, ubeskrivelig

Hilde Karoline sa...

Hva synes du om baot-is memen? Ler du av dennne typen humor?

Linnéa sa...

Anonym om MANN-saken: Nei, kommer ikke til å legge ut intervjuet denne gangen.

Anonym som spør om jeg har lest Erlend Loe mye: Nei, jeg leste Doppler da den kom ut i 04, så leste jeg Naiv.Super og Muleum i 09, tror jeg. Han er helt grei, jeg liker Knausgård bedre.

Christine: Nei! Det er en milliard stativer, det finnes sånn app så du kan se. Du kan bare låne sykkelen i to timer. JA, parklife!

Elena: Jeg har ikke sykkel. Skjønner du ikke det?

Anonym med blogg-link: Var det hun med agurk-dietten? Og hun skriver at jeg fortsatt leser bloggen hennes? Haha, saklig.

Hilde Karoline: Er det humor?

Martine sa...

Du er genial :)

Har du forresten noe interesse for 4-stjerners middag lengere? Du kan jo invitere dine egne venner og holde det hjemme? :)

Anonym sa...

undulaten kan få sår under bena og betennelse... det er heller ikke deilig for dem å bare stå i en stilling døgnet rundt,som de må når det er plastpinner..