2. jun. 2011

Slektstreff



I går natt skulle jeg gå hjem fra byen, hadde drukket to flasker vin, men kunne fortsatt gå.

Men så fikk jeg øye på en due på fortauet på den andre siden av gaten, så jeg mistet konsentrasjonen og dermed også balansen litt og falt. Slo hull på kneet, var ikke så vondt, men jeg bestemte meg likevel for å bli liggende litt, for jeg var jo ganske trøtt.

Men dette var jo midt i sentrum, så jeg tenkte at jeg kanskje ikke fikk ligge i fred så lenge. Men JODA, folk bare snublet i meg og gikk videre, så jeg lå der i TRE TIMER! Nei da, kun tre minutter, men uansett: Sånn har det altså blitt, dere! Makes you think!

Men uansett, reiste meg opp og gikk videre, prøvde å treffe tastaturet på iPhonen med fingeren, men ble avbrutt av en mann som sa han synes jeg hadde fin mobil.

- Synes du? Tusen takk, det var hyggelig sagt, men den er egentlig ikke det, for den er knust bakpå, bare se selv



- Dessuten henger home-knappen seg opp HELE tiden, og jeg må liksom trykke driiiithardt for å komme tilbake til menyen, nesten sånn at man brekker fingeren, fortsetter jeg.

- Jeg har jo idiotforsikring, men jeg har allerede vært idiot én gang og fått ny, og det er visst ikke lov å være idiot to ganger. Netcom ass, faen for noen brødhoder. Er du fra Netcom?

Men jeg tror ikke han skjønte hva jeg sa, fordi han kom bare nærmere, skulle sikkert ta en kikk på mobilen, kanskje han jobbet på Elkjøp og kunne litt om mobilreperasjoner, vet ikke, han sa ikke noe.

Men så kom det en fyr bakfra og sa til mannen fra Elkjøp at han skulle la meg være i fred. Så ble mannen fra Elkjøp litt sint. Så ble jeg litt forvirret og gikk hjem.

Glemte å ta bilde av mannen fra Elkjøp, men han så omtrent sånn ut:



I dag våknet jeg på soveromsgulvet med sko klokken 09, av at pappa sto og banket på fordi vi skulle kjøre bil i åtte timer. Og jeg som er allergisk mot bil.



For det viser seg nemlig at jeg har en familie i Kr.sund, noe jeg helt hadde glemt. Pappa og familien flyttet til et nytt hus der for tre år siden, så jeg tenkte det var på tide å se det nye huset. Var fint.



Men da jeg kom inn, så sto det plutselig en liten gutt i trappa og sa hei?
Og jeg bare:
- Fuck, hvem er han?

Og pappa bare:
- Det er lillebroren din, han heter Mads.

Og jeg bare:
- Okei, hvor gammel er han?

Og han bare:
- Åtte.

Og jeg bare:
- Hvilken musikk liker du?

Og han bare:
- Har lyst til å begynne med trommer i korps.

Men broren min er faktisk ganske kul. Han kan breake, og det kan jeg også. Så løper han fortest i klassen, men er litt irritert på han fra Palestina som også løper fort. Men så fortalte jeg at folk fra andre land som regel alltid løper ganske fort fordi de tar så mye narkotika. Men det mente Mads at ikke stemte, fordi han har en fra Sverige i klassen, og han løper ikke fort.
Og Mads sitter OGSÅ masse på dataen.



Så jeg bare:
- Hva heter du på Facebook?

Og han bare:
- Har ikke det, æ.

Og jeg bare:
???

Og så lagde pappa sushi, pappa er en jævel på sushi!



Men jeg hadde hamstret med meg Spelt-lomper, så tenkte at jeg måtte spise det. De selger ikke det her på vestlandet. Så jeg sendte mail til Buer og sa at dette ikke gikk an, og nå har de gått med på å SENDE MEG SPELTLOMPER I POSTEN HVER UKE!!! Så i år slipper dere.




Okei, nå spurte jeg lillebror om han ville bli kjendis når han ble stor. Men han ville heller bli lege?

Men se hva jeg gjorde på lørdag.



Den ene gangen kastet jeg en brødbit oppå den ene anda, så den drev og svømte rundt med brødbit på ryggen! Hahaha!



Hvem har skapt alle fuglene, fuglene, fuglene hvem har skapt alle fuglene, jo Gud i himmelen.

Så våknet jeg på tirsdag, bakte en kake. Tok den med på jobb, så sa jeg at jeg sluttet, og så sluttet jeg i P3. Så nå kan jeg egentlig sove et helt døgn om gangen.



Til slutt vil jeg si at hvis dere leser MANN denne måneden så er det et hyggelig intervju med meg der, pluss bilder - med klær - selvfølgelig.




Edit:
Foto: Mathias Fossum
Sminke: Isabella Mork
Skoene er mine egne fra Mitt Lille Hjem


135 kommentarer:

Susanne sa...

Woooow, det nederste bildet var helt utrolig fint! Du er perfekt. <3

Evelinn sa...

Du skrive så rått Linnea :)

Utrulig fine bilde ta dej. He ikkje vurdert å melde dej på Top Model eller nåke da? Fotogen er du jo uanssett "fylletrynet", "morra-sveis" eller meir planlagte photoshoot.

Kos dej på Møre mens du er her/der!

Maren sa...

Har aldri kommentert her før men jeg ELSKER deg og det er de vakreste bildene jeg noen gang har sett!!

Anonym sa...

Yeah nr. 5 som kommenterer

Hilde sa...

lol, anonym.

Cathrine sa...

For noen nydelige bilder av deg!

Anonym sa...

Hvem har stylet deg?Og hvor er skoene fra?Nydelig

Anonym sa...

funny!

frida sa...

jeg tror jeg er forelsket i deg!

Jørgen sa...

helt sjukt fint det nederste bildet.

Kaizerin sa...

Jeg synes det er kult at du sitter oppå krakken sånn på det bildet fra MANN. Akkurat som en fugl!

veronica isabelle sa...

hurra..

marwir sa...

Linniiie, du ligner på MAREN FRA PÆRRADAIS på disse bildene! Jaja, shit happens

Afro sa...

Du har den beste bloggen ass!

Sjekk ut min? Jeg har stor konkurranse på gang!

Afro sa...

Du har den beste bloggen ass!

Sjekk ut min? Jeg har stor konkurranse på gang!

Håvard sa...

Åh, bra. Trodde du hadde dødd eller no...

Mariell sa...

Sier det igjen; Du er helt nydelig og pen!!
Litt skeptisk til den kaka der merker jeg.
Gratulerer med ny lillebror ;)

Heidi sa...

Marwir, er du helt tjukk i huet?? Ser du ikke at Linnea er 1000 ganger penere en Maren i PH??!! Uansett - du er latterlig vakker, OG morsom! :)

Meg sa...

Synd med mobilen din :O
Åh, elsker sushi!

Hvordan kake er det du lagde? Så god og ekkel ut på en gang :P

Kjempe fine bilder av deg på slutten!!!

Rebecca sa...

Hahaha, lo mye når jeg leste dette! ;P Veldig fine bilder fra MANN ^^

Linnéa sa...

Har oppdatert innlegget med styling, anonym.

Marwin: Sier meg ingenting, jeg har ikke sett et sekund på Paradise.

Afro: Saklig.

Anonym sa...

Du er genial og utrolig vakker. Du skriver så fantastisk, og i tillegg finnes det ingen tegn til skrivefeil osv... Mektig imponert!

http://kjendis.nu/wp-content/uploads/2011/03/Maren-Kallhovd-460x215.jpg - det er paradise-maren btw.

Anonym sa...

Du er uendelig vakker, virkelig!

Anonym sa...

kjempefine bilder :D

Ingvild :) sa...

Altså, du er rimelig heit på de siste bildene der!!

Bjørg sa...

hoot :)

Anonym sa...

kristiansund e faen ikkje på vestlandet..

Helene sa...

Likte utrolig godt de bildene fra 'Mann'! Du er kjempegod når du bare vil :p

Anonym sa...

hahahha! :-D

ps: de nederste bildene av deg var dødsfine.

iseliniselin sa...

Bildene var råfine! Kult :)

Cecilie Lykke sa...

JEG <3 SPELTLOMPER

Hilde sa...

Oi du er sykt fin lizzom

Lizbeth Osnes sa...

Ingen tvil om at du er NYDELIG i alle fall :) Elsker humoren din!

Karoline sa...

Vakre, fine deg. Kjempemorsomt innlegg! Lo så høyt at den tunghørte dama på 99 år i huset over gata kastet spaserstokken sin på vinduet mitt og spurte hva i helvete jeg drev på med.

Anonym sa...

Åh, du er tilbake på ordentlig! Veldig morsomt innlegg, passet perfekt nå som jeg sliter med hjemmeeksamen! Hva skal du finne på nå som du har sluttet i P3? Blir du videre i Oslo?

Fine bilder også, btw!

-Helena

olivia digger linnèa sa...

du er genial!
du gjorde akkurat livet mitt enda bedre enn det er fra før <3
du er sykt vakker!!!

diggdæ!

Linnéa sa...

helena: vet ikke, men blir nok i Oslo, ja. Er ikke mange andre steder å dra.

anonym som mener Kr.sund ikke er på vestlandet... nja, det er uansett på norges vestlige side, jeg bruker ikke uttrykk som midgnorge.

Christina sa...

Så utrolig bra måte å skrive på. Hehe, må si jeg hadde det morsomt mens jeg leste.

Trine sa...

Du er så bra synes jeg. Ikke fordi du får meg til å le høylydt, jeg ler faktisk sjeldent høyt av bloggen din. Det betyr ikke at du ikke er morsom - det bare er noe annet der som er viktigere. Bak alt det andre finnes det et sterkt nærvær av et ekte menneske, som jeg finner fascinerende.

Jeg ønsker deg alt godt :)

Lotte sa...

Hahah, digger deg og humoren din!

"Nora" sa...

Kjempefine bilder :)
Hyggelig med småsøsken da.

Anonym sa...

du begynner å bli oppbrukt...

Hedda sa...

Du er genial Linnea! Beste innlegget noen gang :)

Anonym sa...

Utrolig pene bilder! :)
Hva har de gjort med håret ditt før shooten da? Ser jo ut som peneste filmstjernehåret jo!

Anonym sa...

Du er virkelig fantastisk vakker, Linnéa:) håper på flere updates så fort som mulig!

Anonym sa...

Kroppen din er nyyydelig!

Linnéa sa...

trine: takk!

anonym 1:46: Du og!

Anonym 4:17: Jeg tror de krøllet tuppene, samt brukte kreppetang innerst ved hårfestet.

lt sa...

må færra en tur i vanndamman sia du e i kristiansund:) !! der e det my fugla vettu:) kos dæ i støggværet som e:)

Barnelykke sa...

Ler meg ihjel av dine bloggdrypp :)

B I R T E

Anonym sa...

Du er faen meg modellfin!!! NYDELIG! Og jeg elsket innlegget - fantastisk:D:D:D:D

Caroline sa...

Som nevnt lenger oppe; du er VELDIG flink når du først vil. Elsket dette innlegget. Grattis med speltlompe-abonnement!! Og ny lillebror:) Du slår litt pusten utav meg med så fine bilder, også. Utrolig nydelig det siste der.

amanda sa...

du er så sykt pen linnea!!

Lene sa...

HVA SLAGS KAKE ER DET?! Åherregud jeg MÅ lage en sånn en! TRENGER å vite hva slags kake det er! :D

Kesia, Balanser kostholdet- en kake i hver hånd! sa...

HHAHAHAH. Enten så er jeg overtrøtt eller så er du faktisk morsom. Kjempe pene og stilige bilder av deg forresten!

Borud sa...

Hyggelig at du liker Buer-lompe da. Skal hilse bruttern og si ifra. Det er han som lager Buer-lompe.

Anonym sa...

:)

Anonym sa...

Hahaha, dør

Anonym sa...

beste innlegget på lenge. du er så braa!:)

Anonym sa...

du er jo modell for "mitt lille hjem"! Wow!

Anonym sa...

Nydelige bilder! Blir like glad hver gang du har skrevet nye innlegg:) Stå på!

Leni sa...

<3

Anonym sa...

Bildene var kjempe fine!

Anonym sa...

Bildene! <3

vargas12 sa...

Fy faen så rik du hadde blitt hvis du bare gadd å bli modell! Du er bare nydelig du Linnéa:)

Men du. Kristiansund er ikke på vestlandet, det er på Nordmøre;)

Gratulerer med lillebror da he he:):)

Takk for et flott innlegg.

Anonym sa...

Utrolig fine bilder av deg! Du er pen du! beste innlegget på lenge forresten! :)

Anne Marie sa...

Så fine bilder! Du er pen :)

bønna sa...

ååå lykke!!!

lt sa...

Dere som sier kristiansund ikke er på vestlandet, er dere herifra?? i såfall burde dere visst av vi bor på NORDVESTLANDET!..

Miranda sa...

du er så fin!

Anonym sa...

HERLIG INNLEGG!

Anonym sa...

Love love love love

Anonym sa...

Når du blir stæsja opp så må du jo være Norges peneste! Tenker både på bildene for Mann, men også fra andre magasiner som er lagt ut... Klarer ikke øyeblikkelig å komme opp med noen som slår deg...

Anonym sa...

du er sykt pen

Ingeboorg : ] sa...

Fiint bilde av deg der !
Kjempekult : )

Anonym sa...

neimen, er du modell for klesbutikken? Du er så utrolig pen, og du virker som du har "skjønt det" :)

Anonym sa...

dette innlegget er det beste på lenge! Og de andre er også bra. i love you

- karoline

adile sa...

DU EIER. Du er forbildet mitt liksom, eller kanskje ikke. Hahaha, jeg tuller bare med deg. Selfølgelig er du ikke det. Men du er uansett amazing. Takk

Beautycountry sa...

Flotte bilder av deg!! :) Skal faktisk vurdere å kjøpe bladet ;)

Anonym sa...

Pene bilder, jeg gidder ikke kjøpe bladet, men... Må være litt lat or gjerrig også.

Linnéa sa...

Lene: Det er flytende sjokoladekake, du finner den på detsoteliv.no

Borud: Klapp broren din på skuldren fra meg

Tusen takk for hyggelige kommentarer. Minus vedkommende som skrev jeg hadde stor rumpe. Sånt er ikke så hyggelig å høre.

Regine sa...

Sinnsykt kult innlegg!! :)

Anonym sa...

Hihi, jeg bor i Kristiansund...lol, egentlig ikke. Bor på Frei, jeg.

Anonym sa...

herregud, linnéa. mennesker er dumme ass. må du ha kommentarfelt på bloggen din egentlig?

Maarn sa...

Drømte at vi skulle på en camp ellerno også stakk du og jeg av, og satte oss på ei dumphuske ute i vannet. Sært opplegg.

Kult med lillebror som lege. Han kan bli handy/superpåtrengende om noen få år. Lykke til med den! :)

Anonym sa...

På de nederste bildene ligner du sykt mye på hu jævlig pene jenta som spiller i Transformers 2! :)

vilde sa...

Når du først er i kristiansund - stikk å mat fuglene (måsene) i vanndamman med knekkebrød. I store biter. Det er veldig underholdene, særlig siden måsene er så grådige, så de spiser alt i en bit, så får de panikk og lager stygge lyder mens de holder på å dø etterpå. hehehehe

June sa...

De MANN-bildene var nydelige! Du er så fin!

Anonym sa...

kan jeg få lage header av det siste bilde til deg? fineste bildet jeg har sett av den noen gang! :D

Anonym sa...

du er sykt pen! :D

Jonas sa...

Du er så pen når du smiler.

Stine sa...

En god ting kan ikke sies for ofte, kjempefine bilder! Du har et veldig pent ansikt, fine kinnbein og øynebryn! Og jeg liker den sinte måten du er pen på =) Og ikke noe å si på rumpa heller!

Morsomt når du blogger som dette, håper på mer. Selvom jeg vet det bare er en liten del av deg som kommer på bloggen så føles det fint å bli litt "kjent" med deg her. Jeg har lest alle innlegg du har lagt ut (på den bloggen her hvertfall), og jeg innbilder meg at jeg klarer å se litt av den ekte Linnéa, bak kjendisblogger-Linnéaen, noen ganger. Hvertfall når du lar oss. Jeg er overbevist om at du er et supert menneske =)

Anonym sa...

Kul lillebror! :-D Sinnsykt fine bilder av deg nederst <3 LoveU!

Anonym sa...

vet du at jeg digger deg?

Anonym sa...

FINING!!!

julie aida sa...

sv: HAHHHAHA æsj det ser faktisk sånn ut


det hender jeg bruker steen & strøm-kortet mitt når jeg skal putte inn chippen i Butikken ;) haha lol ;) men serr ass skjer ofte. hva faen skjedde med kamilla på fisk? hu var pottesur på meg jo. ops dette var ikke facebook

Sunniva B. Kaalaas sa...

Du er fantastisk pen! :) Og helt genial.

Pai sa...

ler meg skikkelig skeiv av bloggen din! Faktisk så mye at jeg vil begynne å blogge selv... Men det tør jeg ikke, for da kan det hende at folk leser den og det ville vært veldig flaut!

Anonym sa...

Ubeskrivelig vakker jente..

Anonym sa...

Utrolig flotte bilder av deg i Mann! Så forsiden på lang avstand! Kult! Stå på!

Christine

Anonym sa...

Du er vakker Linnea, inni og utenpå.

Anonym sa...

DIGGER DEG

Kristine sa...

Hahahhaha, faen som jeg lo av bildet av Netcom-mannen! MANN-bildene så forøvrig smokin' ut (selvfølgelig), ikke umulig at jeg kommer til å kjøpe bladet, selv om jeg er dame og alt.

Dronninga på haugen. sa...

Likar bloggen din! Dette er så og sei den einaste eg gidde å følge med på.

LudderKim sa...

så heldig du er som har en pappa som kan lage sushi. min kan såvidt åpne en fjordlandpose. elsker forresten bloggen din. du er så jævlig herlig frekk. go girl!

Anonym sa...

du har vaginaånde. du er også überkul. vi burde egentlig vært soulmates. ha en god dag/natt!

Digger'æ sa...

Seriøst, bloggen din er priceless! Hver gang jeg leser den blir jeg i godt humør. DU er priceless. Jeg skal ikke sende deg lomper eller sokker hhehehehh

Anonym sa...

Kan du ikke skrive mer om mensen.

Anonym sa...

Vil bare si at du har absolutt ingentinge å vere misunnelig på Tone og Jenny for! I tillegg til utseende har du faktiskt hjerne :)

Jon B.

Anonym sa...

Å du bare ,å jeg bare, å alle bare , å bestemor bare, å onkel bare , å tante bare,å pappa bare, å mamma bare,å bestefar bare, å mannen i gata bare, skal ikke være bare bare sa jeg bare :)

Emilie Sander sa...

Du er glad. Hvorfor det?

aneveltaa sa...

HAHA, du skriver så sjukt artig! digger deg :)
nydelige bilder av deg, forresten

Anonym sa...

Ååh, digger at du er mer eller mindre den eneste bloggeren som ikke har kommentarsensur!! Fotballfrue f.eks, sensurer så sinnsykt. Hun har f.eks skrevet flere steder at hun hadde 5.6 i snitt, men at hun ikke kom inn på journalistikk i Oslo. Derimot kom hun inn alle andre steder, blant annet i Bergen. Saken er bare den at i 2007, da hun søkte, var snittet i Oslo 55.4 og 56.2 i Bergen, ifølge samordna opptak. Altså lyger hun så det renner!! Jeg har skrevet flere kommentarer for å få svar på hvordan dette kan ha seg, men de er hun så feig at hun ikke godkjenner! Blir så sur!!

Anonym sa...

Du er så utrolig pen! Og så fantastisk flink til å skrive;D

Anonym sa...

det var veldig fine bilder av deg! :)

Marie sa...

Nå minner du meg på at jeg også har familie i Kr.sund. Når jeg besøker mamma neste gang skal jeg stalke huset deres, å så skal jeg si til lillebroren min at "Serru, de HAR kjendiser herifra også" ^^

Anonym sa...

Herregud, så fin du er :)

Kine sa...

Du er morsom..

Anonym sa...

Go Linnèa! Fy faen så teit backfire Fotballfrue hadde.

Og ingen tvil om at bildenes hensikt ene og alene var å vise kroppen hennes ,og ikke bikinien som hun så fint avla som en forklaring til vG. Hvem trenger vel 3 forskjellige bilder fra samme vinkel til å vise samme bikini (2 av bildene er omtrent identiske). Dessuten er jo det falske håret hennes i veien for hele halve overdelen- arrgumentene hennes er så tynne.
Er hun frisk, så er hun det, men smart, det er hun ikke. Tenker jo ikke på hvilke lesere hun har og hvor lett påvirkelige de er.

GO L!

Vigdis sa...

Du gjør meg rett og slett glad, Linnea :)

Anonym sa...

Til Anonym 10:33

Jeg kjente til Caroline (fotballfrue) på videregående, og hun lyver ikke om karakterene sine. Hun var superflink på skolen.

Herregud, hvorfor gidder jeg å kommentere dette.

Anonym sa...

Veldig fint innlegg :)

Anonym sa...

åååååå jeg digger bloggen din! Elsker å lese den ;) Måten du fremstiller alt på, er bare så snnsykt gøy å lese!

DUERLAT sa...

BLOGG DA FOR FAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Til Anonym 3:35:
Flink var hun helt sikkert, men hun lyver iallefall om at hun hadde 5.6 i snitt. Hvordan forklarer du ellers dette? http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/07/poenggrenser_vara_hoved.html
Hadde hun hatt det snittet som hun skryter på seg, hadde hun kommet glatt inn på journalistikk i Oslo.

En ting er at hun overdriver karakterene sine for å fremstå som mer "perfekt" enn hun egentlig er. Men når hun i tillegg nekter å godkjenne kommentarer som stiller spørsmål ved dette, synker hun så lavt at jeg ikke har ord for det engang. Dama er så sinnsykt falsk og feig.

Merete Elle sa...

Nydelig.

Anonym sa...

Er det sant at du kun spiser en lompe om dagen som Fotballfrue påstår?

Anonym sa...

Du må gå med sokker i de grove bootsene, slipper du sånn grov hælhud :D

Jonas sa...

Hei

Jeg synes at vi to burde gifte oss en gang i nær fremtid. Vi hadde blitt rimelig lykkelige, tror jeg!

Forståelsesfull men ikke stalkertype.. sa...

Morn du..

Selv om du sliter litt med ditt og datt så vil jeg si at de MANN bildene var veldig flotte og du bør være stolt av de. Så får du ha en fin dag videre...

mats sa...

Hvor gammel er du Linnèa? du er uansett helt utrolig pen, selv om du er litt sur. Men det er litt av sjarmen kanskje!

Anonym sa...

Linnea, du er så utrolig bra!

Min ønskeliste...
....*linniiie* App (Android for de som har det)
....*linniiie* boken, en samling av DINE utvalgte blogginnlegg.
....og til sist en *how to make* sushi bildeserie!

Du gleder mange på en grå og trist arbeidsdag.

TAKK!

christine lövendahl sa...

du er så sjuuuukt pen. det sier alle! og folk sier det til meg også, "gud, hvor hun er vakker" og jeg bare" mhmm! og hva med MEG da?!" og de bare "ja du er grei", og sånn går no dagan! ;)

skal ut og kjøpe mitt/min første MANN.

har prøvd kesam smørja di. nam! :)

Anne Marie sa...

Du er jo så vakker, Linnea.

Rebekah Louise sa...

Du er vanvittig vakker! Bildene var kjempe fine! :-)

Også må jeg bare si at det var gøy at skoene er fra "Mitt lille hjem"! Jeg har både jobbet der som kassadame en uke sist sommer og som modell en gang!

hublabla sa...

Iphone er dritt uansett, kjøp deg en Android tlf!