17. des. 2011

Yes very much

Denne bloggen er flyttet til www.linniiie.com



På onsdag, eller kanskje det var på tirsdag. Når jeg tenker meg om, kan det også ha vært på torsdag, faktisk. Hvis dere må vite det, kan jeg eventuelt finne ut av det senere. I tilfellet kan dere sende meg en mail, så skal jeg love å gjøre alt jeg kan for å finne ut hvilken dag det var.

Uansett. Det er - som dere kanskje har lagt merke til - snart jul, og Twitter har heller ikke i år mulighet til å bli med til Molde ettersom han er allergisk mot dyr.



Derfor tilbød Helene seg - som han også var på juleferie hos i fjor - å passe ham.

(Illustrasjonsbilde fra i fjor)


Men da dagen hvor Helene skulle hente Twitter omsider kom, kunne jeg ikke finne fugleesken han pleier å reise i. De fleste fugler - i alle fall undulater - bør nemlig fraktes i en kompakt eske/boks, hvis ikke fryser de til is og sprekker.

(Illustrasjonsbilde av fugleesken fra i fjor)


Men jeg kunne altså ikke finne denne reiseesken hans, ettersom noen mest sannsynlig har stjålet den. Så jeg måtte frakte ham i en pizzaeske.



Men det gikk bra, og Twitter er etter alt jeg har forstått framme og på juleferie.

Leieboeren min spiser for øvrig kun pizza, derfor pizzaeksen. Han er et slikt menneske jeg ikke trodde at eksisterte.
Her om dagen kom han for eksempel og satte seg i sofaen mens jeg allerede satt der, som om det var det mest naturlige i hele verden. I mangel på noe å snakke om, benyttet jeg derfor anledningen til å spørre om noe jeg sto fast i på internett.

- Kan du komme på et enklere ord for ordet «oppskjørtet»? spurte jeg.

- Hmm. Keen?

- Nei.

- Stoka?

- Absolutt ikke.

- Begjær?



Ellers har jeg fått to nye par sokker av mamma, og det var etter at jeg fikk disse to par sokkene med fuglemotiv at jeg bestemte meg for at jeg utelukkende skal bruke sokker med fuglemotiv. Derfor kastet jeg alle de andre sokkene mine.



Men i tillegg til flere par sokker med fuglemotiv - ønsker jeg meg nå også en snøugle, ganske lik den på paret til venstre. Bare at den er hvit. Jeg skal prøve å få tak i en slik ugle, men ifølge wikipedia er de svært sjeldne og vanskelige å fange. Det kan til og med hende at jeg må dra helt til Sibir, og det vet jeg ikke om jeg har tid til.



Dessuten kunne jeg også ha tenkt meg et rådyr.



Noe jeg finner mer sannsynlig å få tak i, ettersom man kan hente rådyr oppe på Sognsvann og ta t-banen rett hjem.

Det er så mye jeg har lyst på, men som jeg bare har bilde av på en sokk eller er laget av glitter-papp.



Men bortsett fra det, er det eneste jeg ønsker meg til jul - bortsett fra ny TV, decoder, en jobb, boksåpner, taco-fat, økonomisk trygghet, enveisbillett til Amerika, digitalkamera og håndklær - en ferdig plan over hva jeg skal gjøre med resten av livet mitt.

I mellomtiden ønsker jeg alle en riktig god jul.

Translation to all my English readers:

77 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, du er så kul! Digger humoren din, og du virker som en utrolig kul person :-)
- Signe

Anonym sa...

God Jul!

Vilde A sa...

god jul, Linnéa

Geir sa...

oppskjørtet: nervøs,oppkavet, hektisk opptatt.

God jul :)

JakobSitterMidttun sa...

God jul : )

lena aurora sa...

<3 linnea <3

ingvild sa...

Nå tenkte jeg å si at du hadde veldig fint hår! (hårsveis?)
Uansett, den siste "La Linnèa leve"-videoen var veldig fin, og jeg likte at det så ut som du hadde det fint (5 var det ikke?), mens Andreas virket litt grinete, og hadde null kontroll på hele "Lets go nature"-greia. 1-0 til deg :)

pernille sa...

Du er fin. Jeg vil også ha en ugle!

Mari H sa...

God jul!

Linda sa...

God Jul Linnèa!!!!
Du er fantastisk du :)

Anonym sa...

God jul!

Torill sa...

Anbefaler deg virkelig å lese dette innlegget: http://blogg.tinekatrine.com/?p=6902

Handler om ugler :) Også må du se den videoen som heter 'Transformer Owl' - kuleste ugla ever!

agnes sa...

Haha elsker bloggen din! . Også har jeg funnet ut mye i la linnèa leve episodene : budistmannen er musikk læreren min og at jeg bor rett ovenfor deg .
Liten verden:D

Gunhild sa...

du er fantastisk :)

Melanie sa...

Fantastisk. Som vanlig

Anne sa...

<3

Ani sa...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2063680/Still-want-kitten-The-adorable-baby-owl-LOVES-petted.html

Maria Viktoria sa...

Du er så sinnsykt søt du Linnèa, digger den jenta du er rett og slett fordi det bare finnes en av akkurat deg. Du skriver ting på en litt annerledes måte, og tenker på ting som ikke andre tenker på. Ha ei god jul og ta vare på deg selv!

Emely Hansen sa...

Jeg skal hente ugla mi i April. Det er da eggene klekkes, og man bør ha dem fra da de klekkes så de kan bli tamme! Har et rede hvis du vil ha! owyeah.. det er ikke snøugle dae

Andrea sa...

God jul, Linnéa<3

Måtte du får alle sokkene med fuglemotiv du ønsker deg

Nanna sa...

Linnèaaa! Jeg ELSKET 7. episode av La Linnéa Leve! Du er hjertelig velkommen opp til min hytte anytime. Vi kan bære vedsekker og spille yatzi til vi spyr

Marte sa...

God jul verdens flotteste, kuleste og søte linnea:)

Veggy Vegz sa...

Hadde også en kamerat som kun spiste pizza, men så døde han. Uflaks. Vi har forresten et rådyr i hagen, kaller han for Roy, og på onsdager får han lørdagsgodt, selv om det ikke er lørdag, men onsdag. Helt sant. Av og til har han med seg en kamerat, han kaller vi ikke for Roy, men for Carl Ludwig, med dobbelt v, fordi han mest sannsynlig er fra vestkanten, og har rike rådyrforeldre. Du kan sikkert få Carl Ludwig, med se og dobbelt v, viss du vil, vi er blitt litt lei av han, siden vi har fått elg i hagen, og han synger Everyone needs a friend hele tiden, vi gir han ikke lørdagsgodt på onsdag.

Anonym sa...

Kan du gjøre meg en tjeneste? Ei venninne av meg prøver å vinne en tur med Lars Monsen. Siden du er så glad i friluftsliv, så forstår du sikkert viktigheten av denne konkurransen. Kan du stemme, eventuelt legge det inn på bloggen din?

Komkurransen avsluttes om ca. 22timer.

http://81.27.38.171/M_Pages/Index/1503?entryID=2976

Takk på forhånd

Anonym sa...

God jul!

Malin sa...

herrrrre å du er et forbilde. kan ikke si noe annet, blir av og til lei meg på dine vegne, når jeg ser episodene dine, men så blir jeg alltid så hjertevarm av å tenke på at jeg ikke er alene om å gå igjennom det samme. men jeg viser det bare ikke, langt inni meg er det en person, som jeg egentlig er. den kommer mer og mer frem når jeg klikker meg inn her. du er en inspirasjon i min hverdag. lurer på om jeg skal oppkalle hunden jeg skal få etter deg. hmm.

Anonym sa...

Blir du ikke sprø av at folk skriver navnet ditt feil? Til og med jeg blir sprø, og jeg heter ikke Linnéa en gang.

Anonym sa...

Du er bare helt fantastisk!!!
<3

Synne sa...

Håper du får alt du ønsker deg (nesten, i hvert fall - jeg tror rådyr er rådyre i drift, HAHAHAHAHA, beklager) og at julen din blir kjempefin!

Anonym sa...

god jul, lo godt av det med pizzaesken! håper du får en herlig jul ! :)

Anonym sa...

ilu fin

Lisen sa...

God jul til deg! Syns du er herlig! :)

duvethvem sa...

skaket

duvethvem sa...

rystet

Sandra sa...

Da får twitter det sikkert fin i jula i år også da :-)

Du burde lese boken "Wesley - the remarkable owl". Den handler om ei dame som har en ugle hjemme hos seg :-) Veldig fin bok!

M. sa...

Selv skal jeg skaffe meg kongeørn, så slipper jeg å dra på butikken for å kjøpe middag.

http://www.youtube.com/watch?v=-Y3Dl0BGFfw

Tonje Kristin sa...

Jeg håper du får en fantastisk jul! Du er flott :-)

Anonym sa...

Dette har ingenting med saken å gjøre, men her er en sang til deg. Jeg blir glad av denne sangen, kanskje du blir det også. God Jul and such.

Nikki

http://www.youtube.com/watch?v=GA7wDt676pk

Anonym sa...

Hei Linnea. Jeg liker å lese bloggen din.
Jeg vet ikke hvorfor, men tror det er måten du skriver på.

Uansett, nå er jeg snart ferdig med alle eksamenene mine, så da reiser jeg hjem og blir uten internett i 3 uker. Det skal bli deilig. Men da får jeg ikke lest bloggen din.

Så skriv masse i løpet av jula, så gleder jeg meg til å lese.

God jul Linnea, hvis du synes julen er god da. Hvis ikke, så får det bare være :)

Hilsen Helge.

Anonym sa...

spørs om twitter likte pizzaeske turen, men hvem vet) god lukt inni der.

Anonym sa...

Hvis det er slike dyr som figurene du ønsker deg, så ønsker du deg reinsdyr.. Det er fine dyr det og..

Anonym sa...

http://www. gratismakeup.no/?r=65411. Gratis gavekort fra h&m og nelly.com, gratis å være medlem!

Anonym sa...

Du e no søt.

a sa...

hvor får du bestilt pringles uten fett?

Anonym sa...

jeg likte dansingen din på luna i går! hahaha fantastisk

Camilla sa...

Du er helt fantastisk. Ønsker deg alt godt i livet Linnéa. Og husk at det er alltid noen som bryr seg. :)

Anonym sa...

du er nydelig Linnéa! husk det!

Malina sa...

God jul:)

Linnéa sa...

Veggy: Ja takk, jeg tar ham.

Malin: <3

Anonym som spør om jeg blir irritert av at folk staver navnet mitt feil: Nei.

Duvethvem: Nei, jeg vet ikke hvem.

M: LOL

Anonym som spør om jeg kan stemme på deg: Nei! Du må lære deg at å skrive "på forhånd takk" virker mot sin hensikt.

A: Det kan ikke bestilles.

DAnset jeg på Luna? det kan jeg ikke erindre. Ja, ja.

Camilla: <3

Eivind sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Veggy Vegz sa...

men da MÅ du ta han også: http://www.youtube.com/watch?v=9G-bXsmffCM&feature=related

Christiane sa...

Du er så flott, Linnéa. Håper du får en fin jul, ønsker deg alt godt. :)

Anonym sa...

Tilbød Linnea, ikke tilbudte ;))

Camilla sa...

De dagene du poster innlegg, er flotte dager! Liker det du poster, og IKKE minst kommentarfeltet <3 Kommentarfeltet på innleggene dine burde ha egen blogg!
Alltid like trivelig:) Lykke til med reinsjakta!

Anonym sa...

Jeg kjenner en som hadde besøk av en mann fra Thailand. Der hvor de bodde var det mye rådyr, og en morgen lå det et dødt rådyr på trappa. Mannen fra Thailand hadde sittet gjemt i gryningen og slengt seg fram og kvalt rådyret som gikk intetanende forbi. Er det noe for deg? Kanskje hvis du blir sulten nok.

Margit sa...

Herrefred, du er så herlig! Digger de engelske oversettelsene dine som dukker opp av og til :D God jul Linnea!

Eilif sa...

"...og Twitter har heller ikke i år mulighet til å bli med til Molde ettersom han er allergisk mot dyr."

Molde høres ut som en rar by, (det slo meg senere at det kanskje er fordi det er dyr i huset e.l.)

Rose Mari sa...

Hei..du!( husker ikke hva du het..flaut)
MEEEN !!! Jeg har lest bloggen din, Linnèa, det var det du het, en stund. Du har, tro det eller ei, en utrolig fin vinkling av livet. Derfor har du også en bra humor. Så hver gang jeg går inn her tenker jeg ikke ar du er en blogger men mer en kåsør, eller en kunstner. Håper du finner "Lykken", eller hva det nå er vi alle søker etter.
Jeg følger meg.
Hilsen
Dysleksitrollet, 16år.

Anonym sa...

Konge innlegg !

http://www.youtube.com/watch?v=NjeH5iNLMyo

Anna-Maria sa...

Hej!

Nu har Bloggkommentatoerna från Sverige upptäckt er norska bloggare också. In och läs om dig hos oss.

http://stureplan.se/bloggar/bloggkommentatorerna/2011/12/20/nu-borjar-bevakningen-av-nabolanderna

Kram!

Therese sa...

Du er fin du Linnea!
Så denne genseren og tenkte med en gang på deg, det er jo en sånn fugl som du vil ha. Så da tenkte jeg at du burde dra å kjøpe deg en sånn genser i julegave. God jul da:)
http://tooyoung2care.blogg.no/1324055251_gutte_sjal.html#comment og nei, det er ikke en slags lurelink for å få deg til å se på den bloggen, den har faktisk en fargerik ugle på seg!!

Anonym sa...

Siden du er så glad i fugler, kanskje du vil lese om fire fugler som er bosatt i Oslo og som til tider er like oppgitt over omgivelsene som deg? Ganske underholdene lesning.

http://www.theme-t.blogspot.com/search/label/fuglekvitter

Anonym sa...

Er det jeg som ikke skjønner meg på vennene dine, eller var det tilfelle at en del ikke forsto joy division-tweeten din?

Linnéa sa...

siste anonym: jeg forstår ikke hva du mener. jeg tror du forstår noe som ikke er tilfellet.

helenelinnéa sa...

fin fugl! jeg vil ha en elg jeg.. eller en kenguru.

Maria sa...

Du e barra heilt herlige, Linnéa! Du e deg og ingen ska forandra på det! Syns du har ein underbar personlighet; ærlig, usensorert og direkte! GOD JUL te deg og dine! :)

Oompa Lompa sa...

http://veganmisjonen.blogspot.com/2011/12/oppskrift-lompechips-julemat.html

Tips til deg, lompechips! :D
Eller er du kanskje forbi perioden med speltlomper?

Oompa Lompa sa...

Og god jul, forresten! :)

Anonym sa...

VIL HA FLEIRE EPISODER!!!!!! av La Linnèa Leve!!!

Anonym sa...

Hei Linnèa! Jeg ønsker deg en riktig god jul! Jeg vil også gjerne dele med deg hva som får meg på gladere tanker når jeg fra tid til annen føler meg nedfor og deppa.

http://www.goodearthalpacasofohio.com/resources/pacasandra%20cute%20smile_2.JPG.opt470x354o0,0s470x354.JPG

http://blueridgeblog.blogs.com/blue_ridge_blog/images/2007/12/13/alpaca_kisses.jpg

http://www.odalsportalen.no/images/2009/naering/alpakka_1_280.jpg

http://www.summerofdan.net/.a/6a00d83431352e53ef0120a62724b0970c-500wi

http://ettf.net/wp-content/uploads/2008/01/animal.jpg

Nemlig et helt genialt dyr med navn Alpakka! En dag skal jeg adoptere et par av disse helt fantastiske skapningene, slik at jeg kan være lykkelig konstant!
Julehilsener fra Marie! :D

Christina sa...

Fine Twitter!! :) (Og fine Linnea :))

ella sa...

hva het boka envy gutta ga deg?

Anonym sa...

De glitrende figurene du har bilde av, er REINSDYR, ikke rådyr.
Og hvis tilfelle er at det er julepynt, så sier det egentlig seg selv at det ikke er rådyr.

Linnéa; du er fantastisk. Virkelig fantastisk.

Nicco90 sa...

Hei! Vil bare si at jeg skjønner og forstår. Med maten, og mye av det andre. Men det er også mye jeg ikke forstår. Det å gå til psykolog er bare no dritt! Du kommer ingen vei med det. Du får bare luftet driten litt. Vil anbefale noe som heter TFT. Søk på det på nett. Trodde ikke på det selv, men sliter så mye at jeg begynte å bli tom! Orket ikke mer. Men det funker, du må bare ha litt tålmodighet. Du trenger ikke tro på det for at det skal funke. Gi livet en sjanse, prøv å styre tankene dine. Ikke la tankene dine få makt! Du styrer tankene dine selv, og de styrer livet ditt. Hvis du sier mange nok ganger at du ikke klarer noe, ja...så klarer du ikke en dritt. Du er smart, og jeg tror at alle har noe de skal utføre her i livet. Få kontroll over de dumme og vonde tankene dine Linnea! Gi jernet..ikke gi opp! Du er sterk, du smart og du er et flott menneske! - si dette når de vonde tankene dukker opp. I det minste gi det en sjanse! Hva har du å tape på det? Det koster ikke no! Skriv i speilet med en lebestift at du er unik! Les det hver gang du er på badet. Vær egoistisk, og tenk på deg selv! Styrk deg selv..du fortjener det! Jeg følger med på NRK..og håper du treffer en fin 8'er eller 10'er snart..:) Hilsen fra meg..en jente som sitter i samme båt som deg..

Klara sa...

hvordan finansierer du livsstilen din, egentlig? NAV? Foreldrepenger?

Anonym sa...

Allowing larger metal objects such as acquiring cartsA standard dress requires a plain handbag while a western outfit requires a pretty different handbag. Motive, Selection is wide and one cannot restrict to a single bag today. Ther4efroe, The suppliers have come up with the method of wholesale handbags wherein number of bags is available at low prices.[url=http://www.tvseriesbank.com]DVD[/url] NFC technology will quickly start showing up in stores at the side of other mobile applications. Using your cell phone to scan items, Redeem coupons and then paying as you exit without interacting with a checkout person is soon. Must also motivate people more to reuse shopping bags as they shop.Nobody enjoys the cornhole game, But people who do usually work on their skills and make the time to play. May possibly be played well, With more experience, By you are not a cornhole set and enough interest. Some areas of the nation have cornhole tournaments for the people who really love the game and play it often.[url=http://www.tvseriesbank.com]Read Far more[/url] Numbers of supplies are out there out to serve your different wine bag purchasing needs. You can find them in a wide array of designs, Habits, And magnificence as well. Many people use these items as gift complement with regard to those who are die hard lovers of wine.A store manager will do it it is the jobThey would take back your expired medicines and see to it that they're predisposed of in the right way. If your friendly phamacist does not take back your expired drugs, He regularly have a proposal for you, So do verify. Another many other is to take any old pills and grind them.From September, 2006, The computer program will reach 11 western states Arizona, Arizona, Denver denver, Idaho, mt, The state of nevada, New south america New south america, State in the SW us. At its northwestern corner are classified as the socalled Four Corners, Where co, New south america, az, And Utah meet at right perspectives; New Mexico is also bordered by okla (NE), The state of nevada (u, S), And south america (S)., or, ut, California, And Wyoming plus WalMart's home state of the state of north dakota,[url=http://www.tvseriesbank.com/index.html]Dvd[/url] Perhaps you've thought we would be a bag full of jellybeans. What is going to you use to make the bag? What's going to you use for the jellybeans? Don't lose interest in things like how you will wear the costume. Maybe you've to be able to use lots of colored balloons for the jellybeans and a large, Clear trash bag to hold thousands of jellybeans together.Grce. Groenland. L. a. Grenade. Like most forms of karate equipment, Hapkido uniforms are suited to allow total movement of the arms, feet, And torso yet needs to small enough not to be too bulky. While some parents think they can save money by ordering larger sizes for their growing kids, Truly they are hindering their child's learning process. Sometimes a child and his uniform will be sent back to his parents until an adequately sized uniform is bought,

Monica sa...

love the pictures, very nice.