9. jun. 2011

MOLDE

På søndag sluttet Internettet i Kristiansund å virke, så jeg måtte ta bussen hjem til Molde.



Mandag, tirsdag og onsdag var jeg ganske deprimert. På søndag kveld spiste jeg nemlig min siste pakke med speltlomper, i stor tro om at det kom en pakke lomper i posten allerede mandag. Dette viste seg å være feilaktig, og plutselig hadde jeg ingenting å spise.

Men på så fant jeg imidlertid en slags erstatning, nemlig vitaminbjørner!


Jeg spiser selvsagt kun røde vitaminbjørner, men til min store forskrekkelse viste det seg altså at ALLE DE RØDE VAR BORTE?



Men så smakte jeg bare tilfeldigvis på en blå likevel, men så viste det seg altså å være en rød likevel! I blå forkledning! De er bare nesten helt like!


Så spurte jeg mamma om jeg kunne få hele boksen til frokost.

- Nei, det er Kaja sin.

- KAJA SIN? Men må ikke jeg også ha mat? Kaja bor jo ikke her!

- Du kan spise vanlig mat, det har du godt av.

- Vanlig mat? Men jeg vil jo ikke bli voksen!





Så. I går dro vi og hentet Kaja i barnehagen, før vi dro på Museet for å mate ender. Men vi hadde bare med én brødskive til fuglene, og Kaja spiste opp halve! Så jeg var litt irritert. Men likevel ville jeg lære henne om hvilke ender som er hvilket kjønn:



- Ser du den med svart hode? Den er gutt. Og den med brunt er jente, forklarte jeg.

- Nei, svarer hun.

- Nei?? Hva mener du med nei??

- DEN er gutt! Sier hun og peker på den brune anda.

Okey, hvem tror hun at hun er, tenkte jeg.

- Nei, skjønner du ikke dette, da? Den der har sort hode fordi den er dominant og bestemmer over jenta, okey? Jeg har lest det her på Google, jeg forsikrer deg om at det er riktig! Og du er bare to år!

- DEN er jente, sier hun og peker på anda med sort hode.

- HALLO, MAMMA, ta henne! Jeg orker ikke!

Så måtte jeg gå meg en runde på stylter for å roe meg ned.



Men da vi kom hjem fra museet og jeg fortsatt var litt sur, så HADDE DET KOMMET LOMPER I POSTEN!

YEAH!




Så har de fått nytt design! Ting med nytt design er det beste jeg vet, og jeg kjøper alt med nytt design bare for å kjøpe det. Samme som med glitter, jeg kjøper alt som glitrer.



Og da jeg kom for å sette meg ned på plassen min for å spise frokost, ser jeg bare:



Jeg har nemlig min egen plass hjemme i Molde også, hvor mamma samler alle tingene mine i en kurv - akkurat slik som Kaja har på barnehagen! Pluss at jeg har et eget bildeatlas!





Jeg vil også være seks år.



Når jeg dør, så ska fuglen min få alt. Jeg lover.

67 kommentarer:

Heidi Peidi Pøøøne sa...

Bare digger bloggen din! Det er skikkelig underholdene lesing i arbeidstiden :-O Keep up the good work!
Neste gang du er i Kristiansund skal jeg løpe etter deg rundt vanndammen og skremme deg så har du noe spennende å skrive om etter en kristiansundsturen også... For face it, det er jaggu meg ikke mye som skjer her i Kristiansund :/

Martine sa...

: D

Anonym sa...

Du? Hva heter weheartit kontoen din? :D

Anonym sa...

spis mer mat! liker bloggen din!

Linnéa sa...

jeg bruker ikke weheartit. bruk heller tumblr: lolinnea.tumblr.com

Anonym sa...

styltene drepte meg

ingvild sa...

smakte du på pepperlompene, eller kastet du dem? da må du skrive om dem!

Aina sa...

Haha, fantastisk!

Marie sa...

Du har kanskje vanskelig for å tro det, men du er helt fantastisk.

Anonym sa...

<3 Romsdalsmuseet! Savner faktisk Molde nå.

Ingrid Marie sa...

Ha ha, jeg lo flere ganger gjennom innlegget! Du skriver bra ;-)

Anonym sa...

DU HADDE SKRIVEFEIL! KURV SKRIVAS IKKJE KRUV!

Anonym sa...

En positiv dag i en Modum Bad tilværelse = nytt innlegg fra dej :D takk takk takk!!!!!!!!!!

Hilde sa...

Haha, elsker at bloggen din er så random.

Anonym sa...

speltlomper er gode med ost og og krydder inni, man steker de så blir det en innbakt pizza nesten. Eller ha salat og tomater inni, ja så får du grønnsaker også :)

Anonym sa...

:-DD
pepperlomper?

Anonym sa...

Bra innlegg, Linnea! Fatter ikke hva som kan være så godt med de lompene xD Blir du ikke lei av å spise samme mat hele tiden? Men egentlig er du heldig hvis du ikke blir det. Jeg er lei av nesten all mat :-(

Anonym sa...

Ser at du spiser Collett vitaminbjørner. Her har du anmeldelsen fra tidenes alexander rybak: http://www.youtube.com/watch?v=gZ1T_7xL2H0

Ingvild :) sa...

Å mate fugler er noe av det herligste jeg vet. Husker jeg også måtte krangle med en liten jente fordi hun mente at jenteende var de fineste endene med alle fargene, når det i realiteten er de kjedeligste med brunt.. :(

Anonym sa...

DIGGER DEG!

Monika sa...

Bra alt ordnet seg:P Lomper er digg, pleide alltid å småspise det før.

Sara Marie sa...

Du er herlig! :)

Anonym sa...

Min 17 år gamle kanarifugl døde i går. jeg begravde den i et vann, sånn at den kan lære seg å svømme, slik som endene.

Anonym sa...

Hahahahhahaaha, eeeeeeelsk!!!

Cora sa...

Vet du hva som er godt sammen med speltlomper? REDDIKER! Jeg dyrker de på balkongen min, sender deg gjerne et par stykker.

tulla.

Reddikene mine får du aldri!

Vilde sa...

:))

Anonym sa...

Spiser du bare speltlomper vær dag?

Rebecca sa...

Vitaminbjørner og speltlomper <3

Anonym sa...

hvis kiddo sier d er en gutt, så er d en gutt.. har du ikke hørt at kids alltid har rett! fortenk, d sier min lille kiddo:)))

<3

Unni sa...

hahaha!! styltene tok kaka. da lo jeg faktisk høyt!

Anonym sa...

Hvem er Kaja? Du har bare nevnt at du har 2 brødre!

Anonym sa...

http://www.wimp.com/parrotkiss/ Dette er vel din humor? :)

FrkDrittNøgd sa...

Moren din må være den søteste, kurvideen er jo bare den skjønneste og mest praktiske:))

Men hva er greia med lomper? Spiser du dem bare helt uten videre?
Ler :)))

Anonym sa...

• HAHA digger MFK-onepiecen.

• HAHA digger rompa i styltebildet. Smokin!!! :)

Anonym sa...

jeg digger bloggen din!

Anonym sa...

Du er rett og slett genial!

Lunaire sa...

Jaaa, da har jeg lest meg opp siden sist jeg sjekka bloggen din. Som var en eller annen gang i høst. Selv om jeg er totalt ræva til å sjekke blogger, så sjekker jeg i allefall din et par-tre ganger i året :p

Ja ok, så hørtes det sikkert ut som en skikkelig tafatt kommentar, men det får bare være, den var hyggelig ment! :)

Linnéa sa...

Anonym som påpeker skrivefeil: Jeg tror du skjønner hva jeg mente.

Ja, pepperlomper. Har ikke turt å prøve. Liker bedre salt.

Blir ikke lei av lomper, nei. Spiser lomper fordi det er næringsrikt og ikke varmmat. Er ikke så glad i varmmat.

Kaja er søskenbarnet mitt.

Det er ikke en onepiece, det er en fleesejakke. Fordi det er kaldt inne.

andrea sa...

hahah, ler meg ihjel av deg! du er herlig

Annette sa...

Spiser du speltlomper uten noe på, eller spiser du med pålegg eller noe?

Frøken Björk sa...

Fint på museet selv om ungen ikke vet sitt eget beste.
Er helt nyinnflyttet i Molde og begynner å bli kjent med denne byen. Interessant. Kan du ta en titt her:
http://froekenbjoerk.blogspot.com/2011/05/tilstandsrapport-fra-molde-frste-uke-i.html
og gi meg et fornuftig svar på mitt spørsmål? ER det virkelig noe i drikkevannet? Har fått mitt førsteinntrykk bekreftet og vil gjerne ha en logisk forklaring.

Anonym sa...

tightsen <3

Vilde Kristine sa...

De brune er hunnene, og de er brune for å ikke synes så godt, når de ruger på eggene eller noe. Mener å huske at jeg lærte dette på barneskolen.

siri sa...

åh, så godt det er å vite at det ikke bare er meg som skulle ønske de slapp å vokse opp.
-Siri

Linn sa...

Får du hjelp for de spiseforstyrrelsene dine? Synes dette innlegget ble litt ekstrmt pro-ana aktig. FInner ikke så mye humor i at du kun spiser lomper og vitaminbjørner, selv om du skriver om det på en tullete måte er det temmelig sykt innhold.

Anonym sa...

hei, du ligner veldig på ungen til Linn Thorsen, AKA http://malindus.blogg.no/

Kunne vært deg som liten!

annemarthe sa...

Haha, digger deg!

Anonym sa...

Drit i å kritiser da folkens.. teit

Anonym sa...

Jeg bare lurer på når du fikk spiseforstyrrelse, og hvorfor

Anonym sa...

hater du john arne riise?

Tiril sa...

Jeg trodde jeg så deg i butikken på Kiwi i Brugata i helgen, sammen med en asiatisk dame, men så har jeg bare sett deg på bilder. Det liknet i alle fall.

cila sa...

du har bart på det ene bildet.

Henry sa...

Du var på coachella festivalen i år var du ikke?
Jeg skal dit neste år, men har ikke blitt 21 enda, vet du om de er strenge med legg? kan man vise et norsk bankkort som legg eller må man ta passet?? og bodde du på campingområdet eller hotel?

takk for svar!

Anonym sa...

Bra innlegg, du er genial!
Fikk lyst på lomper pga den nye designen enda jeg ikke liker lomper ;)
Hm, interessant at du liker glitter, kanskje noe du kan skrive mer om...

Feride sa...

Vi bitre, sinte individ, må holde sammen!

Anonym sa...

Hei! Hvor mange lomper spiser du om dage? Jeg lurer veldig av en eller annen grunn, så utrooolig hyggelig om du kan svaare

Stine sa...

hahaha, fucking løøøves dette innlegget!

Linnéa sa...

Annette: Skinke og agurk

Frøken Mørk: Jeg kjenner mange høye mennesker fra Molde. Men de sitter hjemme.

Linn: Jeg spiser andre ting, ta det med ro.

Jeg ble syk da jeg var 15, men det lå ingen grunn bak det. Det må ikke nødvendigvis det.

Tiril: Nei, det var nok ikke meg.

Cila: okey

Henry: De er strenge på ID, ja. Bankkort fungerer ikke som ID, du må ha kopi av pass eller pass. Eller førerkort. Jeg bodde i telt, var helt okey. Men litt varmt.

Anonym sa...

http://www.etsy.com/listing/62882739/keep-calm-and-love-birds-8x10-print

Anonym sa...

http://www.etsy.com/listing/62882739/keep-calm-and-love-birds-8x10-print

Susann:) sa...

hahahahahahaha! døøør!

Martine sa...

Du er fantastisk kul.

tomz sa...

<3.

fride sa...

oi!du e kul.

Anonym sa...

Nå har du vært lenge nok på sykkeltur! Ta turen hjem, nå.

Anonym sa...

Jeg tror kanskje du må fått all "cool-juice`n" som var i Molde?! Molde er jo en aldeles fantastisk tragisk by, kjedelig som få! Men, ironisk nok, så er du den rake motsetning! :)
YOU STOLE ALL THE JUICE, AND LEFT NONE FOR THE REST! ;)

Per-Olav sa...

Steike for ei rumpe du har;)