8. jul. 2011

Isolasjon

Akk! Jeppe! Den bolig uti Paradis var kun kort, og din glede fikk hastig ende.

Jeg har ligget i sengen i fem dager, og jeg tror kanskje jeg kommer til å dø snart. Nå er det nemlig tomt for sovepiller, og dessuten har noen stjålet sommerdynen min, så jeg må snu vinterdynen hele tiden fordi det er så varmt.

Og her om dagen sov jeg i 16 timer i strekk, og da jeg våknet var det så varmt at jeg måtte legge meg balkongen i regnet. Så ble jeg våt, og gikk inn og spilte scrabble på Internett til jeg sovnet igjen. Og det eneste jeg tenker på er alle disse tingene jeg burde ha gjort, skrevet og lest, men som jeg ikke får gjort fordi jeg ikke rekker det. Dagene er så travle av tomhet, og man får ikke gjort noe.

Men i dag var det lørdag, og jeg liker lørdager, for da kan man spise lørdagsgodt.

Så da jeg våknet, tenkte jeg at jeg skulle lure Twitter litt. Han har jo sittet og hørt på radio i fem dager alene, stakkar.



Så jeg kledde meg ut som en UGLE!



Og truet med å spise ham!



Men Twitter skjønte ikke.



Så jeg måtte bare gå og ta av alle fjæra jeg hadde teipet til ansiktet og legge meg igjen.



Livsgleden, mor, - den kjenner I ikke stort til her hjemme.

Tenk på all den tiden man som barn brukte på å ønske at man var eldre, og tenk på all den tiden man nå - som eldre - bruker på å ville bli et barn igjen, eller å bare forsvinne.


84 kommentarer:

Ia sa...

Stå på, Linnéa!

Tiril sa...

Skjønner deg så godt Linnéa!
Men du kommer deg gjennom det, stå på :)

Mor sa...

Du ska sjå de bli likar i morra.

Anonym sa...

Det blir bedre, Linnéa, det er jeg sikker på! Jeg kan så godt forstå at det virker nesten umulig å sette i gang med noe, men det er mulig også. Jeg vet du har så mange rundt deg som ønsker å hjelpe og få deg gjennom det. Ta kontakt, jeg vet de vil være der. Snakk med meg, om du vil det, maria_damm@hotmail.com :)

Eddialism sa...

helt enig. vil være liten jeg og...

Anonym sa...

Link t scrabble?

Ane sa...

Dette klarer du, Linnéa!

Anonym sa...

kan du ikke komme hjem til molde? så kan vi spise taco og sitte i hengekøya di.

- Siri

Johanne sa...

Jeg tror vi to er i slekt.

Anonym sa...

fineste uglen jeg har sett hvertfall

Ingvild :) sa...

Du er fin både som ugle og deg selv.. Ikke skrem Twitter for mye!

Hvordan var Roskilde? :)

Ingvild :) sa...

Du er fin både som ugle og deg selv.. Ikke skrem Twitter for mye!

Hvordan var Roskilde? :)

Anonym sa...

It will pass :) Life is full of ups'n downs, living is getting by them...and u will!

Anonym sa...

:)

sigrid sa...

HAHAHA, fantastisk ugle !! :):)

Lene sa...

<3

Anonym sa...

Du er flott!

Anonym sa...

Innleggene dine er alltid dagens høtdepunkt! Husk at det er i motbakker det går oppover:)

Anonym sa...

"Og det eneste jeg tenker på er alle disse tingene jeg burde ha gjort, skrevet og lest, men som jeg ikke får gjort fordi jeg ikke rekker det. Dagene er så travle av tomhet, og man får ikke gjort noe."

Jeg har lurt på hva det er som har vært galt med meg de siste to månedene, men i denne setningen forklarer du det krystallklart. Takk :)

Sara sa...

Vet liksom ikke helt hva jeg skal si, men jeg vil liksom si noe... God bedring? Uansett, bare stå på! :)

Nina sa...

Ahahaha! Nå lo jeg godt av ugle-påfunnet!

Men ja, jeg har selv klaget til legen og prøvd å forklare han at det finnes bedre ting i livet å gjøre enn å sove. Er utrolig slitsomt å være så trøtt, og så får jeg så dårlig samvittighet for at jeg gjør noe så grunnleggende som å sove. Og ikke kan man leve på Red Bull hele livet heller... hva skal man gjøre liksom?

Du skal ikkje sova bort sumarnatta my ass...

silje sa...

Jeg er redd for at du skal bli borte, du virker så langt nede.. :(

Anonym sa...

jeg vil si noe som hjelper deg, men det kan jeg ikke. jeg vil bare at du skal vite at jeg tenker på deg. og håper at alt skal ordne seg for deg.
jeg har vært langt nede selv. jeg var som deg. men så bestemte jeg meg for å reise, så jeg bodde i et annet land i et halvt år. og det er det beste som har hendt meg. da lærte jeg at norge er et helt jævlig land å bo i, alle er så kalde, alt er så falsk. jeg lærte at det trengte ikke være sånn. at du faktisk kan være deg selv uten at alle ser stygt på deg. jeg vil anbefale deg å reise. opplev noe. kom deg ut av norge. norge suger livsgnisten ut av hvem som helst.
håper dette ikke var irriterende og teit.

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=IirDpUfWNLo

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=IirDpUfWNLo

Synne sa...

Åh Linnéa, you so crazy!

Cicci sa...

Jeg liker ikke å være den som kommer med noe negativt når du allikevel har det kiipt.. Men når man er en person mange følger og ser opp til burde man gå frem som et godt eksempel.. Som å ikke holde fulgler i bur.. Mange vet kanskje ikke at undulater er "flokkfugler" som blir veldig ensomme alene.. Og aller helst ville vel alle fugler vært fri og ikke alene i et bur med en radio til selskap..

Linnéa sa...

Cicci: Okey, da bare slipper jeg ham ut og ser om han finner noen andre undulater i Oslo-området.

Du aner ikke hvor bra Twitter har det.

Anonym sa...

HAHAHAH

Anonym sa...

Mange som lider av en depresjon, ser på seg selv som et deprimert menneske. Da blir det nesten sånn at sykdommen "eier" deg, og en blir veldig definert utifra det. Jeg synes det er fint å tenke på det slik at man har en depresjon, den er bare på besøk, midlertidig.

Jeg tror livsgleden vil komme tilbake til deg, det ønsker jeg deg.Lykke til med og finne din egen vei.

Anonym sa...

Mange som lider av en depresjon, ser på seg selv som et deprimert menneske. Da blir det nesten sånn at sykdommen "eier" deg, og en blir veldig definert utifra det. Jeg synes det er fint å tenke på det slik at man har en depresjon, den er bare på besøk, midlertidig.

Jeg tror livsgleden vil komme tilbake til deg, det ønsker jeg deg.Lykke til med og finne din egen vei.

Anonym sa...

Hei Linnea!

Har fulgt bloggen din i et par år nå, og er utrolig glad for at du er såpass åpen om depresjonene dine. Jeg har selv vært deprimert i omtrent åtte år og det hjelper utrolig mye å vite at jeg ikke er "alene". Jeg vet hvordan det er å ikke ville stå opp, men ikke kunne sove, og hvordan det er å vite at alle forventer ting av deg, men allikevel ikke ha energi nok til å orke noe som helst.

Jeg beundrer deg virkelig for at du tør å si det som det er - nettopp at du ikke klarer. Du er mitt aller største forbilde, tro det eller ei.

Madeleine sa...

Cicci: De fleste som har kjæledyr oppbevarer dem enten i bur eller i huset. Det som er poenget med kjæledyr. Det hadde vel vært verre om Twitter fløy rundt i byen(undulater er ikke byfugler eller villfugler i det hele tatt for den saks skyld) den hadde ikke overlevd ute alene. Så Linnea gjør den en tjeneste ved å passe på den og å gi ham mat. Så gå å ta dine merkelige dyreaktivist-tanker et annet sted, for der tenkte du virkelig ikke særlig fremover.

Takk sa...

Jeg tar opprinnelsen til det første sitatet, men ikke det andre. Enligthen me, will you?

Linnéa sa...

Takk: Henrik Ibsen, Gengangere

M. sa...

Men Cicci har et poeng i et undulater trives best i par! Men, men, mange har jo bare undulaten for seg selv, og det er ikke noe problem så lenge eieren er flink til å gi fuglen oppmerksomhet.

Apropos ugle, jeg tror kanskje Twitter bare trodde du var en aboriginer :-)

Anonym sa...

Du har sä rett du!!! Jeg föler det helt forbannade make... Shit, sä digg at jeg ikke er den eneste!!!!!

Hilsen fra Bali

Anonym sa...

Jeg kan kjöpe en undulat kompis til Twitter som bursdags gave, no stress i jogedress, da fär han en og henge med sä han ikke er en 'loner'... Men du mä kalle den nye undulaten 'Maur'..

Hilsen fra Bali

Anonym sa...

Oooops, sorry, skrivefeil: joggedress

Linnéa sa...

Scrabble: Ordspill.no

Siri: <3 Kommer 19. :)

Madeleine: Haha

M: Jeg kommer ikke til å kjøpe en undulat til, selv om jeg vet de trives best i par. Buret hans står alltid åpent, og han tilbringer omtrent like mye tid på hodet mitt som han gjør i buret.

Marie sa...

Man skjønner livet er tommeloms når man har studert takmønsteret i detalj over 10 dager mens man på den siste dagen oppdager at all tiden har gått uten tanke på verken dusje, spise, stå opp eller snakke med en død sjel :P

Prozac here I come ehehhaha! -.-

Anonym sa...

This too shall pass♥ Takk for åpenheten din om noe jeg så inderlig skulle ønske at du slapp å ha slik kjennskap til.

Anonym sa...

This too shall pass♥ Takk for åpenheten din om noe jeg så inderlig skulle ønske at du slapp å ha slik kjennskap til.

lysebet sa...

Stå på, Linnea! Håper å høre mer fra deg etter at du legger ned bloggen din!

Takk sa...

Linnea: Takk

Ida sa...

http://open.spotify.com/track/3ocUzX7xwbVnYKgb97EHJU

Anonym sa...

Alle vet at Jeppe drikker, men ingen spør hvorfor Jeppe drikker.

Anonym sa...

Du er så kul! Skulle ønske jeg var vennen din, jeg hadde digga det:) Skulle også ønske at du virkelig skjønte hvor kul og morsom du er og at du lot det overskygge at du har det kjipt:/ For det er jeg lei meg for, vil at du skal ha det bra . Har hatt det som deg jeg også, men det forandra seg da jeg begynte å jobbe mer og bare gjøre meg så opptatt som mulig, så kom humøret etterhvert:) Ble sikkert teit det her, men ville bare si det.. Og jeg håper seriøst det er lenge til du legger ned bloggen, den er fantastisk morsom!

AudM sa...

Alt du sier der er livet mitt. I alle fall de siste dagene. Henge litt med fuglen, sove, vente. kjede meg, sove igjen, se en film, vente på bedre tider..

Desiré sa...

Da jeg leste at du skulle slutte å blogge Linnéa, ble jeg veldig trist. Men om det er det du vil... så er det det du vil :) Håper du blir lykkligere etterhvert. Og får et mer tilfredsstillende liv. Med mest lykke, og minst depresjon. Det er det jég drømmer om for meg selv og.

Anonym sa...

Hei Linnea. Jeg har fulgt bloggen din siden i fjor sommer da det var et intervju med deg i Romsdals Budstikke. Jeg tror jeg skjønner litt hvordan du har det. Jeg har hatt anorexi i over 12 år nå. Det har vært utalige opphold på sykehus, og terapi med hjernedøde psykologer som ikke engang aner hva de snakker om!! Har innsett at jeg aldri vil komme meg ut av dette fengselet, men heller prøve å gjøre det beste ut av situasjonen.. Så stå på girl! Håper ting letter litt for deg nå! Klem fra ei som ønsker deg alt godt videre i livet.

Forresten er jeg fra molde og :-)

Kristin sa...

Du er så flink med ord!
:)

iszting sa...

MADELEINE, din DUMMKOPF:
man mener jo ikke at undulater skal fly rundt i BYEN (OHMYGODATDETGAARANAAVAERESAADUMMMM), men at de trivest best naar de kan fly rundt i leiligheten og ikke bare sitte i buret. og det kan twitter heldigvis ogsaa gjoere.

linnéa, jeg elsker deg, tross alt.

Anonym sa...

føle me deg- it's shit
pen ugle btw!hehe

Catharina sa...

Herregud jeg dør av deg. Etter at jeg begynte å lese bloggen din (for en uke siden, da jeg snublet over artikkelen i VG) har den fungert som underholdning. Du må jo ikke FINNE på å legge den ned! Hvem skal underholde meg med slike fantastisk sarkastiske innlegg da? Norge er FULLT av rosa-bloggere, og jeg er dessverre i ferd med å bli en selv! (Note to self: må slutte med det!) Neinei, dette kan vi ikke ha noe av! Om alle andre slutter å lese den, så har du iallefall én fast leser - MOI!

Radio sa...

HAHAHAHAHAHAHA
Du har virkelig et stort underholdningstalent!!

Stor fan :)

Anonym sa...

Ah, du er herlig! :D
Men at jeg føler med deg, er ikke til
å komme fra. . Kos deg de dagene du føler deg bra, og de dagene du ikke gjør det, kle deg ut som en ugle :-D
Livets filosofi, det der ;)

Anonym sa...

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.. (pust) hahahahahahahahahahahahahahahahahah (hikst) hahahahahahah :D

Xolify sa...

Akk, jeg savner å være 16 (minus reguleringen) ;)

Anonym sa...

du skriver så bra, nesten som om du beskriver følelser jeg hadde for noen år siden. Føles så langt borte men samtidig veldig nært på en trygg måte. Takk for at du gidder! Galgenhumor er ikke feil

Fugl sa...

Går rundt og føler meg helt livløs både fysisk og psykisk for tiden.... Det beste som skjer meg for tiden er imovane. Ganske så vidunderlig å slukne på sekundet, selv om jeg ikke husker en dritt dagen etter! Menmen.. Bruker du antidepresiva?

Anonym sa...

jeg leser i bladet MANN at du lever på en diett av speltlomper og pepsi maxi.Kanskje du ville følt deg bedre og mer energisk hvis du fikk i deg mere næring. Prøv å spise mere frukt, grønnsaker,proteiner o.l. Men det er vel uaktuelt for ditt vedkommende? eller? ta ihvertfall vitaminene dine. vennlig hilsen julia

Anonym sa...

oslotur.blogg.no - doner penger til tanzania ;)

Anonym sa...

Jeg holdt på å le meg i hjel når jeg så deg i fjær! jeg la ikke merke til galskapen før jeg så over bildene for andre gang...
Men så såg jeg kommentarfeltet ditt og ble lei meg.. var mye om depresjon her... trist, vil ikke att du skal være deprimert! ikke vær det, det stjeler så mye energi og livgnist...gi faen!!! dans på bordet!!!! :D

Digger deg linnèa!!!

Anonym sa...

Har du noen gang blitt ukens flørt i radioresepsjonen?

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=Jh3U81fgNOQ&feature=related

En liten musikk-hilsen

Ellen

Anonym sa...

Du må være den feteste kvinnen som noen gang har levd, du tenker kanskje. OH en syntes jeg er den feteste kvinnen som har levd, jei me. men nei, jeg kjenner så sykt mange som bare totalt digger deg, folk snakker om deg kjære deg. Du er veldig godt likt. Sier det ikke fordi jeg vet du har det vanskelig å at jeg prøver å hjelpe, no no no. Sier det fordi jeg vil si deg noe som faktisk er helt sant. Noe som du burde ha i bak hodet av og til. Du må tenke at deprimisjonen kan ta knekken på deg om DU lar den gjøre det, du skal kjempe over den og spytte den i tryne. Greia er at jeg vet så sinnsykt godt at du klarer deg, du er så sterk, selv om jeg ikke aner hvor du bor, hvem dine venner er hvor du egentlig kommer fra osv... Men bloggen sier meg veldig mye, du er sterk og det lyser gjennom. Jeg er enig med en av de kommentarene oppenfor der, gå ut å reis, ta med deg en venn eller noe. Få deg ut, hopp i falskjerm selv om det virker mer dødsprøvelse en opplevelse... Gjør noe du tror du ikke tørr. ALLLLLLLLL lykke videre kjære kule linnea.

Anonym sa...

Det er så herlig å sjekke bloggen din den ene gangen i måneden jeg er på Internettet, tre-fire nye innlegg og jeg ler så jeg dauer! Inni meg, altså, stort sett. Men noen ganger høyt også, og det er ikke så ofte jeg gidder. Du er rå! Og en sjelden oppløftet krok i nett-verden!

Anonym sa...

Hahaha, helt utrolig hvordan du lyser opp dagen til andre, til tross for din egen depresjon! U go girl!

Anniken :) sa...

du er helt fantastisk rå !

Nina Emilie sa...

Dette var veldig fint skrevet. Og du er så god til å få humor inn i alvoret. Jeg leser så og si alt du skriver og synes du er utrolig flink! Stå på videre, jeg håper du blir kjendis for da har jeg et idol, endelig!

Anonym sa...

Travle av tomhet!! Herrregud, eg dør også snart... Av deg!!


Hahahaha serrriøøøøst good stuff:):):)

af sa...

Du har et enormt skrivetalent.
Du virker sykt smart.
Morsom er du, og utrolig pen.
jeg leser ingen andre blogger enn din. og dette er første gangen jeg noensinne kommenterer, føler nemlig det er litt tapersk og nørd å kommentere. Men nå får jg bare være en dåner, for det innlegget her var fantastisk bra. Tenker på deg og håper du føler deg bedre snart :)

Anonym sa...

og btw så er d heeeeelt lættis å lese alle kommentarene fra
hobby-psykologene som går rundt i d norske land...

Serr, tror dere hun skriver dette for å få definert en diagnose fra dere....

Dere er sååå dumme i hodet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alice sa...

Er det greit å si at jeg tror jeg elsker deg selv om jeg ikke kjenner deg og ikke elsker deg og er en jente? Det er det sikkert, for det er et VELDIG stort kompliment. For du er så smart :) Du er som en minder mannlig versjon av Konghalvor, tenk på det. Bloggen din er nesten som noe fra Mannen som elsket Yngve..bare mindre 80-talls kanskje.

Ellis sa...

Linnea, du er en rå dame!

Anonym sa...

Jeg hadde en underlat før. han hadde ikke noen underlatvenn men ble likevel 12år, så det at de lever bedre i par tror jeg ikke noe på. Jeg er sikker på at Linnea er kjempe flink med twitter.

Anonym sa...

jeg vil ha en overlat...

Anonym sa...

Tenk på all den tiden man som barn brukte på å ønske at man var eldre, og tenk på all den tiden man nå - som eldre - bruker på å ville bli et barn igjen, eller å bare forsvinne.

Så sant, så sant! Eg tenke på det heile tiå... merkeligt, me tanken på at eg bare e 20 år. Live e kort og verden e ein plagsom plass å leva i.

Linnéa sa...

Catharina: KOselig!

Iszting: <3 forever

Fugl: I teorien gjør jeg det. Men nå har jeg mistet dem.

julia: Tro ikke på det du leser, jeg har aldri sagt at jeg verken går på diett eller spiser kun speltlomper. Jeg spiser speltlomper, ja - men ikke kun det.


RR-anonym: Nei, dessverre. Men har ikke sendt inn flørte-sms heller, egentlig.

af: Takk for hyggelig kommentar, men jeg må nok skuffe deg, jeg finnes ikke smart.

Alice: Selvsagt, jeg er forelsket i opptil flere mennesker jeg ikke har møtt enda, og også har mine tvil om at jeg noensinne får møtt.

Anonym sa...

Begynte å lese bloggen din for en uke siden, min favoritt blogg!!! Får inspirasjon fra deg :-) Stå på. Hils Twitter

Anonym sa...

Lo så jeg nesten pissa på meg av bildene av deg med fjær i ansiktet......hoho

Fugl sa...

Skulle gjerne ha likt å vite hva slags erfaring du har med det, og hvilken type;)

Trine sa...

hahaha, 1ormt!