19. sep. 2011

Har fått ny brannalarm i dag

Jeg har sett veldig mange filmer i det siste. Jeg har riktignok sett alle før, jeg har bare glemt det, og kommer ikke på det før filmen er ferdig. Derfor skal jeg slutte å se filmer nå.

Men ikke utelukkende på grunn av dette. For når jeg ser film, bilder eller leser bøker, vil jeg gjerne reise til alle disse stedene det er snakk om, for å oppleve noe lignende som det de i filmen/boken/på bildet har gjort.

Men etter en del research, viser det seg at ingenting er slik som på film.

Logisk nok, sier kanskje dere.

Ja vel, sier jeg.

Likevel vil jeg bare vise dere hva jeg mener.

Notting Hill

Her har jeg vært opptil flere ganger, fordi jeg har sett «Notting Hill»-filmen kanskje 20 ganger og synes den er tøff, og til tider også litt morsom.


Men i virkeligheten er det svært lite givende å gå rundt i Notting Hill, og Hugh Grant bor ikke her på ekte. En illusjon.



Danmark/København

Jeg kommer ikke på noen tøffe filmer derfra, men jeg har i alle fall vært der. Jeg tror gjennomsnittstemperaturen i Danmark ligger på 2 grader.



Vi dro på noen fancy utesteder som ser skikkelig kule ut på bilder jeg har sett på internett, men da vi kom dit, snakket alle dansk, og jeg likte ikke noen av drinkene.



New York

De har ganske tøffe Diners og sånt i New York, men jeg liker ikke amerikansk mat. I tillegg var Pepsi Max-en min helt utvannet av isbiter. For å spare penger, antar jeg.



Vi besøkte det huset jeg har bilde av i stuen min ved Broadway, og fortsatte videre nedover. Men jeg hadde ikke så masse penger som for eksempel de i «Sex and the City» har, så jeg kunne bare gå inn på H&M.



Nei, det var slettes ikke slik som Jude Law sa at det skulle være i «Alfie» heller.



Her sitter vi for eksempel i Battery Park nederst på Manhatten. Bildet er kanskje fint, men i virkeligheten hadde vi gått hele dagen og endte opp her i ren kjedsomhet. Jeg ville hjem til Norge, mens Bjørnar ville bruke penger han ikke hadde.



Palm Springs/Coachella, California

Det ser kanskje fett ut med flamingoer, men da vi så dem, var det bare sånn ...okey, flamingo.



Og det ser kanskje også fett ut å kjøre rundt i fin bil i Palm Springs med masse palmer, men i virkeligheten var det altfor mange veier og kjempevanskelig å finne fram, så vi kjørte bare feil hele tiden.



Til slutt måtte vi bare levere tilbake bilen og få tilbake pengene.



New Jersey

Vi dro på en guidet busstur til New Jersey for å se de største Sopranos-severdighetene. Strippeklubben Bada Bing, ulike steder der folk i serien hadde blitt skutt, og blant annet Pizzaland-restauranten fra introen.



Men det sto slettes ingen mafiabosser på gaten. Slakterbutikken var til og med sprengt vekk og solgt på eBay.



Og jeg følte ikke at jeg var med i Sopranos i det hele tatt.




Coney Island, New York

Det var faktisk litt fett. Anbefales.


Roskilde

Roskilde er IKKE som på de bildene jeg har sett, i alle fall. Dette er bare et fint bilde fordi Christine er fotograf og kan få situasjoner som egentlig suger til å se fine ut.



Og noen tagget ned teltet mitt allerede første kveld.



Her ser det kanskje ut som om jeg koser meg på James Blake-konsert, men i virkeligheten var det 40 grader inne i teltet og jeg var kjempesint. At jeg løfter på hendene og ser kul ut er kun et spill for galleriet.



Roskilde var mer sånn:



Venice Beach, Los Angeles

Julie sa at de hadde spilt inn mange kjente filmer og TV-serier på denne stranden, men det var uansett ikke så kult der. Det var nesten som å være på Kreta. Billige solbriller og morsomme t-skjorter, i tillegg til en konstant eim av weed.





Først da vi kom HJEM, fortalte Julie at det var der de hadde spilt inn Pacific Blue. Da hadde jeg nesten lyst tilbake.



La Rochelle, Frankrike

Jeg har hatt veldig lyst til Frankrike, fordi jeg har lest noen bøker av franske Michel Houellebecq. Han har ikke sagt at det er fint eller noe, men hadde vært gøy å se, tenkte jeg.

Men det var bare masse trær, og syklene deres har kun tre gir.



Oslo

Mens Oslo ser ikke kult ut på film engang, så dere kan jo tenke dere hvordan det føles å bo her i virkeligheten.


Jeg tror livet er mye enklere på film.

121 kommentarer:

Anonym sa...

new york er oppskrytt

Anonym sa...

kul

Elisabeth sa...

Los Angeles er oppskrytt.

Kristine sa...

L.A og N.Y.C er bullcrap!

Anonym sa...

Du står på buss stoppet mitt :)

Ingvild :) sa...

Du har vært mye på reisefot! Kjempeheldig :) <3

Sirinsin sa...

Fett nok, men jeg bare lurer på hvor brannalarmen kom inn egentlig.....?

Anonym sa...

Jeg vil alltid dit jeg leser om i bøker, jeg ser aldri filmer fordi jeg alltid sovner, men uansett.... jeg ender alltid opp med å droppe det likevel av en eller annen grunn

Anonym sa...

Jeg kunne ikke vært mer enig. har tenkt på det mange ganger. Filmer lager bare dumme illusjoner for mennesker for å gjøre dem lengtene etter en virkelighet som ikke finnes, men likevel er det for gøy å drømme seg bort, så klarer ikke slutte å se på filmer.. Liker forresten bloggen din veldig godt, så håper ikke at du slutter med å skrive på en stund.

Anne sa...

Dette likte jeg utrolig bra!

Ingrid H sa...

Du er superkul Linnea !!

malin tønder sa...

glemt å bytte header? 8)

LINN sa...

Jeg må nok være den personen som dagdrømmer mest her i verden, tror jeg selv. Og lese bøker er absolutt ikke min stil, det er bare kjedelig og jeg klarer aldri henge med. Filmer derimot, kan være ok. Har veldig lyst til å dra dit der Harry Potter holder til, men jeg er verken heks eller trolldame, så da liker jeg meg heller best hjemme

Anonym sa...

Bu på deg, Oslo er vakker om sommeren

Anonym sa...

Du er i det minste sosial..

Anonym sa...

Du er genial du

Anonym sa...

Pacific Blue er spillt inn på Santa Moica Beach. Skjønner jeg godt, for det blåser alltid storm på Venice Beach, og det er alt for kaldt. Alltid.

Adrian sa...

Mårn, det heter Pacific Blue :):):) hehehe

Anonym sa...

dette innlegget likte jeg virkelig! elsker bloggen din linnea, aldri slutt å blogge:)

Anna sa...

se på tv2 zebra kl 18:00! der filmer de på et grønt vann, som er enda eklere enn slik det kommer til å se ut på tv. så jeg anbefaler dere ikke å dra dit med mindre dere har lyst til å fiske død fisk, eller padle i en altfor ustødig kajakk og velte ut i vannet. Men dere må fortsatt se det på tv da, for der er kanskje jeg.

august wildstyle Daren sa...

nothing wrong whit smell off flowers
btw wilfred ble spillt in på venice beach ivertfall noen av scenene da mener jeg den amerikanske versjonen med elijah wood

pernille sa...

Hahaha. Du må gjerne komme på besøk! London liker du vel.

Anonym sa...

enig!!!!!!

men når du var med på mgp jr (XD) Hvordan var "Stiffi" På ekte. Han i grilldressen?

peisgrim sa...

hallo! venice beach? califonication..? du har sannsynligvis stått/sett på en plass hank moody har stått. kjendis!!!!!

peisgrim sa...

hallo! venice beach? califonication..? du har sannsynligvis stått/sett på en plass hank moody har stått. kjendis!!!!!

peisgrim sa...

hallo! venice beach? califonication..? du har sannsynligvis stått/sett på en plass hank moody har stått. kjendis!!!!!

Kristin sa...

haha, det innlegget her var skikkelig bra! Oslo er alltid stygt, hater å bo her....

Frøken Lisell sa...

Film i fra Køben: Nynnes dagbok. Den er faktisk litt morsom da. Teit men på en god måte ;)

Martine sa...

Er i Frankrike nå faktisk. Det er skikkelig getto-ish. Er i Normandie, tre timer nord for Paris. De spiser bare ost her. Liker ikke fransk ost.

Mr Fire & Safety sa...

Og jeg som håpet på et bilde av den nye brannalarmen din :(

Hanne sa...

G E N I A L T. Og kjempefin header, du er vakker!

Mr. Håpløs sa...

Verden er oppskrytt.

Anonym sa...

Fyyyyyyy faen for en header!!!! *heart*

Linda sa...

så sant, så sant

Juliana sa...

Santa Monica i er fint sted. Men det ligger en halvtime/ 40min. utenfor L.A. Jeg drømmer meg alltid bort i filmer og bøker. En sikkelig dagdrømmer. Liker headeren veldig! Og innlegget var veldig ulikt deg. Likte det. Selv om jeg " gledet" meg til å lese om den nye brannalarmen din.

Sant må sies at jeg trykker meg inn på bloggen din uansett hva innleggene handler om.

Anonym sa...

virkeligheten er ikke så kul som film
headeren din er elsk!

Linnéa sa...

Sirinsin: Men er brannalarmen så viktig? Du vet vel hvordan en brannalarm fungerer i praksis.

Anonym om Santa Monica vs. Venice: Ja, jeg skrev egentlig Santa Monica først, men ser på t-skjortene at det står venice. MEN, det har blitt gjort opptak på Venice også, bare se her: http://www.youtube.com/watch?v=6DVfCxC3gAE

Adrian: jo takk

anonym med mgp-kommentar: Stopp humoren, jeg greier ikke mer.

peisgriM: Hank er vel 50 nå?

Anonym sa...

Du er så sinnssykt pen! Ta det til deg :-)

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=Ba3e0LaTyHY&feature=related
Hahaha

Anonym sa...

Syk header! Du er nydelig! Det må du se selv også ;)

Anonym sa...

http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_lrqaw3kttS1qfthmwo1_1280.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJ6IHWSU3BX3X7X3Q&Expires=13

Mariell sa...

Ååhh, Linnéa.. For et NYDELIG bilde av deg på headeren! Beautiful! Stunning!

Jeg har aldri vært så heldig å kunnet reise, og er veldig bitter for det, men når jeg leser din evaluering kjenner jeg meg litt bedre :P

:)

Anonym sa...

Dra til mexico!
Coco Bongo i Playa del Carmen!!

http://www.youtube.com/watch?v=0yzYYDknH8I&feature=related

Pen som du er kommer du opp på VIP med en gang ;)

Anonym sa...

Konge blogg, Linnéa!
Eg lika den, fordi du sei masse av det eg prøva å ikkje tenke :) Eg e veldig naiv, og lika å late som at ting faktisk e som på film : D

Anonym sa...

Åh, digget dette innlegget:D Og dayuumn, du har da vært ganske mange steder, du, jente:O

Maria sa...

nei stakkars deg som har sett virkelegheita. huffdå. det må virkeleg gjera vondt altså

Linnéa sa...

Maria: Vet om et par ting som gjør vondere.

anne marte i Hollywood sa...

du skulle ha vært i santa monica i LA :)

Anonym sa...

NY er oppskrytt. Men MIAMIIIII anbefales. Bra shopping. Bra strand. Lett å finne fram. Ser frem til et reisebrev derfra. Få Se & Hør til å sende deg avgårde sammen med charterSvein eller Atle fra skal vi danse. Han er heit!!

Coney Island-bildet var fantastisk. Loved it!

marte sa...

Hahahah, jeg digger deg !

Anonym sa...

40 grader i teltet på JB. Og du står med stor lue? Ikke rart du blei sur.

Vanja sa...

så fin header. du er fin!

Anna sa...

herreguuud, you make my day!!! har ikke ord

Anonym sa...

Er du individualist, Linnéa?

Linnéa sa...

Det vet du utmerket godt at jeg er.

Anonym sa...

Vil anbefale deg å sjekke ut TV-serien Klovn. Jeg syns i hvert fall det er veldig morsomt.

Hva med å ta en tur til Edinburgh? Er veldig pent der.

Anonym sa...

Eller hva med Amsterdam? Veldig spesiell by med bla. red light district, hasj kafeer og generelt fine omgivelser.

Mor. sa...

Fine ungen min!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Millil sa...

Jeg synes innlegget ditt virket godt gjennomført. Dessuten hadde du mange eksempler (noe som jeg elsker, for da virker det som om det aldri tar slutt) og det tok vel litt tid å tenkte ut alt dette, også hadde du bilder til alle stedene. Jeg elsker alle inneleggene dine og dette var ikke et unntak.

Ege sa...

Jeg ser humoren og ironien ;) Har selv tenkt at Norge var ett kjedelig sted å bo, helt til jeg forelsket meg i Bergen... :) Enn så lenge hehe..

Gabriel sa...

Linnéa :

Du er fantastisk språkmektig og et sant kunststykke i veltalenhet. Men mest av alt er du et godt og reflektert menneske. Det er derfor jeg henvender meg til deg.

- Har du noen gang hatt lyst til å bare slutte å ta kontakt med vennene dine, som et slags sosialt ekspriment?

Jeg er livredd for utfallet.



Et sangtips på tampen.
http://www.youtube.com/watch?v=aNzCDt2eidg

Anonym sa...

Bon Jovi sin versjon er bedre..

Anonym sa...

Ooops.. der failet jeg.. Bon Iver, selvsagt.

Anonym sa...

fin header

Anonym sa...

hahahaa, du er digg diggesen


-Sigrid S

Helene sa...

Merkelig at du ikke syntes flamingoer var spennende, du som er så glad i fulger! men det var forresten er veldig fin header du har fått deg! du er så pen:)

Gabriel sa...

Klarer ikke bestemme meg helt for hvilken versjon jeg liker best.

Lol til at hjernen lurte deg til å skrive Bon Jovi. Håper de ikke lager en versjon.

Linnéa sa...

Gabriel: Nei.

Marie sa...

Eg har lyst å få noe gratis, så kan ikkje du ha en konkuranse og la meg vinne?

Eg liker termokopper, det hadde vært en fin premie.

Linnéa sa...

Overhodet ikke. Kjøp deg en termokopp selv for faen. Du bør også notere i margen at det staves konkurranse.

Fru Calla sa...

Synes du skal gi ferieminnene dine til meg siden du ikke nøt dem.

Anonym sa...

"Roskilde var mer sånn:" (bilde) Hahaha! Da lo jeg høyt!

Marta sa...

kom til Bergen, SÅ får du et sted å klage over. Alt flyter i sølevann og fiskeslo.

Lizbeth Osnes - Behind the scenes.. sa...

Fy søren så nydelig du er - headeren er fantastisk :)
Haha, ellers må jeg si at du og Kong Halvor hadde gjort det rimelig bra sammen :p

Jeg har forresten en konkurranse gående, hvor man kan vinne et digitalt fotoalbum til verdi av 899,-! Ikke for å reklamere, men premien er jo superfln - og jeg vil at så mange som mulig skal ha muligheten til å vinne :) Jeg vet selv hvor irritert jeg blir når jeg tilfeldigvis kommer innom en blogg, og en konkurranse akkurat er avsluttet uten at jeg fikk mulighet til å bli med! =) Her er konkurransen: http://lizbethosnes.com/manedens-konkurransehh/

Linnéa sa...

Lue-anonym: Det er jo ikke min lue. Jeg lånte den for å se tøff ut på bildet. Et spill for galleriet, som jeg skrev. Det finnes alltid en logisk forklaring.

erik sa...

Google "aspartame depression"

Hvor viktig er pepsi max i livet ditt? ;)

Anonym sa...

Haha jeg har vært på alle de stedene også, og det var ikke før jeg var på helt andre plasser at jeg skjønte hvor teite de første stedene var!!!!!! Dessutten har jeg kjørt hjem Bjørnar en gang når han var full, men det husker han ikke!!!!

Anonym sa...

... og på den siste delen under Oslo, mener du mens oslo? Det er morsomt isåfall. Mens Oslo ser ikke morsomt ut på film engang. Haha!!

Ida sa...

Morsomt innlegg! Så bra du har fått litt av bloggleden tilbake. Liker headeren :)

Kong Slafen sa...

Livet ER ikke lettere på film. Det er mange filmer jeg ikke ville vært i. Altså i virkeligheten.

Anonym sa...

http://www.undulatprat.no/viewtopic.php?f=2&t=20798

Arild

Anonym sa...

den nye headeren din er råfin. DU er fin!!!

Martine sa...

Hei Linnea :) Elsket dette innlegget, ser ut som om det har tatt litt tid å lage, så creds til deg!

Nina sa...

<3

solveig sa...

Supert innlegg!

signe sa...

Du er kul, digger det

Pfft sa...

Flytta du til Oslo på grunn av en film?

Marihøne sa...

Åsså så jævlig utakknemlig a gitt. De fleste kan bare drømme om å dra til disse stedene.

Linnéa sa...

marihøne: utakknemlig er jeg vel ikke. jeg har betalt for alt, og jeg tror ikke stedene blir lei seg heller.

Nanna sa...

Hei, et spørsmål.. Æg va i oslo hær om dagen, nærmare sakt den 21 september. Da æg undra over om æg såg dæg, eller om det kanskje va nån som ligna.. Du va tilfeldigvis ikke å gikk i karl johan å va inne på en H&M butikk å kjøpte dæg nokka? rart spørsmål:p

Linnéa sa...

Nanna: Nei

Bodil sa...

Det er ytterst sjelden jeg ler av blogger, det er enda mer sjelden jeg ler av blogginnlegg! (Kan til tider hånle men...) Men når jeg leser det du skriver, så får du en godt voksen dame på over 30 til å sitte møkkers alene i et rom å ræmje og vrælflire. Høyt! Og noe som er sjeldensjeldent er at jeg gidder å kommentere blogger, langt mindre gi kompliment; men altså i dag er dagen da jeg bøyer meg i støvet og bryter mine prinsipper... Du er Absolutt Fabelaktig!

Sara sa...

Jeg har bursdag i dag!!!!

marihøne sa...

Åkeida:) Egentlig digg å lese at alt ikke er fryd og gammen som på reklamene også! Keep up the good work! Kul blogg som gir respons i begge retninger, DET er bra:) God helg, kos deg i høstværet!

marihøne sa...

Åkeida:) Egentlig digg å lese at alt ikke er fryd og gammen som på reklamene også! Keep up the good work! Kul blogg som gir respons i begge retninger, DET er bra:) God helg, kos deg i høstværet!

Merethe sa...

Du skriver like genialt som alltid, Linnéa!

Christine Tallulah sa...

<3

JegheterTrinehvisdulurte.. sa...

Etter mange år på jakt, fant jeg denne bloggen. Fant den akkurat nå ja. Den tilfredstiller alle behovene jeg trenger fra en blogg, og det er bra. Liker også navnet på undulaten din. Håper du fortsetter med dette kunstverket av en blogg i et par år til. Det hadde vært supert! På forhånd takk.

Anonym sa...

Hun her blogger ganske likt som deg: www.inaar91.blogg.no
Synes begge to er like morsomme :)

L sa...

veit du hva Linnea, jeg liker deg jeg! og jeg orker ikke putte et smilefjes bak denne heller korte setningen. I stedet skriver jeg to lange setninger.

iszting sa...

godt poeng. jeg foeler absolutt det du skriver om, pluss at du presterte aa beskrive det humoristisk.

Anonym sa...

Kudos for at du leser Houellebecq.
Ikke kudos for at du, i likhet med nesten alle andre nordmenn, stavet navnet hans feil. Han heter altså HouEllebecq.

Sandra S sa...

Kan ikke se alle bildene (mac, det har alle, men ? ?) , men ser det viktigste: Bada Bing.
Kunne du ved neste anledning fotoretursjert et bilde av Tony og endene foran Bada Bing? Du har jo endel fuglebilder etterhvert i samlingen din, og jeg hadde satt pris på det.
<3

Anonym sa...

nydelig header, Linnèa! venter på neste innlegg

Torill Margrethe sa...

Hahahahaha! Har aldri blitt så gla av å lese noe så "negativt"... Du er litt kul

Andrea :-) sa...

Eg elska deg!
Du e rå, og eg veit ein plass som alle elske, nemmlig Osterøy. Du burde komma her ein gang, då blir da endå råare

Malin sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

kor det går? di lompe? ;)

Mvh

Ballesaus

Anonym sa...

du er så feet..
digger den nye headeren btw! du er nydelig

ay, Kaptein K sa...

coney island _er_ fett. resten av stedene du har vært suger faktsik. roskilde suger aller mest.

ay, Kaptein K sa...

nja, London suger faktisk like mye som Roskilde, når jeg tenker meg om, mens New Jersey nesten ikke suger i det hele tatt.

Anonym sa...

<3

Anonym sa...

Skriv meeeir! :D
Når eg er down, så får bloggen din meg "up" :))

Anonym sa...

haha, du er herlig. og siden du har stengt kommentarfeltet på nyeste innlegget kommenterer jeg her siden jeg er så søt :) hihi. God sparketur!

Potheten sa...

Livet på film er slettes ikke et liv; men derimot en utopi og en fantasi. Ingenting er i virkeligheten som om det først kan synes å være.

Gi det en tanke neste gang du tenker at Oslo suger (Ja greit, Oslo suger).

Ha en fin dag Linnéa :)

Else Solheim sa...

hmm, gikk ikke an å kommentere innlegget med kjøleskapet. så skriver bare her, 0 er det varmeste inne i et kjøleskap, til høyere tallet er jo kaldere er kjøleskapet. Jeg vet, det gir ikke menig, dumme kjøleskap.

Lene sa...

Fy fan du e bra dum!! På d kjøleskapinnlegget.
Prøv å settj d på 4-5 grader du så ska du sjå at kjøleskapet på magisk vis bli kalt!!

Linnéa sa...

Lene: Jeg har ordnet opp i det, men synes du ikke det er ulogisk å ha en omvendt gradestokk? Jeg mener, kjølevarer skal være mellom 1-4, maks seks grader. Å tro at 1 betyr 1 er like vanlig som å tro at blått er kaldt og rødt er varmt. KOm ikke her og fortell meg at jeg er dum, det er du som skriver på dialekt.

Sandra S: Så rart. Bedre lykke neste gang. Ang bada bing, så er det kun et grått bygg, og heter noe annet nå. Hvis det hadde gjort deg glad, så kan du vel gjøre det selv.

Nina sa...

Livet er desidert enklere på film, det er jo det som er så deilig. Film gir en nødvendig avkobling fra virkeligheten når man trenger å slappe av og få livet i perspektiv. Synes dette var et morsomt innlegg iallefall, har ikke tall på hvor mange ganger jeg selv har drømt meg bort i filmverdenen :) Alt virker magisk og spennende når det er på TV, selv lille Stars Hollow, som antagelig ville vært verdens kjedeligste sted, i Gilmore Girls! Bare det å gå i matbutikken er underholdende der...

Anonym sa...

weed <3