22. okt. 2011

Jeg er en ulv

Jeg beklager, men jeg er død.

Nei, da.

Har ikke fått blogget så mye fordi jeg har hatt problemer med fryseren.

Isen i fryseren hadde nemlig vokst så mye at jeg ikke fikk igjen døren, og når jeg ikke får igjen døren, blir det varmt i kjøleskapet og jeg får ikke laget vannis. Så jeg brukte kniv og skar ut all isen inni, sånn at det ikke var mer is igjen, nesten. Men døren gikk fortsatt ikke igjen.

Ser dere?



Så jeg satte Twitter foran for å holde døren inntil.



Og da jeg tok ham vekk noen dager senere, var den reparert.



Jeg har mye mer info om denne fryseskap-episoden, men jeg tror dere må vente litt, for jeg tror jeg heller skal skrive en bok om det.


Uansett, på onsdag, eller kanskje det var torsdag, jeg husker ikke, men jeg bestemte meg uansett for å kjøpe julegaver. Og på Søstrene Grene er alt KJEMPEbillig, og jeg tenkte at jeg skulle gjøre storhandel og bruke minst 1000 kroner.

Men så fikk jeg det ikke til. I stedet kjøpte jeg fem ting til meg selv, og fikk bare brukt 50 kroner.



Men sjekk DE tøffe glassene!



Sjekk bakpå! Haha!



Etterpå var jeg på Bunnpris, og jeg tror kanskje det er noe galt med meg, fordi jeg får så lyst på blomster hele tiden. Men lar selvsagt aldri lysten ta overhånd, jeg kan ikke kaste bort penger på ting som dør. Med mindre det har glitter.



Ti kroner!


Og da jeg kom hjem og kikket i postkassen, hadde jeg fått et postkort av mamma fra Gran Canaria. Et postkort med helt likt motiv som på det jeg fikk sist, bare i nytt format. Så nå har jeg altså to. Lappen under er imidlertid ment til leieboeren min, som aldri lukker igjen kjøleskapsdøren etter å ha åpnet den. Men jeg kan egentlig ta den ned nå, for jeg myrdet ham i går kveld med en stump gjenstand.



Julestjernen har hengt der siden i fjor, men jeg har kjøpt et lys jeg skal putte inni når jeg får tid. Senere skal jeg også kjøpe en identisk stjerne til det andre vinduet, bare at det er masse glitter på den. Det gleder jeg meg til.



Men nå er det bare tre dager igjen til jeg er tom for gratis søvn. Heldigvis skal jeg på Danskebåten om tre dager. Nei, fem dager. Etter det vet jeg ikke.




Translation to all my english readers: This says absolutely nothing.

75 kommentarer:

Anna sa...

hahaha, hva skal du på danskebåten?

Marianne H sa...

Hahaha elsket glassene

Anonym sa...

"jeg bruker ikke pels". nei, hva faen har du på hodet på bildet da? falsk eller ikke, æsj.

Linnéa sa...

Anonym: Hahaha!

Anna: Jeg vet ikke. Men det er jobben som betaler.

Hilde sa...

Nå MÅ jeg på Søstrene Grene og kjøpe like glass som deg.

supermarie sa...

Gress med glitter! Det var nydelig. Kos deg på danskebåten, når den tid kommer :)

Sigrid sa...

Haha, digger moren din!
Og den siste setningen, hahaha! :D Du er fantastisk!

Anonym sa...

nesten så jeg ringte deg, da fuglehjelpen ikke kunne hjelpe meg og jeg brukte nesten 1 time på å redde en spurv!!! ;)
Tvitter kunne fått en venn...

Chalala, 24, metal-hippie-rocker. sa...

Hvor glimrende dement må man ikke være for å glemme å lukke igjen kjøleskapdøren? Faen, føler med deg. Jeg hater å bo med gutter. Blir bitter av å tenke på det. HADET

sara sa...

"Lukk igjen døren stygge homse." Ahahhah

Helén sa...

Haha, elsker det faktum at jeg også skal kjøpe alle julegavene på Søstrene Grene i år, nettopp fordi det er så billig. OG jeg skal kjøpe akkurat de glassene, dog skal jeg ha ALLE dyrene, for søster elsker rare dyr.

Anonym sa...

Jamen, hva jobber du som, da?

Helene sa...

Lo. Høyt. Og relativt lenge!

Anonym sa...

Studentcruise? See you! :D

kmx sa...

Bruk hårføner, jeg må gjøre det der ca. hver uke.

Marte sa...

absolutely nothing <3

Eva sa...

Likte slutten best. ahhaha

Hurpesnurp sa...

Kan nesten ikke vente på boken om fryseskapet.

Ege sa...

Hehe, fin reparasjon av det kjøleskapet :) Du bør absolutt skrive en bok, gjerne i blogg form med bilder :)

Anonym sa...

danskebåten på studentcruise?

Ida sa...

du har den beste bloggen!

Anonym sa...

går det bra med deg egentlig? :)

Olivia! sa...

du er jo den beste da
helt genial overkskrift

ThisISmeThen sa...

De GLASSENE(!!) :-D - ville fått meg i bedre humør hver dag... Tror jeg...
Må si du fronter fuglen som kjæledyr. Begynner (nesten) å bli glad i Twitter, jeg! :-) Aldri har jeg tenkt på hvor mye en fugl faktisk kan være med på, ikke minst hvilken nytte den kan ha ;-) .. Og jeg tror en kanarifugl brukte å kose meg på øret når jeg var liten. Til info bare! *Ønsker meg fugl*
Håper du får det fint på danskebåten! Og at du får sove litt uten hjelp... :-)

Anette sa...

Ganske praktisk å ha en fugl man kan sette foran døra til fryseboksen da. Tror ikke det hadde fungert med en katt...

Helene sa...

Gleder meg til boken din. Skal den være illustrert?

Helene sa...

Gleder meg til boken din. Skal den være illustrert?

Iselin sa...

du er så fin du lille fågel

Aurora sa...

Haha.

Nina L sa...

Selv om du påstår du er deprimert er det godt å se du fortsatt kan glede deg over pene ting (glitter, blomster) over mat (vannis) og over livet (høytider som jul)... For du gleder deg til jul, ikke sant? Det er ikke kun stjerna som trekker opp? :P Pleier du feire jul med stor familie/liten familie/ andre? Og et spørsmål til: trenger du virkelig tabletter for å sove? Det er isåfall leit :( Takk for nok et morsomt innlegg iallefall, nydelige jente :)

Mjau sa...

REKLAMEN DIN BLENDER MEG

Anonym sa...

Du bør lese Hodja fra Pjort, undervurdert bok.

Anonym sa...

Også MÅ du se new girl, gjør livet verdt å leve, ihvertfall i 20 minutter.

Anonym sa...

jeg brukte sånne sovepiller og siden legen min nektet å gi meg mer enn ett brett, fant jeg ut at virkningen blir like bra hvis man deler tabletten i to og skyller ned med et glass vin. så har man brettet lenger.

Anonym sa...

JEG HAR AKKURAT LIKE GLASS SOM DEG!!!!! føler meg meget kul nå. Bare at jeg har en elefant, gris og ku i tillegg. Elsker de glassene, enda mer nå! :D

Anonym sa...

Gleder meg også til boka! Når den kommer ut skal jeg lese den hver dag.

Ingvild :) sa...

"This says absolutely nothing" - epic oversettelse!

God tur til Danmark! ^^

Anonym sa...

Du er skikkelig lik vokalisten i Katzenjammer altså!

Mari sa...

Vet ikke hvorfor jeg kommenterer engang, men kanskje det er det jeg gjør når jeg har eksponeringsbehov.
Men det viktige er uansett at jeg faktisk har de glassene der bare med SAUER.

http://open.spotify.com/track/1Ke4plwtdTsq73yU4mwpgO

Anna sa...

You rock like a peacock.

Danskebåten er for dansedansker. Fly er for spy.

Skulle ønske man kunne fly uten fly, Tenk å kunne fly. På en fugl. Eller på toruk.

Det hadde vært kult

Anonym sa...

Du er så kul Linnea!!!!

Sjarmøren sa...

Hvilke utesteder er det du frekventerer mest?

Har planer om å få deg til sengs, skjønner du. Pule deg.

Anonym sa...

du er den kuleste

Phoebe sa...

haha, herlig! Du vet at det går an å fryse av fryseren? Litt jobb da, men det funker. Jeg har prøvd for å si det sånn :-) Ha en fin dag!

pernille sa...

Elsker glassene og den siste setninga. Haha!

Vi er ikke internettvenner, eller jeg leser bloggen hennes, men hun leser ikke min. Men det går vel alltids an å spørre om å møtes likevel!

Linnéa sa...

Nei, ikke studentcruise.

Anonym: Jeg jobber som frilanser i NRK.

Nina L: Ja, jeg gleder meg til jul, og feirer med familien på tre. Jeg trenger sovetabletter av og til.

Mjau: Bruk solbriller.

Sjarmøren: Så sjarmerende. Er det deg, Morten Langli?

Phoebe: Ja, men det kan jeg ikke, for jeg har ting inni fryseren som må forbli frossent.

Anonym sa...

Søte glass <3 Du er ei flott, jente Linnea! <3

Anonym sa...

Så positiv du har blitt, det gjør meg glad inni hjertet mitt.

Unskyldigheten sa...

there is nothing to say, absolutely

Anonym sa...

Noen som vet hvor hun bor?

Linnéa sa...

Jeg vet! Bor i Oslo.

Anonym sa...

Jeg har bursdag idag. Og ønsker meg et blogginnlegg i bursdagsgave. Du kan godt skrive om bursdager. Eller om anonyme mennesker som ber deg om bursdagsgave.

Oda sa...

Haha, elsker bloggen din! Aldri i livet i det hele tatt tenk på å slutte! You made my day! ♥

Ailin sa...

Hahaha, Linnie! Bloggen din er så digg, aldri fjern den :) Lo godt av den siste setninga i innlegget :)

Anonym sa...

det er så mainstream å ha bilde a seg sjøl på kjøleskapet

Mjau sa...

HORE

Anonym sa...

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7805794

KORPS

Selma sa...

Ble Twitter kald av å stå ved siden av kjøleskapet? Det er bra du fikk fikset døren ihvertfall! God tur til Danmark!

Anonym sa...

skulle ønske du blogga oftere, dette er den eneste bloggen jeg gidder og lese hva som står i

Anonym sa...

http://tonedamli.blogg.no/1319469714_100_kg_nesten.html

Anonym sa...

Hvor ligger butikken dere egentlig?:-)

Anonym sa...

Linniiie, du er så bra!:D

Maria sa...

Du e best

Ingvild sa...

Du ligner på Isabel Lucas. http://3.bp.blogspot.com/-84bH9Dfcj5Y/TqDg6mDetsI/AAAAAAAACc4/rGBiQ5OldkI/s1600/IsabelLucasAsos1.jpg

Eva sa...

Vær så snill å skriv! Jeg dør.

Hannevr sa...

Hoho! Jeg elsker bloggen din! Du er det som holder meg ov venninna mi våkne igjennom timer på timer med typografi! Wiho!

Anonym sa...

Jeg syns søren meg at du burde begynne å blogge litt oftere!
Hva f*** er det du bruker tiden din til når du ikke blogger???
Fyy f***!!!!

Begynn å B L O G G !!!!!!!!!!!!

Linnéa sa...

Anonym som mener det er mainstream å ha bilde av seg selv på kjøleskapet: Jeg hadde det først.

Søstrene Grene ligger i en sidegate av Karl Johan. Jeg bruker noe som heter google når jeg lurer på sånt.

Siste anonym: Jeg har vært i Danmark og i GJøvik. Kommer ikke til å blogge noe oftere enn en gang i uken.

Anonym sa...

google påstår mange steder at de ikke har butikk i oslo... og det er veldig uintressant å søke p\å google i grunn. burde vært mer fulger rundt om kring.

Sandra L sa...

"Gratis søvn".
Trampeklapp!

Anonym sa...

kass sovepiller er det som er bra? Får ikke sove, trenger tips

Anonym sa...

Bra sovepiller? Snakk med LEGEN din, du må jo ha resept uansett...

Anonym sa...

Min munn smiler. Nå vil jeg ha en fugl. Den skal hete habbo! :D

Anonym sa...

hehe, du visste i forkant at du skulle på danskebåten ja. i 2 episode sa du at du fikk det i tryne samme dagen. ååååh finnes det ikke NOE som ikke er "planlagt"??? :(

Anonym sa...

Lurer på hvor lurt det var å sette fuglen foran frysedøra... Kald fugl