29. nov. 2011

La Linnéa leve



Episode 2:





Via P3.

226 kommentarer:

Sophia sa...

Fikk lyst å gi deg et <3

Anonym sa...

Du er så modig som deler alt dette med oss! Jeg kjenner meg desverre igjen i problemet med å alltid måtte planlegge måltid og evt. alkohol. Det er utrolig slitsomt, og ikke verdt det. Jeg håper du aldri slutter å kjempe for å få det litt bedre! Men Linnéa, snuser du?!

E sa...

Tusen takk for at du deler dette med oss. Du aner ikke hvor mye det betyr, og hvor mange du hjelper med å være åpen om problemene dine, deriblant meg. Tusen hjertelig takk. <3

Lina sa...

Verdas finaste deg! Takk for at du gjer dette. Kunne ønska eg var like tøff som deg :)

hanna sa...

liker! du er tøff, og du tør å vise det. digger de krappe svarene tilbake og når du noen gang har et pittelite smil i munnviken men skjuler det raskt. også at du er ærlig på at alt ikke er like bra i livet ditt.

digger deg, du gjør min dag lysere med bloggen din (hvis det kan hjelpe på noe).

Runa sa...

Du er utrolig tøff! Tusen takk for at du deler dette med oss. Det betyr mye.

Linnéa sa...

A: Jeg snuser selvsagt ikke, jeg er bare litt rar i ansiktet.

Tiril sa...

<3

Anonym sa...

Håper du får det bedre snart, det er mange som setter pris på deg og er glad i deg. Husk det.

Anonym sa...

Det var ikke det at ansiktet ditt så rart ut, men det så ut som du tok ut en snus før middagen. Godt å høre, snusing er bare tull!

Eia sa...

Synes du er tøff og modig! Og utrolig pen :)

Anonym sa...

du er helt ubeskrivelig skjønn. jeg har så vondt av deg!

Anonym sa...

Disse videoene og i grunn siste skrevne innlegg er så fine! det er virkelig tøft og bra gjort at du tørr å være så ærlig på bloggen.

Adrian sa...

Håper jeg ikke fornærmer deg ved å si dette om vennen din, men han virker jævlig slitsom. Ser ikke ut som om han helt veit hva han driver med når han blir sånn småirritert over at en danskebåttur og en healingtime ikke gjør nytta for å knekke en tung depresjon. Jeg har vært i en veldig lik situasjon som deg, og hadde bare blitt jævlig pissed om en fullstendig ukompetent fyr dro meg med på noe jeg ikke tror på i det hele tatt, og i tillegg blir oppgitt over at det ikke hjelper.

Nevertheless, jeg liker deg veldig godt og syns det er kult at du ble med i denne serien. Selv fikk jeg diagnosen dystemi på et eller annet tidspunkt, men føler jeg har kommet en veldig lang vei. Satt i lang tid med håpløse depresjoner, kutteissues, selvmordstanker og angst, men kom meg ut av det. Så det er håp for alle. Man må bare klare å finne ut hvordan man kan snu tankegangen sin og oppfatte alt rundt seg, og ikke minst seg selv, annerledes.

Hilde sa...

Modig av deg! Veldig bra at du deler :) Og hadde jeg vært halvparten så pen som deg, hadde jeg vært overlykkelig!

Ylva sa...

Du er fantatsisk og verdifull, Linnéa.

Tale sa...

<3

Anonym sa...

Respekt.

(Du har lagt ut episodene i feil rekkefølge.)

SA sa...

Flink, vakker og tøff.

Silje sa...

Jeg håper du en dag blir lykkelig

silje sa...

så sterk og modig du er!! flotte deg <3

Johanne:) sa...

Tusen takk for at du deler dette med oss Linea! Du er UTROLIG tøff! Håper Andreas hjelper deg videre!

Ingvild sa...

Synes du og Andreas har så fint samspill!! Du er nydelig, Linnéa, takk for at du deler med oss <3

Anonym sa...

Dette var både underholdende og informativt. LIKER! Du er utrolig pen, forresten.

Anonym sa...

<3

sohrabi sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
tina sohrabi sa...

Uansett hvor negativ du er, hvor deprimert du er, hvor trist du er osv, så lyser du alltid opp dagen min når jeg ser at du har skrevet et blogginnlegg. Jeg elsker måten du skriver på, dagens høydepunkt.

Utrolig nok ser jeg opp til deg. Føler meg litt dum når jeg ser opp til noen som er to år eldre enn meg, men jeg gjør faktisk det. Jeg ønsker deg alt vel. Og alt kommer til å ordne seg, bare vent å se.

Du er en fin en du.

Anja sa...

Kjenner meg mye igjen i det du sliter med og snakker om. Jeg sliter periodevis med angst, og det har jeg gjort i mange, mange år. Setter stor pris på at du snakker så åpent om det som du gjør, det trengs.

Er svært nyskjerrig på de bakenforliggende årsakene til depresjonen og spiseforstyrrelsene dine.. Har liten tro på at du kan bli bedre uten å ordne opp i det tankesettet som førte deg til der du er nå. Jeg er glad du ser deg selv så godt som du gjør, og jeg har virkelig, virkelig troen på at du kommer dit en dag.

Mie sa...

Skulle ønske jeg bodde i Trondheim.. Fikk tilbud av P3 om å komme i dag i sammenheng med denne serien.

Du er tøff! :-)

Anonym sa...

<3

Anonym sa...

fyflaate hvor modig du er! Jeg beundrer deg, virkelig.

Mari sa...

Du er kjempefin Linnéa, håper du klare å se det snart <3

Anonym sa...

Takk for at du deler dette <3

Anonym sa...

Kjempefint at du tør dele dette med oss. Du er sterk linnéa.

Ingunn sa...

So modig du er! :)

kjersti sa...

Liker! Du er heldig som har ein kamerat som går sånn inn for å gje deg litt lys i livet. Stå på :)

Anonym sa...

Takk.

Prinsessen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Du er så vakker Linnéa. Du betyr mye for mange fler enn du aner, godt å se at du får hjelp. Har stor tro på at ting kommer til å se litt lysere ut for deg snart.

Lise sa...

<3<3 Kjenner deg ikke, men ble faktisk litt rørt av disse episodene. Gleder meg til å se videre.

ThisISmeThen sa...

Takk for at du deler! Haha... Har vurdert "healer" for mine psykiske issues selv faktisk, men i likhet med deg, sliter jeg litt med trua... ;-)
Ønsker deg alt godt <3

Anonym sa...

Likte programmet. Det var skikkelig fint :)

Anonym sa...

Takk for bloggen din. :)

Emma sa...

du er modig, linnea. viktig å vise at det er greit å ikke ha det så bra, selv om løsningene kanskje virker vel simplistiske i forhold til problemet. håper på at du på en eller annen måte klarer å komme deg ut av disse depresjonene, for depresjoner er noe dritt. masse kjærlighet<3

Ei du ikke kjenner sa...

Jeg syns du er helt fabelaktig og har så vondt av at du ikke er glad. Håper du en dag kan ta av alle støttehjula, kaste alle tablettene dine og trave inn i solnedgangen med Twitter på hodet. Til det skjer ska jeg stalke deg litt hver dag og krysse fingrene.

Anonym sa...

Du er bare helt utrolig. Mye modigere enn jeg noen gang vil bli..

Anonym sa...

Flott blogg, men hvor får du bestillt fat free pringles fra??? Har leita lenge..

Anonym sa...

Dette står det respekt av. Har fulgt bloggen din lenge men var lærerikt å se disse episodene. Masse lykke til og stå på. Du er sterk.

Anonym sa...

vil bare si hvor utrolig tøff du er som velger å være så åpen om psykiske problemer. når jeg ser disse videone blir jeg rørt og får bare lyst til å hjelpe! det er fantastisk at du har en venn som prøver å hjelpe deg. Lykke til videre, ønsker deg alt godt resten av livet!!

Anonym sa...

Ja hvor mange kcal er det i pringelsen?

Anonym sa...

http://www.facebook.com/pages/La-Linn%C3%A9a-leve/254560084599683

Anonym sa...

du er en del av hjertet.

Mira sa...

Du er fin du, så jævla tøff. Takk for at du er du og viser det frem til resten av verden. Jeg håper du klarer å komme deg ut av dette en dag. Og jeg føler meg spiseforstyrret når jeg lurer på hvor du har kjøpt Pringles'ene. Men okei.
Vanskelig å vite hva man kan si, men jeg beundrer din åpenhet stort.

Anonym sa...

Du treffer meg midt i hjertet Linnèa! Haters gonna hate. Jeg heier på deg :)

Helga sa...

Du er heldig som har ein slik venn. Det er meir enn mange har. Også er du modig som er med på det.

Martine Johansen sa...

Jeg må bare få sagt hvor utrolig modig du er. Depresjon er noe vi to dessverre har til felles. Jeg skulle ønske den kunne dø hos oss begge. Vit at jeg tror du er her i verden av en grunn. En meningsfull grunn! Du er verdt enormt mye og jeg skulle ønske du så det selv. Hadde det gått an å gi deg en klem gjennom skjermen, så skulle jeg gjort det nå :)

Elin sa...

GO LINNÉA! Du står frem som et stort forbilde for mange av oss :)

marielle sa...

du er utrolig heldig som har en så god venn!!!!

Anonym sa...

du er veldig modig, også utrolig pen! har samme problem, takk for at du viser dette, det hjelper meg faktisk! husk, du er fantastisk!

Oda sa...

Jeg mener alt jeg sier til deg nå:
Det var flott å se deg smile! Du er et vakkert menneske. Jeg tror du klarer å overvinne denne depresjonen. Jeg skulle gjerne gitt deg en klem!


Vær snill å ta dette til deg, its all true! :)

Anonym sa...

Jeg synes du er utrolig tøff, det var veldig fint å se deg smile, du er så pen og vakker! :-)

Linda sa...

Du er tøff Linnea! Jeg har selv deprimert, men ikke i samme grad som deg. Håper det går bedre etterhvert med deg =)

Anonym sa...

Du er så modig! Stå på, dette klarer du <3

Anonym sa...

Du var flink som ble med på danskebåten på så kort varsel. Håper dere lager masse mer av den serien.

Anonym sa...

Du er nydelig vakker!

Anonym sa...

Kjempefin serie! Håper du får det bedre etterhvert. Jeg vet ikke hvor filminteressert du er, men kanskje du ville like Woody Allen-filmen "Hannah and her Sisters". Handler (bla) om en fyr som ikke ser noen mening med livet, men finner til slutt ut hvorfor livet er verdt å leve likevel. Nå ble du vel nysgjerrig? :)

Anonym sa...

Dette rører noe dypt i meg Linnea! Ønsker deg alt godt videre. KjellV

Anonym sa...

Sterke menneske.
Håper dette kan hjelpe deg like mye, som du har hjulpet andre. Du er et stort selvbilde, vær stolt av deg selv. Ønsker deg alt godt, skjønne deg.

Anonym sa...

Har sett filmene minst ti ganger nå, og jeg er på gråten! Synes det er så modig det du gjør at jeg blir skikkelig rørt og inspirert av deg. Heier på deg Linnea!

Anonym sa...

du er fantastisk! kan ikke helt si at jeg vet nøyaktig hvordan du har det, men jeg sliter med det samme som deg, bare i en mindre grad selvfølgelig. håper du en gang blir kvitt all negativitet rundt livet, du fortjener det!

Anonym sa...

Wow det er jo faktisk litt liv i deg jo jenta :D godt å se at du faktisk kan kose deg og smile litt :) Fantastisk bra :D Lykke til videre.

Anonym sa...

Seriøst Linnea. Jeg blir helt satt ut av deg. Er det mulig å være så åpen, men likevel så ærlig?

Selv om du ikke skjønner det selv så er jeg sikker på at du gjør verden til et bedre sted! :)

Jeg fatter ikke hvor du tar det fra, men jeg beundrer måten du takler livet på! jeg veit du sliter, og at du sikkert ikke er enig og at du tror at livet går under snart.. men det gjør ikke det. stå på! Jeg kommer aldri til å slutte å lese bloggen din eller like deg. hvis det gjør deg et gram lykkeligere eller gir deg det nærmeste du kommer et smil - så er jeg fornøyd!

Keep up girl! Jeg heier på deg!

Ps: jeg er ikke stalker eller noe, kanskje litt gal. men veldig glad for at slike som deg finnes! :)

Ha en strålende uke - og gratulerer med premieren på ny serie ;)

No hoe sa...

LOL
.

AKA
.

Lots Of Love
.

<3

Marte sa...

Gleder meg til neste episode. Har sett fram til dette lenge nå:=) skulle bare ønske snuttene var enda lenger. som en film!! føler det litt som deg, om derfor deilig å se at jeg ikke er alene. Kult at du deler dette med oss lesere.

Pernille Ulrikke sa...

du er fin og modig.

Anonym sa...

Jeg har vært under bunnen. Mot vinteren blir det alltid verre.

Men i det siste har jeg lest masse positive dritttekster, og sagt "pfft, bare fordi jeg endrer innstilling blir ikke livet mitt mer verdt å leve".

Men i dag, den 29.11.11 våknet jeg og tenkte at alt var helt greit.

Det at jeg er en av de som jeg vanligvis hater plager meg, men det er jo bra. Jeg vil jo bli frisk. Jeg bare liker ikke sånn jeg blir som frisk. Men det får jeg ta en annen dag, i starten skal jeg bare stå opp å være glad for at alt er helt greit.

Da jeg så meg i speilet tenkte jeg tilogmed, "men hvafaen, ser jeg sånn ut? Dette er ikke da ikke så ille!?!"

Da snøen kommer går det sikkert over. Jeg vet ikke.

Jeg håper du kan våkne en dag og innse at alt er helt greit. Det føles ganske godt på en måte, samtidig feil.

Vi elsker deg, hilsen Norge.

Marianne sa...

ikkje gi opp livet Linnéa! Du ska klara deg!!

Anonym sa...

Du er modig som deler dette med oss! Jeg slet lenge med mange av de samme tankene, men etter flere år kom jeg meg gjennom det! Det er håp, Linnea <3

Elena sa...

Linnéa. trykkpålinkentrykkpåden. http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/63914_174716802552232_154436924580220_486975_4489437_n.jpg

Anonym sa...

Linnea, du er nydelig! Utrolig tøft av deg å være med på dette. Jeg synes du er sterk som faktisk står frem og sier at du ikke har det bra. Skulle ønske jeg var like sterk som deg. Stå på videre!

Anonym sa...

Hvor bestiller du Pringlesen fra! :O

Anonym sa...

<3

Scarlett sa...

Jeg vet at du sikkert driter ganske hardt i hva jeg sier, eller i hva noen som helst sier. Men de over har faktisk rett. Du er utrolig modig og tøff som fremstår sånn. Og jeg vet det er en måte å prøve å hjelpe deg selv på, men du hjelper samtidig så utrolig mange andre også! Og Linnea! Du er vakker, du virker kul, og jeg er helt sikker på at du er en utrolig flott person om man kjenner deg! Og mest av alt! Du har en perfekt kropp! Du er tynn og slank, men du trenger virkelig ikke å bli tynnere! Når du gikk på gata i den første videoen, så hadde du de fineste beina!
Jeg ser virkelig opp til deg, og jeg håper at du en dag våkner opp, og innser at du er perfekt akkurat som du er! Jeg håper at du begynner å slippe folk inn på deg, og etterhvert kanskje finner en å dele livet ditt med. Vet det høres jævlig tragisk ut, men jeg håper faktisk det for deg! Du fortjener det mest av alle!

Zed sa...

Årner seg.

Anonym sa...

Hvor mange kalorier er det i et rør / en boks ting med fat free pringles? Det er vel en del kalorier i det selv om det er fettfritt? Synes de burde få det i Norge og, uansett.

Lisa sa...

Bra serie!

Maria Victoria H sa...

Linnéa!
Du er så flott! Jeg håper du en dag kan se hvor nydelig og smart og morsom du er. Vit i hvertfall at jeg synes du er gull verdt.
Jeg tror det er veldig mange som vil finne hjelp og lysglimt i denne serien. Utrolig modig tiltak!
<3 <3 <3

EleeeZa sa...

E heia på deg <3

Anonym sa...

ønsker deg alt godt.

Anonym sa...

Jeg ønsker deg alt godt Linnéa! Håper du finner noe eller noen som kan hjelpe deg. Du skal i alle fall vite at til og med helt random personer syns du er nydelig.

Erika sa...

<3

Rosa (faktisk) sa...

Selv om det er snillt av han Andreas å hjelpe deg, vedder jeg på at det er irriterende at han alltid spør deg hvordan du har det fra en skala av 1 til 7. haha. syns du skal treffe meg jeg så kan vi sitte å spise fettfri mat og deppe over de tåpeligste tingene (av og til er det det som må til). men så bor jeg i stavanger da. og dialekten vår suger, så da tenker jeg du sier nei. hahha uansett, liker serien jeg :)

Anonym sa...

Alt handler om din egen frykt! Din frykt for å ikke være perfekt eller gå veien for å bli perfekt! Du trenger ikke hjelp! Jeg trengte ikke hjelp den gangen jeg holdt på å ta mitt eget liv og ble tvangsinnlagt på psykiatrisk avdeling. Jeg måtte bare tvinge meg selv til å se lysere på livet. Se en fremtid. Hvis du ikke engang klarer å tvinge deg selv til å se lyst på noe som helst, så la vær å klag til hele verden om at du har det så jævlig. Alle sliter, det handler bare om hvordan man takler motgang! Lykke til videre. Du kommer aldri til å blir perfekt, det kan ingen bli. Så forventningene til deg selv bør jekkes ned. Masse lykke til videre.

Tonje

M. sa...

Fy faen til mas på han fyren om healing! Hva blir det neste? Homeopatipiller? Astrologi? Askeavkok?

Anonym sa...

<3

FrkFrang sa...

Linnea, hvordan klarer du å være så sterk? Selv om du ikke ser det selv og føler det selv, så er du et skinnende lys for andre. Du viser at du er sterk selv om du er langt nede! Man finner styrke i motgang vettu! Stå på!

Anonym sa...

u go girl! Håper noen av metodene for å lyse opp dagene dine hjelper litt.

Anonym sa...

Takk for at du gjør dette!

Heidi sa...

Hei :) Jeg ville bare si att jeg har gledd meg til å se serien din, blei definitivt IKKE skuffa, du viser så variabelt innhold av deg selv både i form av tekst, og nå i en serie, det er ett helt genialt konsept dere har kommet frem til, og ELSKER det når Andreas spør deg hvor i skalaen fra 1-7 du befinner deg på i visse situasjoner, gir oss seere en indikator på hvor du er i humør skalaen, og hva du definitivt ikke liker.. GENIALT

Gleder meg til å følge med videre

(Det er selfølgelig trist att du sliter med depresjon, det er ikke noe gøy, men dette hjelper kanskje andre som er i "samme" situasjon som deg)

Takk :)

Mor sa...

Stolt av deg, jenta mi <3

hoydepunkt sa...

Linnéa, jeg sier det igjen: du er sterk, du er tøff. jeg heier på deg.

Ingrid S. sa...

Stå på, Linnea. Du er fantastisk, og jeg har troa på deg! Klem fra Ingrid.

Vilde sa...

Oddsen for at du leser dette innlegget er kanskje liten. Og oddsen for at det kanskje går inn det ene øret og ut det andre er kanskje stor. Jeg har lest bloggen din nesten fra da du startet, men aldri kommentert. Du er virkelig fantastisk vakker. Både på utsiden og innsiden. Du er utrolig morsom, og har fått meg til å le maaange ganger. Jeg håper virkelig alt ordner seg for deg. Det fortjener du. Livet har så mange store og små gleder, og jeg håper du en dag ser de. Jeg tror på deg! :)

Anonym sa...

Blomster ,glitter , Twitter. Det er noen skritt mot å glede seg over de små tingene i livet det. :)
OG:
Den onde kommentaren og det elendige mottoet til Kate Moss kan du PUTTE I EN DÅSE !
Du ønsker hvertfall ikke å ha det som du har det og later ikke som at det føles bra heller! Dermed er du et godt forbilde (som få.)

Siv sa...

så fint å sjå deg smile. du e kjempetøff, linnéa! fantastisk

pernille sa...

Du er fantastisk. Jeg håper sånn at du har noen gode dager inimellom, og at de etterhvert kan komme oftere.

Anonym sa...

jugepave pipelort! du tok ut en snus før maten.
tanker etter å hatt sett programmet:
1. du har veldig fin øyenfarge
2. du er veldig fin når du smiler

Falkeblikk sa...

Den observante seer ville lagt merke til at hun tygger tyggegummi nesten hele tiden. Ergo, en tyggis blir pakket inn i servietten før måltidet inntas.
På forhånd vær så god.

silje sa...

Ville bare takke deg for at du er så åpen og modig. Selv om du ikke har det så bra er du et forbilde for mange, og du viser at man er ikke alene om å ha det vondt.

Stå på, jeg liker deg.

CC sa...

For alle oss some sliter med vekten, og da mener jeg at at man har ti kilo+ kg f or mye, ikke spiseforstyrrelser er det motto til kate moss veldig inspirende.

Du er utrolig tøff Linnea, jeg kommenterer aldri her fordi jeg tenker at du ikke bryr deg uansett. Men just in case, jeg synes du er flink. Jeg kan relatere meg veldig til hvordan du føler det, veldig deilig å høre noen sette ord på ting jeg føler som jeg ikke klarer å sette ord på selv. Gjør at jeg føler meg mindre alene.

Annie87 sa...

Vil bare, som så mange andre her, si at selvom du kanskje ikke liker deg selv hele tiden, så er det utrolig mange andre som liker deg! <3 For den du er, og for at du er så ærlig og åpen når det kommer til temaet psykisk helse. Det er til hjelp for mange. Håper du snart klarer å se hvor flott du er :)

julie anett sa...

<3

Elise sa...

Vet du hva? Jeg blir så utrolig kvalm av deg. Du burde skjerpe deg, virkelig. Jeg synes det er en skam å være så bortskjemt og utakknemlig som deg. Hvis du virkelig har det så jævlig foreslår jeg at du tar selvmord eller bytter plass med noen andre her i verden. Siste gang jeg er her inne. Jævla drittunge.

Lene sa...

Kan noen slette kommentaren til Elise?? Makan til blåst kvinnfolk! Gi ho en depresjon og la ho få smake på håpløsheten selv.

Flott serie. Bloggen og ditt åsyn lyser opp hverdagen. Du er ærlig, modig og et bra menneske. Nå må du bare lære deg å ta i mot komplimenter da, for folk mener det vettu. Du har stor verdi for andre, enten du liker det eller ei!

Anonym sa...

Stå på linnea, vi digger deg.

Anonym sa...

Utrolig sterkt! Du er veldig modig, takk for at du tør å være så åpen! <3

zena zuza sa...

Props!

Arne sa...

Tøft av deg å stille opp på dette Linnea, og veldig fint gjort overfor alle andre som sliter med tilsvarende problemer.

Imponert!

Linn´s blog sa...

Kanskje du trenger en retning i livet ditt? Mit råd: Utnytt de mulighetene som kommer til deg. Prøv å få deg en jobb som du synes er kul og interessant. Det er vanskelig å nå helt opp, men ingenting hjelper på mer enn å ha noe interessant å jobbe med i hverdagen! Og veien dit er også interessant. Les: http://inniarbeidslivet.weebly.com/

Elise sa...

Hun tok vel ut tyggis, ikke snus? hah :p Liker bloggen din veldig godt :)

Liten jeg? langt ifra.. sa...

En liten hilsen i form av noen låter:

Fra et band som heter SKILLET:
- http://youtu.be/omuYo49_SOQ
- http://youtu.be/jP0Ne9aW7UI
- http://youtu.be/T6uiijYqXnI

..og fra FLYLEAF:
- http://youtu.be/-d3RYW0YoEk
- http://youtu.be/xN0FFK8JSYE

Få med deg tekstene!
Tegn til liv, kanskje..?

Marte sa...

Jeg tror heller ikke på healing, men ho dama hadde en utrooolig behagelig stemme som gjorde at jeg slappa av noen minutter der :) hehe

Vilde sa...

For what it's worth så syns jeg du faen meg har mye bra på gang i deg sjæl uavhgengig av iddioter som har behov for å fortelle deg noe annet (cf. forrige post). Rock on som best du kan, Linnéa!

Friflyger sa...

Imponert over at du klarte å holde deg alvorlig mens denne healingpersonasjen holdt på...

BTW: prøv fallskjermhopping! beste medisin for alle sjelesår :D
Lykke til.

Julie sa...

Du er tøff Linnéa! Stå på!

Anonym sa...

Du er kjempemododig! Stå på!

Hege sa...

<3 Linnéa.. Jeg heier på deg. Du er vakker.

Anonym sa...

Fint. Ikke mer å si.

Inga sa...

Jeg heier på deg, Linnéa.

Ellenmr sa...

I like. LEV!

Hanne sa...

Herlig! Veldig bra du deler dette med oss! Stå på! :)

Don sa...

For en jævlig irriterende fyr!!!!!!!! Hadde blitt fly forbanna om jeg skulle ha en sånn halvgay fyr hengende rundt å spørre hele tiden om jeg var deprimert og å si 1-7 hvordan jeg følte meg.

Uansett klemz til deg.

Live sa...

Du er modig. Dette klarer du

Siw Linda sa...

Du er så ærlig, og jeg liker det. Uansett hva du selv synes, så syns vi andre at du er utrolig nydelig. Jeg synes alt godt om deg i grunn, og disse seriene er det beste som har blitt laget på lenge.

<3

Karoline sa...

<3
Du er modig, Linnea. Du må ikke dø. Har du forsøkt elektrosjokk-behandling før? Har jobbet på psyk., god effekt for mange.

Lykke til, gleder meg til neste episode!

Anonym sa...

Å se på deg er som å se på et barn i trassalderen. Det er på ingen måte meningen å være frekk, men hvis du hadde sett rundt deg hadde du kanskje merket at du er en oppegående ung kvinne, med mange muligheter. Du har muligheten til å skape deg et kjempeflott liv. Tenkt at noen i det hele tatt gidder å filme at du er deprimert! De aller fleste lider i stillhet. Du har 1000vis av ukjente mennesker som følger med på deg og ønsker deg alt godt selv om de ikke kjenner deg. Det må da bety noe? Prøv å se ting litt i perspektiv, ikke gjør motstand mot det som er. Hvis du setter ditt liv/din eksistens i forhold til hvordan mange andre mennesker lever, så kan du kanskje se hvor mye ditt eget liv er verdt. Prøv å være takknemlig. Og nei, å tenke at andre har det værre enn deg gjør ikke livet ditt bedre på noen måte, men det burde gjøre at du klarer å se ting i perspektiv.. Til en viss grad må man prøve å dra seg selv ut av dritten, ingen andre kan gjøre det for deg. Når du klarer å reagere med glede over en såpass triviell ting som blomster, så må det finnes noe her i livet som gleder deg. Oppsøk det!

"Dont´t feel sorry for yourself - only arseholes do that".

Anonym sa...

Tips: dra til et annet land og gjør frivillig arbeid! Så kan du se ting i perspektiv, og tenke på noe annet enn deg selv. Man ender opp med å bare traske rundt i sitt eget hode når man er deprimert.

Eli sa...

Du er rå!

og til alle dere som sier hu bør skaffe seg perspektiv; ekke sånn det funker med depresjoner, det er litt mer alvorlig enn som så!

Annika sa...

Det er tydelig at enkelte som kommenterer, ikke har et snev av peiling hva depresjon dreier seg om. Og det...provoserer meg.

Uansett.

Vil bare si at du er tøff, Linnea. "Det skal mye styrke til for å innrømme at man er svak."
Takk for at du deler! :)

chobogamer sa...

chill kompis han der da sympatisk type :P

linnea er søtest <3

lev vel

Anonym sa...

Jeg syntes du er skikkelig modig!! Stå på, det her klarer du :D

Anonym sa...

Jeg har slitt med depresjon og angst i snart fire år nå, og på den måten skjønner jeg deg jo veldig godt, men please! Du er over 20 år og oppfører deg som en sutrete drittunge. Blir enda mer deprimert av å se det selvopptatte tryne ditt sutre sånn. Hvordan du klarer å leve med deg selv er helt utrolig, spesielt med tanke på spisevanene som du må ha "kontroll" over. Som en skrev ovenfor her, jeg skjønner ikke at de orker å filme dette.

Misforstå meg rett, jeg ønsker deg alt godt. Du har gitt uttrykk for tidligere at du ikke takler kritikk, så håper du ikke tar for tungt på det jeg skriver her.

Sofie sa...

håper du får det bedre snart! :D

Hanna sa...

Kjære Linnéa,

takk for at du setter et ansikt på det så mange sliter med. Takk for åpenhjertigheten. Takk for at du tør å snakke om at man ikke har det bra. Ønsker deg alt godt.

Rebecca sa...

Syens det er fantastisk at du setter det å være deprimert i et ordentlig lys uten å pynte på det. Unødvendig av folk å kommentere at du ikek skal sutre sånn og at du spiller mer stakkarslig enn hva du er. Depresjoner fungerer forskjellig på alle og i hvertfall for noen som ikke er depresive blir det helt feil og sitte å kritisere deg for det. Ingen andre enn du vet akkurat hvordan du har det. Stå på, bloggen din er fantastisk! Håper du føler deg bedre.

Anonym sa...

Har lest bloggen din ganske lenge nå. Er blitt ganske glad i deg! Håper ting snart blit en 7'er for deg :)

Elin sa...

Jeg sitter her med to tårefylte øyne. Du er så vakker, så indelig vakker... det er så vondt å se deg ha det slik. Grunnen til at det kom et par 100 tårer er fordi jeg kjenner meg veldig igjenn. Og det var faktisk godt å se en som er i samme båt... til tross for at jeg skulle ønske at du hadde det mye bedre! For du fortjener kun godt.

Jeg er heller ikke glad i livet, vet ikke hvordan jeg skal finne utveien av dette mørket.

Jeg håper så inderlig at du finner gleden i livet, og at du ikke får skyldfølelse av å kjenne på glede. For du fortjener det!

Jeg begynte faktisk å skrive blogg etter at jeg fant din blogg... Det hjelper meg noe, men det blir jo en veldig deprimerende blogg. Du har mer humor, til tross for mye sorg...men, jeg beundrer deg. Og at du la ut dette var veldig fint, veldig godt for meg og garantert for flere!

Tusen takk Linnea!

Anonym sa...

Vet ikke hva jeg skal si annet enn at jeg er dypt rørt og håper du kommer deg til 7'ern! :)

Anonym sa...

Jeg blir så trist av å lese at du har det sånn. Jeg er også deprimert, og vet at det er umulig å se lyst på livet til tider. Men du er fantastisk! Du er en av de vakreste menneskene jeg noensinne har sett! Du er smart, kreativ og veldig, veldig morsom. Du er et fantastisk tilskudd i verden! Jeg håper at du kommer deg igjennom depresjonen slik at du kan se deg selv realistisk, for du er fantastisk! Går du forresten på medisiner? Det har hjulpet meg enormt. Før medisinene kom jeg meg ikke ut av senga engang. Men nå klarer jeg å ta en dag av gangen uten å bekymre meg sånn over hvor grusom og hjelpesløs jeg er.

Anonym sa...

it's never too late to be who you might have been

Anonym sa...

Godt å se at man ikke er alene. Ofte føler jeg at livet kommer til å bli et langt mareritt å komme gjennom. Alt føles så meningsløst, og det meste er bare et ork. Jævla folk som driver og smiler hele tida. At dere ikke kan drite i den falske smilinga. Ha en fin kveld.

Anonym sa...

Sterkt gjort av deg, Linnéa. Takk for at du er deg!

Vonny sa...

Jeg synes at du er så utrolig tøff, jeg. Det forrige innlegget er det beste du har skrevet, og du har aldri vært vakrere enn det du er i vignetten til nen nye nett-serien.

Tøff og vakker :o)

Elin sa...

Nå ser jeg ofte kommentarer hvor folk sier at du, Linnéa, lyser opp hverdagen deres med bloggen din. Og for å være helt ærlig, veit ikke jeg om jeg hadde blitt så glad av å få høre at folk ler og gleder seg over en blogg hvor jeg hadde skrevet om mine psykiske problemer? Greit nok.

Jeg ser på denne bloggen fra perspektivet til en person som også sliter. Jeg har vært i dype depresjoner, og det går veldig opp og ned. Jeg forstår deg. Jeg forstår det at du ikke vil snakke med folk, se folk, høre folk. Bare sove.
Sier bare lykke til Linnéa. Håper du kommer deg ut av det.

ida sa...

jeg synes du er vakker. og ikke minst utrolig sterk. takk for at du deler det her med oss

<3 hjerte til deg

Anonym sa...

Blir så kvalm av noen av kommentarene over her. Hvorfor er det så vanskelig å tie stille om ting man ikke har noe peiling på?

Nå vet ikke jeg hva Linnea føler sånn sett, men jeg har selv slitt/sliter med depresjoner, og ja, jeg vet at det finnes folk som har det verre. Tanken på det gjør at jeg føler meg enda mer som en bortskjemt drittsekk. Hvorfor skal jeg sitter her å syte liksom? At jeg er såpass heldig at jeg har blitt født i Norge og har en god mor som prøver sitt aller beste for at jeg skal ha det godt, men alikevel klarer jeg ikke nyte livet mitt. Alikevel gleder jeg meg til den dagen jeg skal dø.
Tror du dette er noe man velger frivillig?

Jeg skulle gjerne dratt til utlandet for å gjøre frivillig arbeid, som en kommenterte over, men jeg tør ikke, for plutselig får jeg panikkanfall/angst, btyter totalt sammen og ikke aner hva jeg skal gjøre med meg selv. Jeg vet aldri når dette skjer, jeg får ingen advarsler.

Mennesker er forskjellige, selv om du har selv slitt/sliter med depresjoner, så vet ikke du hvordan et annet menneske reagerer, kanskje du er sterkere enn andre?

Det er ikke bare å knipse med fingrene så er alt borte.. Man kan late som og klistre på et falsk smil, men det hjelper ikke når du kommer hjem og ikke aner hva du skal gjøre med deg selv.

Anonym sa...

Du er vakker<3

Anonym sa...

hvordan begynte spiseforstyrrelsene, kan du fortelle, har lyst å prøve det.
<3

Sandra sa...

Respekt!

Erik sa...

Veldig bra.

Den vekslingen mellom råskap og sårbarhet som du viser, treffer midt i mellomgulvet.

Og dette vet du sikkert nå: Ballrom er ikke for sarte imuforsvar

lisa sa...

HELLO SEXY

Liker serien godt. Blir litt følsom, men det er visstnok greit. Gleder meg til å se mer.
<3

Anonym sa...

TAKK, Linnèa!

Ina sa...

Jeg synes du er utrolig tøff som åpent tør å snakke om problemene dine på tv! Håper du får det bedre snart:-) Digger forresten bloggen din. Du burde bli forfatter/programleder/stand-up-komiker, eller noe annet spennende. Virker som du har mange talenter i hvert fall.

Anonym sa...

Linnea, du er fantastisk!

Anonym sa...

Du er nydelig! Jeg kjenner meg velidg igjen, men jeg har heldigvis det mye bedre nå, det håper jeg du også får<3

Maren sa...

Du virker så fantastisk! Får lyst til å le, og bare kose meg når jeg leser bloggen din! Så flott at du er åpnen om dette, uansett om du er "tvungen" til det! Du ser helt nydelig ut forresten!

Åse sa...

liker. du e fin.

Anonym sa...

Du er så utrolig tøff. heier på deg! håper du legger ut de andre videoene også. :) heia linnea!

Anonym sa...

Takk for at du gjør det du gjør, jeg håper du klarer å ta til deg hvor fantastisk sterk du faktisk er! Jeg er med deg, og om det er slik for deg at det andre sier går rett igjennom, håper jeg du etterhvert kan skjønne at du er nydelig!

Anonym sa...

Vurdert elektrosjokk?

Anonym sa...

<3

Elin S sa...

Du er tøff!

Anonym sa...

Fikk lyst til å gi deg en klem

Anonym sa...

De som kommenterer negativt om din "adferd" har ikke peiling på psykisk helse! Depresjon og angst er ikke adferdsproblemer, men en lidelse! Man er i en boble som er VANSKELIG å komme seg ut av, uansett hvor priviligert liv/eller ikke man har. Psykisk sykdom har ingenting med hvor mye ressurser eller intelligens eller bakgrunn eller klokskap, osv. man har. Hvem som helst kan rammes av depresjon! Noen er selvsagt mer utsatt enn andre, men alt i alt, hvem som helst.
IKKE si til en med depresjon: "sjerp deg!" eller "tenk på andre som har det værre enn deg" Da blir man bare trukket mer inn i depresjonen. For hver gang noen antyder "sjerp deg", faller ens selvtillit noen hakk ned.
Sånn er depresjon, og de som ikke vet hva det er bør lese noen fagbøker før de uttaler seg.

Anonym sa...

Takk Linnea! :)

Anonym sa...

Hei! Noen har stjålet bildet ditt og laget profil av deg på facebook! Sjekk denne linken!! http://www.facebook.com/profile.php?id=100003245551378&sk=wall

Vilde sa...

Hei! Fin serie og jeg liker bloggen din utrolig godt. Det er faktisk den eneste bloggen jeg gidder å lese. Sikkert litt fordi jeg også, som uendelig mange andre i dette kommentarfeltet, har mye til felles med deg. Jeg er også deprimert og sliter med rester av en spise forstyrrelse jeg hadde fra jeg var 14 til jeg var 19. Helt ærlig (du vet sikkert dette veldig godt, men:) jeg tror ikke du kan komme deg over depresjonen før du blir bedre av spiseforstyrrelsen. Man er ikke frisk bare fordi man har nådd tilnærmet normalvekt. Jeg sier ikke at du trenger å bli feit, men jeg tror helt ærlig at mer fleksibilitet på matfronten vil gjøre livet ditt mye bedre. Og kroppen tåler det! Et liv styrt av maten er intet liv, spør du meg. Du kan slippe litt på kontrollen uten at alt raser, jeg lover deg. Kontrollen over maten er en illusjon på kontroll over livet. Du vet sikkert alt det her, og jeg hater å være belærende. Jeg synes bare det er rart at ingen andre har påpekt hvor begrensende det virker for deg. Skulle så gjerne ha snakket med deg. Uansett, du er rå! Stå på videre!

Maria sa...

Sånn! Da har jeg lest hele bloggen din så langt. Den har vært kjærkomment pausemateriale i eksamenslesingen din. Synes du er veldig flink til å skrive og det er kjempetøft av deg å dele alt du gjør med oss. Håper du får det bedre i fremtiden. Jeg kunne sikkert sagt mye mer, men det har jeg ikke tid til akkurat nå. Bare én siste ting til alle dere som ikke liker bloggen til Linnéa og/eller legger igjen sårende kommentarer: Finn dere en annen blogg å kommentere, eller aller helst hold kjeft! Dere fortjener virkelig utseendet deres.

Linnéa sa...

Tusen takk for alle fine kommentarer, og beklager til dere som ikke får muligheten til å bli hørt i deres ynkelige forsøk på å fortelle meg at jeg bare er en sutrete drittunge. Mamma rensker opp før jeg rekker å lese det.

Dersom man vil påstå at man bare kan ta seg sammen og slutte med å være deprimert, skal man selvfølgelig få påstå det, men det understreker bare uvitenheten deres rundt en depresjon.

Andre som måtte ønske meg død etc: Ta det med ro, før eller siden skal jeg dø, og det skal dere også, i tillegg alle dere kjenner. Jeg kan ikke garantere noen at jeg tar livet mitt innen det neste året, for deres ønsker om det utløser dessverre kun en motsatt effekt - å måtte leve så lenge som overhodet mulig utelukkende for å plage dere.

Det er bare en serie, og dere har antakeligvis glemt deres vrede allerdere om et par minutter. Ta vare på dere selv.

Anonym sa...

FINE LINNEA!!

Anonym sa...

Flott serie!

Oda sa...

Linnéa <3

Det er sant som du seier. Folk har ikkje greie på kva dei snakkar om. Sjølv om ein skulle ønske det aldri så sterkt, så er det ikkje berre å "dra seg opp av gjørma" og gå vidare i livet. Ein er ganske stuck når ein først har havna der.

Som om det ikkje skulle vere ille nok, så blir ein alltid påminna av "vanlege" friske folk kor egoistisk og sjølvsentrert ein er. Kor "unødvendig" det er å vere så negativ og sjølvdestruktiv.

Har det aldri streifa dei at det faktisk ikkje er frivillig? At det siste ein ønskjer er å bruke enda meir tid på å tenke på seg sjølv, men alikevel så vender alt tilbake til deg? At ein skulle ønske ein kunne glede seg over dei små verdiane, men at ein ikkje føler begeistring for noko som helst? Den einaste pulsen av liv eg sjølv kjente da eg var deprimert, var den kontrollen eg hadde - på mat, på timeplanen, på alt, og det einaste eg følte var sjølvhat og smerte. Eg tenkte ekstremt mykje, diskuterte mentalt med meg sjølv opp og i mente.. men kjenslene var berre mørke uansett.

Ein ser ikkje lys i enden av tunnellen før ein har fått skikkeleg drahjelp, og har kome seg så langt opp at ein klarer å sjå ned på det stadiet ein var før, og vite at ein har kome seg eit lite skritt vidare. Det er verkeleg ikkje så enkelt som folk skal ha det til. Verkelegheita er mykje meir kompleks enn det ein "normal" person kan tenke seg til. Ein må ha vore nedi grøfta for å vite korleis det er der.

Takk for denne serien, Linnéa <3 Takk for at du er du. Eg ønskjer deg alt godt vidare, håpar du får tilstrekkeleg og god nok hjelp! Klem :)

jan erik neset sa...

http://purpleladida.com/?p=2982 et veldig bra innlegg skrevet om de idiotiske kommentarene du har mottatt.

Anonym sa...

Vet akurat hvordan du føler deg, dessverre!:( Stay strong<3

Anonym sa...

Du er så tøff

Anonym sa...

Hei :) Har lest bloggen din noen år nå, og først etter dette blir jeg fan på facebook (selv om presset fra din side til tider har vært stort, har jeg klart å motstå). Men nå skal hele verden (les mine få facebook venner) få vite at jeg liker deg!

Du er en fin person.

Anonym sa...

Klarte ikke å bli fan alikevel. Superlol. Hvordan går man frem?

Hilsen anonym 3:12 PM.

Anonym sa...

du kan jo ikke blande sammen komikk og depresjon. hele greia ble jo bare tragiskt og latterlig.

Ulrikke sa...

<3

Anonym sa...

Du er så bra! Men hun healerdama må jo være helt på feil planet. Klinisk depresjon er vel en kjemisk ubalanse i hjernen (?), og hvordan skal hun rette på den ved å la hendene danse over kroppen din? Jaja.

Frøken K

TineSF sa...

wow! Du er tøff Linnèa! Ønsker at du finner lykken i livet, det fortjener du:)

Anonym sa...

hahahah "kjøpte den på netthandel, 80 kr for 10 stk" :P

Tone-Lise sa...

Lenge leve Linnea! :) Gogo! Du er utrolig.

Victoria sa...

Da jeg leste at du skulle være med i denne serien var jeg veldig skeptisk og forsto vel ikke helt konseptet, men jeg må si jeg er svært positivt overrasket. Selvom det er vondt å se på at du sliter sånn, så er dette en serie som jeg garantert vil følge med på, og det ikke fordi jeg har lest bloggen din i 4/5 år, men fordi det faktisk er interessant.

Forøvrig vil jeg sende kritikk til Andreas Øverland som kommenterer tallerken til en tidligere spiseforstyrret.

Anonym sa...

Fantastisk Linnèa, fantastisk. Får rett å slett bare lyst til å gi deg en klem! Du er helt utrolig! :)
Bare sjekk alle kommentarene dine da! Og alle de som ikke kommenterer også! La Linnèa leve, vær så snill!

Tusen takk!

Anonym sa...

<3 Lykke til Linnea! Sender varme klemmer :) Du er tøff, sterk og pen <3 Hilsen en som aldri kommenterer

Vibeke sa...

Fine, vakre du! Vi er mange som heier på deg og som er glad i deg, uten noensinne å ha møtt deg <3

Anonym sa...

Hei Linnea. Jeg er ikke noe blogfan egentlig, men hender jeg titter innom deg for å se hvordan det går med deg. Jeg syns du er så utrolig modig som deler dette med oss. Det er faktisk et steg fremover i seg selv! Jeg har så vondt av deg og ønsker deg alt godt. Da jeg så på det ene klippet at du ble glad av å se blomster fikk jeg en så inderlig lyst til å sende deg en kjempe bukett med nydelige friske blomster som kanskje kunne gi deg et smil og en ørliten følelse av glede. det er nemlig de små tingene som får ting til å gå fremover. Jeg syns du er flink. Du gjør et tappert forsøk av å klare dette. Stå på, ikke gi opp!
hilsen maja :)

Anonym sa...

Aner ikke hvorfor jeg tenker på Tussi fra hundremeterskogen hver gang jeg ser deg...det bildet hvor du får på deg en partyhatt gjør liksom at du ligner enda mer!!!

Ps: Tussi er søt da! No offence ;)

Anonym sa...

Uff, jeg blir enda mer deprimert bare av å høre sangen på introen... Jeg har vært deprimert i 12 år og kjenner igjen mange ting du beskriver. Liker din galgenhumor (det er også ett forsvar). Har ett råd...Hvis du går på Ritalin eller anti-depressiva, kutt de ut og se hva som skjer (men du gjør vel kanskje det motsatte, hvis jeg nevner det). Det gjorde jeg og verden ble bedre. Jeg tør å åpne meg igjen for 1 god venninne, en person jeg kan stole på ihvertfall. Kom det ut i hverdagslyset ihvertfall en halv time hver dag. Tør å være glad. Høres ut som en glad-kristen nå... flåsete..., men det er trygt med alt man kjenner til fra før og endringer kan føles utrygt... Lykke til videre i hverdagen og husk om 100 år er alt glemt :) God klem til deg fra meg. Og drit i hva ana sa og tenk at det gode kommer innenfra og du ser helt smashing ut og hun burde legge ut ett bilde av seg selv, før hun kommenterer andre.