18. aug. 2011

For spesielt interesserte: Fangene på fortet, historien.

Jeg skjønner at kanskje ikke alle synes «Fangene på fortet» er like fett, men å kalle meg SELLOUT, det vil jeg VENNLIGST ha meg frabedt.

Hadde jeg blitt med i «Det blir bedre», derimot. Der «åtte kjente(?) personligheter(?) forteller sin historie om hvordan de har taklet motgang og vanskelige livssituasjoner.» Og hvor budskapet er: DET BLIR BEDRE.
Da kunne vi muligens ha snakket sellout.



Årsaken til at jeg takket nei til «Det blir bedre» forresten, er det faktum at jeg ikke er tilhenger av at ting blir bedre. Jeg kan garantere dere, ting blir faktisk bare verre. Det som ikke dreper en, vil til slutt ta livet av en likevel.

Så jeg ble med på «Fangene på fortet», okey?



Jeg tror vi var der i juni en gang. Vi tok fly til Paris, og dermed ÅTTE timer buss til La Rochelle. Jeg visste ikke hvem noen av de andre var (bortsett fra de som har vært med i «4-stjerners middag».) Jeg visste ikke engang hvem jeg selv var.

For det ser ut til at alle de beste kjendisene allerede har vært der, og at det begynner å bli rimelig utplukket. Jeg var for eksempel med, og Kjersti Grini var med for andre gang.



Han i rosa for eksempel, wtf??



Uansett. Selv om dette var i Frankrike, så må dere ikke tro at det var så jævla varmt og festlig. For det blåste hele tiden, og bare det å gå ut av bilen var en enorm påkjenning.



De andre syntes riktignok ikke det, de andre gikk i shorts.



Men uansett. Fort Boyard ligger jo ute i sjøen, så da må man naturlig nok ta båt ut dit. I 30 minutter. Jeg er allergisk mot både båt og bil.



Det var også HELT FORBUDT å ta med mobil eller kamera ut til fortet, fordi dvergene stjal.

Så alle hadde med seg mobil og kamera. Unntatt jeg, selvfølgelig. Jeg var forresten den yngste, og hadde ikke så veldig mye å bidra med sosialt.



Omsider kom man fram til dette fortet.



Og så tok man heis opp med redningsvest, og det var KJEMPEGØY





Så kunne man gå inn.



Jeg kom på lag med tre andre ukjente kjendiser, og det var egentlig ingen av oss som var gode på noe som helst.



MEN. Det første jeg fikk øye på da jeg kom inn, til tross for at de kan være vanskelige å få øye på, var de to kortvokste som skulle passe på nøklene våre!

Men på forhånd hadde vi dessverre fått beskjed om at INGEN - overhodet INGEN - spesielt IKKE jeg - måtte spørre om å ta bilde sammen med dem, for selvironi var OVERHODET ikke et tema. Så jeg hadde egentlig lyst hjem igjen.



Men hilse, dét skulle de! Så de satte albuen i hoften min, og idet jeg omsider fikk øye på dem, så de på meg og sa:
- Frankrike?

Og jeg bare:
- No.

Og de bare:
- Pffffffft, og så gikk de videre for å finne en stakkars som kunne fransk.

DER ER DE! DE MED ALLVÆRSJAKKE!



Synes ikke så godt kanskje, jeg vet.

Uansett. Den første dagen tapte vi, som vist på TV3 tirsdag, og jeg var ganske sur etter åtte timer ute på fortet hvor vi hadde fått en baguette + en paté på deling.



Så vi dro hjem til hotellet.



Til middag på hotellet var det også baguette og paté. Og alle bare FUCK THIS SHIT, før vi dro til byen og spiste ordentlig mat + drakk så mye ingen kunne gå.





Jeg spiste fisk, synes det var kjempegodt og spiste opp alt. Men etter at jeg hadde spist opp alt, sa de andre at det var blekksprut, og så lo de, og så dro jeg hjem. Ikke helt hjem, men til hotellet.



Og så orker jeg ikke fortelle mer.




Eller jo! Gongongen er laget av PAPP, det hadde dere ikke trodd!





Og den ene dagen blåste det så mye at det kom vann over fortet!





Så fant jeg ut hvem han i rosa var! Han er skiløper. Og jeg lover, hvis jeg noen gang blir stor, så skal jeg ha AKKURAT en slik mann.



Eller en slik som Oddbjørn Hjelmeset. Han har dessuten vært med i «4-stjerners middag.»







Og den siste dagen feiret vi at vi skulle hjem, og arrangerte en kjempefest, helt til plutselig ...Pia Haraldsen kom.

Og alle bare ... Okey, nå er festen over.



Neida.

Jo, den var faktisk det.

Første episode finnes på tv3s nettsider, og de to siste kommer til uken. Nå skal jeg til Trondheim.

76 kommentarer:

Trouble sa...

Dette var jo faktisk kjempeunderholdende. Topp stemning!

Jeg liker at festen var over. Det var bare riktig.

Anonym sa...

<3

Victoria sa...

Nå lo jeg godt, Linniiie! Et av de siste tiders bedre innlegg!

Elizabeth sa...

Hahah! Liiiker :D

Louise sa...

La Rochelle. <3
Vært der mange ganger og har fortsatt ikke sett en jævla dverg (ok, kortvokst person). Skikkelig irriterende, trodde det var mange av de der, jeg. Eller jo, jeg så en. Det var Daniel Franck.

Du er tøff, Linnéa.

Aina sa...

haha, fantastisk!
dette var utrolig moro å lese, du er tøff! :))

Hanna Marie sa...

AWESOME!! Digge dæ!

Redaksjonen sa...

Jeg hørte noen rykter om deg og han høyeste dvergen? Stemmer disse? KoZ og Klem Stine <3

Mariell sa...

Var moro å se deg, syns du var gørr tøff! You go girl! :)

Anonym sa...

HAHAHAHHA festen var over da pia haraldsen kom! Nå lo jeg høyt

Nattens Sønner sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kong Slafen sa...

Jeg skjønner virkelig godt at festen var over da Pia Haraldsen dukket opp. jeg hadde drukket opp alt drikkbart på stedet!

OG sa...

BTW!! Det går et fly direkte fra Norge til La Rochelle....

Linnéa sa...

OG: Kun på fredager.

YO, ingen mobbing.

Anonym sa...

Jævlig, jævlig bra, Linnéa! På så mange nivåer - dette var et aldeles rått innlegg:D

Tiril sa...

Får du komme på Pstereo gratis eller noe siden du skal opp til Trondheim. Hver gang jeg ser deg på festival etc stirrer jeg litt. Men du aner jo ikke hvem alle som leser bloggen din er, så det er ganske weird. Så jeg gidder ikke å si hei. For da hadde du sikkert sett enda rarere på meg.

Anne Lise sa...

Haha..
Det med gongongen tenkte jeg faktisk på når jeg så den første episoden på mandag.. Syntes det virket så "falskt" når han slo på den. :p

Jeg LIKER deg i Fangene på fortet, ble super-glad når jeg så at du skulle være med!

Ida sa...

hva er linken? :) jeg letet på tv3play for å finne episoden du er med i, men fant den ikke...

Lise sa...

Hm, skulle ønske jeg så det, men... jeg ser ikke på TV.

Trondheim, hva skal du her i den drittvåre byen vår? Ta med deg finvær da.

Jane sa...

Ble meget imponert når jeg så deg i glassburet! Og Pia H. er bare pinlig...

Lene sa...

Har lest bloggen din et par ganger nå, og vil bare si at du skriver utrolig bra! Tommel opp for en ærlig og smart jentes blogg.

Anonym sa...

falt du for grorudhora ? lol

jeg er ikke overrasket men jeg er litt skuffa :O

nils

Påsan sa...

Fangene på fortet sluttet vel å være kult en gang på 90-tallet. Tidlig på 90-tallet. Men ser på programmet igjen nå som du er med :).

Synes du var ekstremt tøff inne i den glassboksen med skorpioner og edderkopper. Hadde det vært meg ville jeg bare sittet der inne å skreket (på en mandig måte, selvfølgelig) helt til de slapp meg ut. Greit jeg ikke er kjendis, for det hadde ikke blitt bra tv.

Kaja sa...

Du var RÅTØFF i buret med edderkopper og skorpioner! :D Bare plukka de opp..

Superfestlig innlegg. God helg!

Anonym sa...

Såg akkurat episoden, steike tid ka modig du e..!!!

Terese- Kunsten å le hver dag sa...

Det promobildet av deg var fantastisk! Blir alltid glad når du skriver nye innlegg. Liker humoren din. Du er morsom.

Anonym sa...

haha fantastisk!

Anonym sa...

Hvorfor driver dvergene alltid å dytter å klyper folk på hoftene og på ryggen? Dette er rart

Anonym sa...

Haha!:)
Bloggen di hadde vært perfekt hvis du hadde blogget litt oftere:) tror jeg er avhengig av den!

Eline sa...

Jeg synes Fangene på Fortet er det beste "realityprogrammet" som går på TV. Hadde helt klart blitt med selv, men jeg er ikke kjendis.

iszting sa...

gratulerer, fordi det betyr vel(?) at du er blitt kjendis! og det har du jobbet med i en evighet naa saa....endelig!
jeg skulle bare oenske jeg visste hvem er alle disse nordmenn du skriver om.
jeg forstaar jo ikke engeng tittelen paa programmet, fangene paa fortet, hae?

Anonym sa...

Haha, digger deg, Linnéa! Fantastisk innlegg:)

Marita sa...

Perfekt <3

Ida sa...

Fortet-dvergene er litt creepy der de løper omkring, viser fingern til seerne og tafser på deltakerne.

...ellers flott innlegg som vanlig. <3

olivia digger linnèa sa...

elsker deg!
DU VAR SUPER FLINK, ! så tøff med de edderkoppene, du som er redd dem!
og at festen var slutt når Pia kom, da knakk jeg sammen!

natalie sa...

Artiiiiiiiig!!!
Heier på deg!!!
Kult du er i Trondheim nå, akkurat som meg. Men jeg dropper pstereo. Sparer cash.

johanne sa...

Dette har ikke noe med siste innlegget dit og gjøre, men jeg tror du liker fugler.. derfor sender jeg deg denne linken. Mulig det er oppi samma gata som din humor.
http://www.stumbleupon.com/su/1ctB3B/www.iywib.com/birds_with_arms.php
btw, jeg leser bloggen din.
ikke les min

Anonym sa...

Å, jeg så deg på circus i Trondheim i natt, men jeg var for drita til å hilse på deg. Også tenkte jeg "stakkars deg" fordi Trondheim ikke har noen bra uteplasser :/ Nå kommer du sikkert aldri tilbake...

Anonym sa...

Jeg SÅ deg i Trondheim i dag! Men jeg var egentlig på vei til en enda verre plass så jeg valgte å ikke si hei.

Meg sa...

Trodde du sa at du ikke snakket engelsk! Når du var i buret, sa du ''Get me out of this''.....

Btw; Du var rå tøff, jeg hadde aldri tørt å ta på skorpionene og edderkoppene! :O

Elsker bloggen din <3

Ingrid sa...

Ikke kom til Trondheim!!!!
Her har de KORPS som spiller uttafor vinduet ditt halv åtte på LØRDAGS MORGEN uten annen grunn enn å spille deg en practical joke. Har lydopptakbevis.

andrea sa...

seriøst, jeg 'så' reklamen for en uke siden kanskje. dvs, i det jeg tittet bort på skjermen var du der i 3 sekunder. og jeg bare "oi, det så ut som linnèa myhre. heh". ook, det var deg. kult.

Anonym sa...

Oi, hva skal du i Trondheim?:) klæm

Anonym sa...

hehe, fortsatt sellout

Line sa...

Paradise Hotel - Marius, really? De har vist gått tom for ''kjendiser'', ikke at det var noe nytt, du så jo på 4-stjerners middag.. Men kult at du er med da! God nok grunn til å se på

Linnéa sa...

tiril: Bare hyggelig at man hilser, vel.

ida: da har du ikke lett godt nok

lene: takk! ærlig, jo, smart, not so much.

anonym som så meg på circus: var jeg der? fett.

meg: selvfølgelig kan jeg engelsk. grunnen til at jeg snakket engelsk var for øvrig fordi produksjonsfolkene er franske.

anonym: misunnelig

line: Marius var stand in hvis noen ble syke/skadde.

Anonym sa...

Dersom jeg hadde sett deg på gaten, eller en eller annen plass og spurt om autografen og om å ta bilde med deg, hadde du bare sett dumt på meg eller latt meg gjøre det? :)

Oda sa...

Har du str. small i Datarock dressen din? Har tengt til å kjøpe meg en, men er usikker på størrelsen.

Linnéa sa...

anonym: jeg ville aldri ha skrevet en autograf, jesus christ.

oda: ja, jeg har small!

Anonym sa...

du virker så lykkelig.

Jenny sa...

Geniale deg. Digget den siste kommentaren din, om da festen var over. Småslem, kanskje, men Pia gikk jo alltid for å være partygirl før, så at festen ikke ble mer party da hun ankom, er jo en stor nyhet.

Benedicte sa...

Digger deg :) sett begge episodene av deg og du er helt nydelig :) du er tøff som tør og være på tv! Sikkert en kjempe fin opplevelse og at du turte og bare vise hodet mellom forferdelige ekle innsekter hehe og at du turte og ta i edderkopper når du har fobi, tar av meg hatten for det altså! Hadde jeg aldri turt! Du er sikkelig tøtt Linea :) digger bloggen din, du skriver så sinnsykt bra og er så morsom :)

EMILIE sa...

du er så rå at det nesten er litt synd du ikke blogger oftere

Anonym sa...

ehm... fin header da Linnèa:)

Anonym sa...

Åååh, så nydelig du var når du smilte sånn søtt sammen med Gatas Parlament-gutta! Du er jo slående vakker!

frida sa...

haha, digger deeg <3 verdens beste blogg eeveR!

Jannicke sa...

Jeg synes at Fangene på Fortet er et helt ok program, kommer seff ann på "kjendisene". Du og gjengen fra Torsdagskveld fra Nydalen er helt klart mine favoritter som har vært med! Du er kul. Kanskje det ikke blir bedre, men det ser ut til at du holder ut. Det liker jeg.

Charlotte sa...

Hahaha, æ flire mæ ihjel! Du e så alt for kul. Ser aldri på fangene på fortet, men når du skulle være med, så va det lykkens dag!

Benedikte sa...

Jeg bare digga den episoden du var med i :D Ser egentlig aldri på det, men så på det siden du var med :) Jeg leser bloggen din HVER dag, og blar meg ofte tilbake og leser gamle innlegg :D BTW: Du er råtøff!!! :D Du er mitt forbilde :)

Anonym sa...

Jeg er kjempeglad i dvergene på fortet, men si meg, hvor er det blitt av mannen i tårnet?

connie sa...

Du et skjønn, morro.og se deg på tv :)
Ver du noe om hvordan tigrene på fortet har det ? Håper ikke de bor der fast.. fikk vondt av dem når jeg så den personen som passet dem jaget dem inn i "fengselet" med pisk i handa

connie sa...

Sorry for alle skrive feilene. Skriver på touch tlf og nettopp fått det , hehe

Anonym sa...

Plis bli sammen med Øystein Pettersen..<3

Vincent sa...

Jeg syntes du var flink og modig på fangene på fortet! Digger deg! Du er kul!

Anonym sa...

herregud for en taper. Blir flau av å se deg på tv!

Marita sa...

Kjære anonym over her. Jeg blir flau av å lese usaklige kommentarer som dine. DU er misunnelig fordi Linnéa kom på TV og ikke du. Hvorfor ikke bare akseptere det faktum at hun tar seg mye bedre ut på skjermen, enn det de 6 bokstavene i anonym gjør i ett kommentarfelt. Visst du ikke har noe fint å si, så kan du vel holde fingrene vekke fra tastaturet. Ingen er interessert i å lese sjalue kommentarer som dine. Stå på Linnéa! You rock!! :)

Anonym sa...

Marita: Jeg er langt i fra sjalu. Men å sitte å banne konstant på tv, holde armene i kors og ikke vise engasjement i det hele tatt blir flaut å se på. Og alle de andre som deltok så ut som de hadde det morsomt. Og etter å ha lest det hun skrev her, så er det bare klaging. Da skjønner jeg rett og slett ikke hvorfor hun var med.

Men det skal sies. Hu var tøff som gjennomførte den løypa der du ikke likte det melet.

Marita sa...

Jeg skjønner alikevel ikke hvorfor du mener hun er en taper. Eller hvorfor du i det hele tatt ser på programmet eller leser bloggen, om det er så flaut. Ingen som tvinger deg til noe. Men når du velger det selv, så har du faktisk ikke så mye du skulle ha sagt..;)

Linnéa sa...

Mannen i tårnet er vel død.

Connie: de bor på fortet, men de har det veldig fint.

Anonym som mener jeg er en taper: Du har helt rett, vi tapte alle kampene :( Mitt største problem under innspillingen var kulden, som gjør at jeg blir veldig innesluttet og stille.Med en gang kameraene ble slått av kastet de ulljakker over meg.

Husk også at programmet er klippet veldig mye, under de to siste episodene hadde de klippet bort alle deler hvor jeg snakket, og det er strengt tatt ikke noe jeg styrer.

Anonym sa...

Marita: Jeg ser på det fordi det er morsomt å følge med på.

Linnea: Det merkes. Men men som jeg sa tidligere, kudos for å ha "kjørt" den mel-flue-rotte-frosk banen:D

Anonym sa...

Hva mener du meg at dvergene stjeler, var det ironi? :D

Anonym sa...

hahaha, jeg kommer virkelig ikke over hvor patetisk du er. Og hvor patetisk jeg er som sitter å leser bloggen din nå. OG hvor patetisk det er at de lager Fangene på fortet, når men ikke vet hvem halvparten av "kjendisene" er engang!

Anonym sa...

dette er så gøy at jeg vipper mellom prumping og sharts

Anonym sa...

Genialt innlegg. Forresten er jeg kjempefan av Fangene paa fortet, og synes det er kjempeteit at det bare er kjendiser som kan vaere med! JEG VIL OGSAAAA. Dessuten! En av dvergene har en sextape, og Moniques ekte navn er Felindra! Saa det saa! x elle b

Anonym sa...

Bra fangene på fortet!


Du må stemme på Frp:)


De får til utrolig mye borgerlig i dette sosialistlandet og har verdens beste innvandringspolitikk!

Anonym sa...

Øømm... Er det linni-maister som står bak Pia?? Hva slags fest er dette egentlig ?