12. des. 2011

Sees vi i morgen? Nei

Døden steg inn gjennom vinduene og trengte inn i våre borger. Den rev småbarn bort fra gaten og unge menn fra torgene. Tal således, sier Herren: Lik av mennesker skal ligge som gjødsel ut over marken, som kornband etter høstfolkene; det er ingen som samler dem opp.

For en stund siden etterlyste jeg på Twitter en lik kappe som den mannen med ljåen har.



Men til min store fortvilelse, fikk jeg bare linker til kapper laget av tynn plastikk og med spisse kanter.



Gleden var derfor stor da mamma i forrige uke hadde med seg en ny morgenkåpe til meg, som - hold dere fast - var NESTEN HELT LIK mannen med ljåen sin. Den hadde riktignok hvit plysj i hetten, men hvis man drar den skikkelig langt ned i ansiktet er det ingen som legger merke til det.





Men vent litt, før jeg går videre. Allerede nå spør kanskje noen seg om hvor vidt dette er interessant, slik som Stein her gjør i hvert eneste innlegg:



Jeg tror nok definisjonen på interessant er ulik for veldig mange - jeg finner for eksempel ikke dette er interessant overhodet. Nå finner jeg dog svært få ting interessante, jeg følger for eksempel verken med på nyheter eller politikk, og jeg leser ingen bøker med med en spesiell tematikk.
Jeg kan til nød strekke meg til å si at jeg synes Masterchef er interessant, men der går også grensen.

Men som i likhet med svært mange andre, synes en at sin egen person er interessant - eller i alle fall er det eneste som betyr noe. Når folk for eksempel mailer meg side opp og side ned med sine problemer, scroller jeg alltid bare ned til bunnen for å se om det står noe om meg der. (Etterfulgt av å be dem om å søke hjelp, naturligvis.)

Noen av dere har til og med påstått at jeg praktiserer egosentrisk tenkning (manglende evne til å skjelne mellom eget og andre menneskers syn på et problem eller en situasjon. Egosentrisk tenkning er særlig fremtredende hos barn opp til fem års alder.)

Men jeg vil bare avvise disse påstandene umiddelbart, og heller hevde at jeg forstår hvordan de fleste av dere tenker, og at jeg i alle høyeste grad forstår problemene deres. Men jeg vil unødig være en del av noe av det. Jeg mener ikke at man ikke skal bry seg, men at man må da greie å kunne begrense seg til ting man interesserer jeg for. Hadde vi alle praktisert dette, hadde vi for eksempel sluppet unna den overflødige smalltalken.

Men uansett, før jeg avbryter meg selv igjen, vil jeg gjerne fortelle at jeg har interesse av å vise dere diverse ting fra mitt liv.

Som for eksempel et bilde av Norges mest sexy kvinne



Eller et bilde av den nye sofaputen min



Eller et bilde av de nye serviettene mine med fuglemotiv



Eller et bilde av Twitter og meg



Eller kanskje et bilde av meg på skøyter



For så lenge man velger å lese en blogg i utgangspunktet, har man ikke noe man skulle ha sagt. Eller, man har som regel mye man skulle ha sagt, men man behøver ikke å understreke det åpenbare og påpeke at man ikke finner det interessant.

Samtidig setter jeg veldig stor pris på kommentarer. Så hva kan man gjøre.

113 kommentarer:

Martine sa...

Jeg så deg på The Laundromat for noen dager siden. Jeg vil bare unnskylde for min hjernedøde venn som riktignok dukket opp i vinduet rett ved deg og skrek spørrende om det var Linni Meister vi hadde sett.

Linnéa sa...

Kjære Martine: Dere burde ikke ferdes ute i gatene dersom dere ikke greier å oppføre dere.

Anonym sa...

svarer du på tweets fra fans?

Anonym sa...

likte bildene med masken

Linnéa sa...

anonym 242: Jeg svarer på det meste, såfremt det er noe å svare på.

Camilla sa...

du er best.

PartyJ sa...

Du er snill

Anonym sa...

i feel you. Går rett forbi folk jeg kjenner på gata, gir de kun et hodenikk og tar kappgang videre. Smalltalk kan dø.

Anonym sa...

Twitter er så søt :) Jeg begynner i ny jobb i slutten av uken, på en dyrebutikk. Har null erfaring med fugler, så gleder meg til å "bli kjent" med dem:) Har mest erfaring med hund, katt, kanin og hest.
Anyway... Den nye puten din er kjempefin:) Håper uken er god!

Linn sa...

Stein er teit.

Jan Roger sa...

Men har du ljå? Jeg mener, skal du være mannen (kvinnen?) med ljåen må du vel ha nevnte skjæreredskap? ;-)

Anonym sa...

Pffht, haha, Stein da!

Lydia sa...

Vel, du skriver nå i alle fall mer interessante ting på din blogg enn jeg gjør på min..

- L

Johanne sa...

Så deg på Majorstuen for noen dager siden... Aldri vært så starstruck før...

S sa...

På Nille har de masse julepynt i fugleform nå. Glitterfugler osv. Tenkte kanskje det kunne være noe for deg?

Anonym sa...

Jeg synes du er helt awesome linnéa!

lisa sa...

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler meg så dum når jeg leser bloggen din. Alt annet blir så overfladisk og ubetydelig. Jeg føler meg dum som strekker meg etter så mye, og bryr meg om så mange overfladiske ting, når du, den beste bloggen og den peneste jenta, får den minste ting til å virke kult. Du skriver så jævli bra. Og det virker ikke som om du bryr deg om noe. Alt blir så care.

Jeg vet denne komentaren ble dum , og jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det.. Men det skal liksom være positivt for deg, da.

Anonym sa...

jeg har lik sofapute som deg, awsome!

Jørgen sa...

Spiller du i Miike Snow? Jeg kan ikke huske at jeg så deg i bandet på forrige konserten.

Tina sa...

Fatter ikke hvorfor folk frivillig leser noe de ikke syns er interessant uten å få noe ut av det...

sunniva sa...

that's why i love you!

stine sa...

jeg elsker deg! og jeg syns alt du skriver om er interessant, stein suger.

Thea sa...

er det bevisst at du har skrevet "interssant"? Ettersom du har gjort samme feilen tre ganger i dette innlegget..

Rar Kar sa...

Hvor fast og bunnsolid er du, hvor stabil anser du deg mentalt, når du har disse tankene og synet på livet?

Jeg prøver på ingen måte å fremhinte at du er ustabil. Jeg vil bare nødigst posten ting som kan påvirke deg negativt.

Kanskje en detalj i ditt store bilde av verden. Men, du har en blogg med ca 30.000 lesere daglig hvor du har bilde av deg i truselusen, whats the big case om du viste deg i Mann? Hvis dette gir deg noe, Just do it.

Ida Maiia sa...

Syns du skriver intressant jeg, jeg gidder hvertfall lese ;)

Vilde sa...

Du er favorittbloggen min

Ingvild sa...

Hvorfor er du så awesome?
D to the igger deg!

Mor sa...

Kjem og redde deg straks, bare i kjem me inn i flyet. Står i flytrappa med iPad no.
Litt av ei mor!

Miiia sa...

Veell, jeg kan vell fastslå, kanskje på et tidspunkt når jeg tenker utenfor mine egne tanker,og litt lengere en meg selv, at jeg er enig med deg. Jeg forstår andres gleder, men gledes ikke bestandig over dem selv. Og det samme er det med interesser og problemer.. Det er jo rett og slett andres, ikke mine :)

s nr2 sa...

Her er en kommentar , siden du liker dem ! :)

Nina sa...

Burn Stein!

Det meste du skriver er underholdende, men ikke så veldig interessant :-p

Riyto sa...

Hvilken kjede er den genseren som du har på deg i It's All Gone Tomorrow videoen fra?

Sara sa...

Åå, så fantastisk kappe! Jeg måtte retweete deg da du etterspurte en slik en på Twitter. Uten tvil øverst på ønskelisten i år!

Anonym sa...

Du får virkelig alt til og virke rett! Ikke få meg til og definere meg selv... jeg bare elsker deg og din væremåte.

Anonym sa...

DET VAR EN SKIKKELIG KUL SOFA PUTE!!!!!!! U ROCK

Hege sa...

Haha, jeg liker det :-) Og så har jeg helt lik sofapute med fugl på. Digger den.

Frida sa...

Haha, ja du får det sagt.

Erik sa...

Ha ha ha!!! Prøver du å si at man ikke finner løsningen på alle verdensproblemene av å lese en blogg med undertittelen "Alt du vet er feil og du lærer ingenting her inne?"

Du gir meg to ting; En god latter og mot til å bry meg.

Og for det er jeg evig takknemlig.

Anonym sa...

"Eg skal ha ein kommentar" ..?

Kristine sa...

Så det du sier er at du vil ikke ha noen, e-poster der folk vil ha "hjelp" av deg, vis de mener de har samme problemet ? :-) Digger bloggen din, du skriver så brrraaa ! <3

Anonym sa...

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
:---)

Linnéa sa...

Thea: Nei, jeg bare glemte å lese over. My bad.

Rar kar: Det er klart man har ulike syn på livet, og enkelte vil nok si at jeg er sosialt tilbakestående fordi jeg ikke jatter med på samtaler om været. Men jeg synes det er overflødig.

Jeg anser meg selv som sosialt oppegående, og jeg forstår hva man kan si og ikke. Jeg vil påstå at jeg er den rake motsetning av for eksempel heidialexandra.blogg.no. Samtidig har jeg forståelse for at man kan se på meg som splitter pine gal hvis man kun leser det jeg skriver her, det er jo bare en veldig liten del av livet mitt.

Truselusen? Jeg har da aldri hatt bilde av meg selv i undertøyet.

Riyto: Hmm, Topshop.

Linnéa sa...

Kristine: Folk må gjerne sende meg mail, men det eneste jeg kan bidra med er å overtale en til å oppsøke hjelp. Og fortelle dem at de ikke blir friske på egen hånd.

merci pour le venin sa...

ah, elsker deg.

magnus sa...

Er en grunn til at du er mest besøkte web-siden min. å Det er rett og slett fordi du er kaw awsome !

Anonym sa...

Jeg er egentlig likegyldig til det aller meste. Men når jeg leser bloggen din føler jeg noe. Jeg vet ikke hva det er, fordi jeg er dårlig til å sette ord på ting. Men det du skriver er så ekte. Det er som om tomheten som er inni meg hele tiden, forsvinner i de minuttene jeg bruker på å lese gjennom ett innlegg. Du er fantastisk!
Må bare spørre deg.. Hvor har du kjøpt den sofaputen? Og er det greit for deg om lesere sender julegaver til deg i posten?

Anonym sa...

hahahah

Anonym sa...

på scorpius sel dei hettegensrar som er litt omvendt ku klix klan(dei er svarte). Dei er ikkje lange kapper, men har ei hanske kul hette.

Ole sa...

Det er svært mange interessante mennesker som leser bloggen din. det er i alle fall ikke flaut å si at man leser bloggen din høyt på fest (ikke så høyt som musikken, det er flaut)

Så takk til deg for fin icebreaker.
-hilsen mannlig icebreakdancer

Rareste Kar sa...

Det er bilde av noen på bloggen din under innlegget datert 12.Mars 2011, bilde nr:9. Men det kan være jeg har sand i øynene.

Rapa Kar sa...

Bakgrunnen for de 2 øverste setningene var, at du kanskje ville dele syn, og finne forfattere som Schopenhauer og Nietzsche spennende. Men jeg hadde i bakhode min psykologs ord, at en burde være forsiktig med den slags lesing. Personlig frykter jeg det lite, og keen på å starte på disse.

Elisabeth sa...

Ja, du har rett. Jeg elsker også å lese og høre ting om meg selv. Men å høre om andres liv er også interessant. Det er nok derfor The Hills ble så stort.

Riyto sa...

Ops, mente '4-stjerners middag suger' videoen.

Siv sa...

Hei,
Fra hvilken nettside bestilte du pringels som vi så i en av ep av serien din? Trenger amrikansk godis kjenner jeg..

Anonym sa...

jeg synes du er ganske kul

Anonym sa...

Var ikke du den som sa at du aldri ville bli avbildet til et blad som FHM eller MANN?!

www.studentklomser.blogg.no sa...

Var ikke du den som sa at du aldri ville bli avbildet til et blad som FHM eller MANN?!

Anonym sa...

Smalltalk er kjedelige mennesker som ikke har noe viktig å snakke om. Silence is golden! :)

veronica isabelle sa...

hurra!

Anonym sa...

Du er veldig sterk Linnea! Husk det!! JEG DIGGER DEG!

Kaffka sa...

det som er så kjipt, og bra . nei faktisk så tror jeg at nå skal jeg sette meg ned og lese *ALT* du har skrevet og så skal jeg skrive noe. men hei: du er funky!!

Sandra sa...

Du er fantastisk! =)

Sandra sa...

Du er fantastisk! =)

Linnéa sa...

Takk, Olé.

Rareste kar: Jeg har på meg en body.

Riyto: Hvem vet. Jeg husker ikke, jeg har slettet videoene.

Siv: Jeg fikk dem av en venn.

Studentklomser: Det har jeg ikke sagt. Jeg var i mann i våres også. Men jeg kommer selvfølgelig aldri til å stille opp uten noe som dekker til på en anstendig måte. Jeg er kanskje billig, men ikke så billig.

Anonym sa...

Syke, syke menneske.. Jesus er løsningen! I guds navn... Eller han der Allah? Jeg gir vel faen.. Stå på, og fuck off til de som pønker deg!

Anonym sa...

Digger bloggen din jeg! :- DD

M. sa...

Den beste måten for å få tak i kappen til 'mannen med ljåen' må jo være å kontakte noen på filmsettet til 'Det syvende inseglet' og høre hvor de fikk tak i tekstilene sine.

JM sa...

Digger maskebildene, utrolig kreativt og stilig'!

Adrian sa...

Hei linnea! Hvoooor tam er undulaten din? :DD

Linnéa sa...

Adrian: tam. Men han kan ingen fraser.

Anonym sa...

Jeg liker virkelig det du skriver!

Adrian sa...

Det får du lære ham! Min sier både det ene og det andre, tror han er menneske....

ingentingledig sa...

Siden du elsker å lese om deg selv; http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp

ta testen - deretter google bokstavene, og les.

Det er riktig hyggelig.

Anonym sa...

Bloggen din er så utrolig bra! men husker du du sa at du hadde sluttet å jobbe? hva gjør du egentlig i hverdagen da?

Kaffka sa...

Haha saklig nei jeg kan ikke lese alt dette her. Du har jo skrevet alt for mye! Jeg bare syns furtinga di var så morsom og tenkte: ja her er det en morsom deppa jente, og kanskje jeg kan kjenne meg igjen i noe.. i noe en 21 år gammel jente har erfart?? :D NNNNNEI, TROR IKKE DET. Men det kan nok andre, så du burde fortsette å skrive. Dette går nok over etter hvert, chin up og lykke tell!

By Hanna sa...

Sånn pute holdt jeg nesten på å kjøpe selv. Den er fin. Kul maske. Jeg syntes du skriver masse interesant jeg. Du er kul.

Anonym sa...

Vil du si at miljøet i Molde var en av grunnene til dine spiseforstyrrelser? Tror du fokuset på kroppsideal var større der enn andre steder?

Takk for at du finnes Linnéa.

Linnéa sa...

Kaffka: Det er bare en blogg. Ikke Kafka.

Anonym: Nei.

Frida sa...

Jeg har helt lik tallerken som deg. High five!

Ida sa...

Linnea, jeg må bare si at du har VIRKELIG tatt deg opp fortiden! Hvert innlegg er skrevet så utrolig bra, jeg leser det alltid flere ganger. Selvom det er "uinteressant", som folk kanskje sier, så ligger det alikevel mye mening bak det. Jeg ser frem til å lese hva du har å by på, jeg ser på en måte opp til din smarthet! For selv om du kanskje ikke vil innrømme at du er smart selv; du er jævlig smart. På den smarteste måten ;)
- fast leser

Anonym sa...

Kjære Linnea

http://www.youtube.com/watch?v=6QyVil0dwhk

nils

Anonym sa...

lol. nå er jeg full :)

Anonym sa...

linnea, lurte på om du kunne skrive et innlegg om når depresjonen startet, og hva du tror kan ha vært grunnen til det?
for du har vel ikke alltid følt deg sånn som det her - har du det ?

Anonym sa...

Det virker som du har bestemt deg for å være en person som vet bedre, og derfor ikke vil ta imot hjelp. Åpne deg litt mer... Hvis du vil bli frisk må du prøve.

Anonym sa...

Kjære Linnea. Jeg leser nesten aldri blogger, så kanskje jeg er så heldig å falle utenfor kategorien "folk uten et liv". Men jeg har vært innom din blogg i ny og ne, og i dag, etter å ha sett alle episodene av "la Linnea leve" så skjønte jeg hvorfor. Jeg kjenner meg igjen i hvordan du har det. Jeg har hatt spiseforstyrrelser selv (som mange andre, så det gjør meg ikke noe annerledes enn del andre som leser bloggen din), og hverdagen min handler fortsatt stort sett om rutiner og kontroll selvom vekten er stabil nå. Jeg har på ingen måter deprisjoner som du har, men jeg kjenner igjen følelsen av at ingen ting betyr noe; til tider. Jeg vet at du antakeligvis ikke bryr deg mye om min kommentar, eller hvordan jeg har det eller hva jeg mener om deg, men jeg ble veldig berørt av sjebnen din. Jeg vet at uansett hvordan man har det, eller uansett hva man klarer å vise til andre mennesker, så kan det hjelpe med følelsen av omsorg. Jeg vil med dette egentlig bare si at jeg oppriktig håper at ting blir bedre for deg.

Anonym sa...

Kan du værsåsnill og fortelle meg hvor du har kjøpt den flotte pelsvesken som du stadig bærer rundt på? Jeg dør etter å vite hvor den er fra.

Anonym sa...

Blir både inspirert og irritert når jeg leser det du skriver, digger deg!

miss.soraas@hotmail.com sa...

HA HA HA ... digger at du får vondt i hode av boka. Ha ha.. du er genial. .=)

Ronny sa...

Linnea, du blogger altfor lite om pupper!

maren sa...

Hei
jeg tenkte bare å spørre om du har prøvd yoga?
Det høres teit ut men det hjelper veldig. Vart deprimert i 10 år. men yoga hjelper til å holde meg litt i balanse. Dropp sånn "relgiøs" yoga det er litt stress. Men test noe vannlug som f. eks ahstanga eller restituerende yoga.
Kan jo teste det ihvertfall. Verdt et forsøk. Der skal ihvertfall hjelpe mot depresjon. Får blodsirkulasjonen i gang ihvertfall så man ikek foler seg så "død" på morgenen. :)

Linnéa sa...

Ida: Tusen hjertelig takk, sånt blir jeg veldig glad for å høre. Takk!

Nils: Liam <3

Anonym 9:34: Tusen takk.

Pelsvesken er fra Urban Outfitters. Kjøpte den for over ett år siden.

Ronny: Jeg vil unødig tilfredsstille idioter.

Maren: Takk for tips, men jeg har nok prøvd yoga. Og jeg sovner av det, og finner det ikke behagelig overhodet. Dessverre.

Anonym sa...

Det du skriver er ytterst interessant. Jeg tør påstå det uten å være i tvil om at jeg har sagt noe jeg ikke kan stå for. Selv om det kan være vanskelig å finne en definisjon på ordet interessant, syns jeg at det at en får et slags utbytte av noe (det som er interessant), kan være en legitim beskrivelse av ordet.
Jeg syns det er beundringsverdig at du er så ærlig og at du deler de tankene du har med verden. Jeg tror vi trenger det. Selv syns jeg det begynner å bli skremmende hvor mye uinteressant og overfladisk vi pakker oss inn med for å unngå å konfrontere det som egentlig interesserer oss.

Anonym sa...

linnea, min undulat har epilepsi. Det er så trist :(

Weird Soul sa...

Håper du får en fin dag:)

Anonym sa...

linnea, lurte på om du kunne skrive et innlegg om når depresjonen startet, og hva du tror kan ha vært grunnen til det?
for du har vel ikke alltid følt deg sånn som det her - har du det?

selina wayne @ facebook sa...

hahah du linnea!!! jeg digger deg.. keep it up :)

Astriiiiiid sa...

Du kan jo få en skredder til og fikse deg en sånn kappe. Koster jo en liten slant, men still, du får dødens kappe! Du må bare finne en som skjønnerhva du virkelig vil ha, og ikke bare en idiot som lager deg noe som den blinde tantongen til datra til faren til hun der dama i butikken, kunne ha laga like bra:)

Anonym sa...

tut,tut, du er tøffere enn thomas toget <3

Celine sa...

Ønsker deg alt godt, Linnea!

Anonym sa...

Jeg misunner Twitter for at han får være med deg hele tiden.

Stein sa...

Linnéa, jeg understreker ikke det åpenbare. Jeg stiller bare et spørsmål. Noen lar seg provosere, andre ikke. Who cares?

Linnéa sa...

anonym 8:05: Nei, for man kan i de færreste tilfeller peke på hva som er årsaken. det bare oppstår.

Stein: LOL

Anonym sa...

Jeg får ikke lest nok av bloggen din, fordi jeg har to småunger nå som sluker all den tiden jeg før brukte foran pc'en min.
Men hvis du var moren din, ville du vært bekymret for deg? Jeg merker jeg blir litt sånn mammaredd av det siste innlegget ditt. Håper det bare er tull. Lykke til, du er tøff. Fin serie på petre :)

Han sa... sa...

Dette er en absurd blogg. Den gir mening, men det er sååå absurd!
Jeg liker det.

Gal Kar sa...

V
LEV
L

Anonym sa...

Jeg synes det er så morsomt å se alle leserne dine som prøver å være som deg. Kommentere negativt, etterligner sarkasmehumoren/ironi. Det er vel det beste med hele bloggen din, å se at mange prøver for harde livet å være "like kul som deg".

Anonym sa...

Mor sa...
Kjem og redde deg straks, bare i kjem me inn i flyet. Står i flytrappa med iPad no.
Litt av ei mor!

Seriøst, mamman til Linnea...
denn kommentaren skrev du BARE for å kunne briefe med at du har en Ipad! :p
Gjennomskuet deg der, tenk!

Anna sa...

Linnea, jeg elsker sangene du har lagt ut tidligere. Legg ut flere!

Lola Bergen sa...

Serviettene & puten? Hvor ble de kjöpt henne?
:) Takk for svar!

Hilseninger fra fast leser av bare bloggen din <3

Kine sa...

Det må jo være noe Stein finner interessant ettersom han faktisk gidder å kommentere på hvert eneste innlegg. Hvis han leser alle innlegg uten å finne det interessant på noe vis, vil jeg anta han selv har et meget lite interessant liv..

maren sa...

ah hehe.. du kan jo teste bikram yoga da det er i 42 grader i rommet så godt og varmt nå på vinteren :) Og blir du lei kan du bare legge deg til å sove på gulvet.

Cataleya sa...

Må bare si det; Twitter er fotogen.

Lojanna sa...

Bra norges mest sexy kvinne fotografi. ha ha ha. ho ho ho. kunst.