30. jul. 2011

BANZAII

Skulle hente Twitter på Grünerløkka i går, han har vært på ferie. De andre spurte om jeg skulle være med på stranden, men jeg sa nei, for Twitter og jeg ville hjem og legge oss, for det var nesten 27 grader og jeg var litt sur. Dessuten liker jeg ikke stranden.

Men først hadde de lovet å bli med en runde på Scrabble, og vi spilte med lag, noe som er en fordel hvis man er stokk dum, som meg. Vi vant.



Etter å ha vunnet, gikk jeg opp for å hente Twitter. Så gikk vi en tur rundt i bakgården før vi skulle bli kjørt hjem. Twitter var glad for å se meg, sa han.



Så satte vi oss i bilen, men så kjørte bilen plutselig IKKE hjem mot meg?



Og de bare:
- Vi drar rett til stranden.

Og jeg bare:
- NEEEEEEEEI, ikke STRANDEN!!


Men så var vi på stranden.



Og alle barna som gikk forbi var rystet over å se Twitter på stranden, og alle ropte i munnen på hverandre:
- SE, PAPEGØYE!

Og da kan dere tro jeg ble provosert! Ingen kaller Twitter en papegøye! Så jeg knyttet neven og skrek i ren nødrett:
- Hold kjeften på dere, hvis ikke selger jeg dere som slaver til tyskerne - alle sammen!! Det er en UNDULAT!

Så gikk de. Men plutselig kom det en liten jente bort og ville se på Twitter, helt inntil buret nesten. Twitter ble litt redd, mens jeg ble livredd og trakk bruet nærmere meg. Og så skjer det: Hun begynner å spørre meg om ting.



Til min store fortvilelse ble hun stående og føre en monolog, mens vennene mine prøvde å redde meg og svare på noen av de dumme spørsmålene hennes. Men plutselig reiste de seg og GIKK fordi de skulle bade? Så jeg må sitte igjen med buret og ungen ALENE?

Jeg bader for øvrig ikke. Hvorfor skulle jeg kle av meg foran alle disse idiotene? Jeg kler så vidt av meg foran meg selv hjemme.

Men hun ga seg ikke, hun ble stående der og snakke til meg i minst TI minutter! Og jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre! Ikke Twitter heller!



Og plutselig spurte hun:

- Hva gjør han når han tisser?

Og det var da det revnet for meg. Jeg ble satt ut av spill, fordi jeg ikke visste, jeg har aldri sett fugler tisse, så jeg kunne ikke svare.

Men samtidig kunne jeg ikke unngå å overhøre en samtale som foregikk bak meg mellom to små gutter, hvor den ene påsto at seigmenn var det beste godteriet han visste om!

Seigmenn, folkens, seigmenn ! ! !



Så da måtte jeg bare blande meg inn, og snudde meg mot den ene gutten og spurte:
- Du kan da ikke for ALVOR mene at seigmenn er det beste godteriet du vet om?

Og han bare:
Svarte ikke.

INGEN, og spesielt ingen barn - skal få komme her og fortelle meg hvilket godteri som er best, tenkte jeg, og fortsatte:
- Hvor gammel er du? Fuckings tre år?

Og han bare:
Svarte ikke.

Så jeg snudde meg tilbake til jenta med de ubehagelige spørsmålene. Hun stirret på meg, og jeg satt der som et spørsmålstegn, og PLUTSELIG SA HUN FØLGENDE:

- En gang jeg var på ferie, så skremte jeg en due så mye at den tisset seg ut.

- Men nå må jeg gå, sa hun, og så GIKK hun.

Og da jeg snudde meg tilbake til seigmann-gutten hadde de også løpt sin vei. Så da vennene mine kom tilbake var jeg sur.

Men så fant vi på at vi skulle bade Twitter med vann!



Sånn at han ble våt og fikk MIDTSKILL! HAHAHAH!



Sa da ble jeg blid igjen.

Men plutselig kom det FIRE NYE BARN, og den ene gutten var naken sånn at Twitter kunne se tissen hans! Og dere kan tro han skrek!



Så vi ringte politiet. Og de var ganske kjapt på plass, og fikk arrestert den nakne gutten for blotting.



Så satte vi fyr på hele stranden, så kjørte vi hjem.

Jeg krever en forklaring på denne elendigheten.

95 kommentarer:

anaana sa...

hahahahh

Anonym sa...

Æsj, seigmenn liksom

Ella sa...

Sykt rart å ha seigmenn som favorittsnop! De røde og grønne er jo gode liksom, men ikke SÅ gode!

Auroraaaaa sa...

Haha! Jeg så deg faktisk på stranden i går. Jeg hadde til og med seigmenn med meg også.

Karoline sa...

Hahaha! Jeg blir litt deprimert av å tenke på at fuglen din har et mer interessant liv enn meg..
Og hvorfor har du ikke sagt at Twitter har Twitter??

Meg sa...

Fy faen! Jeg ler meg ihjel! <3

Ps. Seigmenn smaker dritt!

Anonym sa...

hahah jeg ler så mye at jeg gråter. Håper for din del at dette ikke er en "vanlig" dag på stranda. epic innlegg

Pantora sa...

Haha, fantastisk! I needed that.

Anonym sa...

har du venner??

Sarah Helen Nystrand sa...

hahaha herregud... du er genial, Linnie!

Anonym sa...

meh

LinnL sa...

Fantastisk glimmers!! :) innleggene dine gjør dagene min bedre!

Mr. Bacon sa...

Et solid eksempel på at sommeren er oppskrytt og at stranda er et sted man ikke bør være.

Seigmenn er fattigmannsgodteri. Det smaker høgg.

Kine sa...

herlig :)
men jeg synes litt synd på Twitter der du dusja han med vann...:p

Lena Aurora sa...

hahahahahahah twitter på stranda <3

Ane Christina sa...

Jeg vil ikke påstå jeg har peiling på fugler, men jeg minnes å ha hørt at en fugls aføring inneholder "begge deler"

Ane Christina sa...

Avføring*

Hilde sa...

Haha, genius

Hege Kristin sa...

Hahhahahaha! Beste jeg har lest på leeenge! :D

Stine sa...

Jeg liker bloggen din. Det hvite i fuglers avføring er tiss. De trenger lite vann, så det hvite er nitrogenstoffer som skilles ut. Jeg lærte det idag, på spør en ornitolog. Det er greit å vite.

Nora sa...

hahaha, you make my day

Linnéa sa...

Aurora: Lol

Karoline: Twitter har ikke Twitter, det er min venn Stine som har laget den. Den er ikke verdt å følge.

Anonym som spør om jeg var venner: Looks like it.

Kine: Hvorfor skulle det være synd på ham? Har du ikke sett en fugl fly i regnvær? Alle tåler vann.

Ane: Det jeg også gikk utifra.

Stine: Takk!

Anonym sa...

Hahaha, du er så jævlig bra;D

veronica sa...

småbarn trengs ikke. fugler med midtskill er det tøffeste jeg vet

pernille sa...

Hahah, seigmenn er jo godt! Tusen takk for lista, sjekker den ut i morgen!

Anonym sa...

Fantastisk innlegg! Du er god:D

Henriette sa...

haha : D folk burde satt barna sine i bur når de var på stranda også. Da hadde jeg dratt oftere på stranda ihvertfall.

Michelle sa...

hahahahahah du er genial

Mariell sa...

:)

Eva sa...

Haha, beste innlegget på l e n g e !!!

AudM sa...

fugler tisser ut av rumpa... diaré

Ingvild :) sa...

Du burde gå på stranda oftere, med venner!! Tenker det var moro for alle, barna inkludert, at du tok med Twitter på stranda :)

Kjempegøy lesing!

Anonym sa...

DU ER SÅ JÆVLIG GENIAL!!!!!!!!!!

Bianca sa...

Så hva ER favoritt godteriet ditt?? :)

Nina sa...

Så fantastisk morsomt. Jeg kjenner igjen mye av datteren min på dette med spørsmål. "Hvorfor er bilen rød" - Fordi pappa liker rødt. "Men hvorfor liker pappa rødt" - Fordi han syntes at den røde fargen gjør at bilen ser tøffere ut. "Men hvorfor ser bilen tøffere ut når den er rød".... ja you get the picture!

Lo godt av midtskill Twitter. Syntes du skal skrive en moteblogg for undulater!

Anonym sa...

Takk, tusen føkkings takk, før at du skriv blogg Linnea!


<3

Lisa sa...

XD

Anonym sa...

Du bør lese boken "Tåpenes sammensvergelse". Jeg kan ikke være sikker, men tror nok du kommer til å like den. :-)

Hilsen Vilje

Anonym sa...

er det norstrands bad jeg ser?
hilsen zandy

Trine-M sa...

Undulat med på stranda. Du er noe for deg sjøl, Linnéa... På en god måte. Jeg humrer.

Anonym sa...

HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHA, JEG LER MEG IHJEL! Jeg trodde artige.no var morsomt, men dine innlegg overgår ALT <3 Skulle ønske jeg hadde et så interessant liv som deg! <3

Marianne H sa...

Hahahaha

Emine sa...

Hvorfor er du så fuckiings pen?? :-D digger bloggen din btw.. og jeg kjøpte cosmo fordi du var på ;-)

Anonym sa...

Elendigheten til ungene som irriterte deg skyldes trolig deres foreldre som ikke har lært dem hvordan man skal holde kjeft.

Anonym sa...

du ligner litt på brittany robertson egentlig. litt

Anonym sa...

Du skal få bli med på stranda oftere <3

Anonym sa...

Du skal få bli med på stranda oftere <3

jente-28 sa...

"Jeg kler så vidt av meg foran meg selv hjemme." LOOOOL :D Beste innlegget på lenge:D LOVE IT

Charlotte sa...

Jeg liker heller ikke unger. Kommer med irriterende spørsmål hele tiden...

Leni sa...

YOU FORGOT TO TAKE ME WITH YOU! :((((

Wenche sa...

Ha ha - jeg revner! Takk for at du gjorde dagen min lysere! :)
Hilsen
"rustbrun" reservetrønder som venter på sommer....

Christina@Christinabby sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
KRISTINE sa...

Offentlige badestrender er noe herk og kun laget for normale folk.

Christina sa...

Herregud jeg digger deg! Hahahah

Anonym sa...

he he.

Anonym sa...

Jeg blir glad av dine deprimerende innlegg. Du er best, Linnie!

Anonym sa...

http://www.kjendis.no/2011/08/01/kjendis/fangene_pa_fortet/jenny_skavlan/daniel_franck/henriette_lien/17515585/

:)

Anonym sa...

lol til fangene på fortet

Anne sa...

Du som ble sendt hjem fra Frankrike?? ;)

Siri sa...

Yoo, skjer med å være med på fangene på fortet? :p Håper du får mye penger for opptreden! :D

Ida Caroline sa...

Hahahahahahaah! :D
Jeg har vært på ferie på Kreta nettopp, og da var det en spurv som drev å hang rundt bordet vårt hele tiden. Jeg deler selvsagt generøst med den lille, og vet du hva jeg fikk som takk? Den sprettet opp på bordet, knuger seg litt sammen og spretter en våt dam på duken før den flyr sin vei.

YUUUUUCK!

Så sånn tisser i allefall spurver.. -.-

Du er fin, Linnea.

Anonym sa...

Jeg synes det er heeelt fantastisk at vi skal få se deg på tv om ikke så alt for lenge, gleder meg. Heier på deg!

Linnéa sa...

Vilje: Den står allerede på listen over bøker jeg skal lese.

zandy: ja

leni: but i did not plan to go! i planned to go home!

Folkens, Fangene på fortet er fett, ikke fortell meg noe annet.

Anonym sa...

Vedder på at vennene dine er stolte over å kjenne deg! Hadde i alle fall jeg vært :) Du er skamkul, Linnéa!! Fuglen din og.
Hilsen Marita ;)

Anonym sa...

Dette så jo nesten ut som din humor: http://artige.no/bilde/9419

:)

Anonym sa...

haha fantastisk morsomt innlegg i god, gammel stil!

Anonym sa...

haha - ELSKER bloggen din!

Ingrid sa...

Hei!
Ble sittende å lese gjennom bloggen din i hele natt, til 2009. Så hadde håpet på om du kunne blogge i de nermeste dagene?
er så tungvindt å må blaaaaa til de gamleste innleggene. Takk på forhånd!

Oda sa...

Tipper at Twitter er den undulaten i verden som har det aller gøyest! Du får ihvertfall meg til å le :)

Unni sa...

Hahaha, beste med hele innlegget: - Du kan da ikke for ALVOR mene at seigmenn er det beste godteriet du vet om?

Du kan aldri slutte å blogge, det er rett og slett noe kos å besøke bloggen, overraskende nok. En flink skribent er du :D

Anonym sa...

Detter er linnea mot verden http://animalsbeingdicks.com/page/45

AIna sa...

Du er genial!
Elsker bloggen din :-)

Ragnhild Iversen sa...

hehe:)

Anonym sa...

herregud så bra.. takk for dagens latterkick, Linnea ;) faan-tastisk.

Anonym sa...

For å forsvare ngene litt. Undulat er medlem av papegøyefamilien. Derfor de kan lære å prate om du er uheldig :P

Anonym sa...

Når jeg skriver bloggadressen din i søkerfeltet, tenker jeg alltid: "håper Linnea har skrevet et nytt innlegg nå!" Og de gangene du har gjort det, koser jeg meg mer og mer for hvert ord jeg leser. Du skriver helt fantastisk morsomt! Dette innlegget her er enda et bevis på det.

Anonym sa...

haha! iloveu!

Anonym sa...

Hei Linnea!
Jeg forstår det heller ikke, men jeg forstår hvordan du har det.
Takk, for at du satte ord på det.

Anonym sa...

Blir du aldri lei av å være useriøs ?


:)

Sara sa...

Hahahaha dette var et bra innlegg!!!

Kjiping sa...

Skal du ikke skrive noe om at du er nominert av bladet MANN som Norges mest sexy kvinner? Jepp, Linnea er en av de ti kandidatene. Nå må du drive valgkamp!

nora sa...

Linnea, en gang må du skrive en bok!

Ch sa...

skjedde med konkurransen?

Anonym sa...

http://artige.no/bilde/9515

jeg så denne, og tenkte på deg:)

tånje sa...

Fantastiske greier :)

beate sa...

du er den løgnaste ever! :-D tisse nesten på meg :)

Anonym sa...

Kjære deg. Jeg har lest bloggen din flere ganger og synes du er kul. Du reddet kvelden min nå fordi alt på tv var dritt og alt på nettet likeså. Virker som jeg ikke har noe liv... skal jobbe i mrg og typen er ute.. anyway. takk for at du er deg. Du er super. Ønsker deg alt godt.

Anonym sa...

Kjære deg. Jeg har lest bloggen din flere ganger og synes du er kul. Du reddet kvelden min nå fordi alt på tv var dritt og alt på nettet likeså. Virker som jeg ikke har noe liv... skal jobbe i mrg og typen er ute.. anyway. takk for at du er deg. Du er super. Ønsker deg alt godt.

Anonym sa...

elsker bloggen din! er utrolig irriterene med små unger som spørr om alt mulig rart,og stirrer på deg.. selvom de er litt søte også :-D

tone_b10 sa...

Wow, til og med fuglen din ser mer pikk om dagen enn det jeg gjør.

Anonym sa...

Haha! Digger det

Anonym sa...

Hahaha Linnéa, du er så jævlig fet! Digger bloggen, digger deg! Hils Twitter og si at midtskill er in!

Benedikte sa...

Haha, jeg digger deg!

Lene sa...

Du er snill med Twitter og alt det der, MEN av alle dyr i verden vi mennesker velger å sette i bur....en FUGL liksom???? Den er skapt for å......hmmm FLY!!!!!!!!!

Please, ikke kjøp flere fugler, slutter vi å kjøpe fugl så slutter de å selge dem!!!!Snufs!

HoleHopp sa...

Hei hei skjønna =)
Tenkte bare å nevne at Twitter ER en papegøye. En liten en, men likevel helblods papegøye. Slik som parakitter og kakaduer også er en undergruppe. Du må ikke undervurdere han fordi han er liten =) Har han begynt med sine første ord da?