30. okt. 2011

Sprawl I

Det er noe med oss deprimerte mennesker som gjør at vi ikke tåler søndager. De siste månedene har jeg brukt alle mine søndager til å sove, men nå har jeg ikke mer søvn igjen, jeg får så vidt sove om natten, jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan få mer sovemedisin.

I dag våknet jeg for eksempel klokken HALV NI? HVA GIR DU MEG? Men da jeg gikk inn på stuen var klokken halv ti. Hva skal vi egentlig med enda mer tid? Har vi ikke nok tid og vel så det fra før av?

Så jeg gikk på butikken. For å få tiden til å gå, måtte jeg ha et gresskar. Men på butikken hadde de ikke flere gresskar igjen. Så jeg spurte hvorfor de ikke hadde flere gresskar igjen, og da fortalte hun at de var utsolgt, det var jo Halloween i går.

- NEI, HALLOWEEN ER PÅ MANDAG - DEN 31. OKTOBER! sa jeg.

- Men folk feiret det i helgen.

Er dette sant? For unnskyld at jeg sier det, men er det er faen meg det aller verste jeg har hørt. Hadde vi feiret julaften to dager før hvis den egentlig falt på en mandag også? Fordi det hadde passet bedre på en lørdag?

Sender noen barna sine på min dør før 31. oktober skal jeg faen meg drepe dem!

Nei, da. Jeg kommer sikkert aldri til å greie å ta livet av noen. Jeg greier ikke engang å ta livet av meg selv.

Uansett. Jeg gikk videre til en annen butikk, og der hadde de gresskar. Så jeg satte meg på balkongen og pirket sjelen ut av gresskaret med en skje i flere timer.



Mens jeg gledet meg til den dagen jeg ikke skal leve lenger. Men først er det jo snart jul. Og til jul ønsker jeg meg flybillett til New York, en stor TV, og en slik decoder hvor man kan ta opp ting på TV og spole fram og tilbake. Dette tenkte jeg også litt på mens jeg skar øyne og munn til gresskaret mitt, som jeg ikke helt vet hva jeg skal med. Som med alt annet.



Før eller siden kommer det til å dø.



Men hva er det som er galt, da?

Det er ingenting som er galt. Jeg skulle bare ønske at jeg slapp å leve, eller at jeg kunne skru av hodet så jeg slapp å tenke på det samme hele tiden, for jeg er så lei av det.

Heldigvis er jeg ikke alene om å tenke sånn. Likevel er jeg helt alene.

139 kommentarer:

Anonym sa...

eg er veldig enig i det du skriver her :) ¨
tenk hvor deilig det må være å skru av hodet sitt litt og bare glemme alt som heter problemer og liv.. !

Marte sa...

Jeg skjønner ikke hvor du tar det fra! haha!

Anonym sa...

Enig.

Anna sa...

Det er fint å tenke at man ikke er alene om å tenke sånn, egentlig. (Og det er fint at andre også er enige om at Halloween er på mandag. Virker som om kalendere er utdøende)

Anonym sa...

5.!

Anonym sa...

Hva er det du tenker på hele tiden, som du er så lei av? Høres ut som du er i en kontinuerlig slåsskamp med deg selv. Det beste er å bare gi opp, og se hva som skjer da.

Gresskaret ble jo ganske fint.

Gustav

Victoria Hellerud sa...

Likte den siste setningen :)

Victoria Hellerud sa...

Likte den siste setningen :)

Jenny sa...

Jeg er så glad for at det finnes likesinnede der ute. Hadde jeg våknet så tidlig (eller før 12 for den sags skyld) hadde det klikket for meg. Livet mitt har nådd bunnen etter at mac'en ble sendt inn på rep og dagen plutselig ble en time lengre... og jeg visste ikke at jeg kunne komme enda lengre ned enn jeg allerede var. Jeg får jo ikke sovetabletter engang fordi de mener jeg sover for mye allerede??

Og hva faen er greia med Halloween to dager før ja!? Hater verden vi lever i :)

Anonym sa...

Kan ikke du ta en spørrerunde snart? Eller del 2 (om du har det igjen..) på videoblogg? Videobloggene dine er serriøst dritbra, husker du hadde litt flere av dem før og jeg lo meg i hjel! Selv om du kanskje slet med depresjon da også, så følte jeg at du gav mye mer av deg selv.. savner den litt mer kreative Linnea!
- Stor klem evig fast leser!!

Anonym sa...

Alt suges sakte men sikkert inn i et sort hull.

Tone sa...

håper du blir glad en gang jeg, linnea.

Anonym sa...

Du er aldri alene Linnea.

- Siri.

June sa...

Det blir betre, eg lovar deg.

Helene sa...

Ikke gi opp. Stå på. Det er alltid noen som vil være der med deg! Du må bare holde hodet oppe og håpe på at det en dag vil være en god dag!

Anonym sa...

Hvorfor sletta du danskebåten innlegget ditt?

Maja sa...

herregud. Send meg en mail med problemene dine, så skal jeg gi deg løsningene.

Anonym sa...

Sitat "at jeg kunne skru av hodet så jeg slapp å tenke på det samme hele tiden" Hva er det du tenker på hele tiden?

Jørgen sa...

Word! Søndag er den tristeste og mest ensomme dagen i uka.

Kjenner jeg igjen følelsen av å være så sliten av livet at man bare skulle ønske at man var ferdig med å leve snart. Når man bare vil hjem igjen til ingenting.

Håper du får en bedre dag i morgen!

Anne Marte sa...

jeg stemmer for at vi flytter julaften to dager fram i år jeg! så havner den på en mandag også får vi mer fri!
det skulle gjort seg det ;)

Anonym sa...

Jeg hater folk som spør meg hvorfor jeg er så trist. Det er ingen grunn, jeg er bare aldri lykkelig. Har levd i dette deprimerte helvete i snart seks år nå, og har gitt opp for lenge siden. Får vondt når jeg leser at folk syns du er morsom, når du åpenbart har det vondt.

Marte sa...

det er ikke noe godt at du må ha det sånn. du er for god, uansett om du tror det eller ikke.

Anonym sa...

sant

Anonym sa...

Enig med Marte, du er så god du vakre jente!

Stakkars sørgmodige gresskar...

-M

Chassi sa...

Stakkars liten. Jeg sender masse gode tanker. <3

kine sa...

Livet.

Anonym sa...

Det er ingenting jeg kan si, jeg aner ikke hva, i så fall. Men for det pittelille det kan være verdt; jeg tenker masse på deg og ber og håper om at du må få det bedre, skjønne Linnéa. Det er så vondt at du har det slik</3

Anonym sa...

Internett-five for det!

Anonym sa...

Linnea da<3 Kom til meg og få en klem :-)

Stine sa...

"Heldigvis er jeg ikke alene om å tenke sånn. Likevel er jeg helt alene."
Oh, been there, done that.. Still there, for å være helt ærlig.

Anonym sa...

Irriterer meg så jævelig med de som kverulerer og skriver ting som "send meg en mail med problemene dine så skal jeg gi deg løsningen"

Dette er mennesker som overhodet ikke skjønner noe og at det ikke alltid finnes løsninger i noen av hodene våres. Det handler ikke om holdninger eller innstillinger vi har.. det er bare sånn det BLIR noen ganger og ingen kan egentlig løse det.. Men det finnes dager hvor ting ikke er så ille.

pernille sa...

<3

Solgave Spydsdatter sa...

Sort humor og ærlighet. Du skriver veldig bra om noe som få tør å skrive om! Twitter er i grunn en ganske fin fugl, forresten. Også jeg som ikke liker fine fugler, bare stygge kråker. Men Twitter... !

Anonym sa...

Hehe.. Du minner meg om den depressive roboten i "the hitchikers guide to the galaxy".

Anonym sa...

det blir bedre! hold ut.

Mor sa...

Ungen min. <3
Beste i verden.

Groi Nundal sa...

Herregud, jeg elsker deg! i dag kom det to spøkelser, en heks og noe som skulle forestille en pirat på døren. "knask eller knep" sa de, "kom igjen imorgen hvis dere vil ha godteri" sa jeg i det jeg lukket døren. Også lo jeg høyt over hvor genial jeg er. BOOM.

Anonym sa...

Hvis du går te psykolog, spør om de kjører Mindfullness kurs..
Bare et forslag..

sara sa...

<3

Anonym sa...

Du får spille World of Warcraft. Haha.

Maria sa...

Gratulerer med seriegull! Moldensere kan få lov til å tro at de bor i verdens navle i kveld.

Annika sa...

Jeg sender deg en klem. Eller ti.

Marie sa...

Depresjon suger :(
MAsse klemmer til deg, enten du vil eller ei :)

Anonym sa...

hva er det du tenker på hele tiden? eller du hadde vel skrevet det hvis du ville. har du hørt nye plata til M83? hmm. veit ikke hvorfor jeg spør. og den er vel forsåvidt ikke særlig ny lenger. men jeg vil ikke bli lei meg av å lese innleggene dine, Linnèa.. og det gjorde jeg nå. jeg vil bli glad, og le av dem. er det lenge siden du har vært på fjellet? ta deg en tur på fjellet. opp i høyden. til utsikt. det er noe spesielt med utsikt. eller det gjør at man hvertfall ikke føler seg så innestengt, og liten. som man kanskje gjør i en liten leilighet i byen. vær i frisk luft. rull deg i lyngen, før det kommer snø. drikk friskt og rent fjellvann. HERREGUD, hvem er jeg, og hva ER det jeg driver og skriver om?! jaja, dette er hvertfall tegn nok på at jeg bryr meg om deg. og du kjenner meg ikke. tenk hvor mange som bryr seg. om deg. fordi du er spesiell, Linnèa. unik. klem og kos.

Sofia sa...

Linnea, jeg digger deg! Men, jeg synes at det er trist at du hele tiden skriver om selvmord. Bestevennen min tok livet av seg i sommer og det er jævli kjipt, for å si det mildt. Jeg vet at det er din blogg og at ingen tvinges til å lese den, men jeg ber deg alikevel om å ikke skrive om det.
Ellers så synes jeg at du er helt super!

Hilsen Sofia

De trangsynte!! sa...

Kult gresskar!

Anonym sa...

jeg tror jeg har det helt likt. og du tenker, nei, når du leser dette. vi er ikke alene, men det hjelper vel egentlig ikke å si det heller.

Viktoria sa...

Hei fine du. Sender deg mange gode tanker - og håper du får en fin halloween-feiring den 31. oktober. Stor klem

Anonym sa...

Jeg også syns søndager er forferdelige. Liker bloggen din.

Anonym sa...

I løpet av døgnet, blir vi sju milliarder mennesker. Hittil, har jeg ikke møtt et eneste menneske som jeg liker. DET er en deprimerende tanke det.

Marie Alix Charlottenburg sa...

Slettet du ditt forrige innlegg? Hvorfor gjorde du det? Hva er det som feiler deg?

Fortsetter du slik kommer du ikke bare til å miste meg, men mange andre lesere også.

Michelle sa...

:(

Anonym sa...

gresskaret ditt ble fint da:) Nå er du jo ikke alene, fin kompis det der.

Ingvild :) sa...

:( <3

Fint gresskar! :)

Adriadne sa...

Nei, du er ikke alene! Jeg føler det samme som deg, at vi er mange, men at jeg alikevel er alene. Men jeg vil fortelle deg at du virker som en helt fantastisk person, og som har så utrolig mange ressurser å hente bare du blir frisk nok til å se de! Jeg håper du blir frisk, Linnéa. Virituell klem <3

Anonym sa...

Det var veldig mye depresjon i dette kommentarfeltet nå. Ta dere sammen! Aktiviser dere!

Anonym sa...

ja i en slik verden der dyr behandles mer jævlig enn ord kan beskrive sliter jeg med leve... eks 1000 griser brenner inne ..gidder politiet etterforske engang??? tenk for helvete å brenne levende...slaktebil med mange hundre griser veltet.. hvem søren fant opp at det er lov frakte så mange griser i en bil?? dyr behandles som dritt enno de er mye mer verdt enn ekle mennesker.blir så kvalm på kjøpesentre nå alle jåleberter og fjortisser står drar i jakkene med ekte pels på hettene gir de f i hvordan de ble til?ja bare de ser pene ut selv.. fy faen!!så bilde av nydelig valp i dagblad det sto ti sekunder etterpå gasses de ihjel 250 000 kjæledyr i japan hvert år ..for noen mennesker.. det er utallige dyr ja:(( og for ikke snakke om alle kopijakkene med pels som stammer fra hunder og katter og andre dyr i kina som de flåes ,skrelles av pelsen levende.. som også folk kjøper.. faen ta mennesker!!!

Karl biter i eple sa...

er såååååå jævlig glad for at du gidder å være den du er. At du ikke gidder å plage folk med munterhet og positivitet. Det har vi faen meg nok av. ALLLE ER JO ALLTID SÅ SUPER GLAD OG POSITIV, det hadde vært en annen lyd i gåsa om det var HIV-positiv de hadde vært ja. fyi. Takk for at du er du. Det setter jeg utrolig pris på.

Anonym sa...

ja, livet er hardt. det blir ikke bedre før du tar oppgjøret mot deg selv. er du redd for å ha det fint?

jeg hadde depresjon. dyp depresjon. onkelen min hadde biopolar lidelse. det ligger i familien vår.. onkelen min døde. jeg valgte å være glad. jeg orket ikke tristheten mer. livet mitt er langt i fra perfekt nå. livet mitt er en kamp. men jeg velger å se på det positive. jeg velger godheten. jeg vil ikke lengre at verden skal styre meg og bestemme over meg. nå bestemmer jeg selv over meg.

studentmuffins sa...

På min bloglovin kom først din blogg, så dette:

http://hyperboleandahalf.blogspot.com/2011/10/adventures-in-depression.html

Det er første gang bloglovin har ordnet innlegg etter tema for meg ihvertfall, men det var på en måte litt gøytrist.

Ulrike sa...

dette innlegget passet perfekt med I Know Places som jeg hører på nå, pluss mitt gjennomsnittlige generelle humør idag og ca alle dager de siste to-tre-fire månedene. Takk

Anonym sa...

Føler med deg. Jeg måtte stå opp klokken 6 (!!!) i morgest for å tilbringe dagen på studietur på et fiskeoppdrett. Kan ikke huske sist gang jeg var våken på den tiden av døgnet, utenom på nach da, men det teller ikke. Det var så mørkt at jeg for det første ikke orker å dusje, og for det andre ikke hadde lys nok til å sminke meg, så jeg har tilbragt dagen pissekald, med hår som sto alle veier og en merkelig orange farge i kinnene etter et forsøk på å få på meg litt foundation i mørket. IKKE en bra dag. Nå skal jeg sove til i morgen.

Kos deg med herr Gresskar. Frister litt å kjøpe et selv, men jeg hadde garantert bare ødelagt det.

Graylady sa...

Den uttalelsen var fiiiiin : "skru av hodet så jeg slapp å tenke på det samme hele tiden"
Det hadde vært bare så godt innim ellom. Kanskje en kunne få sove også da? Men vær glad ingen vil gi deg mere sovetabeletter, da synker du bare enda lenger ned i mørket.
Kan du ikke lage et innlegg om 10 små gode grunner til å leve? (tenk hva du ikke vil gå glipp av)
Hverdager er best spør du meg.
Klemmmmmmmmmmm

Marlene sa...

Takk. Din smerte gjør min hverdag litt bedre.

Anne sa...

<3

Cordelia sa...

Synes du har så bra blogg! men er litt siden jeg lo av deg!
Hva er det du har lyst å gjøre i NY da? :)

Anonym sa...

Håper det ordner seg for deg. Ufattelig vondt å lese t du sliter så masse.

mynonA sa...

Håper ting lysner for deg snart. Du trengs!

studentklomser.blogg.no sa...

Godt jeg har et par sovemed. igjen.. Nå skal jeg sooove!!

Sandra L (o.v.e) sa...

Ungen ville ha et gresskar, men det kostet jo over 70 kroner. Trodde det var gratis å stikke ut øynene på folk. Hadde jeg visst at det er spiselig fra bunnen av med skje, som en Skyr, så hadde hun fått det som lørdagsgoderi. Tlbød henne sukkererter istedet, men det var ikke det samme. Jaja. Hun gikk for god gammaldags godepose.

Linnéa sa...

cordelia, så synd

Anonym sa...

Du kommer til å få det bedre, bare ikke gi opp. Jeg slet med det samme, men tanken på å gi opp meg selv orket jeg ikke. Reis deg opp, se i speilet og smil. Tenk på alt og alle du elsker eller liker før du legger deg og når du står opp. Prøv å vær takknemelig for det du har. Venner, familie, mat drikke, tak over hodet, mange fans som digger deg og venter på at du skal snu retning i livet.

If nothing goes right, go left!

Lykke til, i know you can do it:)

Anonym sa...

Syt syt syt...det er alt du kan gjøre!!!

Flytt ned til Somalia, opplev sult og krig! Jeg skal love deg at du kommer til å være takknemlig for alt du har etter det!!!

Du veit ikke hvor godt du har det!
Ditt blonde, tynne, blåøyde, dumme, bortskjemte skandinaviske pike!

Anonym sa...

Syt syt syt...det er alt du kan gjøre!!!

Flytt ned til Somalia, opplev sult og krig! Jeg skal love deg at du kommer til å være takknemlig for alt du har etter det!!!

Du veit ikke hvor godt du har det!
Ditt blonde, tynne, blåøyde, dumme, bortskjemte skandinaviske pike!

Anonym sa...

Du klager for a ANONYM?? Man høster som man sår

FLytt til Somalia selv og bli kidnappa av pirater eller skutt av al-Kebab militsen, som det står i skreftæ, MAN SER OFTE flisen i sin BRORS ØYE, men ikke BJELKEN i sitt eget, Tygg på den du!

Bare sur og dum du ANONYM.

Hilsen en som driter i Somaila

Sabrina Gjerstad Nielsen sa...

folk har så ræva humor at de tror at det å ikke ville leve er gøy.

trist, trist, trist.

ninahelene sa...

"Det er ingenting som er galt. Jeg skulle bare ønske at jeg slapp å leve, eller at jeg kunne skru av hodet så jeg slapp å tenke på det samme hele tiden, for jeg er så lei av det.

Heldigvis er jeg ikke alene om å tenke sånn. Likevel er jeg helt alene."

Du tok ordene rett fra munnen min...

Det er fælt å si, men det er allikevel godt å høre at andre føler det slik også..

Siw Linda sa...

<3

Madeleine sa...

Verden din kommer til å bli snudd fullstendig på hodet når du blir forelsket! :) ..I en jævlig bra fyr da, og så må du jo sånn neeesten få han. Plutselig lame igjen om han forguder deg rightaway -da har du ingen ting å tenke tilbake på som får det til å krible i magen når du sitter ved siden han og bare ser på han som en vanlig fyr. :)

Anonym sa...

Det verste i livet er følelsen av hjelpesløshet, meningsløshet og mangel på kontroll. Noen ganger føler jeg livet går i en eneste stor, ironisk sirkel. Ta mitt tilfelle : uregelmessig menstruasjon førte til at jeg ble deprimert, fikk av denne depresjonen spiseforstyrrelser, noe som førte til et langvarig tap av menstruasjon, noe som ga enda mer depresjon, null aktivitet eller trening i året dette pågår, tar så et oppgjør med problemene, spiser og lever sunt, finner stor glede og hjelp i hverdagen igjennom trening, får så en treningsskade, som fører til at jeg må holde fullstendig ro, legene oppfordrer til mindre trening som "løsning" på problemene og depresjonen vender tilbake. Trening og dans var det lille jeg hadde igjen for å kunne "skru av hodet" som du sier, et avbrekk for å glemme problemer. Jeg hater at andre mennesker forteller meg hva jeg skal/ikke kan gjøre, men mest av alt hater jeg meg selv fordi jeg lot det gå så langt at andre fikk RETT til å bestemme over meg. Som så mange andre er jeg "skap-deprimert", så slapp av, det er kun dere blogglesere som vil bli plaget av denne negativiteten. Hadde aldri delt dette på nett hadde det ikke vært for Linneas depressive inspirasjon...

Caroline sa...

Kjenner greia.
Men som sykepleier må jeg stå opp kl. 5.30 hver morgen, smile meg gjennom en hel dag og høre på alle andres problemer. Misforstå meg rett, jeg elsker jobben min, men hvem hører på MINE problemer?

Katten min. Vi har samtalestund hver søndag.

Life is awkward.

Stor klem til deg Linnea <3

Helene sa...

Det virker som om du er virkelig, virkelig deprimert for tiden

Fru Hurpesnurp sa...

Hver gang jeg synes livet suger, så går jeg inn på FML.COM. Så forstår jeg fort at andre idioter har det ofte like jævlig som meg.

Anonym sa...

Aslak Nore er forelska i deg! :)

Anonym sa...

Faen så fordømt mange idioter det var i dette kommentarfeltet, da. Nå fikk du én til. Beklager.

Veldig enig i det som blir skrevet litt over her, though; for en ræva humor en del har, som synes det å ikke ville leve er morsomt. Jeg håper virkelig at du blir bedre, L. Det er vondt at du lider slik, skjønne du.

Anonym sa...

En ting jeg tenkte meg fram til en dag hvor jeg tenkte alt for mye: var tanken på at tenkning aldri har gjort meg i noe bedre humør.

Det jeg kom fram til var at jeg ikke alltid kan tenke meg fram til en løsning på det jeg syns er vanskelig.

Det hjelper litt når hjernen og tankene prøver å finne svar på all slags grubling.

Kanskje det er noe som er så komplisert at ord ikke strekker til.

Jeg føler det av og til at ord ikke strekker til. Derfor blir det ikke et poeng å tenke på det som er vanskelig.

Hilsen tenkeren

Anonym sa...

Du som driter i Somalia : Guess what ???
Somalia driter i deg!!! Jævla rasshøl!

Anonym sa...

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. For min del hjelper det veldig å være opptatt med avtaler og diverse, ikke sitte for seg selv for mye. Da får man en pause fra all overtenkingen.

Anonym sa...

litt insane skummelt hvor likt vi tenker! haha, genialt!

Mie fra Mies Mirakler sa...

Det er det tristeste Halloweengresskaret jeg har sett, men det var veldig søtt likevel. Om du trenger å snu tankemønstrene dine, så ta en bakvendtdag, det pleier å hjelpe! *♥*

Ida sa...

Du er så fin!

Cordelia sa...

Veldig synd. For jeg holdt på å dø av latter av noen av innleggene dine.

Du svarte ikke på hva du vil i New York!

Anonym sa...

Linnie.

Du har hørt den historien om de tre jentene på Utøya som satt i en ring og klemte rundt hverandre før de ble skutt i huet én etter én?

Vær glad i livet ditt, og hvis du ikke klarer det, så vær i det minste glad for at du får muligheten til å VELGE å leve hver dag.

Hilsen Jente (20, Oslo)

Anonym sa...

Du trenger kuk.

Adriadne sa...

Trist å lese det alle de som ikke fortstår hva depresjon egentlig er kommenterer. "Bare å ta seg sammen, bare tenk anderledes" osv.. Tror de virkelig at om det hadde vært så enkelt, så hadde man ikke vært der? Fint å uttale seg om noe man ikke vet en dritt om..
Linnéa <3

Anonym sa...

nå overdriver du.

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=9oIeLKB0wU8

olviee sa...

Du er helt super! Elsker din skriving!
gresskaret var søtt :D

ikke dø, du er heerlig ;)

Anonym sa...

jeg hater halloween-unger. jeg prøver å se på tv, men tror du ikke de ringer på likevel?? Og når jeg ikke lukker opp så ringer de bare på igjen og igjen helt til jeg åpner opp og kaster litt snop på dem.

Bra innlegg.
Sofie

Anonym sa...

Jeg er bekymret for deg. Håper du ikke gjør noe dumt, du er for prissatt og verdifull.

Anonym sa...

'Helt skummelt hvor likt vi tenker. haha, så genialt.' - Beviser vel ganske så godt med en så fordømt dum kommentar hvor ulikt dere tenker. Enkelte er bare fullstendig uten snøring.

maria sa...

OKEI, vil du høre noe sykt ekkelt??

min far har vært på "kaffebesøk" hos din mor.
Hva nå enn det måtte betyr.... Han var ganske sikker på at det var du som var datteren til denne damen.

Vi vi på en måte eks-stesøstre??? :O

ps: dette er ikke tull altså!

maria sa...

dette er btw en god stund siden!

Anonym sa...

Håper du får masse glede i livet ditt og kommer deg ut av depresjonen Linnea!

Husk: det ordner seg!

Anonym sa...

Kjøp deg en spiralloff som du kan knaske på, Linnea! Det hjelper på depresjonen :D

Mor sa...

Da lurer jeg på hvem faren din er Maria.
Så kan vi jo finne ut om faren din juger eller ei. Hilsen hennes mor.

camilla sa...

er litt bekymra for deg jeg. det her er trist ass!

maria sa...

For all del, kan godt være noen andre :))

(ps: ikke noe galt i å drikke kaffe)

Anonym sa...

Jeg ville tatt meg en bønne. Ikke at det gjør tilværelsen mindre miserabel, men det skrur av hodet litt.

Anonym sa...

Hei:)

Har en blogganbefaling til deg:):)
Tipper du vil ELSKE humoren!!

http://tegnehanne.no/2011/11/01/323/ - skjekk ut dette innlegget;-)

Hilsen Linda:)

Anonym sa...

Jeg syns du skal lese "Loven om lykke" :

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3214859&rom=MP

Studentliv sa...

Jeg leita gjennom klementiner på kiwi i kanskje 1 time i dag, men endte opp med noen som faktisk var litt gode.

P sa...

Wow du er ærlig. Bare at du tror fortsatt på perspektivet til alle. Hvis perspektivet til alle er riktig så kan vi jo bare eksplodere hele jorden, det hadde vært best da. Ønsket ditt om å dø kanskje egentlig kommer fra noe vakkert. http://youtu.be/s8MseP75Zac

Anonym sa...

Hei, jeg har fulgt med på bloggen din lenge og digger deg! Du er gjennomført kul. Jeg har lett på nettet og finner ikke Datarockdressen du har på deg, hvor kan jeg kjøpe den?

Anonym sa...

Kjenner søndags feelingen..Er ikke så kult at mandag kommer etter heller..
Men kanskje onsdag eller torsdag blir bedre. Om bare litt.
Btw, har funnet dobbeltgjengeren din.
Isabel lucas!

Ege sa...

det er ikke gøy å ha depresjon eller hva man skal kalle det....
Jeg har flere ganger vært der at jeg ikke orker verdenen. Ikke orker menneskene jeg ser, samfunnet, med alle de kravene, og at absolutt alt koster penger man kanskje ikke har... Lei av presset om å måtte ha papirer å vise til, diplomer, av å få høre at jeg må tilpasse meg osv.. Allikevel ser jeg humoren i det, for tenk hvor mange som spretter opp øynene når de snakker om selvmord, og jeg sier: "ja bare gjør det, jeg blir ikke lei meg for det. .det er ditt liv og du som bestemmer..."

Så hvorfor lever jeg fortsatt? Antagelig for at jeg skal leve mitt liv og drite i alle de "suksessfylte", som lever livet sitt etter oppsatte planer og regler..

Vær deg selv. På godt og vondt. Og du er morsom.. Om det er med vilje, eller om det bare er jeg som oppfatter deg som morsom... Hvem vet? God natt..

Isabel sa...

HELT LIKT på andre enden av dataen. Jeg orker ikke leve, men vil ikke dø. Hva i helvette gjør man da? Også er det så forbanna slitsomt og "prøve" å være ikke positiv, men mindre negativ. Sirkel. Kommer ingen vei.

SS sa...

Spør legen din om å få Seroquel. Eller "Quetiapin", som billigvarianten heter (den er ikke like kul, for pillene har ikke kul farge som de ordentlige har). Drit i 25mg dosene, hopp rett til 100mg. Da kan du si hadet bra til hjernen og omverdnen i noen timer. Hvis ikke du får av legen, kan jeg sende deg noen i posten. Har sånn førti brett jeg ikke har brukt, fordi jeg sluttet å ta dem fast for mange måneder siden. Lykke til med å leve, vet hvor jævlig det er.

Linnéa sa...

Maria: Blir man i slekt av å drikke kaffe? Dette er nytt for meg.

Somalia, ass.

Datarockdressen fikk jeg av Datarock. Men de selger den her: http://robotbutikken.no/butikk/klaer/datarock_joggedrakt_white/

Anonym sa...

Hvorfor er du alltid så negativ Linnea?? Du skal ikke dø i morgen! Smil til verden, og verden smiler tilbake til deg ;D

Linnéa sa...

Hvordan vet du det?

maria sa...

Yep. Man blir i slekt. Ikke hørt om det? Helt nytt på markedet.

Anonym sa...

Sjekk ut The Antlers med alumet Hospice, om du ikke har hørt det før.

Anonym sa...

Det du trenger kjære deg, er å stikke hue ut av rævva i to sekunder og innse at verden er større enn du tror... kom deg en tur til afrika og lær deg hva ekte glede er.

Anonym sa...

Enig med deg, jeg vil også skru av hodet. Det tenker for mye uten min tillatelse.

Anonym sa...

Born alone, die alone. Life sucks

alene sa...

Det der flytt til afrika tullet, fordi di har det så mye verre blir for dumt. Alle opplever vi vel problemer som reelt, selv om noen andre alltids har det verre. Gjør ikke ting mindre vanskelig fordet om.

Håper du ikke har det så tungt som det virker på bloggen.
hvis du har det, så håper jeg det blir bedre.

vært deprimert selv, ikke bra.

Klem

Anonym sa...

æå vil ha en sånn datarockjoggedresss!

Anonym sa...

Støtter du Church of Euthanasia? Lurer fordi du bruker slagordet dems flere ganger..

Anonym sa...

stakkars med-deprimerte menneske...du burde kjøpe deg en motorsykkel, du liker jo sparkesykkelen din, og en motorsykkel går enda mye fortere. faktisk så fort at tenker du på noe annet enn å kjøre motorsykkel så dævver du før du rekker si splætt. i begge tilfeller skrur du "av" hjernen og slipper å tenke på de samme kjedelige tingene hele tida. det er win/ win situation.. eller formulert mer einstein-aktig: mc=win2

...ellers får jeg nesten lyst til å donere deg hd dekodern min, siden canal digital har tilbud på den nye om dagen...men det spørs om jeg rekker å se alt jeg har tatt opp før tilbudet er over

Anonym sa...

Er det en Arcade Fire sang du har som tittel?:)

Army Girl sa...

Det har alltid vært sånn at man legger Halloween til den nærmeste helgen, små barn kan ikke være opp til langt på natt. Og jo, barn burde få delta! Det er tross alt for dem Halloween blir feiret i Norge.

Livet er mer enn å bare sove. Kom deg ut og ha i sinn at du vil henge med venner. Er du forberedet på at dette skal skje, går ting mye lettere. Du blir kanskje til og med glad for å være med mennesker.

Håper du vokser opp snart og innser at livet ikke bare er dritt. Livet blir slik du velger å la det bli.

Mvh AG

Anonym sa...

Jeg blir så trist av å lese at du har det sånn. Jeg er også deprimert, og vet at det er umulig å se lyst på livet til tider. Men du er fantastisk! Du er en av de vakreste menneskene jeg noensinne har sett! Du er smart, kreativ og veldig, veldig morsom. Du er et fantastisk tilskudd i verden! Jeg håper at du kommer deg igjennom depresjonen slik at du kan se deg selv realistisk, for du er fantastisk! Går du forresten på medisiner? Det har hjulpet meg enormt. Før medisinene kom jeg meg ikke ut av senga engang. Men nå klarer jeg å ta en dag av gangen uten å bekymre meg sånn over hvor grusom og hjelpesløs jeg er.

Anonym sa...

du er ikke superblogger før du har en stalker som hater deg nok til å lese deg obsessively til han blir irritert nok til å føre debatt om hvor mye du suger i kommentarfeltet ... 10 til 1 på at vedkommende er trygdet

Aurora sa...

Kom nettopp over bloggen din for første gang, og jeg er begeistret at jeg har funnet noen som skriver, svart på hvitt, akkuratt hva jeg tenker og føler. Denne bloggen var utrolig inspirerende, tusen takk! ;)

Espen sa...

Mange velmenende kommentarer her. Du får mye positiv oppmerksomhet Linnea. Men kjenner jeg deg rett hjelper all oppmerksomheta lite og ingenting. Allikevel fortsetter du å dele tanker og følelser. Hvorfor? Fordi de triste tankene føles mindre smertefulle når de deles? Kanskje... Misforstå meg rett, men jeg mistenker at blogginga di mer handler om å "tvinge" andre til å dele en alternativ virkelighetsforståelse. Intet ondt ment fra min side når jeg sier dette, for folk flest med sine "rosa solbriller" trenger å få justert sin realitetsforståelse. Men budskapet ditt er ikke helt lett å få grep om. Hva eller hvor du vil sier du ikke noe om. Kanskje du ikke vet det selv. Eller kanskje du ønsker å være mystisk og subtil. Jeg vet ikke. Men uansett tror jeg bloggen din får større oppmerksomhet slik enn dersom du hadde hatt et klart og tydelig budskap. Du har kanskje sett den Tommy & Tigern stripa der Tommy står på gata med et salgsbord og Tigern kommer bort og spør hvordan det går med salget. Tommy svarer at det går dårlig, men han skjønner det ikke, for han selger jo noe alle trenger. Siste ruta i stripa viser salgplakaten til Tommy. Der står det: Én på trynet 5 kroner... De fleste mennesker liker oftest ikke at ubehagelige ting blir sagt direkte. Men budskapet kan kamufleres som humor, og hva jeg kan se er du god på akkurat det... =)

Lea sa...

hey du ! ja du,jeg må snakke litt med deg !
DETTE er VIKTIG LINNEA. ok,ikke så viktig,men for meg. jeg må kjøpe en datarock drakt til jul, jeg må må må ha den. Vær så snill og svar meg på hvor du har kjøpt/fått den så skal jeg gjøre alt i hele verden for deg !

Anonym sa...

Bibelen funker for meg! Om jeg ikke liker meg selv alltid, vet jeg hvertfall at Gud gjør det.
- Linda

Anonym sa...

Niсe post. I learn ѕomethіng totally new anԁ сhallenging
on blogs I stumbleupon οn a daily basiѕ.
It's always exciting to read content from other authors and use something from their sites.

Feel free to surf to my web page :: payday loans