8. des. 2011

Buddhisme og hest

Episode 4:



Episode 5:



Se episode 1&2 og 3. Via NRKP3.

107 kommentarer:

Helene sa...

Du så ut til å like hesten! :) Glad du er bedre <3 :)

Helene sa...

*elelr i vert fall føler deg bedre på tidspunktet! :)

Madeleine sa...

Hester er fine dyr. Du er så nydelig, du, Linnéa!

Anonym sa...

Du trenger vel ikke Buddhismen - du trenger Jesus :)

Silje sa...

Det som er så bra med å få komme slike steder, er at du ikke har det daglige ansvaret for dyrene, men får allikevel nyte godene med å tilbringe tid med dem :)
Glad for at du fikk det litt bedre :)

Jeg leste den forrige bloggen din, fra da moren din hadde vært på besøk. Og jeg vil bare si at jeg kjenner meg så igjen fra de årene jeg sleit med depresjoner. Jeg såret de nærmeste i familien, fordi jeg opplevdes veldig likegyldig. Og når de tok det opp, klarte jeg ikke svare med annet enn aggresjon. Det krevde for mye...
Men så var jeg og er så utrolig glad i dem. Jeg klarte bare ikke vise det.

Det som er faren med religion, er jo at det blir veldig overfladisk. Man kan gjøre alt mulig liksom, men hvis ikke hjertet er med, så nytter det ikke. Så fortsett å være deg selv! Det er en enorm styrke du har :)

Jeg tenker mye på deg, selv om jeg ikke kjenner deg. Og jeg håper at du opplever som meg, at du blir frisk, at depresjonene slipper taket med tiden.

Håper helgen din blir god <3

Anonym sa...

Dyr er det som hjelper meg med å holde motet oppe i hverdagen iallefall... Savner undulaten og hesten 'min', men elsker kattene mine og hunden min. Stå på videre, jeg heier på deg.

Åsne sa...

Jeg ønsker deg alt godt Linnéa!

Maren sa...

Å, jeg ble glad på dine vegne da du gikk opp til 4 på den karakterskalaen :) Lykke til videre - stå på! :)

Ellenmr sa...

Haha, elsker hvordan du kom deg opp på hesten. Og det ville vært så kult om du hadde hest i bakgården. Gleder meg til neste episode! Stå på!

Katrine sa...

Hei! Ville bare fortelle deg at jeg kjenner igjen meg selv, i deg. For 3 år siden fikk jeg depresjon og sosial angst, og ble innlagt for det i løpet av det første året. Det har hjulpet meg masse, men jeg er fortsatt syk og går fortsatt til behandling en gang i uka. Jeg tror det ordner seg for deg også. Klem Katrine

Anonym sa...

kjempefint med en 4er! dyr er så mye bedre enn mennesker!

d0ffensi sa...

Du var utrolig fin på den hesten! (Du er fin uten hest også :))

Anonym sa...

Jeg har vært deprimert selv og jeg må si både buddhismen og dyr hjalp meg. Jeg er ikke buddhist og jeg syns det ble litt mye på det kurset du var på, men bruker det mer som et livssyn og ikke noen relgion, jeg leser ikke skrifter eller noe slikt. Men buddhismen lærte meg å sette pris på indre verdier, være mer åpen,bli mer balansert, være mindre materalistisk og få en mer positiv holdning. Meditasjon gjør godt for angst og frustrasjon hvis man gjør det riktig. Det så ikke ut til at du prøvde så hardt med det du ble bedt om å gjøre og det er jo synd, for hvis en greier å ha et åpent sinn og virkelig prøver fungerer jo det de sa, men jeg forstår veldig godt du ikke greier, jeg har vært der selv og man blir veldig fastlåst og ute av stand til å gjøre store endringer over natten...

Men jeg ble veldig glad når du så ut til å kose deg med hesten, dyr er fantastiske! Da jeg var på det verste fikk jeg en valp og han hjalp meg utrolig mye!Håper du finner mer glede i hverdagen snart! Du virker som en fantastisk person og det er jo ikke noe fysisk i veien og du har venner og familie pluss massemasse fans som bryr seg så du har jo sånn sett gode forutsetninger for et bra liv! Men det er bare så vanskelig å komme seg ut av depresjoner og lignende desverre... Selv har jeg slitt med angst siden jeg var 9 år, og gått på antideppresiva siden jeg var 12 (er nå 23) prøvd å slutte mange ganger, men angsten kommer tilbake sammen med søvnproblemer og spiseforstyrrelser hver gang... Jeg føler ikke jeg har sjans til å kontrollere det ordentlig, tross flere år hos psykolog..

Anonym sa...

Haha hærlig episode med den hesten ! <3

Christine sa...

Dette er første gang jeg skriver til deg, men etter den siste episoden måtte jeg bare:) Du er et fantastisk menneske, jeg liker deg bare bedre og bedre!

Lykke til videre og jeg ønsker deg ALT godt:)

No hoe sa...

Du var så søt da du sa: "Det ser ut som den kjeder seg litt da" <3

Jenny sa...

Jeg prøvde hest av samme grunner som du for to uker siden, datt av hesten og brakk armen. Jeg gir det en - 0 :)

Camilla sa...

Har aldri vært noe kommentar-menneske, men vil bare dele med deg at hester og hunder er de dyrene som virkelig forstår meg på alle mulige måter. Hadde en stor Berner Sennen hund før, og det var alltid så godt når den kom bort til meg når jeg var lei meg, og gjerne la hode i fanget mitt.
Følte allitd at den forstor når noe var i veien. Glad når jeg var glad og undrende når ikke alt var som det skulle.. Kanskje, hvis du har lyst, tid og ork, så får du en sjelevenn med fire ben :)

Malin sa...

Spennende å følge deg i serien! Stå på videre Linnea!

Heidi sa...

Jeg også Ønsker deg alt godt Linnèa!

Anna sa...

Hvor har du kjöpt bildet som henger i bakgrunnen i leiligheten din? bilde av ei jente fremfor speilet

Anonym sa...

Dør inni meg på slutten når du skal prøve å få hesten til å gå og bare slenger på tøylene.. Du er så søt, stå på, Linnea!

Linnéa sa...

Jenny: Aw

Takk for fine ord. Det setter jeg pris på. Ønsker alle alt godt.

ANna: Bildet er en poster jeg fant i New York.

Linn Jones sa...

Hest er best! :D

Linn sa...

Selv om det er veldig trist å se at du ikke har det bra, så hjelper det litt å se hvor tøff du er som tør å være ærlig om hvordan du har det. Jeg klarer ikke si i fra til familien min eller noen andre om hvordan jeg har det fordi det hadde vært alt for "sykt". Jeg tør strengt tatt ikke å innrømme det for meg selv engang, fordi jeg ikke vil være svak (eller noe sånn.) Håper alt ordner seg etterhvert for deg, og meg selv forsåvidt. Ville bare si at du er helt fantastisk modig, og jeg setter pris på at du stiller opp i serien og på bloggen for å kunne hjelpe andre i samme situasjon. <3

mlan sa...

Har slitt ganske mye med spiseforstyrrelser mens jeg var yngre, nå har de glidd mer eller mindre over i depresjoner. Har det tungt i hverdagen og hater å møte andre mennesker. håper jeg kan blir bedre snart! Hilsen gutt 28.

Pål sa...

"Hvis jeg hadde blitt gjenfødt så hadde jeg blitt særiøst forbanna" HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA!!!!!!!!!

Anonym sa...

Kanskje du skulle fått deg en sånn stor bamsehund :) Den er umulig å overse, den får deg ut av dørene og den gir deg masse kos. Men greit, det er jo et slit!

Ønsker deg alt supergodt.

Ingvild sa...

Tror hest er veien å gå ;)

Karoline sa...

Jeg har ikke lest bloggen din før, og dette blir første gang jeg skriver til deg. Jeg synes at du er et utrolig menneske! Også er du veldig pen =)

Anonym sa...

Du er ei fantastisk jente Linnea <3

Benedicte sa...

Kommenterer aldri, men nå følte jeg at jeg måtte! Linneà, jeg ønsker deg virkelig alt godt. Håper at du blir kvitt depresjonene endag, og at du kan bli et menneske som virkelig har det bra. Kommer aldri til og slutte å tenke på deg, lykke til videre i livet:)

Marianne sa...

Hei! Haha veldig random, men må bare si det;

tror jeg så deg i det du gikk ut av SATS rundt klokka to i dag! Følte meg kjempeteit som fikk litt sånn intenst, stirrende blikk, men du vet hva kan man gjøre når man ser en kjendis? Ble helt starstruck, så jeg beklager det...

Hehe, neida, jeg er ikke så stalker som jeg høres ut som...

Ha en fortsatt fin kveld da :-)

Anonym sa...

Jeg har fulgt med på bloggen din en stund og utifra det syns jeg du virker som en ganske koselig person.

Syns det er fint at du er åpen om ting og at du har bein i nesa ;)

Lykke til videre! =)

Anonym sa...

Så søt du var med hunden! Ble glad inni meg av å se på.

selina sa...

Herlig at du følte deg bedre med hesten Linnèa! det gjør meg lykkelig :D du er kjempe flink! ståpå=)

Anonym sa...

Har fulgt bloggen din lenge, og tror jeg har lest absolutt alt du har skrevet. Blir aldri lei, du er fantastisk!! Veldig spennende å se deg videre i serien, og dyr hjelper virkelig på humøret, om så "bare" Twitter. Hadde en blå undulat selv, kjempekoselig selskap, til tross for at det er et lite dyr. Ønsker deg masse lykke til, du er best!

Hilsen fast leser!:-)

Bente sa...

<3

Susann sa...

Du er fantastisk :D jeg digger deg!

Stein sa...

Hest syns jeg var interessant.

Anonym sa...

Jeg er så glad for at kommentarene er så fine som de er♥ Det gjør virkelig godt å lese, jeg håper det er resultat av at det for det meste er fine mennesker som er innom bloggen din og at det ikke er mange du har måtte slette.

Nok om det, over til deg; du er vidunderlig. Du er det. Og jeg tror dyr er en virkelig effektiv medisin mot det meste (annet enn for allergikere, haha, stakkars!), så kanskje du burde sjekke hvilke andre muligheter du kan tilbringe tid på og med dyr:)

God, god klem, skjønneste jente♥

Thea sa...

Stå på videre Linnéa! Har lest bloggen din i 3 år nå, og har nok lest alle innleggene du har postet. Synes du er kul som tør å fortelle om depresjonen din, og tror du kan hjelpe andre som er i samme situasjon.

Anonym sa...

Takk for at du er ærlig :)

Anonym sa...

http://www.oprah.com/oprahshow/The-Greatest-Lessons-on-The-Oprah-Show_1/7

Sigrid sa...

Du var flink til å ri! Virkelig. Satt som støpt:)

Anonym sa...

:)

Helene sa...

Du er virkelig herlig! Gir hvert fall meg ett smil i hverdagen :) Stå på, Linnea, og lykke til videre!! :)

Anonym sa...

Du kan få komme å ri på min hest! :)

maja sa...

Du er så nydelig.

Kaja sa...

Du er fantastisk og unik.

Anonym sa...

Hei Linnèa,
jeg er en av de som alltid leser bloggen din, men aldri kommenterer. Følte nå at tiden var inne for å si noen ord. Først og fremst vil jeg bare si at du er utrolig sterk som forteller om dine problemer igjennom denne serien, absolutt beundringsverdig. Selv har jeg slitt med spiseforstyrrelser og gjenntatte innleggelser på sykehus, men den tiden er fordi. Det er deilig å se noen sette ord på de enorme følesene av skuffelse og svakhet en føler når en spiser "for mye" som i klippet fra København. For å ikke glemme den ambivalente følelsen til det å spise, som du forklarte så fint i innlegget hvor du hadde løpt en mil. Du vet du burde spise og du vil spise siden du vet du burde - men samtidig vil du ikke spise. Hvor det hele ender med at man blir utrolig skuffet uansett hva du gjør.

Kan avslutte med at denne serien gir meg utrolig mye. Tusen takk Linnèa. Ønsker deg all lykke videre. Håper du vinner over depresjonen og at stiuasjonen en dag blir lysere. -Kaja

Connie sa...

Enig i alt "hestedama" sier. Dyr gjør en glad, enten man vil eller ikke. Når mine dager er som mørkest, er det kun dyrene som hjelper. Håper da hjalp deg også, og er nok sikker på at Twitter er god å ha. Lykke til videre...

Anonym sa...

Godt å se at man ikke er alene....

Linn sa...

Episode 7 var herlig! Dyr

Linn sa...

Episode 5 var herlig!

Anonym sa...

Så fint at du likte hesten. Jeg syns det er utrolig flott gjort av Andreas. Uansett om du kanskje ikke alltid er så veldig fornøyd med det han har planlagt, tror jeg du setter veldig pris på at han vil hjelpe deg! Og han prøver virkelig. Er alltid flott å vite at folk bryr seg. Du er utrolig vakker, sterk og intelligent, Linnèa. Stå på!

Anonym sa...

Du er så syk vakker!
ønsker deg alt godt og god Jul ;)<3

Bloodless sa...

Fin episode. :) Lo godt på slutten, da.

Silje sa...

Vi to er helt omvendt. Du spiser for lite, og jeg spiser for mye.

Likevel ser jeg de samme tingene i deg som jeg ser i meg. Det minner meg på at jeg også har en spiseforstyrrelse, og det gjør meg redd for at jeg ikke skal klare å bli "normal" når det kommer til tanker om mat. Jeg har forsøkt hele livet, men jeg ødelegger alltid det jeg begynner på.

Forholdet til maten er like komplisert for deg og meg, selv om du hater den og jeg elsker den. Vi tenker begge på den hele tiden. Andre kan ikke forstå det.

Jeg skuffer meg selv nesten hver dag. Jeg vet at jeg skuffer andre også. Jeg har gitt opp å ha en omgangskrets på grunn av problemene med mat.

Hvorfor ødelegger vi for oss selv?

Ingvild sa...

Åh, du er så fin når du smiler <3

Linnie sa...

stå på linnea :) har vært der du e, å bi nok aldri hielt fresk å "normal" men de gjeld å finne det som gir deg glede i hverdagen :) jeg blir glad av dyr, spesielt hester,så da driver jeg med d :) å d så ut som du ble litt glad av dem du og ;) håper du finner glede i hverdagen en gang! aldri gi opp :) stooor klem!! <3

Lydia sa...

Kuult! Hadde nok også ridd litt oftere om jeg hadde hatt en hest i bakgården.. Har kanskje ridd to ganger i livet : P Håper du finner flere gleder i livet, vet at det ikke alltid er like lett, men man må jo nesten bare gjøre det.. Kanskje det går an å gå en tur hver dag og ha med seg ei tegneblogg og en blyant også tegne noe man ser.. eller noe blir inspirert av.. I alle fall noe nytt (: Stå på videre, vil jo at Linnéa skal leve videre !

- L

Anonym sa...

Ønsker deg alt godt :) det må være tungt å ha det slik som du har det.. Håper du får en lettelse i stemning og tankemønster en dag.

Anonym sa...

Så flott en 4'er! Håper du finner en måte å bli lykkelig på, det fortjener du virkelig :)

Anonym sa...

Linnea, du er jo så fantastisk nydelig, og det er synd at du har det som du har det, og som man får inntrykk av i denne serien. Du fortjener, som alle andre, det aller beste:) Stå på!

ida sa...

Utrolig underholdende å lese bloggen din, og du er utrolig vakker Linnéa. Håper for din og dine nærmestes skyld at du får en lysere hverdag.

Men jeg lurer på om du ofte er sammen med venner og bekjente? eller blir du lei av dem om de oppsøker deg?

Anonym sa...

æ visst æ hadd feil.. ;)

silje sa...

du er tøff,stå på og lykke til!

Lisa sa...

Bra at bloggen nå er iphonevennlig, mye lettere å lese nå. Takk for det :) synes hester er skumle, jeg. Alt for store. Men det er nå bare meg.

Anonym sa...

Hvor har du kjøpt pelsvesken din? Den er så fin!

Malin sa...

Flink du er! Stå på :)

Maria sa...

Søte Linnéa! Så koseleg å sjå deg i den siste episoden!:) Ynskjer så inderleg at du får det bedre. Stå på, vakre kvinne!

ingrid vell sa...

HEI DER.
Du er kul.
Hva hadde du gjort om du så en glitrende sparkesykkel i stua med fuglefigurer hengende på styret i stua di?

Tone sa...

Flott og morsom episode, ble i godt humør selv av å se den:-) Husk at vi alle opplever motgang før medgang! Du har kanskje hatt det mer vanskelig enn mange andre, men det ordner seg nok skal du se, selv om ting tar tid:-) du gjør hvert fall mange andres hverdag lysere med ærligheten din!God jul, ønsker deg alt godt!

Ingrid sa...

Jeg blir så glad av å se deg med den hesten, ser ut som dere er fullstendig på samme bølgelengde. Fantastisk hvordan han utstråler det samme som deg på slutten der, haha.. Stå på Linnéa, kos deg med Twitter og andre dyr som gir deg glede i hverdagen. :)

Anonym sa...

Føler du at du "svikter" deg selv om du tillater deg å være glad?

Nina sa...

Det finnes vel masse hest nærmere enn 2 timer:)
Synes du skal fortsette med det, det gir en enorm mestringsfølelse når en får dreisen på å håndtere et så stort dyr!

Matilde Brandt sa...

Åh, så herlig episode den siste! Klarte ikke la vær å smile da jeg så deg slik med hunden på gulvet :D Hester er den mest effektive medisinen av alt, jeg hadde ikke vært der jeg er i dag hvis det ikke hadde vært for at jeg hadde et så fantastisk vesen å omgås med, han er alltid der for meg .. De gjør virkelig noe med en som menneske. Ønsker deg alt godt, Linnéa! Du er nydelig!

Camilla sa...

Du er herlig! Og believe me, du er ikke den eneste som ikke alltid trives i sosiale settinger.. Jeg dro som utvekslingsstudent til New Zealand for å rett og slett prøve å "kurere" den sosiale angsten, men endte med å bli KASTET ut av en vertsfamilie fordi jeg var for innesluttet... Fikk en ny familie da, og har det helt OK nå, men har ikke akkurat "the time of my life" som alle sa jeg skulle få....
OK, jeg vet ikke helt hvorfor jeg forteller dette, men jeg synes bare egentlig at det er litt fint å vite at det ikke bare er jeg som har et sterkt behov for å være alene.

Christine sa...

Satan, du er kul. Vi medmennesker er ikke så gale vi heller. Men lik deg selv. Du har gode grunner til det. Og last but not least, ikke dø. IKKE dø.

Christine sa...

Du har jo alt! Du har talenter, utseende, personlighet osv. Hadde det gått an å reformatere mennesker, hadde jeg gjort alt for at du skulle fått en. Du må snu synet ditt på deg selv 360 grader rundt. Du er AMAZING.

Jotunheimen sa...

Du er rå!

Anonym sa...

kjenner meg igjen i deg. kjenner igjen den motvilligheten til å tenke på anna vis enn det jeg alltid har gjort.

tror du trenger pause fra deg sjølv. og da mener jeg IKKE alkohol eller soving eller andre destruktive flukter. men gå ut i verden, få fokuset vekk fra deg sjølv og problemene dine. tren. hjelp en venn med noe praktisk eller gå en tur. det var veldig tydelig at dagen med dyrene gjorde godt, men med en gang kompisen din spør om du ikke hadde det bedre, eller hvordan du hadde det, så mørkna du til. ikke bry deg så jævla mye om hvordan du har det, men bare vær tilstede og fokuser på noe utenfor deg sjølv.

eg heier på deg.

http://2.bp.blogspot.com/-kA_pNgp15JI/TjWMqMozNaI/AAAAAAAABkA/-OOUk6yfAHo/s1600/1.jpg

Maren V sa...

Jeg lurer bare på hva som skal til for å komme deg opp på en 7'er! For alt jeg vet så er det ikke sikkert du vet det selv, med det å ha noen å være glad i, og at noen er glad i deg er en viktig ting tror jeg. F.eks. en kjæreste eller ett dyr :)

Vincent sa...

Episode 5 var fin, du virket mye gladere :D Dyrene likte deg og du likte dem. Når du smiler og ler, så får du oss andre til å smile og le, sikkert noe med at vi er glade med deg og på dine vegne ;)

Anonym sa...

jeg kjenner meg igjen, men jeg har klart å lære meg å leve med depresjonen i hverdagen. Jeg er ikke like lykkelig som alle andre, men jeg har sluttet å måle meg med andre. Jeg ligger for det meste på en 3-4, og har en 7-er kanskje 5 dager i måneden. Om jeg skal få en 10-er må jeg vinne i lotto.

Så du er ikke alene om det Linnea. :)

Har du vurdert å starte med studier og få deg en jobb? Det hjelper å sende tankene andre plasser.

Hennie sa...

Hver gang jeg ser bilder av deg etc: http://media.tumblr.com/tumblr_lus2bzBPLS1qlg90g.gif

knutsvik sa...

så bildene dine i Mann i dag, L, og for what it's worth:

you look smashing!

hang in there....

Viva!

Øyvind sa...

hvor gode venner er du og andreas egentlig? jeg savner internhumor og mer vennskap. dessuten synes jeg oppbygningen av episodene er litt upersonlig, det føles mer som om andreas er på jobb for p3 enn som venn for deg. jeg regner med at dette har noe med kameraet som følger dere hele tiden.

uansett, håper du har det bra, du så ut til å ha en grei dag sammen med andreas og hestene. twitter er utrolig søt :)

Anonym sa...

Så bra at du hadde det fint på gården! De har sikkert ridetilbud som ligger nærmere Oslo også. Håper du finner noe du kan benytte deg av! :) Søndagsklem

Kim R sa...

Hei Linnea!:) Jeg synes du er kjempetøff og jeg håper ting ordner seg for deg! Selv har jeg slitt masse med angst,depresjon og tvangstanker,før så måtte jeg presse blod i hodet helt til jeg svimet av i alle rom jeg var i,og hvis jeg ikke gjorde det,så klarte jeg ikke å gå ut av rommet,og det varte lenge,jeg ville bare dø,men etter mange år med behandling så er jeg på bedringens vei:) Masse lykke til Linnea:) Hilsen Kim

marte sa...

jeg blir både kjempeglad og kjempetrist. du er et herlig menneske, og et smil som varmer! det må du aldri glemme :)

Oskar sa...

Hei Linnéa!

Denne serien er utrolig fin, jeg tror mange setter pris på åpenheten din. Jeg vet jeg gjør.

Av og til kan det funke å fokusere på å hjelpe andre. Dyr eller mennesker. Så slipper du å tenke på deg selv. Jeg har bekjente som har fått livet litt på greip etter at de begynte i hjemmesykepleien, eller på sykehjem. Noen er heller støttekontakt for de som trenger det.

Du har sikkert hørt det før, du mangler sikkert ikke råd fra andre, men jeg vil heller skrive det enn å la være.

Jeg håper du ombestemmer deg, og skriver til oss over nyttår også

Anonym sa...

Åååh, blir så glad av å se deg smile litt:) Du er så søt!

Anonym sa...

Kjenner meg så sykt igjen. Jeg har ikke vært så langt nede så du er nå på lenge, men i enhver situasjon jeg havner opp i er jeg alltid negativt innstilt. Jeg forstår meg bare ikke på folk som orker å gå rundt å late som det er noe annet, for innerst inne vet alle at det ikke er noe mening med livet.Det er ikke det at jeg ikke prøver, har snakket ut med det med mange, prøvd å blitt religiøs. Spurte presten om ting i kristendommen som ikke ga mening for meg, og det eneste svaret jeg fikk var: Du må bare tro.
Blind tro? Uten bevis? Det fynker ikke for meg.

Verden er bare så tilfeldig og fult av dritt. Så idiotisk at når en person står for det, så blir den personen kalt syk og må hjelpes. Hva faen. Åpne øynene deres. Det er ingen Gud, ingen meining.

Du bryr deg sikkert ikke om det jeg skriver, du har nok av dine egne problemer. Men tenkte at kanskje det hadde vært fint å få vite at noen ser ting fra ditt perspektiv.

Det eneste jeg finner meining i med livet er humor. Jeg har helt syk humor og tar det ut hver gang jeg er ute og drikker. Da er jeg meg selv og har det gøy. Alle synes jeg er gal. Jeg bryr meg ikke. Jeg bare gjør det jeg kan for å fylle tiden med noe, egentlig vil jeg bare sitte inne og leve igjennom bøker og filmer, men jeg vet at hvis jeg gjør det så gir jeg helt opp. Jeg hater å gi opp.

Krysser fingrene for deg. Håper du finner din egen mening.

Anonym sa...

Gjøvik må jo bare gjøre deg glad!

Kine sa...

digger deg Linnea, vet at du egentlig er litt gladere enn du fremstår i bloggen! =)

Maja sa...

Håper du blir bedre Linnea! Drit i alle de idiotiske kommentarene på kvinneguiden osv. Sånne folk burde aldri fått lov til å ha tilgang til internett engang... Alle har noen små feil, og de har helt sikkert noen feil de også. Stå på, Linnea! Du er ikke alene:)

Kristina Marie Sogge sa...

Fullførte du vgs? Jeg vurderer å droppe ut, går vg2 nå, trives ikke i det hele tatt og begynner å bare tenke negativt.. håper du kan svare på spørsmålet!

elene sa...

<3

Anonym sa...

Ååå, er så gøy å høre at du ler!! <3

Ingrid sa...

Hadde lett blitt med deg på ridetur. E livredd for hest, men du virka jo kjempetrygg!

Une sa...

Hvis du trenger en hest i bakgården så stiller jeg gampen min til disp :) Han hjelper meg mye igjennom dagen, og man trenger ikke alltid å ri, det er noen ganger nok for meg å bare sitte å se på de stå å spise mat (det hørtes kanskje litt traust ut), men stiger du fra 3 til 4 av å være med hest litte grann, stiger du kanskje litt mer av å være med de oftere :) Invitasjonen er alltid gjeldende, og hesten er ikke like stod som han du rei på heller ;)

Anonym sa...

Dyr er faktisk veien å gå! Hester ga med den selvstendigheten og tryggheten på meg selv som jeg ikke hadde. Jeg bruker halve uken min på en gård, ikke bare for å ri, men for å være der med dyrene.
Så er det en ting jeg håper du gjør, så er det ikke å kjøpe kosebamser, eller dra på danskebåten hver uke, men å omgås med dyr.
De gir deg så mye tilbake og dømmer deg ikke eller bryr seg om hva du går med. Så lenge du viser dem respekt får du det samme tilbake.
En hest glemmer aldri, men tilgir alt! :)

Anna sa...

Vet du hva? Det er så fint å se at du likte hestene. Jeg har tre typer angst, sliter med selvskading, depresjon og til tider bulimiske tendenser, og jeg fikk meg hest for ett år siden.

Hesten min har gjort så utrolig mye for meg. Det er så fint å ha en sånn bestevenninne. Hun dømmer meg aldri, hører på meg når jeg vil snakke og trøster meg når jeg gråter.

Hvis du likte å være i stallen, så anbefaler jeg deg å oppsøke stallen igjen.

Jeg håper virkelig at ting ordner seg for deg, Linnèa. Du fortjener det. Du er morsom - galgenhumor er lov -, du er til de grader intelligent, du er utseendemessig perfekt, og et utrolig vakkert smil som dessverre ikke kommer frem så ofte.

Se opp og frem.
<3

Anonym sa...

Elsker jakka di og buksa i hestefilmen! Hvor fra?

Camilla

Anonym sa...

Hei Linnéa!

Jeg har fulgt bloggen din en stund, men aldri skrevet kommentar...men følte nå var det dags!
Jeg sliter med depresjon, har i mange år. Fant aldri ut hva det skulle bli av meg, jeg var liksom ikke interessert i noe. Men, en natt blant mine mange søvnløse netter, satt jeg og så på animal planet, og den typiske "RSPCA" og hvordan de redder dyr. Jeg ble inspirert, jeg ville hjelpe. JEg flyttet fra Norge, og er nå ferdig utdannet dyrepleier. Som nevnt tidligere i kommentarene her, det hjalp så godt å hjelpe andre, å kunne fokusere på et annet vesen enn meg selv, og dyr gir meg så utrolig mye glede. Noe som også betyr mye for meg, er at dyr dømmer aldri. Spiller ingen rolle hva du har på deg, hvilket humør du er i, hvor du kommer fra eller hvilke problemer du har, katten som smyger seg inntil deg og maler høyt, driter fullt i det! ;)
håper kanskje det hjelper!
klemmer fra en som vet hvordan det føles.