25. aug. 2011

Ny leieboer da

Okey. På søndag fikk jeg en ny leieboer. Han skal bo her hver dag, noe som er litt uvant, for Twitter og jeg har bodd stort sett alene i ett år.

Og i dag tidlig (klokket ett) tenkte jeg å ta en titt på rommet han har fått utdelt, men jeg turte ikke gå inn, så jeg stilte meg på en stol og tok bilde inn gjennom vinduet på døren.

OG JEG SIER IKKE MER!!!



Jo, faktisk. Jeg skal si mer. I går, for eksempel, jeg hadde vært hos Stine i noen timer, og låste meg inn i leiligheten. Og i et øyeblikk trodde jeg at det var KRIG inne i stuen, men da jeg kikket inn stuedøren, viste det seg at det bare var leieboeren som satt i sofaen og hørte på .......

TRANCE.

Og han bare:
- Hei.

Og jeg bare:
- Du kan ikke for alvor mene at dette er den musikken du hører på?

Og han bare:
- HÆ? Liker du det ikke? Men hør her da, det er jo helt vanvittig når det begynner å ta av! Hører du ikke??

Og jeg bare:
- Nei.

Så gikk jeg ut i gangen for å ta av meg skoene, men der gikk det nesten ikke an å STÅ fordi han hadde så mange par sko stående der!



Okey, fire av parene er mine.

Uansett, jeg gikk videre inn på kjøkkenet for å legge fra meg agurken jeg hadde kjøpt, men idet jeg åpner kjøleskapet, så bare VELTER det ut mat! Fullstendig kaos! Og jeg vet ikke om dere ser det, men det står altså et FIRST PRICE-SYLTETØY i MITT kjøleskap! Og han har til og med lagt ostehøvelen INNI kjøleskapet????



Etterhvert greide jeg imidlertid å samle tankene og rydde i matvarene hans.



Men så snur jeg meg, og det første jeg får øye på er ...

ET BRØD! MY EYES! 100 YEARS OF PAIN!!!




Derfor har Twitter og jeg i dag snakket en del om hva vi burde gjøre med ham, mens han var nede på Deli De Luca og søkte jobb.

Twitter mener at vi burde drepe ham og selge liket til staten.



Men jeg vil ikke drepe ham, fordi jeg kjenner moren hans. Så vi bestemte at vi etterhvert - diskré - skal selge ham som slave til tyskerne, han må bare få seg en jobb først, slik at vi har mer penger å betale husleien med.

Herregud, i går forresten, så sa Twitter at han ønsket seg KATT?

Og da sa jeg:
- Ja, og jeg vil ligge med Jude Law!!!

Og da kan jeg hilse og si at det ble rimelig stille borte i buret.



Men det har åpenbart vært en ørliten omsorgssvikt i oppdragelsen til Twitter, for plutselig, etter kanskje tre minutter, så bare:
- Jude Law, hahaha, saklig.

Og jeg bare:
- STFU eller så setter jeg på R.E.M med «Man on the Moon»!!!!!!

Og han bare:



Og her er jeg nå.



Forresten, jeg må bare advare i år igjen, selv om det muligens er for sent:

STOL ALDRI PÅ FOLK MED SOLBRILLER!

En gang, så ble jeg nesten med en mann med solbriller hjem. For AKKURAT idet han skulle til å låse opp døren, tok han av seg solbrillene for å se bedre, og jeg bare .........



Snakkast

155 kommentarer:

Anonym sa...

you're back!!!!!!!!! ELSKER DEG SÅ JÆVLIG HØYT

Anne sa...

<3

theamargrethe sa...

Si til leieboeren din at man ikke burde gå inn på butikkene for å få jobb i Deli De Luca. Man må søke på nett. :)

Og forbered han på at på Deli så må du forvente at CharterSvein kommer innom og vil ha farris, at det flyr duer inn i butikken OG at de utenlandske kollegaene dine går inn på meldinger på telefonen din.

Not fun.

Eline sa...

Twitter er søt as!

Anonym sa...

Jeg så deg på Pstereo! ...selv om du åpenbart prøvde å gjemme deg under hatten din.

Linnéa sa...

Thea Margrethe: det er fett da!

Anonym: Jeg gjemte meg ikke, det var paraplyen min. Og hvis jeg tok den av fikk jeg HATTESVEIS. Innlegg om Pstereo kommer imidlertid senere.

SA sa...

Hehe, du er fremdeles nummer 1.

Kong Slafen sa...

Jeg tror ikke denne leieboeren bor hos Linnéa lenge... Det beste er å bo alene! hos meg kommer det ingen leieboere inn!

Jørgen sa...

Oh noes! What have you done!? Hvis det var jeg som hadde en leieboer som likte fotball og trance så tror jeg at jeg ville flyttet ut på gata. Hvorfor forhørte du deg ikke om disse tingene FØR du lot ham flytte inn?

Randi sa...

Haha jeg ler, du er den beste!

sigrid sa...

Fantastisk innlegg! Nå lo jeg godt:)

Espen sa...

haha! Klassisk! Jævelig artig med det blikket til Twitter.

Anonym sa...

Du er tilbake, endelig!

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHA!

Hege sa...

Hahahahahaha! Twitter er den beste! og du er ganske bra selv.

Anonym sa...

Jeg kan godt bo hos deg isteden ! Lover å aldri kjøpe brød eller first price-syltetøy, og jeg kan ha alle skoene mine på rommet mitt :)

Anonym sa...

Du er så fantastisk!

Anonym sa...

klasse!

Anonym sa...

Av alle som var på visning, var han det beste du fant? Foppball, trance og skitne converse lover ikke godt.

Sunniva sa...

Valgte du leieboeren selv? Selv hadde jeg ikke kunnet bodd med folk som hørte på trance i stua...

Anonym sa...

Fantastisk!
"Velter ut mat!" Eg ler meg ihel.

Silje sa...

Linnea, æ digge dæ!

Anonym sa...

Wohoo! Godt å le litt igjen :D Så på Fangene på Fortet igår, bare fordi du var med... hirr hirr. Husker jeg syntes det var artig da jeg var yngre, men nå, vel.... det syke er at dvergene ikke ser et år eldre ut enn for 10 år siden!!! Magisk der ute på Fort Boyard. You'll never grow old!

olivia digger linnèa sa...

du er best of all!
elsker deg, du er genial!
HAHAHAHA, SLEG LIKET TIL STATEN!! >:D

Mariannee sa...

Jeg vil også ligge med bassisten i Kings of Leon.... føler med deg </3

Heeyy sa...

Hahahahha, beste!!! Supert innlegg, gleder meg til å høre mer om denne leieboeren.. Er han kjekk feks??? ;-) nice shoes

Anonym sa...

Jeg sier som Espen her oppe jeg. "Jævelig artig med det blikket til Twitter."

Anonym sa...

Hahahahahahhahahahah xD
Lolla skikkeli!
Morsomste innlegget på lenge!

Ingvild :) sa...

Bilde av deg og leieboer?? :D

Anonym sa...

du er så bra

Anonym sa...

kn9s haha, jeg måtte flire litt, nesten som å lese en stripe nemi :p

Anonym sa...

hahahahahha nå giiiir du deg! heldig han leieboeren din som får bo med deg :)

pernille sa...

Hahaha, bestepå lenge. Er det noe jeg lever etter, så er det at man ikke skal stole på folk med solbriller inne/i mørket.

Anonym sa...

Ha ha, du er så morsom:D !

Anonym sa...

ahh, takk! Endelig var du her igjen!!!

Anonym sa...

rm 4ever !! <3 <3 <3

Monica sa...

Superfin genser. Du er best, som alltid :)

Linnéa sa...

Jørgen: Desperasjon.

Leieboeren er ganske kjekk, men jeg skal verne ham fra dere.

Er her igjen? Jeg har vært her hele tiden.

Tonje sa...

Du er genial :)

Anonym sa...

Eg daue!:D

Kristin sa...

"Derfor har Twitter og jeg snakket en del om hva vi burde gjøre med ham i dag, mens han var nede på Deli De Luca og søkte jobb.

Twitter mener at vi burde drepe ham og selge liket til staten."

Hahahaha! Hvor tar du det fra??

Anonym sa...

hahahha herregud, endelig er du tilbake!!

Anonym sa...

Haha! Endelig, et av de mest fantastiske innleggene på lenge.
Digger deg, håpet leieboeren var kong halvor.
Seriøst Linnea, tommel opp :)

Tone sa...

Ha ha ha, fantastisk!

Anonym sa...

DER JA! digger deg

Anonym sa...

hahahah

Anonym sa...

Elskerelskerelskee deg.

Aina sa...

Hahaha, ler like godt hver gang!

Anonym sa...

Hahaha - du e hysterisk arti!

kristin sa...

hva med solbriller og julian casablancas!?

Anonym sa...

IIIIk! U DONT SAY! Oh btw, nice pic i dagbladet ^-^

p.s mener alvor, liker bildet ^-^

Linda sa...

Haha, det var godt med litt latter igjen! You made my day...her jeg ligger med prolaps og synes SÅÅÅÅ synd i meg selv!!!

You go girl!

Anonym sa...

du er verdens råeste, selv om jeg tror du ikke vet det enda

Sabine sa...

"100 YEARS OF PAIN!!! "
Dette er litt gøy fordi pain = brød på fransk.

Anonym sa...

Elsker deg! Blir alltid depreimert og tjukk på høsten, så da passer det perfekt med en dose linnea

Anonym sa...

HAHAHAHAHAH, you make my day!!!

Anonym sa...

best! : - D

Mariaaa sa...

Barabababa, I'm lovin' it! (med maccern-musikk i bakgrunn)

Anonym sa...

Vil du gifte deg med meg, Linnéa? Herregud du er åsm. Vi trenger ikke barn, holder med twitter.
Hilsen Ung_Gutt42 (neiraa)

Hanne-Mari sa...

Med tanke på den twitterflørtinga vi alle har vært vitne til så skal du ikke se bort ifra at Twitter får seg katt...

Anonym sa...

hahaha, man on the moon er fææl!

Linnéa sa...

kristin: han er unntaket.

sabine: petit pain! husker det fra baker-yrket.

ung gutt 42: hvis du er yngre enn 40 og ligner på bassisten i KOL, kanskje.

Anonym sa...

BASSISTEN I KINGS OF LEON ER MIN!!!! Vi forelska oss i hverandre på Roskilde. Jeg vet det var gjensidig. Beklager å måtte skuffe deg.. Eventuelt kan du få låne ham på deltid, siden jeg liker deg.

Linnéa sa...

Roskilde? Give me a break. Ta en titt på denne posten fra 08: http://www.linniiie.com/2008/11/love-it.html

Ege sa...

Hehehe fikk meg en god latter nå :) Mer takk :)

PT sa...

Hoho, fantastisk :D

Nora sa...

Hahahha, Linnea! du blir bare bedre og bedre

Anonym sa...

haha, hooka opp med en hunk av dimensjoner på fest en gang... til han tok av seg solbrillene.

Anonym sa...

Jeg kjøper han, om du trener han opp godt for meg!

Anonym sa...

Datet ikke hu derre montana damo han bassisten? plæh :P

therese sa...

Aaand she's back :D

Stine sa...

Bahahahaha!

genious.

Anonym sa...

Nå er du endelig normal igjen!

Boble sa...

HAHAHHAHAHAHAHA
Beste innlegget på lenge! Du er helt utrolig

Anonym sa...

hHahahA that's kind of funny


-karina

Anonym sa...

Haha! Du gjør meg glad! Takk.

Anonym sa...

Haha, du er bare helt rå! oh my...

Frode sa...

Lyst til å bli to hakk mindre negativ, kanskje til og med fire? Denne boka av Eckhart Tolle forandret livet mitt:

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=eckhart%20tolle&p=1&r=2&cid=203909

Koster deg 139 kr og krever selvsagt at du orker å reflektere litt - noe du jo er flink til. :-)

Anonym sa...

Hva syns du om den nye hårfrisyren til Alex Turner?

Pip sa...

Du er egentlig ganske slem har jeg funnet ut, for om du var snill ville du skjønt hvor OFTE jeg trenger innleggene dine. Jeg blir så deppa hver gang jeg går på bloggen din og ikke finner et nytt innlegg, det blir noen ganger til en deperasjon - alt etter hvor lang tid det går! Ja jeg er tragisk, who cares? Det er opp til hver enkelt å finne en mening med livet:)

Pip sa...

Herregud, kan ikke tro at jeg skrev deperasjon, men jo det gjorde jeg - norsklærer som jeg er!

Linnéa sa...

Frode: HAHAHHAHA, tuller du, det er den verste drittboka jeg har lest i hele mitt liv! Du er ikke den første som har prøvd :)

Pip: Jeg BEGYNTE å lure på om du påsto at jeg var slem på ekte, for det er jeg ikke.

Anonym sa...

Jeg likte intervjuet med deg i DB Fredag, og ville bare si at jeg syns du er kul. Og morsom. Hilsen Erle.

Guro! sa...

Fader hvor mye jeg ler.

Anonym sa...

hahaha, digger deg!

Anonym sa...

du er glad du Linnea! Jeg merker det på deg! Du kommer sikkert til å fortsette med bannord og morske miner, men energien din er BRA.

Anonym sa...

Du har en helt insane humor Linnea. Humor av de sjeldne. Veldig direkte, ærlig og til tider brutal, noe som er svært unorskt. Er en jente på snart 23 år og syns jeg egentlig burde ha noe bedre å gjøre enn å lese blogg.... Så dette er første og siste gang jeg kommenterer, men vil bare si at du er freakin hillarious og du må gi så langt FAEN i drittkommentarer:)

ingunn sa...

LOOOOOOOOOOOOOLS

Anonym sa...

Du skrev engelsk på kommentaren din over! Du blir bare smartere og smartere.

Anonym sa...

Veldig flott tekst om deg i Dagbladet.

Anonym sa...

Eyhh, du er en vandrende vestkantdåse som er kysset av misantropien. Liker den dagen du gir opp all menneske-kåthet og joiner oss få utenfor eksponeringen.

Gøril sa...

Lurer også på hva du syns om Alex Turners nye hårfrisyre. Hvis du noen gang har funnet ham attraktiv da. Vil også si at bildeserien fra dagbladet var nydelig. Du er vakker

Anonym sa...

Haha, så utrolig genialt!

På en måte forstår jeg at du selv ikke synes du skriver morsomt, men det er så overraskende og annerledes... Og bildene da... GUD, du er god!

Anonym sa...

leste på dagbladet nå..i intervjuet ditt.. hvis twitter er deprimert så burde du jo skaffe en fugl til..er bare slemt at du lar han være deprimert..

Anonym sa...

Nå har jeg lest hele den jævla bloggen din baklengs. Vel, ikke hele da, kun 2.5 timer i strekk - tilbake til onsdag, oktober 20, 2010.

Det eneste jeg sitter igjen med av spørsmål, og som jeg ikke orker å lese meg lenger tilbake i tid for å eventuelt finne ut av (ble det rett?), er hva du har imot John Arne Riise???

Fin blogg forresten. Kanskje jeg besøker den igjen. Tilogmed.

Anonym sa...

I LIKE. <3

Anonym sa...

Skjul Reklamere du for NRK og?

kristine sa...

Digger deg, Linnie, du er ikke sånn overfladisk blogger som bare har behov for å vise fram seg selv..

Du sier ting som de er og d er digg :) LOVEU.

Anonym sa...

Ælsk på dæ, skjønning;D

Anonym sa...

Det var enda mer gøy å lese denne bloggen i beruset tilstand! Ting ble liksom helt annerledes. Det var en fin opplevelse

julie aida sa...

That's it, jeg besøker deg når han jobber på Deli og er gone.

Hilde Lorentzen sa...

Linnea, du er best!

Leste netopp intervjuet med dagbladet! Fantastisk. Eller i alle fall den delen jeg fikk se på nett, får ikke kjøpt papirutgaven i australia gitt.

Og så mange fine bilder! Du er så vakker!

Marte sa...

Du er fun. Fortsett med det :)

mette sa...

flirer høyt her;) takk for en morsom lesning:)))))
Ha en fin dag!

Ingvild sa...

Haha, det er godt gjort at jeg ler høyt minst en gang i alle blogginnleggene dine. Liker det! :)

Hikke sa...

Digget dette innlegget her Linnea! :-)

Anonym sa...

Hey!

Twitter er ei nydelig jente jo<3 Men.. Ser at du bruker plastpinner i buret hennes, det er ikke bra for føttene hennes.. Gå i haven og finn noen pinnerr til henne der.. Godt for klørne og helt gratis.

Mathias

Anonym sa...

du er rå!

Linnéa sa...

TWITTER ER EN GUTT

Anonym sa...

Kjøpte dagbladet i går (helt tilfeldig, kjøper jo aldri avis ellers haha) og gjett hvem som dukker opp i magasinet. Jeg holdt på å falle av stolen hah, konge :D

Kathrine bk sa...

syns Twitter ser ut som en transe... ?

Anonym sa...

Hei du!

Jeg vil bare si at jeg leste intervjuet med deg i Dagbladet i går. Og en ting slo meg: God damn. Når man sitter der fra utsiden, når man ikke er en del av et menneskes hode og selvtillit, men ser alt fra utsiden så er det slik som dette du oppfattes:

Ei dritpen jente (de bildene var fantastiske) med flere tonn humor, livsinnsikt som er et par tiår foran alderen din og et skrivende naturtalent. I gamle dager ville mennesker med dine skrive-skills ha skrevet bok og tjent millioner. Det finnes søren ikke mange 21-åringer der ute med en en slik fortellerevne, en evne til å catche det unike i hverdagslige ting og formidle. Du sier folk elsker underholdning uten innhold, men det er ikke sant: Du har avsindig mye innhold.

Jeg kjenner meg igjen i så mange tanker og oppfatninger, både fra da jeg var på din alder og den dag i dag, og det gjelder nok leserne dine flest. Det er derfor de oppsøker bloggen. De færreste evner å kunne skildre ting så enkelt og derfor også så rakkerns komplisert som det du gjør.

Derfor skal du heller ikke bry deg om den ene kommentaren blant 99. Jeg gjør så definitivt det samme i livet (henger meg opp hver minste lille dritt), og vet det er lettere sagt enn gjort. Jeg sier det likevel: Det er smålige, stakkarslige, uskolerte og mindre smarte mennesker som sitter hjemme og irriterer seg over at andre mennesker har evner og talent. Disse har du så mye av at jeg nesten ikke har ord for det.

You go girl.

Det var jo egentlig mange ting. Men det var også poenget.

Hilsen en litt eldre jente

Anonym sa...

Jeg kommer til å savne deg jævlig den dagen du slutter å blogge, Linnèa! Bloggen din er en av grunnene for at jeg ikke har gitt opp mine medmennesker. Elsker deg!

Kristine E sa...

Hahahah, se så engstelig Twitter ble da du truet ham med "Man on the Moon"!

marthe yo sa...

herregud, du er tilbake..... du er rå

Mia Andersen sa...

Hvor er den blå jakken du hadde på i frankrike? Den var serr drit fin. Versåsnill, svar :)

Anonym sa...

Hehe, nice. Du er tilbake:) Sånne innlegg liker vi!

Vilde A sa...

DU ER KUL

Anonym sa...

Hahahahahaha!

Sol-Angelica sa...

Det må jo være lov å kaste ut folk for å lytte til dårlig musikk. Står ikke det i loven!?

Anonym sa...

DØRPÅMEGAVLATTER! ELSKER MATSTABLINGEN <3

Anonym sa...

Jeg synes det er trist at kjøkeskapet ditt er så tomt... Klarer ikke le av dette.

Camilla sa...

HAHAHAHAHA! Jeg er litt enig med den siste som skrev at det er litt trist med lite mat i kjøleskapet, men det er sånn for meg også. Jeg går i butikken og kjøper noe å spise hvis jeg vil ha. Jeg er ny som leser her for første gang i dag og lo nesten av alt fra starten til slutt. Fantastisk! :D Kul samtale med Twitter. :)

Anonym sa...

haha.. been there! På flere av temaene

?Gina sa...

Jeg henger meg på; hahahah

Anonym sa...

:)

Anonym sa...

HAHAHAHHAHA !!!!!

Slank meg flat sa...

Det her er så jævlig facebook-mat! Lo høylytt på bussen. Følte meg dum i 2 del, og tenkte med meg selv, du er jo sikkert ikke helt go sjæl.

Anonym sa...

DETTE INNLEGGET VAR HERLIG! ELSKER MÅTEN DU BLOGGER PÅ! DIGG!

Stian sa...

Hahahaha, jeg ler. Du er så utrolig genial!

Ingrid sa...

Så fint intervju og bilder i Dagbladet! <3

Anonym sa...

Fantastisk!!! :D

Oda sa...

Har du noen gang hatt noe på gang med Chirag fra Karpe?

Forresten, bloggen din hjelper meg utrolig mye, er så herlig å se at det finnes andre som meg der ute. Snakker om tankegang og sånn.

Oda sa...

Har du noen gang hatt noe på gang med Chirag fra Karpe?

Forresten, bloggen din hjelper meg utrolig mye, er så herlig å se at det finnes andre som meg der ute. Snakker om tankegang og sånn.

Anonym sa...

pleaseeee blogg oftere!!!!! du har veeerdensbeste blogg,å du skrive helt fantastisk:-)pleaseeee blogg oftere!!!!! du har veeerdensbeste blogg,å du skrive helt fantastisk:-)

Anonym sa...

Jeg hater livet og HATER blogger... jeg gjør fremdeles det, men grunnen til at jeg leser denne er fordi du hater livet mer enn meg. Det er faktisk oppmuntrende.

Anonym sa...

Har aldri vært no "fan" av blogger, men her om dagen da jeg så på fangene på fortet spurte jeg kjæresten min hvem hu der(du) var, og da sa han : Har du ikke hørt om sinna-bloggeren, så da måtte jeg jo sjekke om du hadde noe interessant å komme med, og fra nå av er du den eneste jeg gidder og har lyst til å lese bloggen til ;)

Anonym sa...

Ingen over, ingen ved siden .. du er såååå genial=D

Anonym sa...

Fotball og trance er en litt uheldig kombinasjon. Siden han liker fotball, vet du at han har lyst til å legge an på deg, mens trance-delen gjør at han kanskje ikke tør.

Tine sa...

Først levde du en evighet på hermetisk sopp, så gikk det bare i speltlomper, har du lagt din elsk på noe nytt og spennende nå eller går det fremdeles i speltlomper og agurk? :)

Cornelia sa...

tror jeg ble lesbisk nå

Jorun sa...

Jeg har bursdag i dag. Blir 18 år. Digg.

Anonym sa...

hahhaa du er såå best :D LOL

Katrine sa...

Hahahaha! Jeg må innrømme at jeg har styrt unna bloggen din i lengre tid fordi du virker helt fjern, men fy faen som jeg lo! Hahaha! Du skriver jo helt utrolig bra!

Thea Louise sa...

Simen er jo rå da Linnea, hold ut. Han er ikke så aller verst, til tider slitsomt. Men helt ok ! Ikke la han være barnevakt for Twitter, så er du all good !:)

Oksana sa...

Hahaha :D Selge til staten <3 Og det med solbriller er skummelt, de fleste mannfolk kan se jævlig kjekke ut med de på, men tar dem solbrillene av så er det plutselig ikke like "varmt og klamt" i trusa lenger!! ;)

Anonym sa...

Hvor ofte legger du ut innlegg? Nå er det kjempeleeeeenge siden du har lagt ut noe.. hilsen helt ny leser, som kanskje ikke gidder om du skal bruke så lang tid mellom hver post..

Linnéa sa...

Siste anonym: Kanskje en gang i uken. Du kan skaffe deg bloglovin hvis du ikke orker å kikke innom hver dag.

Tine: Jeg tror ikke det er så relevant.

Oda: Nei.

Litt eldre jente: <3

bakkus sa...

Deli De Luca og Trance er telltale signs, men spikeren i kista kom med tradisjonen å legge ostehøvelen inn i kjøleskapet: Leieboeren din er SVENSK!

Sara sa...

http://marenviks.blogg.no/

klikk innpå den bloggen, linnèa.

celine sa...

Fy faen, du er så kul du, Linnie! Jeg dæver

FiberBabe sa...

Hahaha! Blikket til Twitter <3

Anonym sa...

Du må stemme på Frp:)


De får til utrolig mye borgerlig i dette sosialistlandet og har verdens beste innvandringspolitikk!

lorraine sa...

Åh you make me happy Linnea! De siste innleggene dine minner veldig om de du skrev før - fantastisk humor og herlige bilder!

Torkel sa...

Du er morsom då. Sjekk meg ut.