10. nov. 2011

Koster å være kar

På vei hjem fra trening i går, bestemte jeg meg for å ta en tur innom Rimi for å spille Viking-lotto. Vel inne på Rimi, og etter fire minutters kø, ble det endelig min tur. Men da virket til min store fortvilelse ikke lotto-maskinen! Og mannen bak lotto-maskinen visste ikke sine arme råd, og jeg ble bare mer og mer fortvilet, for det var bare ett minutt til klokken var seks og fristen gikk ut, og jeg var helt sikker på at det var min tur til å vinne, så jeg sa til mannen bak lotto-maskinen at jeg gjerne ville ha erstatning.

Men mannen bak lotto-maskinen var av kinesisk eller japansk opprinnelse, så det var ikke sjans i havet for at han skulle skjønne hva jeg sa før klokken ble seks. Så jeg kjøpte heller et julekalender-flaxlodd til Twitter.



Men idet jeg kom ut fra Rimi, var det så lenge til trikken kom, at jeg ikke greide å holde meg! Så jeg skrapte alle lukene før jeg i det hele tatt rakk å komme hjem og gi ham den!



Men i siste skrap fikk jeg så dårlig samvittighet, spesielt siden han ikke vant, at jeg med en gang jeg kom hjem listet jeg meg inn på kjøkkenet - og limte igjen alle lukene.



Og han la ikke merke til det engang! Hahaha!





Jeg er så glad for at Twitter ikke har internett, da hadde han avslørt meg for lenge siden. Jeg forteller ham masse historier hele tiden, om krigen, og om alle de kule tingene jeg er med på hver eneste dag. Og til tross for at jeg sjelden forlater huset, tror han likevel på det.



Oi, nå holdt jeg nesten på å glemme å fortelle at jeg også kjøpte agurk og juleklistremerker med glitter på Rimi. Jeg synes prisen på agurken er voldsomt høy for tiden, noen steder koster den opp i 18 kroner. Det er nesten like mye som for glitterklistremerkene. Men hva kan man gjøre.



Nei nå sovnet jeg.



Heldigvis er det masse gratis julereklame i postkassen for tiden, så jeg blir sittende i trappeoppgangen kjempelenge hver morgen og kikke på hva de ulike butikkene tilbyr av julepynt.

Så mye glitter! Jeg blir helt hypnotisert av glitter! Og i går, så kom jeg for eksempel en halv time for sent på jobb fordi jeg ikke greide å legge fra meg all julereklamen med glitter.



Og rett etter jobb, sparkesyklet jeg rett til byen for å kjøpe glitter. Det er vanskelig å vite hva man skal gjøre med glitter i pulverform, men husk at vi skal dø en dag uansett, og da spiller det ingen rolle hva man brukte glitteret til.



Se, jeg ser akkurat ut som sigøynerne av gull i Karl Johan





Jeg skulle egentlig skrive en lang og kjedelig tekst her nå, men jeg tror ikke den hadde blitt noe mer interessant enn resten av det jeg allerede har fortalt. Uansett, long story short: Fuck you all, I'm leaving.

Her er et bilde av Twitter og meg.

82 kommentarer:

k sa...

I Danmark koster agurken 6 kroner.

Anonym sa...

aeårgaw

Linnéa sa...

Det er det sjukeste jeg har hørt

Ingvild :) sa...

Leaving? *insert sadface* Er det snakk om å slutte å blogge helt, eller var det bare for å avslutte innlegget?

ÅJa; Jeg elsker også glitter! For min del kunne hele verden vært laget av glitter, tenk så fint det ville blitt når sola kom fram!

Linnéa sa...

Skal takke litt penere for meg når jeg forlater internett for godt.

Førrah sa...

Fuck you all? - jfr Californication og Hank? Btw: agurk koster 4 i Budapest, slå den Danmark!

kokelimonke sa...

ikke ta med sparkesykkelen til new zealand

http://www.youtube.com/watch?v=Vq36Y-IN6fE

Mor sa...

I har begynt å kjøpe inn ting te pakkekalenderen din.
Ska droppe pulverglitter, ser i..

Mor.

Hege sa...

Veldig fin glitterbruk, tror jeg ville valgt ca det samme.

merci pour le venin sa...

så pen du er med glitter, linnéa. alternativt kan du ta med deg glitteret på et jorde, ta hipsterbilde av at du kaster det i lufta, og skrive en eller annen semidepressiv tekst i helvetica på det. mission accomplished.

Helene sa...

Det værste er, at selv om du prøver å gjøre et innlegg deprimerende, så er det sinnsykt morsomt! Jeg beklager virkelig at jeg ler av mennesker som ikke har noe bedre å gjøre enn å ta glitter i fjeset!
Er jeg unnskyldt? Og foresten; Digger dæææææ<3

Nora sa...

Jeg er nesten sikker på at agurk er billigere på Ica enn på Rimi..^^

Anonym sa...

hahahha, likte dette innlegget, Linnèa! :D

Ingeborg sa...

Man er ikke i Karl Johan. Karl Johan er en gate. Gater er man PÅ. Rettskrivningsfreaken inni deg burde skamme seg.

Forresten er du over middels kul.

Lina sa...

Hahahahahaha! Du e fantastisk :) eg elske at mora di kommenterer på innlegga. Heldige du som får pakkekalender! Takk for at du er så åpen, ærlig, morsom, underholdande, tøff og kul ♥

nora sa...

Ikke slutt med bloggingen da Linnea ! Din blogg er aller kulest, og hadde du postet innlegg hver dag hadde jeg ikke trengt å lese noen andre.

Du er morsom, kul og pen.

Hilsen lille meg.

K sa...

aaaaaaah du er så peeeeeen! herregud!

Stein sa...

Javel, men er dette interessant ?

Anonym sa...

JA DET ER DET, STEIN!

Martine sa...

Åh, så kry twitter er sammen med julekalenderen sin.

sigrid sa...

elsker glitteret i ansiktet ditt!

Linnéa sa...

Førrah: Nei, jeg tror ikke det.

Mamma <3 <3 <3 <3

Ingeborg: Nei

Stein: Nei, fortsatt ikke
interessant.

Sigrid: JEG OGSÅ!!!

Anonym sa...

DIGGEEEEEEEEEEEEEER GLITTEEEEEEEEEEEEEEER!!!!! Og stein kan dø. Han får ikke engang stor bokstav i navnet sitt.

Ida sa...

kommer du tilbake?

Toshil sa...

ny de lig.

Anonym sa...

Håret ditt ser drit bra ut! Det har blitt mye fyldigere. Smashing!

Anonym sa...

Du er bloggdronninga for faan.

Anonym sa...

du er så spesiell!

Anna Linnéa sa...

Det funker kjempebra å bruke glitter i vannisen også. Jeg har prøvd en gang, og det ble kjempefint.
Etterpå glitret munnen og tennene mine også, det var pent. Fikk masse komplimenter fra hunden min.

Noen ganger blir jeg så sjalu fordi du er så smart. Hadde jeg kjøpt en fugl ville alt vært så mye bedre.

An Anna sa...

Du burde prøve å kjøpe en boks med leverpostei og en agurk. Og så spiser du det.

Hvis det kommer en stygg t-banekontrollhore så bare smører du all posteien i fjeset og sier at du ikke har tid til å betale fordi du må klippe skjegget.

Husk å stamme.

Funker fett.

Flinke Piker sa...

Håret ditt er så fint og fyldig.

Solveig sa...

Pent bilde av deg og Twitter!

Anonym sa...

Du er ikke alene Linnéa. Jeg er også over middels fasinert av ting som glitrer. Tenkte faktisk her en dag at jeg skulle melde meg inn i AMSGE (Anonyme Men Stolte Glitter Elskere), men så fant jeg ut at det ikke finnes noe slikt. Så kanskje du og jeg skulle stifte noe sånt?

Av og til skulle jeg bare ønske at vi levde i en verden som var laget av kun glitter, og at alle sammen var enhjørninger. Alle enhjørningene skulle spise blomster og sommerfugler, og bæsje regnbuer. Hadde ikke det vært fint, Linnéa? Nå fikk jeg ståtiss.

Anonym sa...

Beste innlegget på lenge!

Ingvild :) sa...

Godt å høre, Linnéa! Usedvanlig bra innlegg, tror det må være alt glitteret :D

Anonym sa...

Har du egentlig reflektert over hvor ONDT det er å lime igjen lukene på en kalender du VET det ikke er gevinst på og så gi den videre til fuglen din?

Anonym sa...

enhjørninger som bæsjer regnbuer...??!
Hva har du røkt LIKSOM???
Ståtiss...? Har du tiss i det hele tatt??

Hilde sa...

You sparkle.

Anonym sa...

Vampyr i sollys!

huldra sa...

Låww jår raiting Linniiie <3

Anonym sa...

Agurk er billigere på sånne grønnsaksbutikker på Grønland tror jeg.

Stein er rar..men du Linnea, du er rå! Og Twitter er råest av alle.

Anonym sa...

ur puurdy

Anonym sa...

hei! kul blogg! du er kul!
vil du være superkul å lese vår blogg?
www.ttmedgt.blogg.no

Kine sa...

Jeg digger deg! :)
Du har virkelig talent for skriving!

Anonym sa...

Bloggen din er utrolig morsom Linnea! Virkelig dagens høydepunkt.

Solveig yo sa...

du ser ut som Maya Vik...............................
http://bloggfiler.no/spedersen.blogg.no/images/333041-8-1320233733561.jpg


bare du faktisk er kul

lise sa...

aner du egentlig hvor morsom du er?

Anonym sa...

Dæven døtte, du er bra!!!!!
Hvem er den peneste fotballspilleren du vet om?

Anonym sa...

Støtter du "Church of Euthanasia"?

Anonym sa...

eg digga bloggen din! Forsett med ærligheten din og det andre eg ikkje veit helt ka er! ;))

Anonym sa...

Hvor du jobber? trodde du hadde sluttet som baker

olviee sa...

stilen din er nydelig
øyenbrynene dine er syke! :O <3
GLITTER FOR ALLTID

Anonym sa...

SERRIØST! Skaff deg en hund. Du gjør jo ikke noe av deg så synes du kan passe på den søte hunden her jeg.
http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/annonse?finnkode=31667026

Linnéa sa...

A: Det er kanskje ondt å lime igjen kalenderen, men på den andre siden framstår jeg som sympatisk når jeg får besøk av folk som ikke vet sannheten.

Solveig: Gjøkke det, vøtt.

Peneste fotballspiller, det vet jeg ikke.

Hvorfor skal jeg ha hund? Jeg liker ikke hunder, og får ikke lov til å ha hund der jeg bor. Og gjør jeg ikke noe av meg? Hva vet du om det?

Anonym sa...

Seriøst, tenk deg så kjedelig det hadde vært hvis du hadde hett Linn.

Hennie sa...

Jeg synes du ligner skikkelig på modellen Jessica Stam! : )
http://25.media.tumblr.com/tumblr_lukhuaFygm1qbqqkho1_400.png, http://29.media.tumblr.com/tumblr_lukjwnijgP1qiawh2o1_500.jpg

Heidi sa...

http://hyperboleandahalf.blogspot.com/2011/10/adventures-in-depression.html

Anonym sa...

Heeey linnea! jeg gikk ved et uhell på den gamle bloggen din (eller ikke ved et uhell, det var bare en unnskyldning), men uansett; du smiler pa headeren din!! masse faktisk! så derfor ville jeg fortelle deg hvor fint smil du hadde. nå ble dette litt kleint, men kanskje du ble glad.

Linnéa sa...

Ja, hadde jeg hett Linn tror jeg kanskje at jeg ville ha tatt livet av meg.

Hennie: Det var hyggelig sagt.

Anonym: Hvilken gammel blogg?

Julie Elisabet sa...

Haha! linnea, du er genial!

Vincent sa...

Hahaha! "Nei nå sovnet jeg" - (med bildet av deg)

Jeg digger bloggen din. Den er morsom, ærlig og rett på!

www.studentklomser.blogg.no sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anne sa...

jeg liker bloggen din, du er virkelighetsnær, ingen rosablogger.
jeg prøver også å sove sånn som deg, men får ikke nok sovepiller om gangen, så i slutten av hver måned får jeg ikke sove, da pleier jeg lese bloggen din... hils twitter

Anonym sa...

For meg gjør det virkelig ingenting om du ikke blogger hver eneste dag eller hver time. Jeg gleder meg like mye over innleggene dine uansett når de kommer. Og det at det kan ta litt tid gjør at jeg gleder meg enda mer. Blir nesten som en julekalender.

Anonym sa...

Får man ikke sånn sykdom av agurk?
jeg er forvirret nå

Anonym sa...

Ja, du får sånn sykdom av å spise agurk ja!
Se bare på Linnea...hun spiste agurk en vakker dag i juni 2008...vi ser jo alle hva det førte til!
Moral: hvis du ikke vil ende opp som Linnea, IKKE spis agurk!!!

Maria sa...

det virkar som om du alltid har det jævlig. håpar dette gjer ting litt mindre dritt:
http://www.buzzfeed.com/catesish/awesome-birds

Kong Slafen sa...

Har en følelse av at Twitter ( Fuglen din) Ikke alltid er den skarpeste undulaten i verden.

Anonym sa...

takk for att du gjer daken min grå når eg er på jobb

Frida sa...

Du må blogge igjen snart. Det er høytepunktet i historietimene på torsdager!

kloning sa...

Hei.
Deg har jeg aldri hørt om før jeg leste på nrk.no nå.
Og jeg ble sittende så lenge på bloggen din, og siden jeg i utgangspunktet glemte å sette den dyre edamergulosten inn i kjøleskapet igjen, har den blitt stående ute ekstra lenge mens jeg har sitti her. Nå er den mørkegul og ekkel!

Jørgen sa...

Du er den fineste jeg vet om. Helt seriøst.

Anita sa...

Glede/gruer meg til den nye serien din kjenner jeg. Du er modig! Takk for alt du deler med oss.

Anonym sa...

Hei. Har samme fryseren/kjøleskap. Helt rævva.. Kan lage snøhule der om jeg vil. Vi fant nylig ut at det var en skuff der.. den hadde snødd bort. Tips?

Anonym sa...

grattis med egen serie!

William sa...

God helg :p

Linnéa sa...

Så vidt jeg vet blir man ikke syk av agurk. Jeg spiser en om dagen og har gjort det i mange år. Har heller ikke vært fysisk syk på mange år.

kloning: shit

Randi sa...

Siden du sperret for kommentarer på nyeste innlegg: Du er nydelig, du er sterk og du klarer deg! Du har kommet uendelig langt, og lengre kommer du deg. Det vil alltid være folk med syreskadede hjerner som vil rakke deg ned: dette er trossalt Norge, hvor janteloven like greit kunne stått i grunnloven.

Paulina sa...

http://nakedpassion.blogg.no/1322230694_jeg_spytter_p_deg_ver.html


les min blogg, den er lik din.

Kine Karlsen sa...

hehehe!! Jeg syns du er morsom!:)

Anonym sa...

Hei.
Kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver..

hodebry sa...

http://26.media.tumblr.com/tumblr_lu3r9p4wsa1qa0b6do1_400.jpg