30. sep. 2011

Alene hjemme

For et døgn. Dere vil ikke tro det.

Jeg er jo - som sagt, for de som orket å lese forrige innlegg - i Molde.

Jeg ankom Molde onsdag ettermiddag ved hjelp av en flyvemaskin. Jeg liker ikke å fly, utelukkende på grunn av all ventingen. Personlig har jeg ikke noe imot å vente, for jeg er vant til å vente. Men å se på at andre venter - det behersker jeg bare ikke. Jeg vil helst ikke utdype.



Uansett. Idet jeg omsider ankom Henrik Ibsensvei, fortalte mamma at hun og hennes ektefelle hadde tenkt seg til Gran Canaria dagen etter, for en to ukers ferie. De hadde altså satt opp en felle og lurt meg til å komme, slik at jeg kunne passe på alle de hjerneskadde dyrene mamma samler på.





Til gjengjeld sa imidlertid mamma at jeg kunne få kjøpe akkurat det jeg ville på Bunnpris mens de er borte. Bunnpris har mange ting jeg liker, så jeg sa at det var greit.



Men først, var det plutselig min oppgave å frakte mamma + ektefellen hennes til flyvemaskinen som skulle til frakte dem til Gran Canaria igjen. Flyvemaskinen deres skulle gå klokken 9.30, så jeg måtte stå opp klokken:



hold dere fast



07.55




Jeg hadde ikke lagt meg før klokken 05, så jeg var ikke helt sikker på hvem jeg var da jeg våknet. Eller, jeg la meg klokken 00.30, men jeg turte ikke å sove på grunn av vinden som kan snu når som helst.

Mamma hadde på forhånd sagt at jeg skulle frakte dem, så jeg antok at jeg skulle styre bilen. Men plutselig skulle jeg visst bare sitte på. Jeg sto altså opp klokken 07.55 for å sitte på.



Uansett. På vei mot flyplassen, så vi mange barn langs veien med sekk.



Jeg var litt trist fordi mamma skulle reise, for jeg visste at jeg kom til å bli igjen helt alene med broren min, som også er på besøk for å få gratis ting på Bunnpris. Her er mamma + ektefellen/stefaren min, som jeg for øyeblikket ikke husker navnet på.



Men, idet jeg skulle gi mamma en klem, lurte hun noe ned i bukselommen min, mens hun sa «ikke ta mer enn en halv om gangen. IKKE mer enn en halv.»

Og til min store begeistring, hadde jeg fått SOVETABLETTER! Dette blir den beste ferien EVER!


Etter at jeg hadde kjørt hjem, skjedde det en ganske dramatisk hendelse. Men når jeg tenker meg om, er den egentlig ingenting å skrive hjem om. Fullstendig uinterssant, blottet for underholdning.

Long story short: Jeg måtte støvsuge sofaen.





Så dro hunden og jeg på fjellet.




Så kjørte jeg innom Bunnpris, og kjøpte alle de dyreste tingene de hadde.



Jeg kjøpte blant annet kamskjell, noe jeg er ganske sikker på at jeg ikke liker. Men det var noe av det dyreste de hadde.



Vet ikke hvordan jeg skal lage det, tenker vi kjører dem i microen bare.

Mamma har også tegnet litt til oss før vi dro.




Oi, nå har jeg ikke noe mer å fortelle.

Nei vent, nå gikk jeg og laget meg et kamskjell. Jeg kan vise dere oppskriften.

Først slo jeg på en stekepanne skikkelig varmt.



Men jeg hadde juksa litt, og for jeg la et kamskjell i kjøleskapet tidligere i dag.



Da det begynte å ryke fra stekepannen, puttet jeg det bare oppi pannen.



Så telte jeg til 120, før jeg snudde det.



Så gikk jeg bort til kjøleskapet og hentet ketchup, og da jeg kom tilbake, var det ferdig.



Flyttet det over fra stekepannen til et fat



Kvernet litt salt over, og hadde ketchup som dip. Det var ganske bra stekt, tror jeg. Og da jeg var ferdig å spise det, hadde jeg nesten lyst på mer. Men det var nok mest sannsynlig på grunn av ketchupen, er så svak for ketchup.



Anbefales.

111 kommentarer:

Frida sa...

hahaha! det her e artig. du e artig

Anette sa...

Velkommen te Molde. Kamskjell med ketchup va en ny fri, og i tror i står over det å følge etter med den :p Måtte være fortsette slik det har gjort to uka framover!

Anonym sa...

"De hadde altså satt opp en felle og lurt meg til å komme, slik at jeg kunne passe på alle de hjerneskadde dyrene mamma samler på." Hahaha

Anonym sa...

Du er best <3

anne-helene sa...

hehe
velkommen hjem til molde!
mamman min har reist vekk, så jeg er stuck her i molde for å passe på mormor som er på sykehjem. jeg må trille henne på tur hver _jævla_ dag.
god helg, liksom....

Anonym sa...

Du ha garantert norges beste blogg!
Ler meg alltid i hjel av innleggene dine! :)

Sara sa...

Du aner ikke hvor kul du er

supermarie sa...

nå levde jeg meg så inn at jeg trodde jeg var alene hjemme selv. Nyt ferien!

Jørgen sa...

Holy shit, du er både super hot før klokka åtte og en super sushikokk! Omg, jeg vil ha deg!

Ege sa...

Hehe, blir nesten stolt av å ha familie fra Molde...

Anonym sa...

Haha, ja ketchup er godt. Ofte tar jeg ketchupflasken og trykker masse ketchup i munnen, men jeg kan ikke gjøre det hos andre venner fordi de synes det er ekkelt. Derfor gjør jeg det egentlig alltid når jeg er på besøk hos noen. Gleden av andres misnøye. Dette ga liten mening. Jaja. Kos deg i Molde. Og kos deg med sovetablettene. kjærlighet og fred og regnbueponnier, hipster lol XD XD . ok.

Kathleen sa...

KAMSKJELL <3

Anonym sa...

haha! mer ketchup enn kamskjell jo :O
ps : du spiser altfor lite!!! pass på deg selv! kjøp deg en skillingsbolle! hadde du turd å spise d??? :P

Stine sa...

Liker at du er hjemme, har savna Molde-innleggene dine! =D
Så mye du blogger om dagen, en fryd for øyet (: Kos deg med fjellet og Bunnpris (:

Anonym sa...

he
























he

Linnéa sa...

skillingsbolle? hvorfor skal jeg kjøpe skillingsbolle? fordi du har lyst på det? og hva vet du om hva jeg spiser? SMH

Anonym sa...

Haha, digg, Linnéa!

Helene sa...

Det e på grunn av kamskjell at jeg er veggis.

Helene sa...

Det e på grunn av kamskjell at jeg er veggis.

M sa...

Selv om du er bitter ogsånt, så liker jeg personligheten din. Og jeg SER at det IKKE ER IDUN-KETCHUP du spiser???

Ingvild :) sa...

<3

Fjelltur, din spreking!

kari sa...

hører leieboeren din hører på trance

Hilde sa...

Åh, Moldeblogging. Lenge siden sist. Nostalgi. <3

Anna sa...

kamskjell.nam. Jeg har smakt østers en gang. æsj.

Anonym sa...

"De hadde altså satt opp en felle og lurt meg til å komme, slik at jeg kunne passe på alle de hjerneskadde dyrene mamma samler på." Hahaha, lenge siden jeg har ledd høyt av et innlegg nå, men denna tok kaka :D

Anonym sa...

Hahahahahaha!!!

Farlig dame sa...

Hva hadde skjedd i sofaen siden du måtte støvsuge?

Hilsen dame i Syden.

Anonym sa...

Jeg blir glad når du poster innlegg. Det er få ting som gleder meg. Men jeg måtte maten flire nå som dumme iPhone ville skrive; det er få ting som føder meg.

Anonym sa...

zopiklon 7,5 <3

AudM sa...

mange barn langs veien med sekk.???
mange barn med sekk langs vegen?

Ørna sa...

Kom over bloggen for en stund siden og ble selvfølgelig BETATT. Dette har ført til at all min interspaceaktivitet i det siste har bestått i å lese HELE bloggen... Fy faen, FY FAEN sier jeg bare... BLI MIN KONE! Du virker som en fantastisk person! Du er så vakker! Eeeeeh...

Takk for meg.

pernille sa...

Ja, sukker, karamell, ost og alle mulige jævlige smaker.

M. sa...

Trodde det å ha på seg fotballagets drakt på sydenferie var noe som var forbeholdt brautende briter.

k sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ugh sa...

Hellstrøm hadde skutt deg.

Anonym sa...

jeg fant en skrivefeil! uttdype.

K sa...

Du er fantastisk. Og du er pen.

Anonym sa...

Haha, jeg likte bildet med han på bunnpris! Kongebra innlegg :)

Karoline sa...

<3 Jeg skulle ønske du kunne publisere alle innleggene dine i en bok. Jeg hadde kjøpt hundre eksemplarer minst og lest alle sammen og ledd like mye hver gang.

wow, nå hørtes jeg veldig spesiell ut. Jeg er ikke sånn egentlig. Poenget er i allefall at du er veldig morsom Linnea, selv om du sikkert ikke mener å være det bestandig ;)

Ann-Cecilie sa...

Kjære vakre deg, kamskjell med ketchup? *forskrekket*

Anonym sa...

Du e fantastisk!

Cecilie Barmoen sa...

jeg tror noen har posta bildet av den gamle hunden på på teppet som var helt lik som fargen på hunden, på 9gag :)

sara sa...

HAHAHAHAHAHAHA, du er så morsom å lese:) men tror ikke jeg klarer å lese mer en ett av gangen. kommer tilbake i morgen!

Leni sa...

LAUGHING MY SKINNY ASS OFF!

Today I meet with Erica... we missed you! <3<3<3

Anonym sa...

Fant nettopp min nye favorittblogg!!!

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHHAHA

Anonym sa...

Haha digger bloggen din!

EM sa...

Så slank moren din er blitt! Og hva deg angår: Bra innlegg, som vanlig. Men jeg kjenner at jeg lurer fælt på hva du driver med for tiden?

Rom sa...

Håper du får sove godt av allergitablettene mine, da. Hehe.

Rom sa...

Håper du får sove godt av allergitablettene mine, da. Hehe.

Anonym sa...

Du er herlig!

Linnéa sa...

M: Jo, det er Idun ketchup.

Anna: Jeg har også smakt østers. Det er ikke godt.

Mamma: Edderkopp :(

Aud: Det betyr det samme.

EM: Long time no see. Hyggelig. Hva jeg driver med? Som sagt: Ingenting.

Rom/mor: I har googla

kine sa...

jeg elsker måten du skriver på. du er så bra!!!

Anonym sa...

Jeg liker innleggene dine bedre når du er i Molde, og hvertfall når du har brukt litt tid på Bunnpris. Flytt til molde og begynn å jobbe på Bunnpris igjen, jeg savner bloggen din fra den tiden :)

Meget bra innlegg!

Barnelykke sa...

:)

Linnéa sa...

Så du mener at jeg skal gi opp hele livet og flytte tilbake til Molde slik at du kan underholdes? For real?

Anonym sa...

åh<3

HALVOR sa...

elsker deg for alltid

iknipe sa...

Hei Linnéa. Kan du fortelle meg hvilke sovetabletter du tar?

iknipe sa...

Eller allergitabletter, eller hva de nå er. Har kun klart å kapre slike runde.. Undrer nå litt da

Moren din ser bra ut forresten

Anonym sa...

Haha, du er så sykt festlig!!! Sitter her med kjærlighetssorg, et helvetes liv og alt er bare dritt, men du får meg til å le!! :D TAKK FOR DET!! :)

Anonym sa...

<3 imovane <3

Anonym sa...

Ai ai ai, han fyren som skal med moren din er jaggu heldig. Blir sikkert litt av et liv. Skulle ønske jeg var han fyren...

Anonym sa...

Heter broren din Werner eller Ulrian? Eller skriver moren din bare stygt?

Anonym sa...

Solbriller på inne på Bunnpris? Om høsten? Tillates kun ved medisinske tilfeller som medfører lysømfintlighet, at du har gått på trynet med påfølgende blåveis e.l. Venligst korrigér solbrilleoppførselen din.

Vulgar sa...

ehaehah, digger bloggen din! Og det så litt godt ut, meh! Kos deg i Molde da :)

Lina sa...

HAHAHAHA! You made my day! Eg har aldri lest bloggen din før, men fann ut at eg var litt nysgjerrig, og du klarte å framskaffa dagens første, og einaste latteranfall her i gården! Ikkje dårleg ;) TAKK :) :) Klem til deg for det - du er kanonmorsom!

miami sa...

du er syykt pen!!

Willy sa...

denne var jo original! fortsett sånn, og så får du meg kanskje til å le enda en gang!

Anonym sa...

Hva synes du om at Halvor var med på Dagens mann?

Anonym sa...

Jeg ender også alltid i baksete når jeg skal "kjøre" mamma hit eller dit...

Anonym sa...

Det er den mest anorektiske middagstallerkenen jeg har sett.

Anonym sa...

Du er så heeerlig Linnéa! Ikke for å mase meeeen; skriv mer!

Pål sa...

Heisann!
Er ikke dette bildet her fra din stue og din hund? http://thechive.com/2011/10/03/its-monday-you-could-use-some-motivation-31-photos-7/demotivational-24/

Jeg har sett det flere ganger på diverse sider og det er vist et ganske populært "viral-photo"

FrkDrittNøgd sa...

Jeg ler alltid eller smiler når jeg leser bloggen din. Nå ler jeg ekstremt av kamskjell og ketchup. Det er jo faen meg galskap! :) Du er bra.

Linnéa sa...

han heter ulrich.

solbriller inne er ikke noe jeg vanligvis tillater meg, men etter to timer søvn hadde du nok bedt meg ta på meg solbillene igjen.

anorektisk middagstallerken-anonym: muligens fordi jeg nettopp hadde spist kveldsmat.

pål: ja

stine sa...

digger deg!

K sa...

Du som liker Sopranos, finnes det noe annet som er verdt å se på?

The Wire er bare gøy når de holder på med dealere og sånn. Laster ned Six Feet Under nå, vi får se...

Anonym sa...

Fikk du ikke kjøre bilen hjem igjen da?

Anonym sa...

Fy faken! Jeg ser at de helt uten forvarsel bare har økt fettprosenten i kavli kyllingost fra 4% til 6%. Akkurat som om alle har blitt forelska i fett i landet her... :( :( :( Synspunkter?

Anonym sa...

hahahahaha, elsker bloggen din. men kan du oppdatere litt oftere? jeg pleier å sjekke bloggen din flere ganger hver dag for å se om du har skrevet noen nye innlegg

Keegan sa...

Piller! nam. Dele?

Kong Slafen sa...

Det var ikke mye mat... :( Nå blir Hellstrøm trist.

Linn sa...

Headeren du har nå er veldig fi, følte bare for å si det :)

Sara sa...

Serrr! Spis mer!!

Anonym sa...

Du er nydelig <3

Lurte på en ting, har du spotify premium, eller kjøper du plater?

Ørna sa...

plater? LOL

Hey sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH kan du lage nytt innlegg snart?
Vet det er patetisk, men trenger virkelig linnéa-underholdning...
Forresten, du trenger ikke skrive så lange og innholdsrike innlegg, vil heller at du blogger oftere :):)

Jeg elsker deg, bare så du vet det.

Anonym sa...

"Hemmeligheten bak lykke er å ha noe å gjøre"
Tenkte på deg når jeg leste dette.

Anonym sa...

"Hemmeligheten bak lykke er å ha noe å gjøre"
Tenkte på deg når jeg leste dette.

Nina i Paradiset sa...

;)
Lurer på hva kokken sier om ketsjup på kamskjell....?
(Stefaren til Linnea er nemlig kokk!)

Helena sa...

Hahaha!!! Jeg elsker måten du skriver på, kjempe artig! Fortsett sånn! :D

Anonym sa...

kamskjell! det skal jeg prøve! søren at jeg ønska meg taco til middag idag da.. våkna helt aleine tidlig idag og er fremdeles aleine og jeg har til og med bursdag! takk for at du hadde skrevet et nytt innlegg, det reddet dagen min. takk!

-Sigrid S

Anonym sa...

Haha! Jeg digger måten du bygger opp setningene dine på! Du er kjempemorsom! :)

Tori sa...

haha.fikk nesten litt lyst å dra til Molde

Anonym sa...

Linnéa, her har du en sang om en fugl.
http://www.youtube.com/watch?v=36rSFrIhFZI&feature=relmfu

Jeg tror du enten kommer til å synes at den er forferdelig eller kjempebra. Si hva du synes. :)

Anonym sa...

Du virker mer depressiv nå enn du var da du startet bloggen din..

Ellielove sa...

stygg katt.

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=7-G6Lrqr_iM&feature=related

Good work!
-Mysterious musician

Anonym sa...

Ta med deg noe Oscar Sylte Ananasbrus nedover <3

Nina sa...

Du er morsom, en deilig avveksling fra motebloggernes dumme verden :) Venter på et nytt blogginnlegg fra deg, gleder meg!

Anonym sa...

du eier ass! kom med nytt innleeeegg snarest!

Anonym sa...

kom til kr du ;)

Anonym sa...

omg, katten...........

mtpswag sa...

lol, hater flyplasser av samme årsak. mest fordi det er helt ufattelig irriterende å se på folk som venter, som begynner å hisse seg opp eller som er helt avskyelige å se på

Ørjan sa...

MONSTERLOL!

hilsen ørjan (19) din fanatiske fan fra øya

Anonym sa...

Dette er fantastisk!
Haha.

Anonym sa...

Jeg liker egentlig katter, men det der. JESUS.

kine sa...

linnea du er digg

kine sa...

linnea du er digg

Anonym sa...

Kjenner meg så igjen. Er redd jeg også for gå restauranter.
Liker helt å være for meg selv også.
Kjempe fin blogg.. kjenner meg gangske mye igjen. Deilig å vite at er ikke bare meg som lever slik.. stå på:)