23. jun. 2011

Bøker

Faen, forsov meg!




Anonym sa...
Unnskyld meg, men bloggen din er blitt så jævlig ræva. Synes egentlig du bare kan legge ned hele greia, blogger aldri uansett. I tillegg er d du blogger om for tiden bare barnslig dritt. Likte bloggen din utrolig godt før, men etter du vant et par priser så har den bare sunket lenger og lenger ned etterhvert. Du er en av de som fort har blitt kjent, men nesen fortere har blitt glemt. Vær den du var før!

Nei nå! Jeg har jo bare vært i syden! Men jeg glemte å si det! Og det skulle vel bare mangle at bloggen synker i kvalitet, i likhet med den grad min egen livskvalitet synker. Vi er jo samme person, bloggen og jeg. Dessuten har jeg jo blogget i fem år, og man kan ikke oppføre seg likt i fem år. Det går ikke, det. Men ellers er jeg enig, og jeg lover at jeg skal slutte til slutt.

Her er jeg i syden:





Var i Frankrike, men det var ganske kaldt, så jeg var egentlig ganske sur og satt for det meste bare inne. En dag var jeg på butikken for å kjøpe mat, men det hjelper ikke at maten nesten er gratis når den smaker søppel. Ta dere sammen, Frankrike! Og skaff dere noe ordentlig vann! Og ikke snakk fransk til meg for trettende gang når jeg har SAGT at jeg ikke kan fransk, bare noen ord på engelsk, det hjelper ikke at dere gjentar ordene om og om igjen! Olala!

Men siden jeg hadde glemt datamaskinen hjemme, leste jeg noen bøker i Frankrike - som kanskje kunne være av deres interesse:

Husker ikke hva denne handler om, men den var ganske bra:


Husker ikke hva denne handler om heller, men den var enda bedre:



Så har jeg nesten lest tre bind av Knausgård, etter en periode hvor jeg var litt lei av ham:


Denne er også ganske flott:


Og så leste jeg denne nå nylig, om ei jente som prøver å ta livet sitt. Hun er ganske lik meg, bare at jeg er litt penere:



Deres boktips vil jeg helst ikke ha.

Så var jeg på loppemarked,



og kjøpte en blikkboks, og så dro jeg hjem.



Okey?

102 kommentarer:

Anonym sa...

♥♥♥

leamn sa...

tidig

Betina sa...

Okey

Anonym sa...

Syntes ikke du skal bry deg om kommentaren du posta øverst der. Bloggen din er genial, som du selv vet. rett og slett. Rock on :D

Elena sa...

Great. Awesome. Du rocker.

Anny sa...

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å kommentere om de ikke synes bloggen er noe. Liker bloggen din. Blogg når du føler for det. Man gjør det jo for seg selv. Ingen andre. NOe du er et godt eksempel på :) Flink du er til å lese bøker. Depresjonen min gjør det nærmest umulig å konsentrere meg om en bok selv om jeg virkelig vil. Kjøper mange bøker fordi jeg tenker at én dag skal jeg klare det....

Anonym sa...

Åja, daså. Da gir alt mening. Du er litt kul, da

Anonym sa...

awsome

Ingvild sa...

haha, e digga de!

Amelia sa...

Okey :)

charlotte sa...

du er ganske så søt da, kan ikke si at jeg liker innleggene dine, ettersom jeg ser at du ikke har det så bra. men bloggen din, den elsker jeg <3 liker og lese det du skriver om.

Anonym sa...

TIN-TIN-boks! :-D

olivia digger linnèa sa...

♥♥du er genial!
aldri slutt! awesome blikkboks!!

victoria sa...

kjeft 'a Olivia. Det er ikke en blikkbos! Det er en tin(n)boks. Alle ser jo det!

Karoline sa...

Du får et boktips likevel på trass, fordi du er så kul og fordi ingen bør dø uten å ha lest denne boka. Utenom de som fortjener det.
Den heter "Den tidsreisendes kvinne" av ei jeg ikke husker navnet på. Den er ikke teit, men som vanlig har oversetterne klart å fakke opp tittelen. Den heter egentlig "The timetraveller's wife".

Håper du gidder å lese den, den er verdt det.

Eirin sa...

TINTIN! Han er så lik pappa. Hahaha

Karen Marie sa...

Du er best Linnea! Keep on rocking, de beste er eldst ;)

Anonym sa...

ja, okey..
men du kunne gjerne laget et lenge innlegg når du først lagde..

Anonym sa...

Ikke hør på de få rævva kommentarene om sånne ting, syns du er heilt konge jeg! digger deg ass, og kommer til å følge deg til siste slutt!!!

Tess sa...

Okey :)

Anonym sa...

loveyoooooooooooooou

Anonym sa...

Hva er poenget med å blogge hvis man ikke får bestemme sjøl når og hva man blogger om? Fy faen det hadde vært kjedelig med diktatur-blogg.

Anonym sa...

Haha, digga Plath-kommentaren din!
Og et anti-boktips;ikke les "En tidsreiesendes kvinne" den er medioker trøyte, de du hadde lest er mye bedre

Ane sa...

du er så genial! gjør dagen min mye mye bedre. IKKE SLUTT TIL SLUTT!

Sofie sa...

Innleggene dine er litt som julaften. Først gleder man seg lenge, venter og håper. Så er det der, og det er alltid like spennende og underholdende. Så går de noen dager i ettertid hvor man er litt trist over at det er over, før det så er på an igjen! jeg er under din makt. For alltid.

Anonym sa...

Les Zahir av Paulo Coelho :P

Anonym sa...

Ajajaj! Houellebecq og Bernhard. Jeg antar at du har skrevet "misantropi" i søkemotoren på Haugen bok eller noe slikt! Men den der "utvidelse av kampsonen" er ok. Likte du den bør du absolutt lese Irwin Welsh, Bjørneboe og IKKE MINST: Mathias Faldbakken alias Abo Rasul. Særlig "Macht und Rebell" vil du garantert like. Har imidlertid en sterk følelse av at du har lest boka for lengst og latt deg inspirere

Meg sa...

Nice blikkboks!

Håper du koste deg litt i Frankrike, selv om det var kalt.

ThisISmeThen sa...

Ahh, det er så f**** irriterende når folk bare fortsetter å snakke til deg da du har sagt at du ikke skjønner en dritt! MAKAN!

Bjørnar B sa...

Morsomt at du leser Bernhard og Houellebecq - siden du har en del til felles med dem. Misantropi, kulturkritikk, blabla..

Anonym sa...

hvor kjøper du dine bøker?

Anonym sa...

Du som er så opptatt av GODT språk, bør IKKE lese "den tidsreisendes kvinne" bok. Den er ekstremt dårlig. En god ide, men helt håpløst skrevet.
Se den på film istedet. Sikkert dårlig den også, men da har du i det minste ikke kasta bort flere timer av ditt liv.

Hilsen Nilsen

Julie sa...

Sofie sa det.
Et innlegg er som julaften !

Anonym sa...

Se, hun smiler!

Fiberbabe sa...

Okey! =)

Camilla Albertine sa...

Fin boks.

Anja sa...

maten i Frankrike er mye bedre i Norge, hvis man ser bort i fra sjømat og godteri. Vi må jo i allefall få noen poeng for at man kan kjøpe en vin for 12 kr flaska. Uansett, jeg liker bloggen din fortsatt, uansett hva du skriver så er det alltid morsomt å lese.

Mina sa...

drit i det andre sier da, du rocker og hvis andre mener noe annet så kan de holde kjeft.

Anonym sa...

Hater franskmenn, eller turister generelt. hvorfor kan de ikke lære seg engelsk?! jobber i en butikk som ligger rett der hvor mega båtene kommer inn og ut renner det ekle turister i alle former, farger og fasonger. den ene etter den andre kommer de busende inn i min bokbutikk, men vil de ha bøker? NEI! de vil ha hjelp til å finne matbutikk, film til kameraet sitt osv.. men ikke nok med det, de kan ikke et fnugg engelsk. og når jeg sier: ???? så sier de det samme på nytt på fransk, spansk eller indisk osv. bare at de snakker saktere, for da forstår jeg det jo!??!!
-lise

Anonym sa...

Håper aldri at du slutter å blogge! Jeg er inne på bloggen din og sjekker hver dag og blir alltid like skuffa når det ikke har kommet noe nytt, men når det gjør det er det helt topp! Har vel fått litt Linneafeber (finner ikke den greia man lager sånn e med desverre). Håper du hadde en fin ferie:)

Sabrina Gjerstad Nielsen sa...

god litteratur!

Anonym sa...

Friggin Tin Tin......love it!

anita sa...

Linnéa, du er ql

Hanna sa...

du er veldig kul

Ada sa...

jo, hva faen, du skal få et boktips. les mo hayder. hun er drit kul. mye kulere enn stieg larsson. les tokyo av hun. den er jævla bra, skal jeg si deg.

Trine-M sa...

Sommerhilsen til deg. Sommer og bøker. Nyt det.

Tanja sa...

Du er så utrolig genial! Elsker bloggen din, den er flott :) Ikke bry deg om de som skriver stygge kommentarer, de har et seriøst problem i hodet sitt..

Anonym sa...

Skal du på Hove? :)

Hege sa...

Søta :-) endelig et nytt innlegg fra deg!.. Jeg hadde også syns at det var rævva med "syden" hvis det var kaldt. Jeg har heldigvis ingen boktips å gi deg. Ha en finfin helg!

Rigmor sa...

Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede av Jan Wiese.

Det er ikkje ei bok, men eit mesterverk!

God helg.

Anonym sa...

haha. liker bloggingen din veldig godt jeg.

Anonym sa...

du er så syyyyykt genial !!! ALDRI slutt å blogg, bloggen din eier!! :D

Anonym sa...

den boksen har jeg også! kjøpte den for 3år siden, full av nasty kjeks.

Anonym sa...

FF


Hah! C'est la France! Jeg bor her og skjÖnner saa altfor godt hva du mener..

Pröv Ham on Rye, Women og Hot Water Music av Charles Bukowski, det er bensin paa baalet for misantropi.. Funker paa norsk men best paa engelsk

Synne sa...

Oooh, jeg vil også ha boks med Tintin og Terry på! Kos deg videre med ferie og gode bøker!

Anonym sa...

Den blikkboksen var tøff. I tillegg smaker vann på flaske i utlandet generelt rævva. Vittel smaker spesielt æsj!
Eneste som teller er: Volvic (Tyskland) og et italiensk vann som heter St. et eller annet. Det smaker helt som vannet i Møre og Romsdal. Og det er best! I Skottland er det Highland springs vannet som er bra. Alt ellers smaker kloakk.

Trine Lise sa...

skal du på hove?

Tonje :) sa...

Jeg liker at du blogger når du føler for det. Da sitter jeg nemlig spent og venter på neste innlegg. Du er flink.

Sara sa...

Dersom du skriver en bok en gang, så skal jeg kjøpe to eksemplarer.

Anonym sa...

Jeg syns du er utrolig tøff. At du er åpen om sykdommen din og fortsetter med en slik blogg til tross for hvor utrolig mange stygge kommentarer (fra duster) du får. Å være "offentlig" på den måten gjør jo at folk tenker at du må klare så utrolig mye mer enn hva "vanlige" mennesker klarer.

Jeg håper du klarer å ta vare på deg selv oppi alt av stygge kommentarer, psykdommer og hele greia. jeg tror du har hjulpet mange jenter med anorektiske tendenser. Superhelten Linnéa!

Pantora sa...

Okey!

Drit i negative kommentarer (noe jeg mistenker at du gjør). Haters gonna hate.

Tine sa...

Har fulgt bloggen din en stund nå, og synes nå det er på tide og legge inn en kommentar.
Bloggen din er herlig. Du har en fantastisk evne til å se mennesker på en enkel måte. Liker ikke at du har det vondt selvfølgelig, men jeg trur og håper du har det bedre enn du sier.
Jeg føler at du skriver ting slik de er, som andre ikke tør å si høyt. Du er ærlig, og du tør og være deg selv! Stå på Linneà! Håper du ikke slutter å blogge, for bloggen din er en av de jeg gleder meg til å lese når jeg ser du har oppdatert :)

Anonym sa...

Årh, det finnes så mange teite folk som skriver så mye teit! Jeg synes bloggen din er så utrolig bra, det er det første jeg sjekker hver gange jeg skrur på pc'en, leser innleggene om og om igjen, jeg elsker dem/deg <3 Du skriver så bra og morsomt, du må aldri slutte å blogge <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 LOVEU

Anonym sa...

FEIL. Bloggen din blir ikke dårligere! Den er awesome.Og det at du ikke blogger så veldig ofte gjør bare at det er enda mer spennende når du fakisk blogger <3 Fin boks !

Anonym sa...

Du ser helt FANTASTISK ut i intervjuet med MASSIV! Du er nydelig.

Kaja sa...

Herregud jeg ler meg i hjel!

stine sa...

det er en grunn for at du har vunnet priser da! fordi folk liker det du skriver, så drit i de idiotene som sier de ikke liker bloggen, men likevel leser den.

HaHa sa...

Anonym som "hater franskmenn, eller turister generelt"
Tipper du ikke klarer å snakke skikkelig engelsk selv engang. Du er en toskete posør.

Sunniva b. kaalaas sa...

Du er så forbanna morsom!

Anonym sa...

du er lættis, jeg dævver

Anonym sa...

^Vel, man kan jo blogge og gi fullt faen i om folket som leser det bryr seg da. Liker folk det - fett, hvis ikke - synd,trist,leit.

Jente sa...

Bra forsvart! Enig med det du sa! Egentlig enig i nesten alt du sier. Jeg liker forresten Twilight. ELSKER Twilight!

Anonym sa...

http://nrksuper.no/super/mgpjr/arkiv/tideneslat/

Stemmer selfølgelig på deg ;)

mehehehe

Sol-Angelica sa...

Jeg så bildene dine på nettutgaven til Massiv nå nettopp. De er superfine :)

<3

Anonym sa...

okey!:) digger deg!

Anonym sa...

Okay!

Anonym sa...

Haha, du eier Linnea! :-D

Lotte sa...

Digger deg, jeg, uansett hva andre sier

Anonym sa...

Du er bare så sinnsykt kul! Man trenger ikke være gæren for å blogge men det hjelper!! ;)

AudM sa...

fort kjent du liksom, du har jo vært stor i flere år. men det er sant det hun sier at bloggen er annerledes, savner også mye av det gamle. det er det eneste anony har rett i. vi fikk mye mer av deg før, hva du gjorde osv, aktiviteter, daglig, tanker osv. men then again du og bloggen er ett, så da er det sånn. men jeg har lurt litt på en ting, når følte du deg lavest? på bloggen virker det jo som det er nå, men donno. like u anyway

Anonym sa...

okey. <3

Anonym sa...

ja, jeg er helt enig med deg, vet ikke hvorfor jeg lever, når jeg har bedd om min død! men, nei da får visst ikke lov til å dø!

Anonym sa...

Åh, du er så fantastisk. Måtte du leve lenge. 100 år!!

Ingvild :) sa...

<3

Dronninga på haugen. sa...

OK

Helene sa...

FOLKENS?! Hun har ikke lest noen av bøkene! Jeg husker ikke hva denne handlet om, ikke denne heller... Vær så snill, blir flau! Linnea'; Elsker deg og bloggen din, you rock my world! <3 :D

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAH

Annette sa...

Norges morsomste <3

Jeg deler forresten sammme Frankrike-erfaring som deg. Egentlig den eneste ferien jeg husker som har vært skikkelig dårlig!

Anonym sa...

Haha, du eier. Bloggen din er så morsom :D

Andrea sa...

Digger deg!!!

Anonym sa...

Driter i om du ikke vil ha boktips fra meg,men du MÅ lese shantaram. Den er så bra liksom, også er den lang og det er fint. tjohei

Anonym sa...

Jeg leste også en bok om en jente som ville dø. Veronika vil dø. Og du er mye finere enn henne og : P

Victoria K. sa...

JEG SÅ DEG PÅ FLY PLASSEN I PARIS!!! Jeg var den sykt kule jenta som sto og glana på deg! Hadde tenkt til å gå bort til deg å si at du minner meg om et pinsvin og at du rocker, men det kom en tyn, skalla man og sa at nå måtte jeg komme meg gjennom kontrollen...



Du





er






genial!

Katrine sa...

Takk for boktips. Stå på!

Bjørn Inge sa...

Thomas Bernhard er en av de få som virkelig utfordrer hvordan man ser på litteratur idag, så kult at du har fått med deg ham.

Maria sa...

Hahaha, han dreit seg sykt han som kommenterte. Bare å slutte å lese hvis han hater deg så sykt...

Anonym sa...

Herregud, da kan hun vel bare slutte å lese den. Grunnen til at jeg liker bloggen, som forsåvidt er den eneste bloggen jeg leser, er nettopp fordi den er 'giddalaus' - og det er jævelig deilig! Nå ble jeg plutselig en kommentator...oj.

Anonym sa...

Hvorfor så sur?

Anonym sa...

Les Bukowski! :)

Frida Aamot sa...

Haha vittig. Liker at du sier ifra om at du ikke vil ha andres boktips, i motsetning til alle andre bloggere som later som om de er interessert i meningene til leserne.

:)

Anonym sa...

tror du hadde elska bukowski. verdens største av-romantiker.

Anonym sa...

louis ferdinand celine